IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Не знам какъв опит имаш, но по темата с капацитета на EV батериите и деградацията са изписани томове.
    По дефиниция капацитет се губи заради високата температура при редовно зареждане на Суперпарджъри и при заряд над 80%. Подхода на производителите е различен. Ауди и VW например оставят по-голям буфер, за да не могат потребителите да зареждат до максималния капацитет. Тесла официално препоръчват за ежедневна употреба да се зарежда в рамките 20-80%. До 100% зареждаш ако правиш дълги пътувания.
    Ако имаш желание ще прочетеш, ако не ще спориш безмислено по форумите.
    Няма нужда да измисляш топлата вода, хората работят от десетилетия в областта.
    Говорим за капацитета. Батерията деградира с времето, и явно Тесла се е постарала да го скрие този факт от потребителите си. Нещо повече - ако една батерия се води например 85 kWh, аз бас ловя, че тя не е толкова дори и при една чисто нова лека кола. Докато обаче вие разсъждавате в проценти, наистина няма смисъл да споря с вас. Хайде със здраве .....

    Коментар


    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
      ....
      Опитваш се да изкривиш разговора и се въртиш около това да ми кажеш че не съм бил знаел вместо да провериш сам че батериите ако се експлоатират както ти казвам и както е заложено в Тесла софтуера са ВЕЧНИ в практичен смисъл!....
      Човек, хайде да спреш да се излагаш - става ли?
      Вечни батерии - ха-ха .....

      Не искам да те обидя, но хайде преди да напишеш следващия постинг да попрочетеш малко информация от интернет за качествата и възможностите на литиевите батерии и за това как се измерва техния капацитет.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Няма да споря повече, защото явно не разбираш какво ти приказвам. Живей си с илюзията за нова батерия на телефона, щом това ще те направи по-щастлив. И в никакъв случай недей да правиш измерване по моята методика, защото така сам ще си разбиеш илюзията за пълно щастие.
        Не знам какъв опит имаш, но по темата с капацитета на EV батериите и деградацията са изписани томове.
        По дефиниция капацитет се губи заради високата температура при редовно зареждане на Суперпарджъри и при заряд над 80%. Подхода на производителите е различен. Ауди и VW например оставят по-голям буфер, за да не могат потребителите да зареждат до максималния капацитет. Тесла официално препоръчват за ежедневна употреба да се зарежда в рамките 20-80%. До 100% зареждаш ако правиш дълги пътувания.
        Ако имаш желание ще прочетеш, ако не ще спориш безмислено по форумите.
        Няма нужда да измисляш топлата вода, хората работят от десетилетия в областта.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Няма да споря повече, защото явно не разбираш какво ти приказвам. Живей си с илюзията за нова батерия на телефона, щом това ще те направи по-щастлив. И в никакъв случай недей да правиш измерване по моята методика, защото така сам ще си разбиеш илюзията за пълно щастие.
          Ти се опитваш да ми кажеш как да тествам батерия въпреки че ти показах устройство което имам и съм правил не веднъж NOR тест на литиево ионни 18650 батерии, с пълно авто цикъл зареждане + разреждане и пак това си повтаряш, а аз ти обяснявам това от което започна спора че батериите на Тесла ще те надживеят.
          Опитваш се да изкривиш разговора и се въртиш около това да ми кажеш че не съм бил знаел вместо да провериш сам че батериите ако се експлоатират както ти казвам и както е заложено в Тесла софтуера са ВЕЧНИ в практичен смисъл!
          Това е спора, иначе аз имам не 1 пример при който батерия ползвана както аз я ползвам изкарава повече от твоите 3-4- и дори 10години. Дадох ти само един от тях а ти се хващаш за него.
          Last edited by DaveBG; 13.07.2020, 19:22.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

            Всяка една Тесла се зарежда до 80% по дефолт. Няма какво да го четеш, има си всекидневно използване - 80% и трип - 100% което трябва да го сложиш ръчно.
            Това са фактите и от там идва дълголетието на батерията , както и на моя телефон батерията му е като нова това се потвърждава.
            Това, а ти го смятай както искаш и хвълряй телефоните през 2г щом толкова разбираш всеки сам си знае.

