IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
    .... Основно от соларни панели по покривите и на самите зарядни станции ще идва тока който всъщност ако се замисли човек не е чак толкова много.
    Нали в тази тема вече смятахме колко енергия би потреблявал целия транспорт на България, ако стане електрически. Ами максимум 300-400 MW допълнителни мощности, които ние си ги имаме дори и в момента. Проблемът с трафопостовете не е кой-знае колко голям, защото могат да останат съществуващите съоръжения и само да се смени трансформатора с такъв с по-голяма мощност. Кабели с по-големи сечения ще трябва да се сменят само на определени места, където са били проектирани преди 30-40 години. Иначе в съвременните има достатъчен запас по сечение на кабелите. Това ако се появят по 1-2 колонки пред всеки един жилищен блок.

    Някакъв проблем обаче би имало в подстанциите, защото една голяма зарядна станция с например 20 колонки ще се нуждае от собствен далекопровод 20kV с дължина 15-20 km до най-близката подстанция. Това всъщност ще е и най-големият проблем. Предполагам, че всяка една бензиностанция в България ще направи разширение и ще монтира по 5-6 зарядни станции, но това означава да си построи 1 MW трафопост и да си подмени кабела или далекопровода до най-близката подстанция.

    Това ще струва около 200-300 хиляди лева за трафопост и поне още 100 000 за далекопровод (кабел). Инвестицията е сериозна, и това ще рефлектира върху цената на зареждането, която според мене ще е поне 2 пъти по-скъпа от цената на енергията, с която се зарежда колата.

    Голям майтап ще стане, ако производителите по света не се договорят за стандартизиран куплунг, с който се зареждат техните коли.
    Last edited by Mateev; 08.09.2020, 13:37.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

      Ел централите скоро ще изчезнат и ще станат виртуални. Елън Мъск пуска първата скоро в америка. Основно от соларни панели по покривите и на самите зарядни станции ще идва тока който всъщност ако се замисли човек не е чак толкова много.
      Преди година и половина в този форум бях написал че по отношение на Ел Мобилите хората се разделят на две групи. Едните са тези които смятат че тока идва от контакта. Другите сме тези които знаят от къде идва и през какво минава тока, зада стигне до батерията на Ел мобил.
      За съжаление аз съм обременен с два семестъра изучаване на Ел Машини при доц. Ваклев във ВМЕИ. Но не само това ,ами съм малтретиран с два семестъра Автоматиация на Ел. Задвижанията. Като капак на всичко бях заточен по разпределение за три години( за щастие илежах само първата) в НЕК Марица-Изток.
      Цялата тази деформация ме смаззва и не ми позволява да коментирам идеи от рода на, експресно Зареждане на 75KWh батерии с Фото Волатични Панели.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
        Да се върнем към ТРАФОПОСТА.
        Aми погледни как е в Норвегия, май +30% имаха електрички/ плъг ин хибриди, да де, тя е и страна населена от сравнително малко жители - 5.3 мил.
        По супермаркетите има десетина места за бързо зареждане, отделно има други десетки станции за зареждане, плащаше се няква такса от около 200Е годишно.
        Трудно ще е в гъстонаселените държави и мегалополиси.
        Ние имаме голям опит със електрокарите, незнам защо държавата не стимулира проекти в тази област за направа на кола електричка.
        Трудно ще се вземе полезно решение, всяко лоби дърпа към себе си.
        Дизела със ЕВРО 6 не замърсява вече толкова, както и хибридите (90-115 мг СО2), може временно да се седи на този вариант.
        Въпроса е какво да се прави с тези автомобили, които са над тази стойности, кой да поеме социално-икономическата цена, ама няма желаещи.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

