Първоначално изпратено от Бързоходко
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнениеВ упътването на Тесла пише че не се сменят масла и няма обслужвания освен смяна на чистачки и разменяне на гуми... (естествено ти няма как да знаеш)
Има Тесли на по милион километри и нищо не е сменяно по тази част. Освен това в лабораторията на Тесла двигателя и този редуктор са навъртяли на стенд при постоняно натоварване милион мили и изглеждат като нови.
- Мъск вече е трети по-богатсво (73 млрд), естествено със спекулата на борсата, звездните/соларните проекти и военните договори, дреме му за коментарите за Тесла, вече.
В Тубата има един изминал 1 милион км със Тесла Модел 3, друг изминал 720к
Във видеото на v_tin се казва, че маслото за редуктора струва .... 7 паунда литъра .... ама хората плащат за сервизно обслужване 500.Last edited by hazard; 09.09.2020, 01:03.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеhttps://www.youtube.com/watch?v=meJp2lj_NnM- okolo четвъртата минута какво е това масло- извинявам се не мога да чуя добре момичето,на лаптопа не се чува добре. И в края отново говори за някакво масло
Хайде още едно https://www.youtube.com/watch?v=qIaPcpUBPoo Tesla Model S P85 Drive Unit Fluid Service
Last edited by Бързоходко; 09.09.2020, 01:04.
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=meJp2lj_NnM- okolo четвъртата минута какво е това масло- извинявам се не мога да чуя добре момичето,на лаптопа не се чува добре. И в края отново говори за някакво масло
Хайде още едно https://www.youtube.com/watch?v=qIaPcpUBPoo Tesla Model S P85 Drive Unit Fluid Service
Last edited by v_tin; 09.09.2020, 00:30.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Лагерите не са релевантни в случея. При тях действа преобладаващо сила на триене. Сачмите или цилиндрите са закалени при специален режим -"циментиране". Проблем са зъбните колела При тях освен сила на триене има и сили на натиск на опън и т.н. ударни натоварвания при ускорявания, ако се появи и малак луфт нещата тръгват от зле към по-зле. При износването се отделят стружките за които вече бе споменато. Според мен ТЕСЛА пързалят публиката с лафа за двигател милионик пък кой каквото иска да разбира под това.
Има и още нещо касаещо очаквания експоненциален ръст на произвдство. всички тези детайли ще се оутсорснат към знайни и незнайни дестинации и качеството ще се срине. ефект наблюдаван многократно досега..
Така че от страна на двигателя ще стане, няма как да издържи според мен скоростна кутия и масла.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеАз не съм специалист по механика и по износване на триещи се части, но мога да задам един въпрос:
Как се правят лагери, които да издържат по 20-30 години работа (непрекъснато въртене) без да се сменят?
Има и още нещо касаещо очаквания експоненциален ръст на произвдство. Всички тези детайли ще се оутсорснат към знайни и незнайни дестинации и качеството ще се срине. ефект наблюдаван многократно досега..Last edited by Бързоходко; 09.09.2020, 00:01.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Лагерите са капсуловани и вътре си има всичко. Аз за това попитах за масло което да сложа на колата си- представи си само- аз за моята плащам около 400 евро на 15000км- за теб не ми се мисли, слагаш 5литра такова масло и край с обслужването- няма да плащаш на механици и за масла- кефНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Би ли ни казал какви са използуваните от тесла масла че да издържат по 1000000км. Искам за моята кола да купя такова
1.Правят се при постоянно въртене. Установен режим, без спиране, време за окисление, ударни натоварвания, цикли студено-топло, конденз, и т.н. (в реалността, да не проникнеж влага, е трудно).
2.Поради горното, много бърже се навъртат милите, маслата нямат времето НОРМАЛНО да остареят. А износването, става основно при променливите режими.
3.Отделно, на тенд, не е реално обкръжението на семерините, постъпването на абразивни частици и т.н.
4.Трансмисионните масла, са проектирани да работят в често ударни натоварвания и близо до заваряване на металните контактни повърхности...и имаме не точно истинско поведение и т.н.
Все едно, човек, живял в тежки условия, вкл.лоши семейни, работни, влага, плесени и т.н.да му сравняваш здравето с това на англ.кралица илибоше някой, потомствен аристократ без грижи и болки.Last edited by Pyramid; 09.09.2020, 00:08.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеАз не съм специалист по механика и по износване на триещи се части, но мога да задам един въпрос:
Как се правят лагери, които да издържат по 20-30 години работа (непрекъснато въртене) без да се сменят?
Явно си има начин, има си масла, както и специална обработка на повърхнстите на триещите се части, щото да издържат много дълго време. Повредата на стар лагер на някоя машина в промишленоста е по-скоро изключение, отколкото нормална ситуация. Виждал съм машини на по 30-40 години, валовете на които денонощно се въртят, и никога не са им сменяни оригиналните лагери.
