Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От гледна точка на съставните елементи скоростната кутия си е "gear box". - кутия със зъбни колела, като всеки друг редуктор.
Обърнах внимание на наличието на въпросния редуктор, който междувпрочем в някои източници се определя имено като едностепена скоростна кутия, поради факта, че той се поставя зада улесни потеглянето на автомобил. По този начин той изпълнява същата функция каквато изпълнява скоростната кутия в обикновения автомобил. По същественото обаче е, че в нормален работен режим този редуктор продължава да работи със същия предавателен коефицент с който работи и при потегляне. Това означава че или предавателния коефицент е избран на база на компромис което води до голям пусков ток при потегляне, или е подбран изцяло с цел обезпечаване потеглянето, което води до неблагоприатна работа на редуктора в номинален режим - зисква високи обороти от двигателя. В класическия автомобил този проблем се решава с превключване на предавателното число към по благоприятно с оглед скорота, оборотите на двигателя и нузното ускорение.
И в двата случея на оразмеряване на редуктора имаме техническо решение облагодетелстващо производителя, което не се обяснява на клиента, но за което той си плаща с повишени разходи, ток подръжка и т.н.
В източниците се посочва че повечето производители на ел. мобили са осмислили този ефект и преминават към двустепена скоростна кутия, предполагаемо с автоматично превключване.
Другото което трябва да се каже за тези редуктор е че неговите параметри са произведение на теглото и ускорението с, което се дижи автомобила. Понеже ел мобилите се отличават както с високо тегло така и с високи ускорения то изискванията към редуктора са на квадрат по високи от изискванията към обикновена скоростна кутия. Към това следва да се добави че заради посочения по-горе компромис редуктора е преозмерен, значително преозмерен. дори и наистина да не мръдва след един милион километра то това е постигнато с прекомерен запас. Това клиента също не го знае но си го плаща.
Накратко добре прикрития факт за съществуването му и омаоважаването на факте - "Е кво толкоз един редуктор" е показателно за морала на Муск и екипа му.
Освен това не е само "е кво толкоз един редуктор" има още и "е какво толкоз един диференциал"
И занего може да се изпише още толкоз но ще ви го спестя.
Коментар