IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
    Абе тая година Тесла ще излезе ли на печалба или па ще кюта на загуба?

    Гледам добре се движи в предните тримесечия, ако нещо не се прецака в последното тримесечие ще отчете и първата годишна печалба.

    И така още 10-20 години до де си избие загубите.
    Загубата няма никакво значение при тия компании. Ето амазон беше на загуба 10 години а сега е най-богатата компания в света.

    Тесла имат огромни парични резерви в кеш. В сравнение с другите автопроизводители които са затънали в дългове те имат милярди и милярди кеш който покрива всичките им разноски. Наскоро само извадиха 5 милярда от акциите за зор заман (без да им трябват за нещо конкретно). Парите им реално никога няма да свършат.

    Иначе ето какво казва е Джей Лено който е безспорно най-голмия "петрол хед" в света:
    https://www.youtube.com/watch?v=KC1fCO0feng

    От как е купил колата през 2015г. не е правил нищо по нея. Само я кара и то защото е най-бързата кола която може да се купи. Не че няма и над 100 други коли в гаража си който е като музей на авто историята на света.
    Last edited by DaveBG; 27.12.2020, 15:48.

    Коментар


    • Абе тая година Тесла ще излезе ли на печалба или па ще кюта на загуба?

      Гледам добре се движи в предните тримесечия, ако нещо не се прецака в последното тримесечие ще отчете и първата годишна печалба.

      И така още 10-20 години до де си избие загубите.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
        Изглежда че само в норвегия тези ел коли могат да стоят по няколко месеца без да са включени в контакта. Навсякъде другаде губят зимата заряд, в говедария, в канада, в бг. в германия също. Само в норвегия държат фронта

        поста беше за всички електрички, а не само за тесларите
        Както обикновено говориш глупости. Заряда се губи в незначителни количества (под 1% на денонощие), т.к. в колата постоянно работи нещо - sentry mode; комуникация с апа; поддържане на оптимална температура на батерията и т.н.

        Най-енергийно ефективното EV е на Тесла - всички останали има да догонват. За съжаление много бавно.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          И в Исландия, може би. Работата е там, дали имат хората отопляеми гаражи. ... Е, или Мъсконтий дали слага добра термоизолация с подгрев на батериите, щото, както установихме, за подгрев на батерията, може да се губи по-малко енергия, отколкото, от изстудяването и.

          И, последно, всяка кола (вкл.ел.) може неограничено дълго да стои в гараж ... ако не искаш от нея, някакси тутакси, изведнъж, да тръгне след това. А още... Ако от студа, батерията "губи капацитет" БЕЗ саморазряд (затова именно, сложих кавичките) значи...
          ЗНАЧИ, дали един или десет дни ще стои на студено, АКО НЕ Е ТЕКЪЛ САМОРАЗРЯД, "загубата на капацитет", освен обратима, би трябвало, да се още и самоограничи. И, след 30 дни на -20°С, да е почти колкото след 1. Помислете малко от електрихимична гледна точка: Процесите на генериране на ЕДН, само са приглушени от ниската температура. Зарядът е там вътре и, за да бъде отдаден, не би ли трябвало, просто, да се загрее, пуста батерия? Пробегът ще е на минус, разбира се: Отопление на купето, увеличен вискозитет на смазката в редуктора, увеличено приплъзване на гумите върху леда, повече използване на фаровете в тъмното и т.н. но, до там. Други е саморазрядът. Ама, за да настъпи той, се иска проводимост на електролита (който, е -за "беда" - почти замръзнал, какво ти движение на йони?), както и други процеси на фона на увеличено съпротивление, потискани.
          Не пиши глупости, като е там вътре заряда защо не изкарва същите километри- за една нощ колата от долният ми клип е загубила около 4%, за затопляне на купето от минус 17- в колата минус 15 до мисля че беше 25градуса човека ползува около 1,5% , вечерта когато остави колата беше на 362км, сутринта беше с 44км по малко, реално колата изкара около 290км

          Купи си от лидъл 2 комплекта зарядни батерии замери заряда, сложи единият комплект във фризера, другият го дръж на стайна температура- на следващият ден замери показателите на двата комплекта. Комплекта който е във фризера му включи консуматор, същият консуматор включи на другият комплект- ще даде ли разлика продължителността на ползуване- ами ще даде разбира се.

          За съжаление не ползуваме колите си в лабораторни условия, не всички имат гаражи, да не говорим за отопляеми. От практична гледна точка сигурно трябва да се купуват електрички като китайците- с пробег до 150км, дори и да загуби половината си пробег пак ще може да ходиш до лидъла на 1км и до работа на 5км

          Коментар


          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

            Пак говориш глупости без данни, в момента 2020 стандарта е 300+км почти за всички и са с по-дълъг пробег от дъртата тесла, Рендето е 320, Пежето е 340, Нисана 360, Мустанга 480, къде си тръгнал въобще Едно нещо безспорно расте при тесларите и тук са бройките в рекол - вече удариха 40% от цялата и без това мижава продукция.
            Набалончената акция спря в момента, в който докосна S&P 500 индекса и друсна същия ден 6% надолу, точно индикация на балон за балъци като теб - бас държа че пак си купил на върха. А бяха едни надежди говежди, ся напушеняка се мъчи отчаяно да се слива с някой установен производител, ама никой не го ще... апропо ръстовете на чистите китайци са по-големи от тесларския, а аз досега читава кола оттам не съм видял

            ПП: теслата 2012 дори не е правена от тях, купено от Лотус шаси + китайска батерийка и айдеееее кола ша правим Те и до ден днешен имат карикатурни проблеми, точно щото не е кола, с най-ниския рейтинг за качество от 32 марки в САЩ, дето са изследвани.
            Няколко пъти питам какви медикаменти взимаш, ама си траеш.