Също и за транспортните средства - има TIR-ове, които карат по 2 милиона километра, и на които никога не е сменян дори и един от оригиналните лагери.
Коментар
-
Аз не съм специалист по механика и по износване на триещи се части, но мога да задам един въпрос:
Как се правят лагери, които да издържат по 20-30 години работа (непрекъснато въртене) без да се сменят?
Явно си има начин, има си масла, както и специална обработка на повърхнстите на триещите се части, щото да издържат много дълго време. Повредата на стар лагер на някоя машина в промишленоста е по-скоро изключение, отколкото нормална ситуация. Виждал съм машини на по 30-40 години, валовете на които денонощно се въртят, и никога не са им сменяни оригиналните лагери.
Също и за транспортните средства - има TIR-ове, които карат по 2 милиона километра, и на които никога не е сменян дори и един от оригиналните лагери. Въобще планова смяна на лагери на определен брой километри или часове не е предвидена за нито едно транспортно средство или за машина от промишленоста.Last edited by Mateev; 08.09.2020, 22:12.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Може би намекваш, че Мъск сам произвежда маслата си?
Техници, сър! Техници!
Дейв, все още не са измислили такава машина която да роботи без смазка на триещете се части. Може да не е масло, може да е вода смазката, но все пак има някаква смазка. Работил съм с машини които правят по 2400бара налягане, те бяха с керамични пистони и хром никелови цилиндри, слагахме силиконова смазка докато ги сглабяме при ремонта и при работа смазката беше вода. Цилиндрите изкарваха по около месец, пистоните по около 3 месеца
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеКолега, Бързоходко - много добре се справяш!
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Би ли ни казал какви са използуваните от тесла масла че да издържат по 1000000км. Искам за моята кола да купя такова
Може би намекваш, че Мъск сам произвежда маслата си?
Ако беше така, той щеше вече да е удесеторил отдавна своите авоари.
Опссс, ама нали Тесла не ползваЛА масла! А сега - май ползваЛА, ама те били едни други (които не сменят и изобщо - не е необходимо да се поддържат!)
Как ли се определя съдържанието на микрочастици и кого изобщо сигнализира онзи преобразувател на снимката? Ама той си е така - за украса!
Смешници беееее! Никаква поддръжка? Ми тя и тази лентова спирачка - без износване работеЛА!
Как забравям и аз!
.................
Метални зъбни колела в предавателна кутия!
БЕЗ МАСЛО - ЗВЕРСКО ИЗНОСВАНЕ! Зверско прегряване (без масло)
(Дори диамантени да бяха - пак биха се износвали!)
..................
Разбира се, отчитаме, че маслото ДОПЪЛНИТЕЛНО и охлажда триещите се профили на зъбите на зъбните колела, които в зоната на зацепването са подложени на огромни натоварвания при въпросните обороти...
.................
И СМЕ сигурни, че на арматурното табло има индикация, която показва температурата и налягането на маслото.... Е, да: може и да информира Тесла - нали софтуерът постоянно следи и предава данни за движещият се електромобил...
И току виж - последвало някакво ограничение на параметрите..., ИЛИ водачът прочете съобщението, къде да се яви, или да чака...
Какво ще правят и ще сменят - това е тяхна работа..., Щом са били платени "на куп" 100 - 200 К $$$...
(дори няма да почувствате, че са сменени зъбните колела, които - видите ли - трият "на сухо"!)
Техници, сър! Техници!
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Нищо не се сменя. Поредната дезинформация.
В упътването на Тесла пише че не се сменят масла и няма обслужвания освен смяна на чистачки и разменяне на гуми... (естествено ти няма как да знаеш)
Има Тесли на по милион километри и нищо не е сменяно по тази част. Освен това в лабораторията на Тесла двигателя и този редуктор са навъртяли на стенд при постоняно натоварване милион мили и изглеждат като нови.
Това естествено са и неща които са известни от години, коментирани са и тук няколко пъти но ти ги забравяш бързо и почваш от начало с глупостите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеВсичко това изисква МАСЛА (с точно определен вискозитет!) и СМЯНА на същите през определен период! Няма начин триещи се части да работят без масло! Периодичната му смяна се налага от постоянното износване и отделяне на микрочастици, които влошават мазилните качества на маслата.
..................
Само допълних колегата - Бързоходко.
Колега, Бързоходко - много добре се справяш!
В упътването на Тесла пише че не се сменят масла и няма обслужвания освен смяна на чистачки и разменяне на гуми... (естествено ти няма как да знаеш)
Има Тесли на по милион километри и нищо не е сменяно по тази част. Освен това в лабораторията на Тесла двигателя и този редуктор са навъртяли на стенд при постоняно натоварване милион мили и изглеждат като нови.
Това естествено са и неща които са известни от години, коментирани са и тук няколко пъти но ти ги забравяш бързо и почваш от начало с глупостите.
Last edited by DaveBG; 08.09.2020, 20:48.
Коментар
Коментар