IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

    Незнам за всички потребитеи, но за тези на ТЕСЛА съм сигурен, че са убедени в превъзходството на колите с Ел. Двигател пред тези с ДВГ, без въобще да се интерисуват от конструкцията им. Това разбирасе не е предубеждение. Все пак за простосмъртните може би е от значение да знаят каква мошеническа схема се прилага. Впрочем вчера реших да опресня информацията си за двигателите в моделите на ТЕСЛА. Първото което прави впечатление е, че е оскъдна. След това се оказа, че в по-старите модели поставят едни най-елемнтарни асинхрони двигатели а напоследък в Модел 3 са започнали да поставят един асинхронен и един СИНХРОНЕН С ПОСТОЯННИ МАГНИТИ. Обясняват, че по този начин постигали по-голяма ефективност. Обясненията са толкова оскъдни и объркани, че не се наемам да го анализирам това чудо.
    В крайна сметка усещането за тежък джамбазки тарикатлък си остава. Дано положението с ракетите на Мъск да е по-различно.
    Съмнения във всичко различно от статуквото е имало и ще има. Причини много:
    • предубеждения на хората, които не могат да си представят, че нещо ново ще измести това което са ползвали с години;
    • непознаване на историята как се осъществява транзита от една към друга технология;
    • дезинформация от заинтересовани бизнеси, които правят всичко възможно да забавят промяната и много други
    Фактите обаче показват, че до ден днешен никой не е успял да направи по-ефективни ел. автомобили от тези на тесла като се вземат предвид цена и динамика. Типичен пример е Порше, които са направили страхотен автомобил като динамика, но цената му е два пъти по-висока от тази на Тесла, а пробега значително по-нисък.
    Най-ефективният модел в момента (разход на енергия за единица изминато разстяние) Модел 3. Единствено хюндай Ionic се доближава, но при значително по-слаби динамични показатели.

    Приказката „Кучетата си лаят, кервана си върви“ описва най-добре картината с Тесла и критиците.

    За ракетите какво да коментираме! Традиционните производители от локхийт, боинг и сие не могат да изкарат все още астронавти в космоса (със собствените си ракети) въпреки че разполагат с технологии дълго преди Мъск да се захване с тоя бизнес. Руснаците си джиткат с ракета разработена 60-70те без никакви нововъведения, а междувременно SPACE X изпревари всички технологично и ценово, което е показателно за бизнес модела, който преследва Мъск с всичките си начинания – разтърсване на индустрията, в която влиза с драстично намаляване на разходите за производство на продукта чрез драстични иновации и оптимизации.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Има си причина да се използва асинхронен двигател с ротор на късо, защото в него няма какво да се повреди, и характеристиките му се съхраняват непроменени десетки години. Това му е плюса - надеждноста и дългото време на живот. Минуса - по-големи и по-тежки за единица мощност и не могат да работят в генераторен режим.

      При Brushless двигателите с неодимови магнити има много предимства, но и един голям недостатък - магнитите отслабват с времето, което започва да променя (влошава) параметрите на двигателя.

      Затова и комбинацията от двата двигателя в една и съща кола е едно много добро техническо решение.
      Магнитите подлежат на донамагнитване (иска си спец.установка) и сигурно, това може да се прави като услуга. Стартовият момент на едпм, обаче, е висок, което, е добро за ускоряването. Нещо повече, масогабаритните им показатели на киловат са едни от най-високите...заедно с цените. Търсят някакво оптимално съчетание, явно.
      Last edited by Pyramid; 08.09.2020, 09:29.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

