IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

    Нищо подобно. Масово в жилищните блокове ел. таблата са заредени с еднофазни 40А електромери и с 40А предпазители. Това прави 40A*230V=9200W. Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.

    За да получите допълнителна мощност трябва да подадете молба в енергото и да заплатите съответната такса. Например на дядото монтирах ел. подово отопление в цялата къща и се наложи да заявя 16 kW мощност. От ЧЕЗ ми я предоставиха без проблеми, при това трифазна, но цялото удоволствие струваше някъде около 600-700 лева за смяна на електромера и за опъване на 5 метра по-дебел кабел (стълба е точно до стената на къщата).

    Ако искате по-голяма мощност в някоя жилищна сграда, това също е реализуемо, но пак таксата е 600-700 лева за 16 kW и трифазен електромер. За по-големите мощности таксите драстично нарастват и стигат до няколко хиляди лева.

    Има и още нещо - хората с такива мощност моментално влизат в друга категория абонати, в които цената на тока е малко по-висока, и освен това ежемесечно се плаща някаква допълнителна такса за предоставената мощност, независимо дали я ползваш или не.

    Та такива са даденостите към днешна дата. Знам го, защото мене ме прецакват точно по този начин. На всичкото отгоря плащам и върнатата капацитивна енергия по тарифа 8, което ми струва допълнително още около 100 лева на месец.
    ОК, в новите кооперации може да е другояче, в панелката в която живеех преди къщата беше 63А бушон, двустаен. 600-700 лв не са проблем, и цената пак излиза далеч по-ниска от тази на ДВГ гориво. Отделно опростената поддръжка.
    В твоя случай с толкова солари, не знам защо не си сменил аудито със Тесла Ес. Първо аудито като кола не може да стъпи на малкия пръст на Теслата като ускорение и доускоряване при изпреварване, второ можеш да ползваш Теслата като голям акумулатор към домашната система.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      Електрокарите са добре за този който има соларанлаге, иначе - гердан компрес. Като е толкова евтин тока от соларите и веитата, защо вдигат тока- например моят го увеличават с 3%- един цент на киловат. Защо не го намалят- нали соларите имат живот колкото козлодуй поне
      Щото германците искат да ви научат да пестите.

      Едни от най-ниските производствени цени в Европа са в Германия. Допълнителните ставки, данъци, надбавки и какво друго ви формира крайната цена е над 50%.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
        Няма къща със 7 кВ, поне в България. Дори панелките са стандартно с 15кВ, а къщите често са с трифазен ток и 63 ампера бушон.
        Нищо подобно. Масово в жилищните блокове ел. таблата са заредени с еднофазни 40А електромери и с 40А предпазители. Това прави 40A*230V=9200W. Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.

        За да получите допълнителна мощност трябва да подадете молба в енергото и да заплатите съответната такса. Например на дядото монтирах ел. подово отопление в цялата къща и се наложи да заявя 16 kW мощност. От ЧЕЗ ми я предоставиха без проблеми, при това трифазна, но цялото удоволствие струваше някъде около 600-700 лева за смяна на електромера и за опъване на 5 метра по-дебел кабел (стълба е точно до стената на къщата).

        Ако искате по-голяма мощност в някоя жилищна сграда, това също е реализуемо, но пак таксата е 600-700 лева за 16 kW и трифазен електромер. За по-големите мощности таксите драстично нарастват и стигат до няколко хиляди лева.

        Има и още нещо - хората с такива мощност моментално влизат в друга категория абонати, в които цената на тока е малко по-висока, и освен това ежемесечно се плаща някаква допълнителна такса за предоставената мощност, независимо дали я ползваш или не.

        Та такива са даденостите към днешна дата. Знам го, защото мене ме прецакват точно по този начин. На всичкото отгоря плащам и върнатата капацитивна енергия по тарифа 8, което ми струва допълнително още около 100 лева на месец.
        Last edited by Mateev; 22.10.2020, 14:20.

