IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Братчед той ще зареди 2-3 киловата в слънчев ден, колко време му трябва да зареди цялата батерия. Онзи ден един пита същото нещо и матеев обясняваше, а бе защо не четете, а само пишете
    За какво ти е цялата батерия? Достатъчно е да допълваш дневния разход в гората. Според теб колко електричество ще харчиш на палатка дневно? А и дневното зареждане ще е по-скоро към 8-9кв

    Коментар


    • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
      Смисъла на "зелената сделка" е максимално да се намали консумацията на енергия. Да се движим по-малко, да дишаме по-малко. Енергията ще е много скъпа и труднодосъпна. Не мисля, че някой ще се засили да осигури достатъчно "ток" за всички и навсякъде.
      Цитирам пак английски медии, щото не знам немски или френски език, е та, там бяха обявили,
      че от 1.1.2025 няма да се продават нови газови бойлери, за да се покрие целта за нулевата емисия до 2050.
      Остават решенията за конвекторни печки, термопомпи и проточени/електрически бойлери.
      Това ще натовари мрежата им, хеле и пък и за зареждането на електрокарите .....
      Във всяка страна е различно, немците и австрийците са напреднали много със домашните соларки, ама защото държава дава грантове за инсталация.
      Last edited by hazard; 28.10.2020, 21:55.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
        Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
        Мой ... тоя измислен cybertrack на едно истинско офроуд трасе ще се разпадне на съставните си части ... мой Ти виждал си на живо истински джип за офроуд каране, а ?? На светлинни години е далеч от истината тоя смешко cybertrack Тва автомобилно недоразумение мое да кефи само некой надрусан или напушен младок на 15 год. Някога карал ли си офроуд джип в изродско планинско трасе на силно пресечен терен в кал по половин метър и катерене по камъни и камънаци и чукари по 40 градуса наклон ?? Офроуд Джипа в изродско трасе в дупки по 40 санта се тресе до откат , а твоя cybertrack ще се разпадне на съставните си атоми бе мой на такова трасе.... Ше ми говориш за некъв измислен cybertrack ай сиктир ве ....

        Коментар


        • Смисъла на "зелената сделка" е максимално да се намали консумацията на енергия. Да се движим по-малко, да дишаме по-малко. Енергията ще е много скъпа и труднодосъпна. Не мисля, че някой ще се засили да осигури достатъчно "ток" за всички и навсякъде.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
            Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
            Братчед той ще зареди 2-3 киловата в слънчев ден, колко време му трябва да зареди цялата батерия. Онзи ден един пита същото нещо и матеев обясняваше, а бе защо не четете, а само пишете

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
              На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
              Определео не е - мрежата е проблем- сегашната мрежа няма да издържи

              Коментар


              • Мисля че вече съм ви разказвал какво стана с трафопоста на блок Ропотамо в Габрово. Бях още дете и току що се бяхме нанесли. Блока е с 14 етажа по 6 апартамента на етаж. Трафопоста беше в отделна стая на партера, затворена с метални врати. Блока беше предвидено да се отоплява с парно, и предполагам поради тази причина трафопоста беше оразмерен за по-ниска ел. консумация. Да, ама блока го пуснаха в експлоатация в късната есен, преди парното още да беше свързано. И хората си накупиха ел. печки.

                И една прекрасна вечер трафопоста просто се взриви. Стана огромен пожар (гореше маслото на трансформатора) и пламъците облизваха терасите на 4-5 етажа нагоре. И след това горя цели 2 часа, докато най-накрая пожарникарите го угасиха за 20 секунди. Останалото време се загуби в организация (по-скоро в дезорганизация) на съответните служби, от които зависеше тока първо да бъде спрян, и чак тогава да се започне с гасенето.

                Представете си сега какво може да се случи с един голям град, ако хората започнат нерегламентирано да включват зарядни станции под път и над път.
                Last edited by Mateev; 28.10.2020, 19:26.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
                  Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
                  Правилно ти каза Матеев. Товарът, за който е изчислена днес мрежата СН ѝ НН е друг, сечвнията са икономични и, включиш ли такива сериозни потребители, става проблем. Отделно, скок на загубите и спад на кпд. Не, преизчисляване и преправяне, наистина, се налагат при това, почти повсеместно.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                    ....
                    Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
                    Ами първо трябва да се появи даден проблем, за да знаем за какво да търсим решение. Проблемите със много заряди станции не са страшни и са напълно разрешими, но все още не е ясно кой ще плати сметката на една тотална не реорганизация, а ПОДМЯНА на енергийната мрежа в големите градове.

                    1000 ел. коли няма да променят нищо, но ако станат милион, и енергийната мрежа на града ще се срине.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
                      Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
                      Не просто инфраструктурата трябва да се разшири - тя трябва на 100% ДА СЕ ПОДМЕНИ в участъците, в които ще се включват зарядни станции. Няма да се строят само нови далекопроводи, въпреки че някъде може и да се наложи. Всичко останало надолу трябва да се подмени, започвайки дори и с трафопостовете в подстанциите, и регионалните трафопостове, и цялата кабелна мрежа.

                      Не знам дали знаете, но сеченията на кабелите се изчисляват доста точно и се оставя много малък толеранс за претоварване, защото цената на кабелите е висока. Същото важи и за регионалните трафопостове. Така че не говорим за дребни промени - говорим за тотално преизчисляване на цялата електроенергийна мрежа и тотална подмяна на всичко в участъците, в които са предвидени зарядни станции.

