Първоначално изпратено от DaveBG
Разгледай мнение
Някакъв проблем обаче би имало в подстанциите, защото една голяма зарядна станция с например 20 колонки ще се нуждае от собствен далекопровод 20kV с дължина 15-20 km до най-близката подстанция. Това всъщност ще е и най-големият проблем. Предполагам, че всяка една бензиностанция в България ще направи разширение и ще монтира по 5-6 зарядни станции, но това означава да си построи 1 MW трафопост и да си подмени кабела или далекопровода до най-близката подстанция.
Това ще струва около 200-300 хиляди лева за трафопост и поне още 100 000 за далекопровод (кабел). Инвестицията е сериозна, и това ще рефлектира върху цената на зареждането, която според мене ще е поне 2 пъти по-скъпа от цената на енергията, с която се зарежда колата.
Голям майтап ще стане, ако производителите по света не се договорят за стандартизиран куплунг, с който се зареждат техните коли.
Коментар