IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
    Има 3млрд литра гориво потребление.
    3млрдх10квчаса =30тв часа=2 АЕЦ козлодуй= 4реактора.
    Има няма 20млрд€ + още толкова за инфраструктура.
    Ами 2-3млн коли по 100к = 200-300млрд-а. Ау то трябва 3-4 години само за електрички да работим. Няма и да ядем и после едно благоденствие ще настане. До 8 година когато трябва да сменим всички коли че батериите ще са капут. Пак 3-4 години глад.
    А ние що да не си сложим въжето да се не мъчим
    Ужас, добре че в САЩ и Европа а скоро и в Китай инфраструктурата е вече готова и се ползва от години:
    https://www.tesla.com/findus

    Коментар


    • Има 3млрд литра гориво потребление.
      3млрдх10квчаса =30тв часа=2 АЕЦ козлодуй= 4реактора.
      Има няма 20млрд€ + още толкова за инфраструктура.
      Ами 2-3млн коли по 100к = 200-300млрд-а. Ау то трябва 3-4 години само за електрички да работим. Няма и да ядем и после едно благоденствие ще настане. До 8 година когато трябва да сменим всички коли че батериите ще са капут. Пак 3-4 години глад.
      А ние що да не си сложим въжето да се не мъчим
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

        На практика я има. При тесла това са две двойки зъбни колела с потресаващи размери. ЗА разлика от обикновения ДВГ обаче, да речем ТАТА НАНАО, можеш след като ускориш автомобла до определена скорост да превключиш предавките на скоростната кутия към оптимално за условията съотношение на предавките. Конкретно при ТЕСЛА въпросния редуктор е оразмерен за макс ускорение при мин скорост(потегляне) в резултата когато караш със скорост от 100 km/h си в половжение на шофьор кращ навтор скорост със 100 км/h. От тесла естествено това са го прикрили добре зад разни абракадабри.
        На мен това въобще не ми изглежда като оптимално.
        Не ти изглежда оптимално? Ти май не си виждал/чувал че Теслата е най-икономичната електрическа кола... има сравнения и Тесла е №1 по икономичност. Затова има и най-голям пробег въпреки че има вече алтернативи със същия капацитет на батерията а доста по нисък обсег.

        Коментар


        • https://a.d-cd.net/f4f65e1s-1920.jpg
          Ето така изглежда "редуктора" на Теска Модел С
          Повече подробности тук https://www.drive2.ru/b/469150067773669997/

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

            Скоростната кутия няма нищо общо с тази при ДВГ, при ел колите на практика я няма.
            Батериите както вече обяснихме са много по-евтини от ДВГ+Скоростна кутия.
            И ще паднат още (батериите): Искаш 25 kWh - заповядай. Искаш 50 - няма.проблем, искаш 82- ама разбира се! Поизгубил си 5-10kWh - сменяш 10 микромодула за 100 долара и си карай. Цяла батерия, сменяш рядко, а поради устройството ѝ, ТОВА става само със замяна на едни фишеци, в същия корпус. Станало късо в един елемент - не му стига силата да се самозапали, макс., да изплюе капка-две противозапалващ се композит, а, при изтощаване на (останалите) модули , и този, пострадалият, пак сам се включва да добута до сервиза, а вкл/изкл.с елментарни диодни ключове. Разрешими са проблемите. Зависи, как и откъде ги гледа човек.
            ...както и кой гледа, за да види.
            Last edited by Pyramid; 08.09.2020, 14:19.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
              Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай.
              Ама даже и това постижение да го вкарат в масото производсто, ще е напредък, 44 км не са малко, и то безплатно, от бог Ра
              Отделно хибрида на Приуса автономно дава допълнителни км, само на батерия.
              Ами ето, една трета от човечеството ще са доволни и на тоя вариант, избягвайки негативите на пълния електрик.
              Мене ме топли, какви са ми личните бенефити и щаденето на природата.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                Това е любимото ми когато се заговори за Соларни панели. Фотоволатичния ефект е квантов ефект. Ако го поизучиш малко ще разбереш, че фотоволатиците реагират на определен диапазон(цвят) от спектъра на светлината и немогат да преобразуват цялата енергия която попада върху тях.
                Няма никакъв физически реализируем начин да се постигне по-високо КПД. Всички хвалби за Соларни панели с КПД над 25% са по същество разни композитни материали от хим. елементи които оползотворяват различна част от спектъра. Тези материаи са на такава цена и са толкоз капризни, че едва ли някога ще се появят в широка употреба.
                Ако всичко това е твърде сложно ще споделя личния си опит. За фото ефект съм учил за пръв път преди 37 години и кпд-то от тогава досега не е мръднало. Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай. Аз няма за кога да чакам.
                Да, това е лошата новина. КПД-то на соларните панели никога няма да се повиши, но за сметка на това масовото им производство ги направи много евтини така, че човек може да ги използва под път и над път. Всъщност към днешна дата вече са по-скъпи самите конструкции, на които се монтират панелите.