            Модел S от 2012та e с по-голям пробег от всички изброени от теб модели (ти говориш за роудстъра от 2008ма, който е правен преди да влезе Мъск в компанията).

            Акцията както и да я въртиш е с 650% ръст тази година. Спада след влизането в S&P беше повече от очакван (buy the rumors, sell the news), даже ми се струва малък.


            Колкото и да се мъчиш, не можеш да промениш фактите.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
              От работата, нощен пазач през уикендите,
              Сънуваш. Иди на дохтур.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Къде това?
                От работата, нощен пазач през уикендите,

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                  Измамник да не са те изхвърлили и от там?
                  Къде това?

                  Коментар


                  • Измамник да не са те изхвърлили и от там?
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • ...Ето го и обяснението, с думи прости.
                      Под толстым пластиком корпуса батареи на морозе происходят совсем другие процессы, а энергия никуда не девается.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        Изглежда че само в норвегия тези ел коли могат да стоят по няколко месеца без да са включени в контакта. Навсякъде другаде губят зимата заряд, в говедария, в канада, в бг. в германия също. Само в норвегия държат фронта

                        поста беше за всички електрички, а не само за тесларите
                        И в Исландия, може би. Работата е там, дали имат хората отопляеми гаражи. ... Е, или Мъсконтий дали слага добра термоизолация с подгрев на батериите, щото, както установихме, за подгрев на батерията, може да се губи по-малко енергия, отколкото, от изстудяването и.

                        И, последно, всяка кола (вкл.ел.) може неограничено дълго да стои в гараж ... ако не искаш от нея, някакси тутакси, изведнъж, да тръгне след това. А още... Ако от студа, батерията "губи капацитет" БЕЗ саморазряд (затова именно, сложих кавичките) значи...
                        ЗНАЧИ, дали един или десет дни ще стои на студено, АКО НЕ Е ТЕКЪЛ САМОРАЗРЯД, "загубата на капацитет", освен обратима, би трябвало, да се още и самоограничи. И, след 30 дни на -20°С, да е почти колкото след 1. Помислете малко от електрихимична гледна точка: Процесите на генериране на ЕДН, само са приглушени от ниската температура. Зарядът е там вътре и, за да бъде отдаден, не би ли трябвало, просто, да се загрее, пуста батерия? Пробегът ще е на минус, разбира се: Отопление на купето, увеличен вискозитет на смазката в редуктора, увеличено приплъзване на гумите върху леда, повече използване на фаровете в тъмното и т.н. но, до там. Други е саморазрядът. Ама, за да настъпи той, се иска проводимост на електролита (който, е -за "беда" - почти замръзнал, какво ти движение на йони?), както и други процеси на фона на увеличено съпротивление, потискани.

                        Коментар


                        • Изглежда че само в норвегия тези ел коли могат да стоят по няколко месеца без да са включени в контакта. Навсякъде другаде губят зимата заряд, в говедария, в канада, в бг. в германия също. Само в норвегия държат фронта

                          поста беше за всички електрички, а не само за тесларите

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                            Некой ден може и водородните двигатели да са на мода

                            Некви джапанаци са измислили начин да разграждат чрез слънцето водата до водород и кислород почти със 100% ефикасност.

                            То не че нямаше и подобни опити преди, но процесите са скъпи, не-ефективни и не ставаха. Ама се работи в тази насока и може да изскочи и от там нещо. Демек бъдещето да не е баш електрическо.

                            https://fuelcellsworks.com/news/phot...-close-to-100/
                            то не пречи да се комбинира, много обичам да давам за пример електролизните системи за производство на водород в река Елба в Хамбург за работа с излишната енергия от вятърни системи, на практика не само безплатна, а и плащат да я използваш

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Ми ти що мислиш че е руски трол? На ватето потребностите са повече от възможностите.
                              -За твоите - да не говорим...

                              Коментар


                              • Некой ден може и водородните двигатели да са на мода

                                Некви джапанаци са измислили начин да разграждат чрез слънцето водата до водород и кислород почти със 100% ефикасност.

                                То не че нямаше и подобни опити преди, но процесите са скъпи, не-ефективни и не ставаха. Ама се работи в тази насока и може да изскочи и от там нещо. Демек бъдещето да не е баш електрическо.

                                https://fuelcellsworks.com/news/phot...-close-to-100/

                                Коментар

                                Working...
                                X