          Двигател = по евтин и по издръжлив на електричките. И това е единственото им предимство
          Скоростна кутия - еднакво
          Горивна система - ДВГ - помпа + бидон. Дали има и 100лв и се продава за 1000 примерно.
          Батерии и кабели - поне 10к€ себестойност а се продава за 40-50к€. Колкото чисто нова електричка. Имаме сингъл поинт ъф фейлиър - ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ. Хем ужасно скъпо, хем неразрешим (не искат да го решават и да е ремонтопригодно)
          Като се развали - колата освен за боклука - рециклиране за друго не става. Камо ли селски майстор с чук и тел да я оправи.
          ....дали? Скоростна кутия? За какво ти е, като има инвертори и превключване броя на полюсите? Максимум, редуктор. (Ето, и днес слагат).
          Батериите? Следвайки микромодулно-блоковата схема, стават и значително по-евтини и гъвкави като конфигурация, и много по- лесни за замяна само на деградирали или повредени модули и с безброй варианти като капацитет, мощност, механично разполагане ( в граничен случай, до практически навсякъде в купето ). Отделно, силно намалява пожарната опасност, възможност за форсирано подгряване в студено време, за увеличаване мощност и пробег, ++
          Виж, че ще си искат производство на тоци...Няма как. Не и без това.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

            Кажи една причина да няма. Електрическия двигател и батерията са с потенциала да са пъти по евтини от двигател, скоростна кутия и охлаждаща система , горивна система и куп други аксесоари за които има отделни заводи а батерията на Тесла отнема 17 мин да се произведе цялата.
            Двигател = по евтин и по издръжлив на електричките. И това е единственото им предимство
            Скоростна кутия - еднакво
            Горивна система - ДВГ - помпа + бидон. Дали има и 100лв и се продава за 1000 примерно.
            Батерии и кабели - поне 10к€ себестойност а се продава за 40-50к€. Колкото чисто нова електричка. Имаме сингъл поинт ъф фейлиър - ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ. Хем ужасно скъпо, хем неразрешим (не искат да го решават и да е ремонтопригодно)
            Като се развали - колата освен за боклука - рециклиране за друго не става. Камо ли селски майстор с чук и тел да я оправи.
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
              Ами ел. двигател и Литиева батерия не правят ел Мобил. Да се върнем към ТРАФОПОСТА. ОЧевидно зада стане масов ел Мобила ще трябва да се направят по още три трафопоста към вече наличните. Ще трябва да се напрвят още три пъти повече Ел Централи и Ел преносни съоражения. всичко това някой трябва да го плати. Ако пробват да го натресът на Данъкоплатците ще се породи Ел Мобил фобия. Справедливо ще е да го платят ползователите на Ел Мобили. Този имено харч ще се появи в цената на Ел Мобилите и ще ги оскъпи.
              Нали се сещате, че като купувате ТЕСЛА плащатте и за мрежата от зарядни станции. Засега неплащате за нови Ел Мощности, но и това време ще дойде. Навсичкото отгоре може да се окаже, че плащате за Ядрени Ел Централи. Хич няма да се изненадам ако се окаже че Мъск в момента вече проектира Ядрени реактори. Като гледам за колко време се научи да прави ракети, колко му е да подпука и ядрената енергетик.
              Също и двигател и скоростна кутия не правят фосилка...
              Ел централите скоро ще изчезнат и ще станат виртуални. Елън Мъск пуска първата скоро в америка. Основно от соларни панели по покривите и на самите зарядни станции ще идва тока който всъщност ако се замисли човек не е чак толкова много.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Моторите са по-малкият проблем, т.к вече, са близки до съвършенство. Болка са батериите, на които, онзи ден, беше изнамерено решение.
                Само да кажа още едно нещо за Brushless моторите с неодимови магнити, независимо дали са от типа InRunner или OutRunner. Тези мотори за разлика от асинхронните се водят и като SensorLess мотори. Тоест те нямат нужда от никакви датчици за следене на статуса на мотора и неговите обороти. Цялата обратна информация пристига по 3-те захранващи фази, като по тях се следи за обратните ЕДН-та, от които се черпи информация дали всичко е наред с мотора и с неговите обороти и режими на работа.

                При всички случаи към днешна дата производителите на коли все още се учат сами или един от друг, така че е напълно възможно някои модели коли на някой производител да се окажат с вродени конструктивни дефекти по отношение на задвижването (мотори и конструкция), както и по отношение на енергоизточника (батерии, конструкция на батерията и системи за управление на батерията или на задвижването).

