IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


    Е, пиле - шарено! Дойде ли ми на мушката!

    Нарочно НЕ подхващах темата, която за колегите наоколо е на година (вече)!
    Значи, престъпникът (в твое лице) - наистина се връща на местопрестъплението! Факт!

    ..................
    Припомням на публиката: акцията на Мъск миналата година падаше около 240-230 $ за брой...
    СледЯх от няколко години изказванията на Мъск и свързаните с това сигнали към инвеститорите...
    (Знаем, че Тойота са един от големите акционери в Тесла...)

    Беше ми направило впечатление, как след съответни изказвания на Мъск - акцията "подскача", задължително предшествано от участие на Мъск!

    Когато това се случи за трети път - реших да поставя въпроса във форума (тук!).

    Цената беше доста приемлива, в посочените горе граници и - на фона на поредното изказване на Мъск.
    (припомням, че диалогът ми с ED - точно оттогава - е тук, във форума)
    ..............

    Данните: цени. които от няколко дни падаха около 230 $ за акция; поредно изказване на Мъск (подсказка за своеобразен "щурм") и желание от моя страна да разискваме тези факти.

    ED отговори тук, че в темата НЕ коментираме акцията на Тесла, а - възхода на Мъск и "качествата" на електромобила...

    След броени дни акцията се изстреля...

    (това е минало и всеки сам носи кръста си...)

    ...,........,......
    Разбира се - НЕ твърдя, че пазарната капитализация на дадена компания има връзка с реалните продажби и е случая това е по-скоро плод на този - наречен от мен по-горе "своеобразен щурм"!

    Това е крайният отговор на направеното запитване.



    Ако се намери някой издател да ти публикува бисерите със заглавие "НАРЪЧНИК НА ЗАБЛУДЕНИЯ ИНВЕСТИТОР" може да ти докара някой лев от royalties.
    От толкова глупости явно се усети че те вземат на мезе и се беше покрил за някой месец.

    Гледам и се чудя как е възможно при всички явни доказателства за компанията производител Тесла да има толкова заблудени души като теб!?!?



    Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

    Моето мнение е противно на твоето, но ще кажа това, което ти пропускаш: точно при настоящите цени на акциите на Тесла - аз бих скъсил акциите - т.е. - да открия къси позиции /противно на казаното от теб/.

    Повтарям: мнението ми не е препоръка за търговия с акции и ценни книги!


    [/FONT]




    Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

    Мъск не е водещ в областта на електромобилите, които НЕ СА БЪДЕЩЕТО, поне - що се отнася до постиженията на техниката ДНЕС. Този ВАЖЕН ФАКТ остава встрани от полезрението на хората, които коментират темата.

    В тая връзка ми се ще да се присъединя към хората, които са скептици по отношение на електромобила на Мъск. Сред инвестиционните среди битува мнението, че Мъск ще продаде бизнеса си с електромобилите. Ако това твърдение се окаже вярно, Мъск доста закъснява!

    Той закъснява още, откакто почна да твори гафовете си в мрежата... Лошо е, че продължава с гафовете, верен на импровизацията. Това му играе лоша шега в дългосрочен план...




    Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

    Не е трудно за разбиране: преди малко повече от година цената на въпросната акция БЕШЕ НАД $ 350 !

    Преди седмица си написал поста си, в който според теб акциите на въпросната компания са със: "стабилна тенденция за повишаване", защото /според теб/ цената е $ 225 .

    Не разбрах причината за твърдението ти за "стабилната тенденция за повишаване"?

    За мен разликата в търгуваната - година по-рано акция е ОЧЕВАДНО по-ниска от търгуваната, която ти си регистрирал!

    Това НЕ само, че НЕ Е повишаване /СТАБИЛНОТО го забравѝ!?/, но си е СТАБИЛЕН ГОЛЯМ СПАД, т.е - ПОНИЖАВАНЕ на борсовата цена.


    .................................................. ..............

    В момента цените са с около $ 6 по-ниски от тия $ 225, които ти определяш като "повишаване"! Цените днес са около $ 219 за акция.

    В смисълът на коментара ми, акционерите, които са заложили ТОЧНО на спад на цената на акцията НЕ СА ударили на камък, както ти пишеш, а точно СТАБИЛНО печелят от големият спад на цената на акцията.