        Незнам за всички потребитеи, но за тези на ТЕСЛА съм сигурен, че са убедени в превъзходството на колите с Ел. Двигател пред тези с ДВГ, без въобще да се интерисуват от конструкцията им. Това разбирасе не е предубеждение. Все пак за простосмъртните може би е от значение да знаят каква мошеническа схема се прилага. Впрочем вчера реших да опресня информацията си за двигателите в моделите на ТЕСЛА. Първото което прави впечатление е, че е оскъдна. След това се оказа, че в по-старите модели поставят едни най-елемнтарни асинхрони двигатели а напоследък в Модел 3 са започнали да поставят един асинхронен и един СИНХРОНЕН С ПОСТОЯННИ МАГНИТИ. Обясняват, че по този начин постигали по-голяма ефективност. Обясненията са толкова оскъдни и объркани, че не се наемам да го анализирам това чудо.
        В крайна сметка усещането за тежък джамбазки тарикатлък си остава. Дано положението с ракетите на Мъск да е по-различно.
        Има си причина да се използва асинхронен двигател с ротор на късо, защото в него няма какво да се повреди, и характеристиките му се съхраняват непроменени десетки години. Това му е плюса - надеждноста и дългото време на живот. Минуса - по-големи и по-тежки за единица мощност и не могат да работят в генераторен режим.

        При Brushless двигателите с неодимови магнити има много предимства, но и един голям недостатък - магнитите отслабват с времето, което започва да променя (влошава) параметрите на двигателя.

        Затова и комбинацията от двата двигателя в една и съща кола е едно много добро техническо решение.
        Last edited by Mateev; 08.09.2020, 08:32.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

          Незнам за всички потребитеи, но за тези на ТЕСЛА съм сигурен, че са убедени в превъзходството на колите с Ел. Двигател пред тези с ДВГ, без въобще да се интерисуват от конструкцията им. Това разбирасе не е предубеждение. Все пак за простосмъртните може би е от значение да знаят каква мошеническа схема се прилага. Впрочем вчера реших да опресня информацията си за двигателите в моделите на ТЕСЛА. Първото което прави впечатление е, че е оскъдна. След това се оказа, че в по-старите модели поставят едни най-елемнтарни асинхрони двигатели а напоследък в Модел 3 са започнали да поставят един асинхронен и един СИНХРОНЕН С ПОСТОЯННИ МАГНИТИ. Обясняват, че по този начин постигали по-голяма ефективност. Обясненията са толкова оскъдни и объркани, че не се наемам да го анализирам това чудо.
          В крайна сметка усещането за тежък джамбазки тарикатлък си остава. Дано положението с ракетите на Мъск да е по-различно.
          Тече постоянна оптимизация и не е нужно да се драматизира. Ако ми е - мине. Най-често, минавс.

          Коментар


          • Става ми весело като виждам как нане Вуте си връзва цървулите
            и после започва да коментира Tesla

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Направо е умопомрачително колко време и енергия изразходват хората за предубежденията си. Заредени с негативизъм ровят по хейтърски форуми, за да си докажат безсмислени тези.
              Едва ли и 0.0000001% от потребителите ги е грижа как е конструирана машината. Това което ги мотивира да избират електричката е превъзходството спрямо ДВГ
              Незнам за всички потребитеи, но за тези на ТЕСЛА съм сигурен, че са убедени в превъзходството на колите с Ел. Двигател пред тези с ДВГ, без въобще да се интерисуват от конструкцията им. Това разбирасе не е предубеждение. Все пак за простосмъртните може би е от значение да знаят каква мошеническа схема се прилага. Впрочем вчера реших да опресня информацията си за двигателите в моделите на ТЕСЛА. Първото което прави впечатление е, че е оскъдна. След това се оказа, че в по-старите модели поставят едни най-елемнтарни асинхрони двигатели а напоследък в Модел 3 са започнали да поставят един асинхронен и един СИНХРОНЕН С ПОСТОЯННИ МАГНИТИ. Обясняват, че по този начин постигали по-голяма ефективност. Обясненията са толкова оскъдни и объркани, че не се наемам да го анализирам това чудо.
              В крайна сметка усещането за тежък джамбазки тарикатлък си остава. Дано положението с ракетите на Мъск да е по-различно.
              Last edited by Бързоходко; 07.09.2020, 23:02.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Направо е умопомрачително колко време и енергия изразходват хората за предубежденията си. Заредени с негативизъм ровят по хейтърски форуми, за да си докажат безсмислени тези.
                Едва ли и 0.0000001% от потребителите ги е грижа как е конструирана машината. Това което ги мотивира да избират електричката е превъзходството спрямо ДВГ и цената която плащат за живота на автомобила. Бонус е редуцирания негативен ефект за природата.

