IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
    Опитвам се да ви покажа, че даже и със знания от преди 30 години се вижда, че ви пробутват технологии от преди 120 години.
    Дали Мъск е доказан предприемач е спорно, Засега се вижда че е перфектен спекулант.. Наистина трябва да си много обигран зада убедиш всички че показаната по доло едностепена скоростна кутия на ТЕСЛА всъщност несъществува.


    Ето го и фамозния асинхронен двигателна ТЕСЛА плътно придържащ се към разработка на истинския гений Н. Тесла от 1892 година

    Отдавна не бях влизал в темата. Онова, което съм написал, преди година (и повече) не се е променило. Темата за мен е изчерпана, но ето че днес виждам качените тук снимки и коментарите към тях...

    Повече от ясно е, че виждаме скоростната (предавателна) кутия на Мъск.

    Разбира се, че ВСЕКИ що-годе механик би потвърдил, че голямата честота на въртене на ротора на този електродвигател ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да бъде намалена. Това ще гарантира получаването на необходимият въртящ момент (за да потегли електромобилът).

    Тия неща сме ги пииииисали тук... (днес отново си позволих да ги припомня, провокиран от снимките.

    .................

    Ама, разбира се, че това е СКОРОСТНА кутия (предавателна). С електромагнитни клапани (доколкото виждам), с регулиране НАЛЯГАНЕТО на МАСЛОТО! С лентова спирачка!

    Всичко това изисква МАСЛА (с точно определен вискозитет!) и СМЯНА на същите през определен период! Няма начин триещи се части да работят без масло! Периодичната му смяна се налага от постоянното износване и отделяне на микрочастици, които влошават мазилните качества на маслата.

    ..................

    Само допълних колегата - Бързоходко.

    Колега, Бързоходко - много добре се справяш!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Не се продават в Булгаристан бе Шерлок. Няма център за доставки, няма сервиз, няма шоу рум.
      Ако отидеш в западна посока към Холандия, Скандинавия, Англия и т.н. ще видиш колкото искаш.

      Тепърва отварят врати в централна Европа, ние сме последни на опашката. Малък пазар с намаляващ брой потребители и последни по стандарт на живот в Европа.
      Я си отговори що няма?
      Що има ЛИДЛ?
      Що има представителства на МЕРЦЕДЕС, БМВ (2 даже), АУДИ па на далаверата тесла НЯМА.
      Абе тез бизнесмени много глупави. Ама чисто новите С класи и неизлязлите още ги има в БГ
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • За мене най-големият проблем на колите на ТЕСЛА е дизайнерски - приличат на сапунерка, въпреки че по параметри превъзхождат например AUDI S8. Цената им е като на луксозни лимузини, а визията - от посредствена по посредствена. Такава кола дори и няма да я забележиш, ако премине покрай тебе.

        Нещо се разминават парите, които дава човек, с лукса и визията, които се очакват за такива пари.
        Last edited by Mateev; 08.09.2020, 19:33.

        Коментар


        • A be wlqзох да разгледам какви са възможностите да си зареждам теслата когато я купя- https://bg.elmarkstore.eu/%D1%81%D0%...-category338-- не бих казал че е много евтино. И с какво ще ходя на работа отделно от това?? Ако трябва да оставям колата си по цял ден да се зарежда ще трябва да си купя друга за да има с какво да ходя до работа, а зимата, а когато е облачно??. Май не е за мен тази електрификация. Ще чакам на съветската власт

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

            Защо няма ни едно такси тесла?
            Най-евтино
            Само градско карат

            Нали е евтино - давай ми тесла да ползвам и аз ще ти давам по 10ст на км. Нали нищо не се разваля. Ето пускаш коли под наем и ще се изтрепят да ти дават по 10ст на км.
            Зарядните ти станции без пари. Само прибираш печалби.
            Ма няма ни един "бизнесмен". А всеки гледа да ти продаде боклука и те лъжи че било вечно, по евтино и т.н.
            Не се продават в Булгаристан бе Шерлок. Няма център за доставки, няма сервиз, няма шоу рум.
            Ако отидеш в западна посока към Холандия, Скандинавия, Англия и т.н. ще видиш колкото искаш.