            Аз имам и други устройства с батерии които са на по 10 и повече години и работят идеално. Ти сменяй и мисли че знаеш...
            Няма да споря повече, защото явно не разбираш какво ти приказвам. Живей си с илюзията за нова батерия на телефона, щом това ще те направи по-щастлив. И в никакъв случай недей да правиш измерване по моята методика, защото така сам ще си разбиеш илюзията за пълно щастие.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
              Ако Тесла или GSM-ите искаха да не се достига до някакви нива на напрежението, то те щяха да го вградят в софтуера на управлението на батериите. Няма нужда да карат хората допълнително да си въвеждат някакви собствени си ограничения и да им треперят да не ги надвишат. Нали го осъзнаваш това. Дай линк къде си прочел за тази безсмислица, за да ти кажа дали информацията в този линк е вярна или е фейк.
              Всяка една Тесла се зарежда до 80% по дефолт. Няма какво да го четеш, има си всекидневно използване - 80% и трип - 100% което трябва да го сложиш ръчно. Така е от години не е нова информация или поне не за хора които "рабзират"...
              Това са фактите и от там идва дълголетието на батерията , както и на моя телефон батерията му е като нова това се потвърждава.
              Това е, а ти го смятай както искаш и хвълряй телефоните през 2г щом толкова разбираш всеки сам си знае.

              Аз имам и други устройства с батерии които са на по 10 и повече години и работят идеално. Ти сменяй и мисли че знаеш...
              Last edited by DaveBG; 13.07.2020, 19:00.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                .....Защото го имам от години но нямам намерение да счупя телефон за 2 бона за да тествам до пълен разряд. Освен това искам теста да продължи още години. Все пак 1 година не е достатъчна.

                Не си прочел конкретно, не процента а волтажа записвам и то до третия знак. Ако разбираш от батерии ще знаеш че при деградиране максималния капацитет пада и не може да бъде достигнат също. Косвен метод е но е показтелен.
                Още един път с думите си доказваш, че не ги разбираш тези неща. За разлика от тебе аз имам огромен опит може би с 500 различни батерии от всички видове и технологии. Имам и не една, а 20 различни зареждачки, коя от коя по модерна и по-професионална.

                Относно капацитета на една батерия - още веднъж повтарям, че нито процентите, нито напрежението има нещо общо. Капацитета на една батерия се измерва с КОЛИЧЕСТВОТО ЕНЕРГИЯ, която тя отдава по време на един пълен цикъл на разряд. Тази енергия се измерва във ВАТЧАСОВЕ. Тоест Е = интеграл от U * I * t.

                Няма как да определиш тази енергия само с напрежението. Също така нищо няма да му стане на твоя акумулатор, ако го заредиш до 4.2V и го разредиш до 3.3V. Тука също те гони някаква параноя, която не знам откъде е дошла. Опасно за литиевите батерии е ако се излезе извън диапазона от тези стойности, и то с много, но това вече е отчетено в колите и в GSM-ите, така че манията ти да не достигаш до 100% и до 0% с нищо научно не е подкрепена.

                Ако Тесла или GSM-ите искаха да не се достига до някакви нива на напрежението, то те щяха да го вградят в софтуера на управлението на батериите. Няма нужда да карат хората допълнително да си въвеждат някакви собствени си ограничения и да им треперят да не ги надвишат. Нали го осъзнаваш това. Дай линк къде си прочел за тази безсмислица, за да ти кажа дали информацията в този линк е вярна или е фейк.
                Last edited by Mateev; 13.07.2020, 18:38.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Има тонове информация за батериите, особено при теслите. Вече показах статистиката. При 300-500 хил километра капацитета пада с 10-20% от първоначалните стойностои. Коментари на теория нямат особена стойност.
                  Понеже храня някакви съмнение, би ли ми показал някой линк с методологията как е определен капацитета на тези батерии?

                  Иначе красиви графики може да прави всеки, но ако не е дал методологията, значи има нещо гнило. Ето аз описах начин как некомпетентен човек може да влезе в заблуждение, и в незнанието си да заблуди и други хора.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    Абсолютно некоректен, ненаучен и субективен експеримент, който нищо не доказва. Явно не си на ти с електриката.

                    Ако искаш да разбереш какъв е капацитета на една батерия, трябва да използваш специализирано зарядно, което си има специална функция за измерване на капацитета. То зарежда батерията до 4.2V и след това я разрежда до 3.3V и по време на този разряд измерва капацитета. Това за Li-Po батериите. За другите модели си има други напрежения, но в общия случай това е начина за коректно измерване на капацитет.

                    Това с циклите заряд/разряд е смешно. То може да помогне само при NiCd и NiMH батериите, докато при литиевите е пълна смешка, защото не допринася с нищо.