        Коментар


        • Електрокарите са добре за този който има соларанлаге, иначе - гердан компрес. Като е толкова евтин тока от соларите и веитата, защо вдигат тока- например моят го увеличават с 3%- един цент на киловат. Защо не го намалят- нали соларите имат живот колкото козлодуй поне

          Коментар


          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

            Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
            1. имам 9000 евро субсидия
            2. имам безплатен ток

            Ти какво имаш?
            Той е сандокан с двата ножа

            Модел 3 ли ще вземаш
            Last edited by v_tin; 22.10.2020, 14:21.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              При Валентично угодия няма. Макар, че и тези варианти вършат работа на всеки с глава на раменете:

              1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
              2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
              3/ Superchargers – за дълги преходи

              В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.
              1/ в гараж ще имаш неповече от 3иловата захранване-паркомясто в блок- няма
              2/ цена 30 цента минимум
              3/ не съм виждал, при мен няма

              Изградена мрежа- лъжа- едно зарядно струва 30000 евро, тоделно инфраструктурата поне за още толкова. Субсидии- за няколко коли- рено зои- 10000 евро, модел 3- 9000 евро, за други не знам, сигурно за голфовете ще има, но за бмв и3 не съм чувал. Всъщност може би аз греша- тези субсидии са обявени на сайтовете които съм посещавал, напълно е възможно да има за всички такива субсидии, не знам

              Коментар


              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                Ти оня с Октавийката беше, нали? Е що не Дачия бе джанъм, като си тръгнал да пропадаш
                Нямам никакъв проблем да карам евтини коли, както казах, баровците са такива като тебе и Ватин, карайте си 20 годишните лимузини ес клас.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Викаш прав съм ама не съм прав. Стигнахме до извода, че сметките са верни и че електричките са 6-7 пъти по-евтини за задвижване само заради горивото. Отделно са годишните обслужения и бракуването на ДВГ колата на 200-300 хил км (преко сили).

                  Тия в Западна Европа не ги жАли. Там Тесла продават най-много. Което трябва да говори само за себе си какво избират хората.

                  Продажбите за тази година са ветропоказателя накъде духа вятъра (Последната колона са за годината). Само един производител продава повече за годината и то с над 60%.
                  [ATTACH=CONFIG]n3666234[/ATTACH]


                  Аве пич, тая песен с батериите не ви ли омръзна да я пеете. Електричките издържат по 600-700 хил километра. За тоя пробег ще си сменил 3 коли на ДВГ!
                  Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
                  1. имам 9000 евро субсидия
                  2. имам безплатен ток

                  Ти какво имаш?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                    Е, аз и много други хора не сме баровци като тебе и не търсим 10 годишни БМВ седмица, предпочитаме нови коли.
                    Ти оня с Октавийката беше, нали? Е що не Дачия бе джанъм, като си тръгнал да пропадаш

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
                      И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.
                      При Валентично угодия няма. Макар, че и тези варианти вършат работа на всеки с глава на раменете:

                      1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
                      2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
                      3/ Superchargers – за дълги преходи

                      В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                        Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
                        И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.
                        Да му мисли пича с малката заплата. Рено зои е една пича въшка която може да вози 2 човека, за повече не си и помисляй. Жена ми ходи на 30км на работа, като се върне и трябва да зарежда винаги всеки ден. Отделно лизинга- хмммммммм, плащаш за нещо което я е твое, я не. Отделно щом плаща лизинг също плаща и наем на батерията- до 800км мисля че бяха 50 евро, така че не му вярвай твърде
                        Last edited by v_tin; 22.10.2020, 13:39.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар
                          Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
                          И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар
                            Виж ся гаста. Показателно е, че живееш в панелен коптор и не разполагаш с гараж. Такива като тебе просто си карат дизеловите брички на по 20+ години и толкоз. Ти в тоя живот електрическа кола няма да караш.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                              Няма къща със 7 кВ, поне в България. Дори панелките са стандартно с 15кВ, а къщите често са с трифазен ток и 63 ампера бушон.
                              Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                А бе аз те попитах къде живееш веднъж, но да питам пак- къде живееш? Аз живея в блок на трети етаж с паркинг на който местата не са обозначени, тоест мога да спра под прозореца си, но мога да спра и на 50 метра. Според теб как ще си заредя колата от контакта, отделно че контактите ми са нормално шоко/шуко тоест мога да ползувам 3киловата най много. Това което си написал е валидно единствено за живеещ в къща, отделно от това че трябва да пусне молба до енергото за да му подадат по голяма мощност, защото иначе със седемте киловата стандартно ще трябва да избира дали жена му да готви или парцалев да си зарежда колата
                                Няма къща със 7 кВ, поне в България. Дори панелките са стандартно с 15кВ, а къщите често са с трифазен ток и 63 ампера бушон.

                                Коментар

                                Working...
                                X