                - Ел двигателите на Тесла издържат над милион мили/километри. Не съм сигурен дали и 1% от собствениците ще изминат такъв пробег
                - технологично най-напредналите автомобили с постоянно обновяване на характеристики
                - цена сравнима със среден клас, а качество и динамика на супер автомобили
                - най-висок рейтинг за безопасност на пътниците
                - нисък разход за поддръжка и задвижване
                - висока остатъчна стойност при препродажба
                - най-висока удовлетвореност на собствениците след покупката

                Тесла показаха, че е възможно да се направи ел.мобил който превъзхожда ДВГ, потребителите харесаха продукта и всички традиционни производители искат или не се преоринтират.

                Game Over
                Още не е over но по някое време, ще. Най-забавни, са ми разни ел.специалисти, дето настървено, държат на двг-тата...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                  ТЕСЛА - един много прост и много нечестен трик.
                  Когато се говори за Ел Мобили се изтъква едно предимство на ел двигателите пред ДВГ - Висок Въртящ момент при ниси обороти, в резултат плавно потегляне на автомобила без ползване на съединител и безстепено регулиране на скороста(избягва се скоростната кутия),
                  Това обаче е вярно ако ел. двигателя е постояно токов. Само че ТЕСЛА за по-евтино ползват АСИНХРОНЕН ЕЛ Двигател - два броя.
                  Асинхроните двигатели не се отличават с висок въртящ момент при ниски обороти, което поражда въпроса как тогава Тесла избягват ползването на скоростна кутия и съединител?
                  Отговора е иненадващо лесен, неизбягват скоростната кутия. Всъщност в ТЕСЛА ел двигателя предава движението към вала с колелата през понижаващ редуктор с две двойки зъбни колела и през диференциал с планетарни зъбни колела. По този начин потеглянето става със сравнително високи обороти на двигателя и се избягва неблагоприятния диапазон с ниския въртящ момент. В крайна сметка този трик позволява да се ибегне съединителя и ТЕСЛА успява да потегли плавно и без негова помощ.
                  Защо този трик е нечестен.
                  Първо защото се прикрива факта че по същество ТЕСЛА има "едно степена скоростна кутия" с всички произтичащи от това вреди
                  - загуба на енергия зради триене. Между двигателя и колелата има три зъбни предавки, което води до около 10% загуба на безцената акумулирана ел енергия.
                  - Редуктора и планетарния механизъм изискват смазване и подръжка сходни с тези при скоростната кутия и планетарната предавка при ДВГ.
                  - ел двигателя практически не се износва но зъбните предавки се износват и то по-агресивно отколкото на автомоби с ДВГ заради голямата можност и възможноста за получаване на по глеми ускорения при ТЕСЛА
                  - Най-неприятния ефект е свързан с това че въпросния редуктор е разчетен за ниските обороти при потегляне на автомобила, но е активен и при високите обороти при скорости над 100 км/ч. Това е все едно да карате автомобил с ДВГ със 100 км/ч и на втора скорот. Вероятно ще успеете при 5000 оборота на двигателя. Докато при многостепените скоростни кутии зъбните предавки могат да се превключат към по-благоприатно съотношение, то при ТЕСЛА редуктура намалява оборотите на двигателя дори и при високи скорости, когато това не е необходимо, и пречи за постигане на ефекта "Икономична Директна Предавка". Към това следва да се добави и чисто акустичния ефект от бързовъртящия се редуктор.при скорости над 100км/ч

                  Второ - фамозните мощни ел, двигатели на тесла по същество компенсират недостатъци на приложените ефтини решения.

                  Трето - купувача на ТЕСЛА плаща за този трик купувайк ненужно мощен двигател, плащайки ненужен редуктор, който зада издържи на зверските условия на експлоатация се преоразмерява и в резултат се оскъпява.

                  Зада може клиента на ТЕСЛА да преглътне по-лесно този мошенически трик, го бламосват с мултимедийни ефекти, и му внушават, че придобивайки ТЕСЛА влиза в една общност на избрани.
                  Ако обаче се погледне трезво не е ясно дали си придобил ТЕСЛА или МОТИКА.
                  Направо е умопомрачително колко време и енергия изразходват хората за предубежденията си. Заредени с негативизъм ровят по хейтърски форуми, за да си докажат безсмислени тези.
                  Едва ли и 0.0000001% от потребителите ги е грижа как е конструирана машината. Това което ги мотивира да избират електричката е превъзходството спрямо ДВГ и цената която плащат за живота на автомобила. Бонус е редуцирания негативен ефект за природата.