    Накрая - така и не разбрах твърдението ти, че е "излязъл доклада за второто тримесечие"!

    Ти от агитатор-дезинформаторите на Мъск ли си с подобни твърдения? Купи ли си акции при така определената от теб "стабилната тенденция на повишаване" на $ 225 за акция и какъв ще ти е таргетът?

    Вероятно, на първо време ще чакаш обещаните от Мъск $ 420 ? Това са едни много красиви обещания! Жалко, че не всички тук споделяме твоето мнение!

    Ако знаеш каква конкуренция има Мъск /дори, повече от десетилетие!/ - няма да говориш подобни простотии...

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

      Този реедуктор въобще няма място в ЕЛ Мобил. Наличието му го компроментира. Идеята при ел Мобила не е само в това да заменим Силовия агрегат ДВГ съсЕл Двигател, но ида се промени трансмисионата система. В крайна сметка загубите на енергия в трансмисиите са фактор снижаващ пробега. редуктора и диференциала отвяват поне 10% от пробега. Зада се компенсира следва да се увеличи размера на батерията. Това е допълнително тегло не само пари.
      В крайна сметка да за ТЕСЛА и за Мъск като спекулант интересите на клиентите, са им последна грижа. Но Ние не сме ТЕСЛА и Мъск и затов трябва да изясним нещата.
      Идеята за електомобила, у всекиго, е различна. Иначе, изясняването на нещата...абе свято дело е. Стискам палци.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Важното е, че с този редуктор, се понижава масата на автомобила, разхода на енергия (за размъкване на по-мен двигател, батерия, купе и т.н.) Повтарям, няма драма.
        Този реедуктор въобще няма място в ЕЛ Мобил. Наличието му го компроментира. Идеята при ел Мобила не е само в това да заменим Силовия агрегат ДВГ съсЕл Двигател, но ида се промени трансмисионата система. В крайна сметка загубите на енергия в трансмисиите са фактор снижаващ пробега. редуктора и диференциала отвяват поне 10% от пробега. Зада се компенсира следва да се увеличи размера на батерията. Това е допълнително тегло не само пари.
        В крайна сметка да за ТЕСЛА и за Мъск като спекулант интересите на клиентите, са им последна грижа. Но Ние не сме ТЕСЛА и Мъск и затов трябва да изясним нещата.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Добре, до момент говориш само за тесла, какво е положението с останалите рено зои, пежо е-голфа и други такива
          Ами аз всъщност бях позагубил интерес към темата и се върнах имено около ефекта с ТЕСЛА. Другите някак си не са много интересни понеже там нещата не са персонифицирани - има марки няма личности. Освен това при другите автомобили имаме типичната за ел. мобилите картинка. Скъпи, с неудовлетворителен пробег, климатично зависими или поне чувствителни. Самите клиенти не се интерисуват много много от тях.
          И при тях реализациите са на базата на компромиси, но не ми е останало време да задълбая. Вероятно обаче ще трябва да го направя.
          Всъщност противно на очакванията не съм противник на ел Мобилите и да речем за градски условия вероятно биха били удачна алтернатива в градове като Пекин, който е в екологична криза. Също така като скъпо екзотично возило, и като състезателен автомобил във Формула Е, вероятно биха били уместни. Безспорен е тласъка който дадоха на равитието на ел Задвижванията и акумулаторните батерии. Но ако погледнем около нас ще видим че в София вероятно 80% пт пътнико потока се поема от екологчен ел Транспорт и ел мобилите нямат почети никакъв забележим принос към този резултат. Още по красноречив е темпа с който се появяват ел Автобуси(линии 209,123,84,184) и немощния ръст на Ел Мобили