                      Това без държавна политика в това направление няма как да се случи, защото ЕРП-тата вероятно ще откажат да правят всичко това за своя сметка и за сините очи на хората. Не че не може да се направи, но възниква въпросът кой ще плати за всичко това.
                      Last edited by Mateev; 28.10.2020, 18:48.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от representjah


                        Ти би ли доразвил въпроса, как точно го виждаш тая електрификация навсякъде, защото ми се случва да ходя по един месец на палатки и хич не я виждам. Айде, ще бъда по-конкретен, погледни на картата с. Беден. Вземи Родопи, Стара планина и въобще малко по-пресечен терен и цялата идея на електричките умира. Екстремни температури - същата работа.

                        Човек е измислил много решения, НО има закони които не можеш да прескочиш ето ти един:
                        "Удвояването на повърхността / surface area на даден обект, води до УТРОЯВАНЕ на обема му". Затова и хората са неспособни да създадат безкрайно високи сгради, в природата дърветата също не са безкрайно високи, нито животните безкрайно големи. И това произтича от трите измерения в които живеем. Колкото и да мислиш, каквото и да умуваш не можеш да създадеш сграда висока седемстотин километра. Или поне толкова площ на Земята няма върху която да стъпи тази сграда.

                        Абе общо взето тия авятомобили са Градски, а там както видяхме едни скутери-електрички им разказаха играта.
                        Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
                        Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Това в България няма как да стане. Дори се учудвам, че в Лондон е възможно ....

                          Проблемът е, че лампите на уличното осветление денем НЕ ЗА ЗАХРАНЕНИ !!!
                          По трасето въобще няма ток, а фотоклетката е централизирана и една такава управлява цяла улица или дори цял квартал.

                          Вторият проблем е, че сеченията на проводниците въобще не са изчислени за такъв товар. Една единствена кола да се включи да зарежда, и напрежението по цялото трасе ще падне поне 2 пъти, кабелите ще прегреят и е възможно някъде дори да се стопят.

                          Третият проблем е, че захранващите табла на уличното осветление въобще не са изчислени за такива товари. Нужни са нови табла, нови кабели до подстанцията, нови трансформатори и въобще - нужна е тотална промяна на ел. инсталацията на уличното осветление. Всъщност трябва да се направи отново с нови кабели с голямо сечение, а сами знаете как се копае по улиците и тротоарите на един голям град, и какви луди пари ще струва една такава безумна идея.

                          Тази идея би била реализуема и сравнително евтина само ако под града има катакомби, по които да се прокарат кабелните трасета без да се копае на повърхноста. За Лондон не знам, но под София със сигурност няма катакомби, както и под който и да било друг Български град.
                          Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
                          Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                            Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
                            На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
                            Проблем е, ако пакоместата са обществени, а не лични. То по начало няма достатъчно паркоместа, а камо ли и безплатна държавна колонка до всяко едно от тях.

                            Виж с частните колонки ще е още по-зле - къде човек би сложил една собствена колонка, и как ще си гарантира само той да има достъп до това паркомясто? Как ще ограничи други хора да не зареждат от него с безплатен ток? Кой ще му разреши въобще да копае кабелно трасе и да кърти улици и тротоари, за да си набута собствения си кабел под земята? И как енергото ще му даде достатъчна мощност, без да го кара да плаща такса мощност дори и тогава, когато не я ползва?

                            Има много-много проблеми, които по принцип са разрешими, но няма как това да стане от раз с магическа пръчка.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard
                              Гледай пак практичните саксонци.
                              Черпят ток за колата, почти директно от лампата на улицата.
                              https://airqualitynews.com/2019/05/0...ns-lamp-posts/
                              Това в България няма как да стане. Дори се учудвам, че в Лондон е възможно ....

                              Проблемът е, че лампите на уличното осветление денем НЕ ЗА ЗАХРАНЕНИ !!!
                              По трасето въобще няма ток, а фотоклетката е централизирана и една такава управлява цяла улица или дори цял квартал.

                              Вторият проблем е, че сеченията на проводниците въобще не са изчислени за такъв товар. Една единствена кола да се включи да зарежда, и напрежението по цялото трасе ще падне поне 2 пъти, кабелите ще прегреят и е възможно някъде дори да се стопят.

                              Третият проблем е, че захранващите табла на уличното осветление въобще не са изчислени за такива товари. Нужни са нови табла, нови кабели до подстанцията, нови трансформатори и въобще - нужна е тотална промяна на ел. инсталацията на уличното осветление. Всъщност трябва да се направи отново с нови кабели с голямо сечение, а сами знаете как се копае по улиците и тротоарите на един голям град, и какви луди пари ще струва една такава безумна идея.

                              Тази идея би била реализуема и сравнително евтина само ако под града има катакомби, по които да се прокарат кабелните трасета без да се копае на повърхноста. За Лондон не знам, но под София със сигурност няма катакомби, както и под който и да било друг Български град.
                              Last edited by Mateev; 28.10.2020, 18:09.

                              Коментар


                              • А какво ще стане със ПетроДолара ?
                                Или той вече ще е дигитален ФЕД долар, нямайки нужда от саудитците.

                                Коментар

                                Working...
                                X