IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

    Имам 2 по 30 kWp ФЕЦ централи от 2007-а и 2009-та , които вече са се изплатили. В момента си работят и носят някакви доходи без никакви разходи около тях. В един момент ще изтече срока на техните договори, и тогава ще пренасоча енергията им за собствено потребление. Например за зареждане на ел. коли, за производство на водород, за копане на биткойни или за нещо друго - има доста алтернативи.

    Бих продавал и на енергийната система, ако даде някаква достойна цена, а ако не - ще си намеря по-изгодна алтернатива. Дето се казва - пазарна икономика в действие.
    Това за производството на водород е интересно, би ли дал малко повече информация как точно се произвежда и какво ще го правиш, ще го продаваш ли и има ли пазар?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      А бе матеев я кажи какъв е периода на откупуване на онази станция 66 киловатовата- колко ти излезе и кога ще стане твоя с тези цени на тока
      Имам 2 по 30 kWp ФЕЦ централи от 2007-а и 2009-та , които вече са се изплатили. В момента си работят и носят някакви доходи без никакви разходи около тях. В един момент ще изтече срока на техните договори, и тогава ще пренасоча енергията им за собствено потребление. Например за зареждане на ел. коли, за производство на водород, за копане на биткойни или за нещо друго - има доста алтернативи.

      Бих продавал и на енергийната система, ако даде някаква достойна цена, а ако не - ще си намеря по-изгодна алтернатива. Дето се казва - пазарна икономика в действие.
      Last edited by Mateev; 19.07.2020, 13:47.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Ами че то електрически МПС-та отдавна има - това са електрокарите по предприятията. Има ги от поне 40-50 години. Така че не говорим за революция, а за бавна еволюция, и то не на МПС-тата, а на акумулаторите, с които те се захранват.
        А бе матеев я кажи какъв е периода на откупуване на онази станция 66 киловатовата- колко ти излезе и кога ще стане твоя с тези цени на тока

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Ами че то електрически МПС-та отдавна има - това са електрокарите по предприятията. Има ги от поне 40-50 години. Така че не говорим за революция, а за бавна еволюция, и то не на МПС-тата, а на акумулаторите, с които те се захранват.

          За автобусите отворихме дума защото те не са количествен, а качествен скок. Причината е, че за първи път като енергоизточник се използва не химически акумулатор, а суперкондензатор. Това вече е заявка за сериозна конкуренция между източниците на съхранена електроенергия.

          Като цяло суперкондензаторите бият по всички показатели химическите акумулатори, като изостават само по критериите цена и тегло, но изоставането не е много - само 3-4 пъти. С цената проблемът не е чак толкова голям, защото тя драстично ще падне когато се започне масово производство и се появи голяма конкуренция.

          С теглото проблемът е по-сериозен, но науката все още не е достигнала границата на възможностите, както е при литиевите акумулатори. При суперкондензаторите вече има заявка за ново драстично подобряване на техните параметри, посредством използването на графен или въглеродни нанотръбички с диаметър 1 атом.

          Тоест аз не изключвам възможноста в един бъдещ момент от време суперкондензаторите да победят химическите акумулатори дори и по параметрите тегло и цена.
          Електрически коли има отдавна, въпросът е че се превръщат в основно средство за придвижване и ДВГ технологията предстои да отиде в историята, както конете преди 100 - 120 години.

          Повечето хора са слепи и скептични за промените докато в един момент само ентусиастите на екзотични спортни коли ще ги купуват с колекционерска цел.

          Суперкондензаторите не са нова тема (за теб може би, но за индустрията определено НЕ). Няма нищо невъзможно, но шанса кондензаторите да изместят батериите (поне за дълги преходи) е малко вероятен.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
            С колите явно вече сме наясно че ще са елетрически и подхванахте автобусите

            Волво Polestar 2 - https://youtu.be/teukcgZ_yVI

            Понеже темата е влиянието на електрическите коли (особено Тесла) всички нови модели копират и се сравняват с Тесла. Таблети, изчистен дизайн, никакви копчета и безнадежден опит да докарат приемлив пробег.