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

            Понеже аз определих въпросния редуктор за едностепена скоростна кутия, ще взема отношение към термелогичния спор.
            Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От гледна точка на съставните елементи скоростната кутия си е "gear box". - кутия със зъбни колела, като всеки друг редуктор.
            Обърнах внимание на наличието на въпросния редуктор, който междувпрочем в някои източници се определя имено като едностепена скоростна кутия, поради факта, че той се поставя зада улесни потеглянето на автомобил. По този начин той изпълнява същата функция каквато изпълнява скоростната кутия в обикновения автомобил. По същественото обаче е, че в нормален работен режим този редуктор продължава да работи със същия предавателен коефицент с който работи и при потегляне. Това означава че или предавателния коефицент е избран на база на компромис което води до голям пусков ток при потегляне, или е подбран изцяло с цел обезпечаване потеглянето, което води до неблагоприатна работа на редуктора в номинален режим - зисква високи обороти от двигателя. В класическия автомобил този проблем се решава с превключване на предавателното число към по благоприятно с оглед скорота, оборотите на двигателя и нузното ускорение.
            И в двата случея на оразмеряване на редуктора имаме техническо решение облагодетелстващо производителя, което не се обяснява на клиента, но за което той си плаща с повишени разходи, ток подръжка и т.н.
            В източниците се посочва че повечето производители на ел. мобили са осмислили този ефект и преминават към двустепена скоростна кутия, предполагаемо с автоматично превключване.
            Другото което трябва да се каже за тези редуктор е че неговите параметри са произведение на теглото и ускорението с, което се дижи автомобила. Понеже ел мобилите се отличават както с високо тегло така и с високи ускорения то изискванията към редуктора са на квадрат по високи от изискванията към обикновена скоростна кутия. Към това следва да се добави че заради посочения по-горе компромис редуктора е преозмерен, значително преозмерен. дори и наистина да не мръдва след един милион километра то това е постигнато с прекомерен запас. Това клиента също не го знае но си го плаща.
            Накратко добре прикрития факт за съществуването му и омаоважаването на факте - "Е кво толкоз един редуктор" е показателно за морала на Муск и екипа му.
            Освен това не е само "е кво толкоз един редуктор" има още и "е какво толкоз един диференциал"
            И занего може да се изпише още толкоз но ще ви го спестя.
            Техниката, без компромиси, не би могла да се състои. Животът е такъв. И, напълно естествено, винаги, клиентът плаща сметката. И не е необходимо, да го светваш за всичко. ВИНАГИ е било така в свят, с фиксация върху печалбата. Не виждам драма. А, относно редуктора и скоростната кутия, има съществена разлика: На руски, съкратено, имаме КПП (кутия за превключване на предавките). Т.е., в скоросната кутия, са налични поне две, и, при запазване посоката на въртене, може да се променя още и посоката на движение (напред/назад).
            ...Ама ТОВА са дреболии. Важното е, че с този редуктор, се понижава масата на автомобила, разхода на енергия (за размъкване на по-мен двигател, батерия, купе и т.н.) Повтарям, няма драма.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Умен човек е казал „when the facts change I change my mind“.

              Само наивните хора вярват, че са безпогрешни!

              Шортиш ли още теслата? Беше разправял ще ШОРТиш от към 300$ (преди сплита), или си напазарувал:
              [ATTACH=CONFIG]n3647901[/ATTACH]

              Е, пиле - шарено! Дойде ли ми на мушката!

              Нарочно НЕ подхващах темата, която за колегите наоколо е на година (вече)!
              Значи, престъпникът (в твое лице) - наистина се връща на местопрестъплението! Факт!

              ..................
              Припомням на публиката: акцията на Мъск миналата година падаше около 240-230 $ за брой...
              СледЯх от няколко години изказванията на Мъск и свързаните с това сигнали към инвеститорите...
              (Знаем, че Тойота са един от големите акционери в Тесла...)

              Беше ми направило впечатление, как след съответни изказвания на Мъск - акцията "подскача", задължително предшествано от участие на Мъск!

              Когато това се случи за трети път - реших да поставя въпроса във форума (тук!).

              Цената беше доста приемлива, в посочените горе граници и - на фона на поредното изказване на Мъск.
              (припомням, че диалогът ми с ED - точно оттогава - е тук, във форума)
              ..............

              Данните: цени. които от няколко дни падаха около 230 $ за акция; поредно изказване на Мъск (подсказка за своеобразен "щурм") и желание от моя страна да разискваме тези факти.

              ED отговори тук, че в темата НЕ коментираме акцията на Тесла, а - възхода на Мъск и "качествата" на електромобила...

              След броени дни акцията се изстреля...