                    Иначе гледането на процентите, които показва GSM апарата или ел. колата, също е пълна смешка. Та това са програми, които вече са отчели падането на капацитета на батерията, и които показват проценти спрямо новия капацитет, а не спрямо оригиналния при нова батерия. Просто човек трябва да ги знае тези неща, за да не се излага. Освен това те показват процент на разряд спрямо напрежението, а не текущ капацитет.

                    Една батерия ако капацитета и падне 10 пъти спрямо оригиналния, GSM-а и ел. колата пак ще показват 100% при пълен заряд и 0% при пълен разряд. Това е така защото тази функция следи напрежението на батерията, а не реалните ватчасове енергия, която е получена по време на разряда.

                    Реалните ватчасове GSM-а никога не ги показва. Предполагам и ел. колите не показват реалните киловатчасове, и ако това е така, причината е криене от страна на производителите, че акумулатора деградира по-бързо от очакванията на клиентите.

                    За да се направи правилен тест на една лека кола, тя трябва да се зареди до 100% и след това да се кара докато спре да върви. И разбира се трябва да има функция, показваща колко киловатчаса е отдал акумулатора. Ако това се направи, бас ловя, че дори и при нови леки коли ще се открие 10-15% спад на капацитета.
                    Колега, за това зарядно ли говориш?



                    Защото го имам от години но нямам намерение да счупя телефон за 2 бона за да тествам до пълен разряд. Освен това искам теста да продължи още години. Все пак 1 година не е достатъчна.

                    Не си прочел конкретно, не процента а волтажа записвам и то до третия знак. Ако разбираш от батерии ще знаеш че при деградиране максималния капацитет пада и не може да бъде достигнат също. Косвен метод е но е показтелен.

                    Коментар




                    • Is The Tesla Model 3 The BEST Car In 2020?

                      И един от многото коментари:


                      "Over the past few years I've had an Audi RS3/BMW M3 F80/Merc C63 amongst other high performance sports cars and never thought I'd be driving (a silent) EV car just 6 months later as I loved a noisy car. Cold starts on the 6.2V8 C63 were epic and the RS3 with the sports exhaust was a great noise. I was never into the whole electric/green thing but as a company car with no BIK now, I bit the bullet and got a model 3 performance as it made more financial sense and haven't looked back.

                      Having had the RS3 and Tesla model 3 together for a couple of weeks while the Audi was sold, I can tell you I loved the RS3 but after a week in the model 3, getting back into my beloved RS3 was a shock. The fast car I used to have all of sudden become slow, the gearbox (in manual on the paddles) felt even slower, the vibration and harshness I never noticed before was there and the tech felt very old fashioned with its tiny screen, having to peer through the top half of the steering wheel to see the dials (which where always partly obscured) and was overwhelmed with all the buttons - all of sudden I hated it! It genuinely felt like I'd gone back in time.

                      Little things like not having a physical key, being able to cool the inside down in the Summer or Heat it/defrost (and turn all 5 heated seats) in Winter wherever I am from my phone are small thing but they all add up. Then theres the constant updates which are free and done on your driveway via your phone without having to go the tradional and out of date $tealers (who would prob charge a good whack just for updating your sat nav). The moral of the story is thats its very easy to bash EV's/Tesla when you've not lived with one for a very short time. I still look at the vids on YT on all the new performance petrol cars coming out and get the urge sometimes for a big engine but I honestly don't think I could go back to petrol now. They're all culled by the EU now and sound pretty crap anyway "

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Абсолютно некоректен, ненаучен и субективен експеримент, който нищо не доказва. Явно не си на ти с електриката.

                        Ако искаш да разбереш какъв е капацитета на една батерия, трябва да използваш специализирано зарядно, което си има специална функция за измерване на капацитета. То зарежда батерията до 4.2V и след това я разрежда до 3.3V и по време на този разряд измерва капацитета. Това за Li-Po батериите. За другите модели си има други напрежения, но в общия случай това е начина за коректно измерване на капацитет.

                        Това с циклите заряд/разряд е смешно. То може да помогне само при NiCd и NiMH батериите, докато при литиевите е пълна смешка, защото не допринася с нищо.

                        Иначе гледането на процентите, които показва GSM апарата или ел. колата, също е пълна смешка. Та това са програми, които вече са отчели падането на капацитета на батерията, и които показват проценти спрямо новия капацитет, а не спрямо оригиналния при нова батерия. Просто човек трябва да ги знае тези неща, за да не се излага. Освен това те показват процент на разряд спрямо напрежението, а не текущ капацитет.