            Още ли се чудите защо Тесла е най-голямата компания в света по пазарна капитализация
            Ами че то електрически МПС-та отдавна има - това са електрокарите по предприятията. Има ги от поне 40-50 години. Така че не говорим за революция, а за бавна еволюция, и то не на МПС-тата, а на акумулаторите, с които те се захранват.

            За автобусите отворихме дума защото те не са количествен, а качествен скок. Причината е, че за първи път като енергоизточник се използва не химически акумулатор, а суперкондензатор. Това вече е заявка за сериозна конкуренция между източниците на съхранена електроенергия.

            Като цяло суперкондензаторите бият по всички показатели химическите акумулатори, като изостават само по критериите цена и тегло, но изоставането не е много - само 3-4 пъти. С цената проблемът не е чак толкова голям, защото тя драстично ще падне когато се започне масово производство и се появи голяма конкуренция.

            С теглото проблемът е по-сериозен, но науката все още не е достигнала границата на възможностите, както е при литиевите акумулатори. При суперкондензаторите вече има заявка за ново драстично подобряване на техните параметри, посредством използването на графен или въглеродни нанотръбички с диаметър 1 атом.

            Тоест аз не изключвам възможноста в един бъдещ момент от време суперкондензаторите да победят химическите акумулатори дори и по параметрите тегло и цена.
            Last edited by Mateev; 19.07.2020, 12:16.

            Коментар


            • С колите явно вече сме наясно че ще са елетрически и подхванахте автобусите

              Волво Polestar 2 - https://youtu.be/teukcgZ_yVI

              Понеже темата е влиянието на електрическите коли (особено Тесла) всички нови модели копират и се сравняват с Тесла. Таблети, изчистен дизайн, никакви копчета и безнадежден опит да докарат приемлив пробег.

              Още ли се чудите защо Тесла е най-голямата компания в света по пазарна капитализация

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                да поддържаш РАЗРЯД с равномерна мощност на силно линейно спадащо нарежение
                DC/DC конвертор. Конвертирането е първоначално надолу, а след това нагоре. Към 10% загуби има от това като при по-модерните конвертори със синхронно изправяне са по-ниски.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Ти не мисли за защитите - тях винаги ги има във всяко едно ел. устройство. Ти мисли какво ще се случи, когато някой дрогиран младеж се натресе със 100 km/h отзад в автобус, пълен с хора. Тогава взрива може да създаде огнена топка, обхващаща поне половината автобус, и да издуха другата половина.

                  Едно е енергията да се освобождава постепенно, както е при запалила се лека кола Тесла, и съвсем друго е същата тази енергия да се отдели за по-малко от 1 секунда време. Само за сведение - при челен сблъсък между две леки коли, движещи се с висока скорост, се отделя кинетична енергия от около 1-2 kWh. Ха сега разгледай как са намачкани тези коли и си представи какви разрушения ще предизвика 10-20 пъти по-голяма енергия.

                  Друг пример - един взривен бойлер е в състояние да разруши всичко в радиус от 10 метра, като енергията на взрива също е 2-3 kWh. Ха сега си представи 10 пъти по-мощен взрив в автобус, пълен с хора.

                  Само за сведение - 90 MJ енергия се равнява на 22 килограма тротил. Ако такъв енергиен еквивалент наистина избухне в автобус, ума ми го не побира какво мазало ще стане не само в автобуса, но и в околните транспортни средства и хора.

                  С две думи - горещо се моля тези суперкондензатори да не избухват, а по някакъв начин бавно да освобождават енергията по време на тяхното разрушаване. Дето се казва да има пожар и разтопен метал в задната част на автобуса, но поне част хората да имат време да избягат.