              (това е минало и всеки сам носи кръста си...)

              ...,........,......
              Разбира се - НЕ твърдя, че пазарната капитализация на дадена компания има връзка с реалните продажби и е случая това е по-скоро плод на този - наречен от мен по-горе "своеобразен щурм"!

              Това е крайният отговор на направеното запитване.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                Абсолютно. Даже ТАТА НАНО е класа над ТЕСЛА в това отношение. По принцип на идеалния електромобил с безчетков постоянен двигател скоростна кутия не му трябва. Но понеже ТЕСЛА е със асинхронен двигател който има по калпава .
                Добре, до момент говориш само за тесла, какво е положението с останалите рено зои, пежо е-голфа и други такива

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Чакай че нещо не можах да схвана- или по точно ми е трудно да повярвам. Преди време карах хонда 50цц и тя беше с автоматична тристепенна предавателна кутия. Докато супер-дупер колата на мъскчо е с едностепенна предавателна кутия- тоест с една кьорава зъбчатка- така ли да го разбирам. Ако наистина е така, значи ли че аз съм имал космическа ракетна технология между краката си??
                  Абсолютно. Даже ТАТА НАНО е класа над ТЕСЛА в това отношение. По принцип на идеалния електромобил с безчетков постоянен двигател скоростна кутия не му трябва. Но понеже ТЕСЛА е със асинхронен двигател който има по калпава товарна характеристика, но пък е много ефтин, се налага да му се помогне в началото когато оборотите са ниски. С редуктура му се дава шанс да потегли с четота от инвертора 5--10HZ В това няма нио лошо, лошото е че не си го признават. Да си кажат! Хора сме ще им влезем в положението.
                  От цялата тази сага излиза че на Ел Мобилите не им е проблем само батерията ами и управлението на ел двигателите.
                  Безчетковите, които са масови при тротинетки, ел байкове и т.н., се управляват по къпо и вероятно при такива дивашки мощности като при ел мобилите е или скъпо или направо невъзможно. Затова се измъкват с Инвертор управляващ асинхронен двигател и въпросния редуктор.
                  А голямата мощност на ел мобила с която толкоз се хвалят, всъщност е наложена от необходимости.
                  Проблема е че тежката батерия прави колата тежка и тромава, което се маскира с по-мощния двигател,Ако можеха да направят ел мобилите с теглото на обикновените с ДВГ, мощноста на двигателя щеше да е същата като на обикновените автомобили.
                  Въобще един критичен поглед към ел автомобилите и специано ТЕСЛА показва че времето им май все още не е дошло, но това трябва да се прикрие с ПР-ки трикове. И понеже Мъск е най-безскруполен то неговата рожба изглежда най добре.
                  Би трябвало да не е много трудно да се схване че ако производители с вековен опит немогат да решат проблеми които, южноафрикански програмист решава с лекота, май някой някого мота.

                  Коментар


                  • Смяна на флуида на всеки 25000 мили- 40000км. Смяна флуида на батерията за охлаждане- всеки 4 години