                При това положение вероятно никога няма да станат основен енергиен източник, но като спомагателен с цел икономия на енергия винаги ще са номер 1. Например всяка една бензиностанция или зарядна станция ще покрие покрива си, както и навесите си над паркинга, със соларни панели. Същото важи и за всеки един покрив или южна стена на новостроящите се сгради. Буквално ще се отвори мода от типа "щом комшията има, трябва и аз да си сложа".

                При това положение не е далеко времето, когато едно 30-40% от енергийната система на всяка една страна ще бъдат стотици хиляди малки соларни централки. Същото важи и за всички транспортни средства - от колите, през ТИР-овете та чак до корабите и самолетите. Какъв е проблемът всяка една свободна площ да се покрива с панели. Няма да произведат много, но ще помагат на основното електропотребление.
                Last edited by Mateev; 08.09.2020, 14:21.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                  Това е любимото ми когато се заговори за Соларни панели. Фотоволатичния ефект е квантов ефект. Ако го поизучиш малко ще разбереш, че фотоволатиците реагират на определен диапазон(цвят) от спектъра на светлината и немогат да преобразуват цялата енергия която попада върху тях.
                  Няма никакъв физически реализируем начин да се постигне по-високо КПД. Всички хвалби за Соларни панели с КПД над 25% са по същество разни композитни материали от хим. елементи които оползотворяват различна част от спектъра. Тези материаи са на такава цена и са толкоз капризни, че едва ли някога ще се появят в широка употреба.
                  Ако всичко това е твърде сложно ще споделя личния си опит. За фото ефект съм учил за пръв път преди 37 години и кпд-то от тогава досега не е мръднало. Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай. Аз няма за кога да чакам.
                  Че 25% малко ли е? Това са 25% безплатна енергия, това че ти заема място на покрива кой го грее? Хората в САЩ например зареждат Теслите от соларни панели вече доста години.
                  Има цели ютуб канали посветени на темата, има и зарядни станции с панели на тях:
                  Ето пример който ми идва без да търся дори:
                  https://electrek.co/2019/07/18/tesla...power-battery/
                  Обществена зарядна станция на Тесла, с множество колонки с батерии и соларен покрив. Работи идеално.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                    Скоростната кутия няма нищо общо с тази при ДВГ, при ел колите на практика я няма.
                    .
                    На практика я има. При тесла това са две двойки зъбни колела с потресаващи размери. ЗА разлика от обикновения ДВГ обаче, да речем ТАТА НАНАО, можеш след като ускориш автомобла до определена скорост да превключиш предавките на скоростната кутия към оптимално за условията съотношение на предавките. Конкретно при ТЕСЛА въпросния редуктор е оразмерен за макс ускорение при мин скорост(потегляне) в резултата когато караш със скорост от 100 km/h си в половжение на шофьор кращ навтор скорост със 100 км/h. От тесла естествено това са го прикрили добре зад разни абракадабри.
                    На мен това въобще не ми изглежда като оптимално.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                      Двигател = по евтин и по издръжлив на електричките. И това е единственото им предимство
                      Скоростна кутия - еднакво
                      Горивна система - ДВГ - помпа + бидон. Дали има и 100лв и се продава за 1000 примерно.
                      Батерии и кабели - поне 10к€ себестойност а се продава за 40-50к€. Колкото чисто нова електричка. Имаме сингъл поинт ъф фейлиър - ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ. Хем ужасно скъпо, хем неразрешим (не искат да го решават и да е ремонтопригодно)
                      Като се развали - колата освен за боклука - рециклиране за друго не става. Камо ли селски майстор с чук и тел да я оправи.
                      Скоростната кутия няма нищо общо с тази при ДВГ, при ел колите на практика я няма.
                      Батериите както вече обяснихме са много по-евтини от ДВГ+Скоростна кутия.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                        Пак е помощ, може и да добавят и повече КПД за няколко години експерименти..
                        Това е любимото ми когато се заговори за Соларни панели. Фотоволатичния ефект е квантов ефект. Ако го поизучиш малко ще разбереш, че фотоволатиците реагират на определен диапазон(цвят) от спектъра на светлината и немогат да преобразуват цялата енергия която попада върху тях.
                        Няма никакъв физически реализируем начин да се постигне по-високо КПД. Всички хвалби за Соларни панели с КПД над 25% са по същество разни композитни материали от хим. елементи които оползотворяват различна част от спектъра. Тези материаи са на такава цена и са толкоз капризни, че едва ли някога ще се появят в широка употреба.
                        Ако всичко това е твърде сложно ще споделя личния си опит. За фото ефект съм учил за пръв път преди 37 години и кпд-то от тогава досега не е мръднало. Ако имаш време да чакаш да мръдне - чакай. Аз няма за кога да чакам.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                          Нали в тази тема вече смятахме колко енергия би потреблявал целия транспорт на България, ако стане електрически. Ами максимум 300-400 MW допълнителни мощности
                          .................................................. .................................................. .......
                          Голям майтап ще стане, ако производителите по света не се договорят за стандартизиран куплунг, с който се зареждат техните коли.
                          Пропуснал съм кога сте го смятали, но ако хората са готови да си зареждат колите по 24 часа, сигурно ще може и без допълнителни мощности. Ама не ми изглежда реалистично.
                          Що се отнася до майтапа с куплунгите, все не ми остава време да стигна до него, но май е почнал. Доколкото знам засега са 11.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                            Зареждане на 75KWh батерии с Фото Волтаични Панели.
                            Toyota is testing a much more efficient solar roof for its electric cars
                            Capable of adding 44.5 km of range a day