                Тоест ще има скапани модели, от които ще страдат клиентите, и отговора на производителя ще е само един - извинявайте, ама вече имаме по-нов модел с отстранен еди кой си недостатък, така че купете си нова кола.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                  Кажи една причина да няма. Електрическия двигател и батерията са с потенциала да са пъти по евтини от двигател, скоростна кутия и охлаждаща система , горивна система и куп други аксесоари за които има отделни заводи а батерията на Тесла отнема 17 мин да се произведе цялата.
                  Ами ел. двигател и Литиева батерия не правят ел Мобил. Да се върнем към ТРАФОПОСТА. Очевидно зада е ефтин Ел Мобила трябва да е масов. Зада стане стане масов Ел Мобила ще трябва да се направят по още три трафопоста към вече наличните. Ще трябва да се напрвят още три пъти повече Ел Централи и Ел преносни съоражения. всичко това някой трябва да го плати. Ако пробват да го натресът на Данъкоплатците ще се породи Ел Мобил фобия. Справедливо ще е да го платят ползователите на Ел Мобили. Този имено харч ще се появи в цената на Ел Мобилите и ще ги оскъпи.
                  Нали се сещате, че като купувате ТЕСЛА плащатте и за мрежата от зарядни станции. Засега неплащате за нови Ел Мощности, но и това време ще дойде. Навсичкото отгоре може да се окаже, че плащате за Ядрени Ел Централи. Хич няма да се изненадам ако се окаже че Мъск в момента вече проектира Ядрени реактори. Като гледам за колко време се научи да прави ракети, колко му е да подпука и ядрената енергетик.
                  Last edited by Бързоходко; 08.09.2020, 13:02.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                    Кажи една причина да няма. Електрическия двигател и батерията са с потенциала да са пъти по евтини от двигател, скоростна кутия и охлаждаща система , горивна система и куп други аксесоари за които има отделни заводи а батерията на Тесла отнема 17 мин да се произведе цялата.
                    Ей това, за 17-те минути, малко сложно, ама и то може, да.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                      Гелямата хвалба на ТЕСЛА - правим афордъбъл електрик кар, всъщност ще ги вкара в глуха линия. Неможе да има афордъбъл електрик кар.
                      Кажи една причина да няма. Електрическия двигател и батерията са с потенциала да са пъти по евтини от двигател, скоростна кутия и охлаждаща система , горивна система и куп други аксесоари за които има отделни заводи а батерията на Тесла отнема 17 мин да се произведе цялата.

                      Коментар


                      • Моторите са по-малкият проблем, т.к вече, са близки до съвършенство. Болка са батериите, на които, онзи ден, беше изнамерено решение.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Със сигурност двигателната система на електромобилите ще се развива и усъвършенства във времето, и след 10-20 години може да е съвсем друга
                          ...........................................
                          Има още един начин за двигателна система - на всяко едно колело да се сложи собствен електромотор без никакви кардани, карета, чупещи се предавки и т.н. Това силно ще опрости механичната конструкция на колата - просто един плосък мотор там при колелото, и от него излизат само 3 жици.
                          Всъщност втората част от цитата описва идеалната конфигурация на ел. мобила. Тя е известна отдавна(дизел електровозите я ползват от край време). Това че нито един ппроизводител не залага на нея за серийните си модели е индикация че има трудности в прилагането и. Всъщност никой неказва какво му пречи да сътвори очевидно перфектния ел мобил и да отвее всички останали конкуренти.
                          Предполагам, че при сегашната елементна база този подход би бил рентбилен при ел мобили с размерите на СМАРТ.
                          Но дори и след като нещата напредна и това стане икономически целесъобразно пак остава проблема с ТРАФОПОСТОВЕТЕ.
                          Гелямата хвалба на ТЕСЛА - правим афордъбъл електрик кар, всъщност ще ги вкара в глуха линия. Неможе да има афордъбъл електрик кар.
                          По далновидни ще се окажат производителите които ще оформят ел колите като луксозни, за снобеещи клиенти, които вместо да правят впечатление с Майбах или Бентли, ще заложат на Ел Мобил. Тогава при висока цена на изделиято няма да се налага да се слагат ефтини боклуци, което прави в момента ТЕСЛА, а ще се приложи описаната идеална схема с четири неависими ел двигателя..

