Първоначално изпратено от ED
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Last edited by Mateev; 28.10.2020, 13:51.
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
100 kWh батерия, тежаща някъде около половин тон (не съм много сигурен) е еквивалентна в енергийно отношение на само 8.3 kg бензин (тука съм напълно сигурен). Поради лошото КПД на ДВГ-тата са необходими 3 пъти повече гориво, или около 25 kg бензин.
Та когато теглото на една 100 kWh батерия падне от 500 до 25 килограма, чак тогава можете да се надявате ДВГ-то да си отиде. Дотогава обаче ще го търпим, особено в летящите коли, при които теглото ще е ключов параметър.
Пак повтарям - още дълги години по целесъобразност ще се използва тази технология, която е най-подходяща. Само ще ви припомня, че ел. двигатели се използват в подводниците още от втората световна война, та до ден днешен. Ами имало е целесъобразност и това е довело до ел. подводници още от самото им начало.
Също така електрокари по заводите има още от 60-те години. Ами пак - има целесъобразност, използва се. Така че забравете, че ел. МПС-тата са от 5 години и Тесла е поставила началото. Това не е вярно - винаги си е имало както ел.МПС-та, така и ДВГ-та, и са се използвали там, където е имало преимущество на дадената технология.
Отделен е въпросът, че коректното сравнение което търсиш не е горивото с батерията, а цялостната система обслужваща автомобила. Към сравнението трябва да включиш ДВГ, трансмисия и други съпътстващи системи.
Общото тегло на ДВГ е почти еднакво с това на съпоставим електромобил:
Tesla M3 - 1,645 kg VS Audi A4 (1560 kg)
Като вземеш предвид, че производителите спират да инвестират в R&D за развитие на ДВГ, за сметка на Електромобили трябва да те навежда на мисълта, че новото ще става все по-добро за сметка на старото.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Изключително много опростяваш нещата. Първо далеч не е половин тон, освен това ти не можеш да се приджвижваш нито само с батерия, нито само с туба от 30 литра бензин. Би трябвало да сложиш в сметката и останалите части от задвижващата система, един ел. двигател е много по-лек от ДВГ, няма скоростна кутия, трансмисията е опростена и т.н. Като краен резултат една Модел 3 е горе долу същото тегло или малко по-тежка от една БМВ 3ка. Или Модел Ес е сравним като тегло с Ауди А8 примерно, или съвсем малко по-тежка.
А относно самолетите (летящи коли още няма, но всички разработки са фокусирани само върху електрическите изпълнения, ако не си забелязал), Мъск е споменавал няколко пъти че ще станат възможни като се мине границата от 400Вч/кг. А това според него ще е факт до 3-4 години.
Да ти припомня ли, че уж грамофоните и грамофонните площи са остаряла технология, отдавна изместена от по-модерните, но въпреки това във Вояджер най-добрата технология за съхранение на информация за милиони години напред се оказа една златна грамофонна плоча ....
Също така да ти припомня ли, че реактивните самолетни двигатели до ден днешен не са изместили витловите вече 60 години?Last edited by Mateev; 28.10.2020, 13:32.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
100 kWh батерия, тежаща някъде около половин тон (не съм много сигурен) е еквивалентна в енергийно отношение на само 8.3 kg бензин (тука съм напълно сигурен). Поради лошото КПД на ДВГ-тата са необходими 3 пъти повече гориво, или около 25 kg бензин.
Та когато теглото на една 100 kWh батерия падне от 500 до 25 килограма, чак тогава можете да се надявате ДВГ-то да си отиде. Дотогава обаче ще го търпим, особено в летящите коли, при които теглото ще е ключов параметър.
А относно самолетите (летящи коли още няма, но всички разработки са фокусирани само върху електрическите изпълнения, ако не си забелязал), Мъск е споменавал няколко пъти че ще станат възможни като се мине границата от 400Вч/кг. А това според него ще е факт до 3-4 години.Last edited by BobyB; 28.10.2020, 13:22.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Явно не си разбрал, че ДВГ си отива.
Та когато теглото на една 100 kWh батерия падне от 500 до 25 килограма, чак тогава можете да се надявате ДВГ-то да си отиде. Дотогава обаче ще го търпим, особено в летящите коли, при които теглото ще е ключов параметър.
Пак повтарям - още дълги години по целесъобразност ще се използва тази технология, която е най-подходяща. Само ще ви припомня, че ел. двигатели се използват в подводниците още от втората световна война, та до ден днешен. Ами имало е целесъобразност и това е довело до ел. подводници още от самото им начало.