                  ПП: Някой има ли информация от краш тестове на тези автобуси при силен удар отзад?
                  Отзад напред: Хората 1000 мегаватни реактори са правили без фактически краштест - и имаме и Чернобил, ѝ Фукушима - а ти - за автобуси. И как ще ги продават СЛЕД това? Сам го сметна, доста кг тротилив еквивалент.
                  Горното ме води към мисълта че, щат-не щат, кондензаторите, ще ги правят секционирани, през много аварийни прекъсвачи в голям разривен ток и т.н., а не моноблочни т.н.и т.п. И не знам, какво става с упр.на двигателите и т.н. щото,
                  W=(C.U^2) а, да поддържаш РАЗРЯД с равномерна мощност на силно линейно спадащо нарежение...Акумулатоорът е много различен, едн се изменя с проценти през целия разряда тук - много десетки пъти...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                    Под същата дезигнация (MUCK585V92000) виждам че пише 20/32/40kwh. При обявена консумация на енергия 0.95kwh/km 40kwh не изглежда толкова нисък капацитет.

                    Абсолютно сигурен съм че късо в изхода не е проблем. Няма как да няма интелигентно ограничение на тока след като се следят и параметрите на всеки кондензатор от батерията.
                    Ти не мисли за защитите - тях винаги ги има във всяко едно ел. устройство. Ти мисли какво ще се случи, когато някой дрогиран младеж се натресе със 100 km/h отзад в автобус, пълен с хора. Тогава взрива може да създаде огнена топка, обхващаща поне половината автобус, и да издуха другата половина.

                    Едно е енергията да се освобождава постепенно, както е при запалила се лека кола Тесла, и съвсем друго е същата тази енергия да се отдели за по-малко от 1 секунда време. Само за сведение - при челен сблъсък между две леки коли, движещи се с висока скорост, се отделя кинетична енергия от около 1-2 kWh. Ха сега разгледай как са намачкани тези коли и си представи какви разрушения ще предизвика 10-20 пъти по-голяма енергия.

                    Друг пример - един взривен бойлер е в състояние да разруши всичко в радиус от 10 метра, като енергията на взрива също е 2-3 kWh. Ха сега си представи 10 пъти по-мощен взрив в автобус, пълен с хора.

                    Само за сведение - 90 MJ енергия се равнява на 22 килограма тротил. Ако такъв енергиен еквивалент наистина избухне в автобус, ума ми го не побира какво мазало ще стане не само в автобуса, но и в околните транспортни средства и хора.

                    С две думи - горещо се моля тези суперкондензатори да не избухват, а по някакъв начин бавно да освобождават енергията по време на тяхното разрушаване. Дето се казва да има пожар и разтопен метал в задната част на автобуса, но поне част хората да имат време да избягат.

                    ПП: Някой има ли информация от краш тестове на тези автобуси при силен удар отзад?
                    Last edited by Mateev; 17.07.2020, 11:56.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
                      Ултракондензатор:/ модел Aowei / MUCK585V92000 със самостоятелно следене параметрите на всяка клетка Капацитет 20kWh / 780F Размери: 370×1000×930 mm Тегло: 1 000 kg


                      Под същата дезигнация (MUCK585V92000) виждам че пише 20/32/40kwh. При обявена консумация на енергия 0.95kwh/km 40kwh не изглежда толкова нисък капацитет.

                      Абсолютно сигурен съм че късо в изхода не е проблем. Няма как да няма интелигентно ограничение на тока след като се следят и параметрите на всеки кондензатор от батерията.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Суперкондензатора е най-отзад на автобуса в багажника. Тежи 1.5 тона.
                        Ултракондензатор:/ модел Aowei / MUCK585V92000 със самостоятелно следене параметрите на всяка клетка Капацитет 20kWh / 780F Размери: 370×1000×930 mm Тегло: 1 000 kg



                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Суперкондензатора е най-отзад на автобуса в багажника. Тежи 1.5 тона.