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Изобщо подвеждащо е да се мисли, че само суперскъпите и прехвалени „технологии” са релаващи за успеха на нещо. Къде по-важно са сигурност, безопасност, МАСОВОСТ...
                            Със сигурност двигателната система на електромобилите ще се развива и усъвършенства във времето, и след 10-20 години може да е съвсем друга. Самите производители ще крадат един от друг идеи и технологии, и това ще окаже плодотворно влияние на целия пазар и на всички модели коли от всички производители.

                            Има още един начин за двигателна система - на всяко едно колело да се сложи собствен електромотор без никакви кардани, карета, чупещи се предавки и т.н. Това силно ще опрости механичната конструкция на колата - просто един плосък мотор там при колелото, и от него излизат само 3 жици.

                            Тези мотори ако се направят от типа Outrunner (централната част има неподвижни намотки, а периферията е барабан с магнити), тогава периодичното донамагнитване на магнитите няма да е никакъв проблем, защото те ще стоят на барабана, който може да се сваля много лесно. Този тип мотори лесно могат да се направят многополюсни, така че няма да има нужда от редуктор.

                            Кола с 4 такива мотора, директно монтирани на колелетата, ще бъде възможно най-евтината и възможно най-надеждната в механичен план. Просто няма да има детайли, които да се износват и да създават механични проблеми с експлоатацията.

                            На този линк е показана конструкцията на един такъв мотор, както и има клип с експериментите, от които си личи, че няма никакъв проблем както с много бавните, така и с много бързите обороти.
                            https://www.masinaelectrica.com/new-...trunner-motor/



                            Last edited by Mateev; 08.09.2020, 12:06.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              При Brushless двигателите с неодимови магнити има много предимства, но и един голям недостатък - магнитите отслабват с времето, което започва да променя (влошава) параметрите на двигателя.

                              Затова и комбинацията от двата двигателя в една и съща кола е едно много добро техническо решение.
                              Аз неслучайно написах с главни букви СИНХРОНЕН ДВИГАТЕЛ С ПОСТОЯНИ МАГНИТИ. В оскъдната информация за двигатеите на ТЕСЛА не се говори за постояно токов бръшлес(безчетков) двигател. Говори се за едно банално управление с инвертор.
                              Идеята ми поначало беше да покажа че в ТЕСЛА не се ползва нишо HI-TECH що се отнася до задвижването. Ползват се двигатели създадени горе долу по времето по кеото са изобретени и ДВГ. Избран е най-ефтиния и непретенциозен вариант, но с най калпави параметри.
                              Като последица, зада се компенсират недостатъците на нелепия асинхронен двигател, се е наложило да се ползва едностепена скоростна кутия и диференциал, което поставя въобще под въпрос всички претенции за някакъв технологичен пробив. В технологично отношение ТАТА-НАНО е ниво над ТЕСЛА. При ТАТА поне можеш да си превключиш скоростите, когато достигнеш подходящи обороти.
                              Но стига с мошеническите практики на ТЕСЛА . Нека да погледнем в един друг аспект "светлото бъдеще" на Ел Мобилите.
                              Ако приемем че масовия ел мобил ще е с батерия от 75 KWh и вземем предвд че кварталните трафопостове са с мощност 800KW(това всъщност е максималната мощност има и с по 600KW), то излиза че ако искаме да си зареждаме автомобила за половин час ще ни е нужна зарядна станция с мощност 150KW. Пет такива станции ще изчерпят мощноста на трафопоста и за останалите абонати няма д остане нищо. Ще останат на тъмно.
                              Ако къндисаме на зарядни станции с 11KW, които ще зареждат батериите за 7 часа, ще трябва да се ограничим до 70 автомобила зареждани едновремено. За останалите потребители в квартала няма да остане нищо.
                              Накратко бих препоръчал на бъдещите собственици н ел мобили да следят внимателно, колко още съседи са се ощастливили с такива придобивки и ако надхвърлят критичната бройка от, дречем 3 в първия случай и 40 във втория, да вземат мерки за ограничаване на мераклиите. Например да пишат доноси до енергото срещу новите мераклии,. в противен случай рискуват съседите им да ги изселят от квартла.

                              Коментар


                              • Изобщо подвеждащо е да се мисли, че само суперскъпите и прехвалени „технологии” са релаващи за успеха на нещо. Къде по-важно са сигурност, безопасност, МАСОВОСТ...

                                Коментар

                                Working...
                                X