                  - Ел двигателите на Тесла издържат над милион мили/километри. Не съм сигурен дали и 1% от собствениците ще изминат такъв пробег
                  - технологично най-напредналите автомобили с постоянно обновяване на характеристики
                  - цена сравнима със среден клас, а качество и динамика на супер автомобили
                  - най-висок рейтинг за безопасност на пътниците
                  - нисък разход за поддръжка и задвижване
                  - висока остатъчна стойност при препродажба
                  - най-висока удовлетвореност на собствениците след покупката

                  Тесла показаха, че е възможно да се направи ел.мобил който превъзхожда ДВГ, потребителите харесаха продукта и всички традиционни производители искат или не се преоринтират.

                  Game Over

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                    Е линк вече са дали. Що се отнася до рекуперативното спиране, асинхроните двигатели също имат такъв режим на работа.
                    Що се отнася до броя фази и намаляването на оборотите да това е единия начин но има и по-прост. Асинхроните двигатеи взависимост от начина по който са направени намотките могат да се въртят с обороти по малки от основната честота. Например при 50 Hz максималните обороти са 3000 об/min но с подходящи намотки могат да се постигнат 1500, 750, 375 и т.н. Номера го правеха в пералните Перла. Това което обаче неможе да се постигне е добър въртщ момент при честота 1HZ да речем. Така, че редуктура е точно поради посочената от мен причина. Да с осигурят достатъчно високи обороти респ четота при началното пускане. Този редуктор обаче след това само пречи, принуждавайки двигателя да работи с ненужно високи обороти.
                    Що се отнася до безчетковите Постояно токово двигатели да така е, но явно при тегло на ел мобила 2500 кг. Зада се постигне пъргавина е необходима голяма мощност на задвижването, което от своя страна или оскъпява прекалено елктрониката или направо е невъзможно за момента да се изготви такъв силов блок. Така или иначе факт е че тесла пробутва с етикет Hi-Tech примитивни и неефективни реения.
                    Асинхронните двигатели спират динамично само, доде са с подадено напрежение, достатъчно капацитивна мощност на клемите и ток около нормата. Претоварваш, размагнитват се, и губиш спирачен ефект. Спада много честотата, губят втзбуждане, губиш спирачен ефект. И т.н. Т.е., МНОГО СА ДАЛЕЧ от оптималната динамична спирачка, докато машина с постоянни магнити, държи, като умрял свещ. После, редукторът: Добро решение е, ако искаш лек, пъргав, и по-евтин мотор. А това, че играят кални номера...Живеем в свят на ментета, почти с всичко е така. С поевтиняване на мощните захранвануя, ще имаш и по-добро задвижване. Хората съгласуват механика, електроника, себестойност и т.н., аме не на теб да е по-добре, ами сами да печелят. ( Капитализъм. )
                    Относно батериите, дето Матеев каза, че „и сега са на модули”, той е прав. ДОНЯКЪДЕ, т.к. днешните модули са от прекалено мощни единични елементи и, по тази причина, са много чести запалванията, усиленото деградиране на батерията като цяло, сложностите със замяната И ЦЕНИТЕ. Едно е да замениш 5 модула на батерия с 1000, и друго - „само един” на батерия с 10. Нещо повече: НЕРАВНОМЕРНОСТТА НА НАТОВАРВАНЕТО с деградиране на дори един или два елемента (а още, не говорим за запалване) при днешните „модулни”, ама с малко модули батерии, нараства силно и, оттам деградирането и.на останалите (а, като цяло, и на батерията) допълнително, се ускорява. Може би, сгреших, като писах просто „блочно-модулна” конструкция. Трябваше да пиша „мини- до-микромодулна” . По ред причини вярвам, пътят на ограничаване единичния капацитет при увеличаване напрежението на модулите до пълно номинално за батерията (т.е., ВСИЧКИ МОДУЛИ -САМО В ПАРАЛЕЛ) е оптимален засега. Няколко съображения по самото конструктивно изпълнение и на модулите, и ороблемът със запалванията, тяхното инхибиране, защитата на колата от пожар и срив цените за възстановяване на капацитета (без да, се сменя всочко) и, ето ви електричките триж по-масови, т.к.цената -с едни 25-30% -надолу. Почти съм готов с решенията. Иска ли някой да патентова и да продава лиценз на всички фирми като ТЕСЛА?