                        Една батерия ако капацитета и падне 10 пъти спрямо оригиналния, GSM-а и ел. колата пак ще показват 100% при пълен заряд и 0% при пълен разряд. Това е така защото тази функция следи напрежението на батерията, а не реалните ватчасове енергия, която е получена по време на разряда.

                        Реалните ватчасове GSM-а никога не ги показва. Предполагам и ел. колите не показват реалните киловатчасове, и ако това е така, причината е криене от страна на производителите, че акумулатора деградира по-бързо от очакванията на клиентите.

                        За да се направи правилен тест на една лека кола, тя трябва да се зареди до 100% и след това да се кара докато спре да върви. И разбира се трябва да има функция, показваща колко киловатчаса е отдал акумулатора. Ако това се направи, бас ловя, че дори и при нови леки коли ще се открие 10-15% спад на капацитета.
                        Има тонове информация за батериите, особено при теслите. Вече показах статистиката. При 300-500 хил километра капацитета пада с 10-20% от първоначалните стойностои. Коментари на теория нямат особена стойност.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                          Точно за да не си говорим празни приказки аз се напънах и го тествах:

                          Миналата година като излезе Галакси Ноут 10 Плюс, още първия ден изтичах до магазина и го взех за да може батерията да е прясна. Вярно дадох много повече пари но пак казвам исках прясна батерия.
                          Още първия път тоя телефон го заредих на 100% и веднага след като опря 100 те го изключих от зарядното и записах моментално волтажа на батерията до третия знак след запетайката.
                          От тогава досега телефона НИКОГА не е зареждан до 100%. Винаги го зареждам до 85% и веднага го изключвам (имам си приложение което свирка, а самия телефон се зарежда за 15мин).
                          Също така телефона НИКОГА не е падал под 10%, като само няколко пъти е падал под 25% и винаги е зареждан наведнъж до 85% веднага.

                          Това ми е основния телефон и се ползва всеки ден по цял ден за говорене интернет и всякакви приложения и дори игри.

                          Наскоро го заредих до 100% след това го оставих да падне до 30-40 което е нормалното и пак го заредих до 100 и проверих... Еми след година вече ползване батерията НЕ Е МРЪДНАЛА от оригиналния си капацитет.

                          Или с други думи чичко Илън е прав. Батерията на телефоните ви деградират защото всички мислят че като ги оставите на зарядно цяла нощ няма нищо... еми има.
                          Абсолютно некоректен, ненаучен и субективен експеримент, който нищо не доказва. Явно не си на ти с електриката.

                          Ако искаш да разбереш какъв е капацитета на една батерия, трябва да използваш специализирано зарядно, което си има специална функция за измерване на капацитета. То зарежда батерията до 4.2V и след това я разрежда до 3.3V и по време на този разряд измерва капацитета. Това за Li-Po батериите. За другите модели си има други напрежения, но в общия случай това е начина за коректно измерване на капацитет.

                          Това с циклите заряд/разряд е смешно. То може да помогне само при NiCd и NiMH батериите, докато при литиевите е пълна смешка, защото не допринася с нищо.

                          Иначе гледането на процентите, които показва GSM апарата или ел. колата, също е пълна смешка. Та това са програми, които вече са отчели падането на капацитета на батерията, и които показват проценти спрямо новия капацитет, а не спрямо оригиналния при нова батерия. Просто човек трябва да ги знае тези неща, за да не се излага. Освен това те показват процент на разряд спрямо напрежението, а не текущ капацитет.

                          Една батерия ако капацитета и падне 10 пъти спрямо оригиналния, GSM-а и ел. колата пак ще показват 100% при пълен заряд и 0% при пълен разряд. Това е така защото тази функция следи напрежението на батерията, а не реалните ватчасове енергия, която е получена по време на разряда.

                          Реалните ватчасове GSM-а никога не ги показва. Предполагам и ел. колите не показват реалните киловатчасове, и ако това е така, причината е криене от страна на производителите, че акумулатора деградира по-бързо от очакванията на клиентите.