Също така електрокари по заводите има още от 60-те години. Ами пак - има целесъобразност, използва се. Така че забравете, че ел. МПС-тата са от 5 години и Тесла е поставила началото. Това не е вярно - винаги си е имало както ел.МПС-та, така и ДВГ-та, и са се използвали там, където е имало преимущество на дадената технология.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 13:16.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеНе знам защо продължавате да спорите. Всяка една от двете технологии (електрички и ДВГ) си има както своите плюсове, така и своите минуси. При това положение е добре да се опитаме да вземем най-доброто и от двете технологии. Например в градовете само електрички, а извън града - кой както може. Идеята е да се изчисти въздуха в градовете.
Следователно държавата трябва да инвестира в изобилие от зареждачки в големите градове, и да ги има буквално под път и над път. Това трябва да се случи на първо време в София, а след това и във всички останали големи градове на страната. Така ще се стимулира градските коли да станат предимно електрически.
Наличието на много градски електрички ще доведе и до това, че част от тях ще започнат да щъкат и на извънградски курсове. Това пък ще стимулира частния биснес да започне да прави зарядни станции, като на първо време всяка една бензиностанция ще стане и зарядна станция.
Като цяло прехода ще трае много дълго време, като и двете технологии ще полагат усилия за място под слънцето. И в зависимост от развитието на технологиите, в края на краищата едната ще победи. Може обаче да няма победител, и двете технологии да продължат да съществуват паралелно още десетки години.
Могат да се появят и 100%-ови хибриди, в които едновременно да има както 100 kWh акумулатор, така и поне 100 kW ДВГ. Ще бъдат по-скъпи, но за сметка на това ще са универсални, и като такива ще завоюват някакъв свой си пазарен сегмент.
Нека да не забравяме и третата технология, която може да обезсмисли борбата на първите две. Това са летящите автомобили, революцията на които тепърва предстои. Там също ще започнат с ДВГ, защото само така носената от тях енергия ще е много по-лека от 1 тон акумулатор.
В заключение:
Не спорете коя технология ще победи, защото може никоя от тях да не победи. По-вероятното е съвместно съществуване между всички технологии, като всяка една от тях ще заеме своята пазарна ниша там, където е най-ефективна.
- 1 like
Коментар
-
Не знам защо продължавате да спорите. Всяка една от двете технологии (електрички и ДВГ) си има както своите плюсове, така и своите минуси. При това положение е добре да се опитаме да вземем най-доброто и от двете технологии. Например в градовете само електрички, а извън града - кой както може. Идеята е да се изчисти въздуха в градовете.
Следователно държавата трябва да инвестира в изобилие от зареждачки в големите градове, и да ги има буквално под път и над път. Това трябва да се случи на първо време в София, а след това и във всички останали големи градове на страната. Така ще се стимулира градските коли да станат предимно електрически.
Наличието на много градски електрички ще доведе и до това, че част от тях ще започнат да щъкат и на извънградски курсове. Това пък ще стимулира частния биснес да започне да прави зарядни станции, като на първо време всяка една бензиностанция ще стане и зарядна станция.
Като цяло прехода ще трае много дълго време, като и двете технологии ще полагат усилия за място под слънцето. И в зависимост от развитието на технологиите, в края на краищата едната ще победи. Може обаче да няма победител, и двете технологии да продължат да съществуват паралелно още десетки години.
Могат да се появят и 100%-ови хибриди, в които едновременно да има както 100 kWh акумулатор, така и поне 100 kW ДВГ. Ще бъдат по-скъпи, но за сметка на това ще са универсални, и като такива ще завоюват някакъв свой си пазарен сегмент.
Нека да не забравяме и третата технология, която може да обезсмисли борбата на първите две. Това са летящите автомобили, революцията на които тепърва предстои. Там също ще започнат с ДВГ, защото само така носената от тях енергия ще е много по-лека от 1 тон акумулатор.
В заключение:
Не спорете коя технология ще победи, защото може никоя от тях да не победи. По-вероятното е съвместно съществуване между всички технологии, като всяка една от тях ще заеме своята пазарна ниша там, където е най-ефективна.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 10:12.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеслед това дават теслата в която шофьора се извинява на тировете и кара с 30км/ч. накрая двамата шофьори се прегръщат
И това са "данни" от преди има няма ~4 години на тоя етап а сега се дават за неуспорим факт... Доообре....
Ама ние ще игнорираме всички други (вече хиляди) научни канали и очевидните признаци че няма как електрическа кола да не е по-ефективна от дизел...
И докато чакаме най-икономичната и с най-дълъг рейндж електрическа кола да изпревари дърт дизел, в други новини Тесла почва да вкарва коли от китайската фабрика. Кораба тръгва и ще пристигне края на ноември (пътувайки месец - изненанада).
https://www.youtube.com/watch?v=m55dbH6IxgQ
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Пак лъжа и облягане на хейтърски данни от нашия герой.