                            Пак е помощ, може и да добавят и повече КПД за няколко години експерименти.
                            Според мен, хибридите са практически удачното решение за момента.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              ....дали? Скоростна кутия? За какво ти е, като има инвертори и превключване броя на полюсите? Максимум, редуктор. (Ето, и днес слагат).
                              Батериите? Следвайки микромодулно-блоковата схема, стават и значително по-евтини и гъвкави като конфигурация, и много по- лесни за замяна само на деградирали или повредени модули и с безброй варианти като капацитет, мощност, механично разполагане ( в граничен случай, до практически навсякъде в купето ). Отделно, силно намалява пожарната опасност, възможност за форсирано подгряване в студено време, за увеличаване мощност и пробег, ++
                              Виж, че ще си искат производство на тоци...Няма как. Не и без това.
                              Я кажи някой някъде да го е направил?
                              Или да има намерение?
                              Те не мислят да сменят батериите, а това според мен е най-правилното. Наемаш заредена батерия и връщаш изтощена. Нали е вечна (1млн км). По 10ст само трябва да вземаш на км и я избиваш. Опс ама то толкова и карането на гориво, даже на газ е по евтино.
                              И кво излиза БАТЕРИЯ Е БЕЗСМИСЛЕНО ДА РАЗКАРВАШ(в момента). Не е по евтино отколкото да си зареждаш нормално гориво.
                              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                                Aми погледни как е в Норвегия, май +30% имаха електрички/ плъг ин хибриди, да де, тя е и страна населена от сравнително малко жители - 5.3 мил.
                                По супермаркетите има десетина места за бързо зареждане, отделно има други десетки станции за зареждане, плащаше се няква такса от около 200Е годишно.
                                Трудно ще е в гъстонаселените държави и мегалополиси.
                                Ние имаме голям опит със електрокарите, незнам защо държавата не стимулира проекти в тази област за направа на кола електричка.
                                Трудно ще се вземе полезно решение, всяко лоби дърпа към себе си.
                                Дизела със ЕВРО 6 не замърсява вече толкова, както и хибридите (90-115 мг СО2), може временно да се седи на този вариант.
                                Въпроса е какво да се прави с тези автомобили, които са над тази стойности, кой да поеме социално-икономическата цена, ама няма желаещи.
                                Това за Норвегия и за Австрия сме го коментирали преди година и ще го прескоча. Опита ни с електрокарите е легендарен - Японците ги купуваха зада ползват оловото от акумулаторите.
                                Защо държавата не стимулира проекти, ще си отгоеориш лесно ако замениш думичката стимулира с по правилната финансира. А от мен като жокер сентенция на баронеса М Татчър - Държавата няма свои пари, парите са на данъкоплатците.

                                Коментар

                                Working...
                                X