                          Ето и линк към статията, която ползвах като източник на информация за изчисленията. Получих, че би трябвало кондензатора да събира 90 милиона джаула, но явно нещо съм сбъркал или началните данни са грешни

                          https://vsichkotok.bg/post/7-elektro...-na-sofia.html
                          90:3,6=25 [kWh]. Наистина, много малко. Чак никак не се връзва.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Мачу Пикчър Разгледай мнение

                            "Цената на един електробус е 488 хил. евро, като това е много добра цена за Европейския съюз", добави Ганчев.
                            https://www.economic.bg/bg/news/12/e...ya-snimki.html

                            На покрива имат две малки лири с които сигурно се зарежда на крайните спирки, а до тях има един цилиндър с диаметър около половин метър и дължина около метър, дали пък това не е кондензатора?
                            Суперкондензатора е най-отзад на автобуса в багажника. Тежи 1.5 тона.




                            Ето и линк към статията, която ползвах като източник на информация за изчисленията. Получих, че би трябвало кондензатора да събира 90 милиона джаула, но явно нещо съм сбъркал или началните данни са грешни

                            https://vsichkotok.bg/post/7-elektro...-na-sofia.html
                            Last edited by Mateev; 16.07.2020, 16:18.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Опитах се грубо да сметна колко струва този суперкондензатор в автобуса, и изкарах цена около 500 000 долара.
                              "Цената на един електробус е 488 хил. евро, като това е много добра цена за Европейския съюз", добави Ганчев.
                              https://www.economic.bg/bg/news/12/e...ya-snimki.html

                              На покрива имат две малки лири с които сигурно се зарежда на крайните спирки, а до тях има един цилиндър с диаметър около половин метър и дължина около метър, дали пък това не е кондензатора?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                При тези суперкондензатори обаче има един огромен проблем. Евентуално късо съединение може за секунда да отдели цялата енергия на кондензатора в топлина. Една запалена лека кола Тесла ще изглежда като детска играчка пред взрива на един суперкондензатор със съизмерим капацитет. Буквално за секунди цялата маса на суперкондензатора вероятно ще се превърне в огнена топка от разтопена плазма с температура хиляди градуси.

                                Горещо се надявам производителите на автобуса да са го тествали този аспект, и да са защитили суперкондензатора с някаква броня, която да издържи тези високи температури и може би налягане, ако се отделят някакви газове.

                                Ето тука един пич взривява разни предмети със суперкондензатори, пускайки през тях по 1 милион ампера ток. Не става ясно обаче какво ще стане, ако пусне метална шина директно на клемите на самите суперкондензатори. Че ще е взрив е ясно, само където не се знае колко ще е мощен. Като гледате клипа имайте предвид факта, че суперкондензаторите в клипа са 100-200 пъти по маломощни от тези, който се намират в автобуса.

                                Има „суперкондензатори” а, също, и „импулсни кондензатори”. ПОСЛЕДНИТЕ издържат определен брой цикли (на практическо КС, при 5-10 [kV] и капацитетът им спада, поради прегаряне на (иначе) сериозно усилените им електроди (динамичните натоварвания са стой, та гледай). Суперкондензаторите, за огромен капацитет, просто няма начин да бъдат изпълнени с такива електроди („плочи”) поради което, са стотици пъти по-чувствителни на импулсен разряд и, просто, отказват след няколко „опита”.
                                ТА, в клипа, кондензаторите, са ИМПУЛСНИ (ПРЕДНАЗНАЧЕНИ ДА ИЗДЪРЖАТ Х БР.ЦИКЛИ ИМПУЛСЕН РАЗРЯД), А НЕ „СУПЕР”.
                                И, я заредят, я-не няколко [kJ] енергия ( и един стига, да взривиш портокал). КС на клемите на „супер” , ще му е първо и последно „приключрение”.

                                Коментар

                                Working...
                                X