            Тепърва отварят врати в централна Европа, ние сме последни на опашката. Малък пазар с намаляващ брой потребители и последни по стандарт на живот в Европа.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

              Най-обикновен диференциал постоянно зацепен бе човек. Дали го наричаш скоростна кутия или не е съвсем друга тема. И няма значение. Просто устройство, ето за пример Тайкана има скоростна кутия с 2 предавки и не е нито по бърз нито по ускоряващ от Теслата... Само го влачи като мъртво тегло и е слабо място, докато това на Тесла е вечно.
              За сравнение скоростните кутии на ДВГ (което е и спора) се обслужват с масла и се чупят под път и над път имат и износващи се части. Дори ръчните които вече все по рядко се ползват се развалят и имат обслужвания и тежат и струват маса пари и издават неприятен звук. Това го няма в Тесла.

              И да кажеш че Мъск е спекулнат е смешно. Човека обърна авто индустрията която беше най закоравялата и сега ще унищожи петролния бизнес... а и да не забравяме покори космоса... ама това е само детайл.
              Диференциала е отделно. Неговата снимка въобще не съм я търсил и пращал. Така че тук имаш редуктор с две двойни зъбни предавки и сумарно предавателно число 9.73:1 за Модел S и 9:1 за Модел 3. Асинхрония двигател си е с водноохлаждане. редуктора и диференцила си се пълнят със съответните масла и следва да се профилактират при определен пробег. Ама това са конструктивни особености които са маловажни и се научават след няколко десетки хиляди километри. въобще Тесла си е една доста сериозна механика, противно на очакванията. А щом е механика няма как да е вечна.
              .А като казах за Мъск че е спекулант мислех че му правя комплимент. Извинявам се ако съм го принизил. Таарикат по добре ли е?
              Last edited by Бързоходко; 08.09.2020, 17:53.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Все пак 200-300kW двигател с такива малки размери си е направо чудо. Виж съществуващите такива двигатели в промишленоста, които са с 3-4 пъти по-големи размери и 10 пъти по-тежки.

                Интересно ми е как се охлажда това чудо ....
                Охлажда се водно. Предплагам че подръжката и дефектите във водното охлждане са изведени от графата повреди и обслужване на двигателя.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                  Като говорим за цена на автомобила трябва да се има предвид не само покупната цена и гориво, но и последващо обслужване. Едно от основните предимства на електричките е че нямат почти никаква поддръжка и дават много малко дефекти, заради малкото задвижващи части и практически вечния електрически мотор.

                  Ето и нагледно потвърждение за предимствата - 2020 What Car? Reliability Survey: executive cars.

                  [ATTACH=CONFIG]n3647470[/ATTACH]
                  Защо няма ни едно такси тесла?
                  Най-евтино
                  Само градско карат

                  Нали е евтино - давай ми тесла да ползвам и аз ще ти давам по 10ст на км. Нали нищо не се разваля. Ето пускаш коли под наем и ще се изтрепят да ти дават по 10ст на км.
                  Зарядните ти станции без пари. Само прибираш печалби.
                  Ма няма ни един "бизнесмен". А всеки гледа да ти продаде боклука и те лъжи че било вечно, по евтино и т.н.
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Като говорим за цена на автомобила трябва да се има предвид не само покупната цена и гориво, но и последващо обслужване. Едно от основните предимства на електричките е че нямат почти никаква поддръжка и дават много малко дефекти, заради малкото задвижващи части и практически вечния електрически мотор.

                    Ето и нагледно потвърждение за предимствата - 2020 What Car? Reliability Survey: executive cars.

                    Click image for larger version

Name:	Survey.jpg
Views:	1
Size:	83.1 КБ
ID:	3647470

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                      Опитвам се да ви покажа, че даже и със знания от преди 30 години се вижда, че ви пробутват технологии от преди 120 години.
                      Дали Мъск е доказан предприемач е спорно, Засега се вижда че е перфектен спекулант.. Наистина трябва да си много обигран зада убедиш всички че показаната по доло едностепена скоростна кутия на ТЕСЛА всъщност несъществува.
                      Най-обикновен диференциал постоянно зацепен бе човек. Дали го наричаш скоростна кутия или не е съвсем друга тема. И няма значение. Просто устройство, ето за пример Тайкана има скоростна кутия с 2 предавки и не е нито по бърз нито по ускоряващ от Теслата... Само го влачи като мъртво тегло и е слабо място, докато това на Тесла е вечно.
                      За сравнение скоростните кутии на ДВГ (което е и спора) се обслужват с масла и се чупят под път и над път имат и износващи се части. Дори ръчните които вече все по рядко се ползват се развалят и имат обслужвания и тежат и струват маса пари и издават неприятен звук. Това го няма в Тесла.