А каква е реалността:
Уолмарт оттеглят делето и го прекратяват. Никой нищо не съди:
https://www.theverge.com/2019/11/5/2...ires-solarcity
Шефа на Уолмарт е фен на Мъск.
Както се вижда това стана още миналата година но нашия търси и събира клечки, клипове на немски които никой не гледа и не може да разбере и други фалшиви новини само и само да изкара нещо негативно за Тесла но досега не е успял
Опитите продължават!
Naистина не знаех че делото е спряно, но както показва горният линк, теслите се мъчат да отстранят повредите от имиджа си тихомълком.
Дейви, не събирам съчки или клечки, клиповете наистина са на немски, но при добро желание от настройките може да направиш субтитрите на английски. И от там ще разбереш нормално клипа. Ако ти не искаш или не знаеш английски- аз не мога да ти помогна. Обясних достатъчно ясно- 2-3 минути преди края на първият клип- диктора казва- дизела победи, и се вижда как волвото достига до финалният паркинг, след това дават теслата в която шофьора се извинява на тировете и кара с 30км/ч. накрая двамата шофьори се прегръщат
Вторият клип- показват всяка от колите- карат по баир- нагоре- на жолксвагена му трябваха по едно време 99,9киловата на 100км- камерата го показва този момент. Показват данните- колко струва, какъв обсег трябва да има, показват моментната Т. При ФВ- загуба около 46%- показват колко км са минали и показват в % от данните на производителя, на другите 2 коли същите данни показват. Хюндая губи най-малко от обхвата и от трите коли е най добре като интериор- всъщност просто е друга класа кола.
Нямам за цел да обидя някого, искам просто да покажа предимствата и недостатъците на дадена технология- за момента за мен както каза матеев трябва една кола за градско електрическа и една ДВГ. За момента старата технология печели, след колко време новата технология ще победи старата- ще чакаме и ще видим
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Няма голямо значение каква дези/информация се представя. Подозирам, че всеки от списващите във форума са изградили вече мнение и каквото и да се представи го пречупват спрямо своите своите разбирания. Ако са ПРОТИВ EV транзита всяка негатовна информация за Тесла/Мъск се преувеличава и респективно всяка позитивна информация се омаловажава. На това му викат confirmation bias.
Малко са обективните мнения, без предубеждения и реална оценка на действотелността.
НЕ ТЪРСЯ в момента, каквото и да е, освен, да поддържа хода на дискусията по темата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Пак лъжа и облягане на хейтърски данни от нашия герой.
А каква е реалността:
Уолмарт оттеглят делето и го прекратяват. Никой нищо не съди:
https://www.theverge.com/2019/11/5/2...ires-solarcity
Шефа на Уолмарт е фен на Мъск.
Както се вижда това стана още миналата година но нашия търси и събира клечки, клипове на немски които никой не гледа и не може да разбере и други фалшиви новини само и само да изкара нещо негативно за Тесла но досега не е успял
Опитите продължават!
Малко са обективните мнения, без предубеждения и реална оценка на действотелността.Last edited by ED; 27.10.2020, 17:48.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Мъскчо го съдят уолмарт защото им запали 2-3 магазина, накараха го да премахне всички панели от уолмартя дето факЮ не може да го намери
А каква е реалността:
Уолмарт оттеглят делето и го прекратяват. Никой нищо не съди:
https://www.theverge.com/2019/11/5/2...ires-solarcity
Шефа на Уолмарт е фен на Мъск.
Както се вижда това стана още миналата година но нашия търси и събира клечки, клипове на немски които никой не гледа и не може да разбере и други фалшиви новини само и само да изкара нещо негативно за Тесла но досега не е успял
Опитите продължават!Last edited by DaveBG; 27.10.2020, 09:07.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеС толкова ще можеш да изминеш 15-20км градско с посредствена електричка. Ако успееш да ги вкараш всичките в батерията
Тъй де, има ли значение колко си вкарал, ако не го изкараш?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение... ще произведат 3 kWh електроенергия...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
В ярък слънчев летен ден соларните панели могат да произведат електроенергия колкото 6 пъти мощноста им. Необходими са средно 8 кв.м. за 1 kWp соларни панели. На покрива на една лека кола могат да се монтират само половината от това, или 500Wp, които в идеалния случай за 1 ден през лятото ще произведат 3 kWh електроенергия. Пролет и есен по 1-2 kWh, а зимата ако произведат 0.5 kWh, ще си щастливец.
От тука сами си смятайте колко километра добавят ...
Защо?
Ами, защото,
ЕФЕКТИВНОСТТА НАМАЛЯВА ПРОДАЖБИТЕ НА БРАНШ ЕНЕРГЕТИКА,
докато, ФЕЦ - НЕ.
Коментар
Коментар