                    Ако да, контакт на лични.
                    Поздрави.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                      Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?

                      Ако мотора беше асинхронен, нямаше да може да работи като спирачка в генераторен режим, и да връща енергия в акумулатора.
                      ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
                      Колкото до редуктора - ами сложили са го да намалява оборотите, защото алтернативата е мотора да не е трифазен, а например 10-12 фазен. Да, ама такъв мотор се навива по-трудно, пък и силовата електроника ще е по-скъпа, защото ще се нуждае от по-голямо количество полеви транзистори.

                      Ако аз трябваше да конструирам ел. кола, щях да избера трифазен синхронен безчетков мотор със ротор от неодимови магнити и с подходящо изчислен редуктор. Все пак моето е теоретизиране. Ако обаче ти имаш някакви доказателства за думите си, ще те помоля да дадеш линк.
                      Е линк вече са дали. Що се отнася до рекуперативното спиране, асинхроните двигатели също имат такъв режим на работа.
                      Що се отнася до броя фази и намаляването на оборотите да това е единия начин но има и по-прост. Асинхроните двигатеи взависимост от начина по който са направени намотките могат да се въртят с обороти по малки от основната честота. Например при 50 Hz максималните обороти са 3000 об/min но с подходящи намотки могат да се постигнат 1500, 750, 375 и т.н. Номера го правеха в пералните Перла. Това което обаче неможе да се постигне е добър въртщ момент при честота 1HZ да речем. Така, че редуктура е точно поради посочената от мен причина. Да с осигурят достатъчно високи обороти респ четота при началното пускане. Този редуктор обаче след това само пречи, принуждавайки двигателя да работи с ненужно високи обороти.
                      Що се отнася до безчетковите Постояно токово двигатели да така е, но явно при тегло на ел мобила 2500 кг. Зада се постигне пъргавина е необходима голяма мощност на задвижването, което от своя страна или оскъпява прекалено елктрониката или направо е невъзможно за момента да се изготви такъв силов блок. Така или иначе факт е че тесла пробутва с етикет Hi-Tech примитивни и неефективни реения.

                      Коментар



                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                        Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?
                        https://www.guillaumedarding.fr/pres...3-8025367.html
                        https://www.phonandroid.com/tesla-model-s-demontent-moteur-voiture-electrique.html
                        Last edited by barbaron; 07.09.2020, 00:54.

                        Коментар


                        • Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?

                          Ако мотора беше асинхронен, нямаше да може да работи като спирачка в генераторен режим, и да връща енергия в акумулатора. Също така нещо не се връзва и твърдението, че се е търсило вариант със постояннотоков мотор. Ако е такъв, то той би имал четки, и те ще се износват сравнително бързо, да не говорим за огромните дъги под тези четки.

                          Има един единствен оптимален вариант за качествен и практически вечен мотор на всички ел. коли, и това е безчетков трифазен (или многофазен) синхронен мотор с мощни неодимови магнити в ротора и намотки в статора. Управлението на оборотите се прави посредством въртящо се магнитно поле с различна честота (обороти), създавано с мощни полеви транзистори. Такъв мотор лесно преминава в генераторен режим, когато се натисне спирачката.

                          Колкото до редуктора - ами сложили са го да намалява оборотите, защото алтернативата е мотора да не е трифазен, а например 10-12 фазен. Да, ама такъв мотор се навива по-трудно, пък и силовата електроника ще е по-скъпа, защото ще се нуждае от по-голямо количество полеви транзистори.