                      И да кажеш че Мъск е спекулнат е смешно. Човека обърна авто индустрията която беше най закоравялата и сега ще унищожи петролния бизнес... а и да не забравяме покори космоса... ама това е само детайл.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                        Опитвам се да ви покажа, че даже и със знания от преди 30 години се вижда, че ви пробутват технологии от преди 120 години.
                        Дали Мъск е доказан предприемач е спорно, Засега се вижда че е перфектен спекулант.. Наистина трябва да си много обигран зада убедиш всички че показаната по доло едностепена скоростна кутия на ТЕСЛА всъщност несъществува.


                        Ето го и фамозния асинхронен двигателна ТЕСЛА плътно придържащ се към разработка на истинския гений Н. Тесла от 1892 година
                        Все пак 200-300kW двигател с такива малки размери си е направо чудо. Виж съществуващите такива двигатели в промишленоста, които са с 3-4 пъти по-големи размери и 10 пъти по-тежки.

                        Интересно ми е как се охлажда това чудо ....

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                          Човека е теоретик, който не търси решения, а споделя знания от преди 30 години.
                          .................................................. .......
                          Хората не разбраха, че е лоша идея да залагаш срещу доказан иноватор и предприемач.
                          Опитвам се да ви покажа, че даже и със знания от преди 30 години се вижда, че ви пробутват технологии от преди 120 години.
                          Дали Мъск е доказан предприемач е спорно, Засега се вижда че е перфектен спекулант.. Наистина трябва да си много обигран зада убедиш всички че показаната по доло едностепена скоростна кутия на ТЕСЛА всъщност несъществува.


                          Ето го и фамозния асинхронен двигателна ТЕСЛА плътно придържащ се към разработка на истинския гений Н. Тесла от 1892 година

                          Last edited by Бързоходко; 08.09.2020, 15:46.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                            Не ти изглежда оптимално? Ти май не си виждал/чувал че Теслата е най-икономичната електрическа кола... има сравнения и Тесла е №1 по икономичност. Затова има и най-голям пробег въпреки че има вече алтернативи със същия капацитет на батерията а доста по нисък обсег.
                            Споровете за безсмислени. По естествен път потребителите на Електрички ще стават все повече заради по-добрите характеристики и ниска цена.

                            Човека е теоретик, който не търси решения, а споделя знания от преди 30 години. Прогресът за него е утопия.

                            А това че Тесла с всичко постиганто до момента опровергава всеки критик от самото си създаване няма значение

                            Хората не разбраха, че е лоша идея да залагаш срещу доказан иноватор и предприемач.

                            Коментар


                            • Малко да разведря темата. Ето един соларен бус, който съм го правил/модифицирал още преди 10 години. Монтирах на покрива му 3 соларни панела, които зареждат не само стартерния акумулатор, но и още 2 други акумулатора с общ капацитет 300 Ah. Буса се използваше за ходене на къмпинг или на поляните, където се събираха моделисти с радиоуправляеми самолети и хеликоптери.

                              Винаги имах енергия в излишък за каквото си поиска човек - осветление, отопление (ако се спи на поляната), кафе, както и зареждането на акумулаторите на моделите на десетки моделисти. Наскоро го продадох този бус на друг ентусиаст, но сега ще си правя много по-модерен и по-усъвършенстван.

                              Ето малко снимки, за да се накефите:












                              Last edited by Mateev; 08.09.2020, 14:41.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                При това положение не е далеко времето, когато едно 30-40% от енергийната система на всяка една страна ще бъдат стотици хиляди малки соларни централки..
                                Само една забележка, няма да са част от системата а от ундърграунда. Ще е спорт като варенето на ракия да речем. Сигурен съм че ще сме от първенците.
                                Неможе да има енергийна система базирана на спорадично работещи източници на ел енергия. От гедна точка на сегашната Ел енергийна система всички Възстановяеми ЕЦ-ове е крайно неприятен проблем, понеже дестабилизират електроснабдяването, зад се предпазва системата от сривове поради отпаднае на солаен парк при заоблачаване, останалта(стабилната част -ТЕЦ, АЕЦ и т.н.) трябва да работи с голям резерв, т.е. ненапълно натоварена. В резултат веднъж плащаме скъп зелен ток, втори пут плащаме за "резерва" който трябва да се подържа зарада нестабилноста на зеления ток.

                                Коментар

                                Working...
                                X