                    https://www.youtube.com/watch?v=e4cIGfg6J9A-- Tesla Model 3 Maintenance

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                      Понеже аз определих въпросния редуктор за едностепена скоростна кутия, ще взема отношение към термелогичния спор.
                      Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От гледна точка на съставните елементи скоростната кутия си е "gear box". - кутия със зъбни колела, като всеки друг редуктор.
                      Обърнах внимание на наличието на въпросния редуктор, който междувпрочем в някои източници се определя имено като едностепена скоростна кутия, поради факта, че той се поставя зада улесни потеглянето на автомобил. По този начин той изпълнява същата функция каквато изпълнява скоростната кутия в обикновения автомобил. По същественото обаче е, че в нормален работен режим този редуктор продължава да работи със същия предавателен коефицент с който работи и при потегляне. Това означава че или предавателния коефицент е избран на база на компромис което води до голям пусков ток при потегляне, или е подбран изцяло с цел обезпечаване потеглянето, което води до неблагоприатна работа на редуктора в номинален режим - зисква високи обороти от двигателя. В класическия автомобил този проблем се решава с превключване на предавателното число към по благоприятно с оглед скорота, оборотите на двигателя и нузното ускорение.
                      И в двата случея на оразмеряване на редуктора имаме техническо решение облагодетелстващо производителя, което не се обяснява на клиента, но за което той си плаща с повишени разходи, ток подръжка и т.н.
                      В източниците се посочва че повечето производители на ел. мобили са осмислили този ефект и преминават към двустепена скоростна кутия, предполагаемо с автоматично превключване.
                      Другото което трябва да се каже за тези редуктор е че неговите параметри са произведение на теглото и ускорението с, което се дижи автомобила. Понеже ел мобилите се отличават както с високо тегло така и с високи ускорения то изискванията към редуктора са на квадрат по високи от изискванията към обикновена скоростна кутия. Към това следва да се добави че заради посочения по-горе компромис редуктора е преозмерен, значително преозмерен. дори и наистина да не мръдва след един милион километра то това е постигнато с прекомерен запас. Това клиента също не го знае но си го плаща.
                      Накратко добре прикрития факт за съществуването му и омаоважаването на факте - "Е кво толкоз един редуктор" е показателно за морала на Муск и екипа му.
                      Освен това не е само "е кво толкоз един редуктор" има още и "е какво толкоз един диференциал"
                      И занего може да се изпише още толкоз но ще ви го спестя.

                      Много премерено-точен анализ и конкретни разсъждения!

                      Малко са хората, които биха осмислили казаното от теб. Голямата далавера на Мъск идва от изместването на фокуса от проблемите и пренасянето му върху проблеми тип "Грета".
                      Ще ми се да понапиша някои неща, но няма да е точно днес.

                      Иначе, ако Мъск би заложил именно на теб, Бързоходко, сигурен съм, че доста от пропуските на екипа му биха били решени!

                      Тези неща ми идват на първо четене, без да задълбавам в същността на нещата! Успехи!

                      Коментар




                      • 4:13 / 17:12
                        Tesla's annual service and extended warranty

                        https://www.youtube.com/watch?v=tRljYK4N4Ho-- s таблици и обяснено всичко

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Чакай че нещо не можах да схвана- или по точно ми е трудно да повярвам. Преди време карах хонда 50цц и тя беше с автоматична тристепенна предавателна кутия. Докато супер-дупер колата на мъскчо е с едностепенна предавателна кутия- тоест с една кьорава зъбчатка- така ли да го разбирам. Ако наистина е така, значи ли че аз съм имал космическа ракетна технология между краката си??
                          Между краката си си имал същото като и в главата си. Нищо.

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                            Понеже аз определих въпросния редуктор за едностепена скоростна кутия, ще взема отношение към термелогичния спор.
                            Редуктор е по-общо понятие от скоростна кутия. Скоростната кутия е редуктор с променлив коефицент на предаване. От .
                            Чакай че нещо не можах да схвана- или по точно ми е трудно да повярвам. Преди време карах хонда 50цц и тя беше с автоматична тристепенна предавателна кутия. Докато супер-дупер колата на мъскчо е с едностепенна предавателна кутия- тоест с една кьорава зъбчатка- така ли да го разбирам. Ако наистина е така, значи ли че аз съм имал космическа ракетна технология между краката си??

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Вальо, на такива периоди се сменя масло в ДВГ. Трансмисионно се сменя (поне и около) 10 пъти по-рядко, т.к не влиза в контакт с изгорели газове и, като цяло, работи в по-умерени температурно-окислителни условия. Успокой се.
                              Аз съм много спокоен- погледна ли клипчетата- и на двете сменят масла и си казват на колко км са колите

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                Вате какво е това масло бе, 400 евро, да не слагаш стотина литра от него, баси колата имаш

                                Амиииии последният път платих около 380++ евро, колата тогава беше на 30000км. Включва смяна на масло, филтър, доливане на течност за чистачките, проверка на разни работи, не знам какви, бяха си ги написали във фактурата- 2 листа.. Искаха да ми сменят чистачките с оригинални на тойота- е моите също са оригинални, ама едната не чисти добре - това си е откакто взех колата. Питам колко струват- отговор- 90 евро, ама са оригинални. Аз казвам- добре, моите също са оригинални. Оригинални, ама са остарели. Както и да е карам със старите

                                Коментар

                                Working...
                                X