                          Ако аз трябваше да конструирам ел. кола, щях да избера трифазен синхронен безчетков мотор със ротор от неодимови магнити и с подходящо изчислен редуктор. Все пак моето е теоретизиране. Ако обаче ти имаш някакви доказателства за думите си, ще те помоля да дадеш линк.

                          Коментар


                          • ТЕСЛА - един много прост и много нечестен трик.
                            Когато се говори за Ел Мобили се изтъква едно предимство на ел двигателите пред ДВГ - Висок Въртящ момент при ниси обороти, в резултат плавно потегляне на автомобила без ползване на съединител и безстепено регулиране на скороста(избягва се скоростната кутия),
                            Това обаче е вярно ако ел. двигателя е постояно токов. Само че ТЕСЛА за по-евтино ползват АСИНХРОНЕН ЕЛ Двигател - два броя.
                            Асинхроните двигатели не се отличават с висок въртящ момент при ниски обороти, което поражда въпроса как тогава Тесла избягват ползването на скоростна кутия и съединител?
                            Отговора е иненадващо лесен, неизбягват скоростната кутия. Всъщност в ТЕСЛА ел двигателя предава движението към вала с колелата през понижаващ редуктор с две двойки зъбни колела и през диференциал с планетарни зъбни колела. По този начин потеглянето става със сравнително високи обороти на двигателя и се избягва неблагоприятния диапазон с ниския въртящ момент. В крайна сметка този трик позволява да се ибегне съединителя и ТЕСЛА успява да потегли плавно и без негова помощ.
                            Защо този трик е нечестен.
                            Първо защото се прикрива факта че по същество ТЕСЛА има "едно степена скоростна кутия" с всички произтичащи от това вреди
                            - загуба на енергия зради триене. Между двигателя и колелата има три зъбни предавки, което води до около 10% загуба на безцената акумулирана ел енергия.
                            - Редуктора и планетарния механизъм изискват смазване и подръжка сходни с тези при скоростната кутия и планетарната предавка при ДВГ.
                            - ел двигателя практически не се износва но зъбните предавки се износват и то по-агресивно отколкото на автомоби с ДВГ заради голямата можност и възможноста за получаване на по глеми ускорения при ТЕСЛА
                            - Най-неприятния ефект е свързан с това че въпросния редуктор е разчетен за ниските обороти при потегляне на автомобила, но е активен и при високите обороти при скорости над 100 км/ч. Това е все едно да карате автомобил с ДВГ със 100 км/ч и на втора скорот. Вероятно ще успеете при 5000 оборота на двигателя. Докато при многостепените скоростни кутии зъбните предавки могат да се превключат към по-благоприатно съотношение, то при ТЕСЛА редуктура намалява оборотите на двигателя дори и при високи скорости, когато това не е необходимо, и пречи за постигане на ефекта "Икономична Директна Предавка". Към това следва да се добави и чисто акустичния ефект от бързовъртящия се редуктор.при скорости над 100км/ч

                            Второ - фамозните мощни ел, двигатели на тесла по същество компенсират недостатъци на приложените ефтини решения.

                            Трето - купувача на ТЕСЛА плаща за този трик купувайк ненужно мощен двигател, плащайки ненужен редуктор, който зада издържи на зверските условия на експлоатация се преоразмерява и в резултат се оскъпява.

                            Зада може клиента на ТЕСЛА да преглътне по-лесно този мошенически трик, го бламосват с мултимедийни ефекти, и му внушават, че придобивайки ТЕСЛА влиза в една общност на избрани.
                            Ако обаче се погледне трезво не е ясно дали си придобил ТЕСЛА или МОТИКА.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                              Бентли е много изтъркано

                              Астън Мартин!
                              ЗАЗ 965.

                              Коментар


                              • Бентли е много изтъркано

                                Астън Мартин!

                                Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Разсъждаваш от позицията на недоимък.
                                Според теб собствениците на Бентли са най-пре...ните?!? Ако ги питаш тях са най-големите баровци.
                                А иначе теслите можеш да си ги купиш под 40К евро. БМВ и ауди са по-скъпи, а не се доближават до качествата на Тесла.
                                То и затова Тесла продава повече М3 от БМВ, Ауди и БМВ взети заедно (в мид сегмента)

                                Коментар

                                Working...
                                X