                          За да се направи правилен тест на една лека кола, тя трябва да се зареди до 100% и след това да се кара докато спре да върви. И разбира се трябва да има функция, показваща колко киловатчаса е отдал акумулатора. Ако това се направи, бас ловя, че дори и при нови леки коли ще се открие 10-15% спад на капацитета.
                          Last edited by Mateev; 13.07.2020, 15:33.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

                            Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

                            Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

                            Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.
                            Точно за да не си говорим празни приказки аз се напънах и го тествах:

                            Миналата година като излезе Галакси Ноут 10 Плюс, още първия ден изтичах до магазина и го взех за да може батерията да е прясна. Вярно дадох много повече пари но пак казвам исках прясна батерия.
                            Още първия път тоя телефон го заредих на 100% и веднага след като опря 100 те го изключих от зарядното и записах моментално волтажа на батерията до третия знак след запетайката.
                            От тогава досега телефона НИКОГА не е зареждан до 100%. Винаги го зареждам до 85% и веднага го изключвам (имам си приложение което свирка, а самия телефон се зарежда за 15мин).
                            Също така телефона НИКОГА не е падал под 10%, като само няколко пъти е падал под 25% и винаги е зареждан наведнъж до 85% веднага.

                            Това ми е основния телефон и се ползва всеки ден по цял ден за говорене интернет и всякакви приложения и дори игри.

                            Наскоро го заредих до 100% след това го оставих да падне до 30-40 което е нормалното и пак го заредих до 100 и проверих... Еми след година вече ползване батерията НЕ Е МРЪДНАЛА от оригиналния си капацитет.

                            Или с други думи чичко Илън е прав. Батерията на телефоните ви деградират защото всички мислят че като ги оставите на зарядно цяла нощ няма нищо... еми има.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

                              Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

                              Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

                              Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.
                              Темата с издръжливостта и капацитета на батериите е една от най-коментираните, т.к няма достатъчно дълга история. Това което знаем досега от статистиката е че при най-ранните модели на Тесла от 2012 година и с пробег от над 200-300 хил мили деградацията е от порядъка на 5 до 20% от оригиналния пробег в зависимост от начин на ползване (заряд между 0 и 100%; fast charging и пр.). Статистиката е повече от красноречива:

                              Click image for larger version

Name:	Tesla battery.jpg
Views:	1
Size:	74.9 КБ
ID:	3625571


                              Сравнението на батерии за лаптопи и телефони с такива за електрически автомобили е безмислено поради много причини. От една страна телефони, таблети и лаптопи остарявят морално след 2-3 години и е нормално производителите да слагат планирано батерии с капацитет за такъв период. От друга страна химическия състав и термо управлението на електричките нямат нищо общо с това в телефона ти!

                              Днешните батерии на Тесла са с капаците за над половин милион километра. При такъв пробег дори и да се наложи да сменяш батерия то ще е след доста години, когато цената няма да е 100$ / кв, а на половина. Батерия от 75кв ще е от порядъка на 3 до 5 хил долара. Сложи ги 10 ако искаш. За тези пари имаш пробег за 20-30 години при средно годишен пробег от 15-20 хил км и разход за задвижването 5-10 пъти по-нисък от бензина.

                              Отделен въпрос е че до година - две новите батерии в Теслите ще с капцитет за над милион мили (1,6 мил. км). Блумбърг и ройтерс го коментират вече от няколко месеца и е въпрос на време кога ще го обявят официално. За всички производители вече е ясно каква е посоката и работят за електрификацията на новите си модели. Не е случайно че Мерцедес, Волво и други вече обявиха официално края на разработките си за ДВГ. Няма връщане назад.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Независимо дали ще има наем на батерия и/или някаква предварително планирана замяна при падане с определен процент - това във всички случаи ще има някакво финансово изражение, чрез което хората ще изчисляват най-важния за тях параметър - ЦЕНА НА ЕДИН ИЗМИНАТ КИЛОМЕТЪР.

                                В тази цена се включват абсолютно всички разходи - кола, акумулатор, ремонти, гориво, резервни части и т.н. Хубаво е такава сметка да се направи и в момента при съизмерими данни за цената на нов автомобил, който след 100 000 километра се продава на старо, и за тези 100 000 километра се отчитат всички разходи около него. Също за нас българите трябва да се направи втората сметка - купуване на кола на 100 000 километра и продаване на 200 000, и пак да се включат всички други разходи около нея.
                                Хората се гласят да карат по един милион мили- 1500000км ти говориш за 100000. До 150 000 правих сметки на клио срещу зои ако няма премия клиото е победител във финансово изражение. Сега започнаха да дават по големи бонуси- на рено каптюр снощи по телевизията казаха 7500 евро бонус. Който го интересува да гледа, ако това е федерален бонус и ако има още 2-3000 от производителя- цената отива ехеййййй. Вчера писах - най скъпия модел на зои е 24-25000 евро- е да де ама имаш и 10000 евро бонус- така че вземаш кола за 15000

                                Коментар

                                Working...
                                X