IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Ами дачията електричка ще бъде като дачията с двг- тоест по добре да не си купуваш
    Е, аз и много други хора не сме баровци като тебе и не търсим 10 годишни БМВ седмица, предпочитаме нови коли.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
      Относно зарядните станции – там зареждаш няколко пъти в годината. 80-90% от изминатите километри са на цени за битов, нощен ток. Неудобство е да зареждаш всяка седмица колата на бензиностанция, а не в контакта през нощта.
      А бе аз те попитах къде живееш веднъж, но да питам пак- къде живееш? Аз живея в блок на трети етаж с паркинг на който местата не са обозначени, тоест мога да спра под прозореца си, но мога да спра и на 50 метра. Според теб как ще си заредя колата от контакта, отделно че контактите ми са нормално шоко/шуко тоест мога да ползувам 3киловата най много. Това което си написал е валидно единствено за живеещ в къща, отделно от това че трябва да пусне молба до енергото за да му подадат по голяма мощност, защото иначе със седемте киловата стандартно ще трябва да избира дали жена му да готви или парцалев да си зарежда колата

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Определено не громя прогреса, просто мразя да ме лъжат- това което правите вие. Нямам нищо против електричките, имат своето място под слънцето, но да се изкарва някой пророк и неговата стока най-добрата- идва ми малко много. Отделно от това, аз само си писателствам, докато матеев ви разбива всички глупости с факти

        И къде намеси родината и путин- пълна каша е в главата ти
        Фактите отново за теб, че явно от първия път не схващаш, както обикновено:

        Ток – 386 лв (със загубите за зареждане)
        Дизел – 2 400 лв (по официалните данни на производителя)


        реалните разходи за дизелчето са много по-големи от посочените.



        Разход за 1км на Тесла Модел 3 = градско 150wh/km; Магистрала 170wh/km (80% градско/20% магистрала)
        Източник: https://ev-database.org/car/1321/Tes...nge-Dual-Motor
        Цена на тока за битови потребители: 13ст нощна/24ст дневна

        Разход за 1км на БМВ 3 = Разход на гориво - градско 7.7л/100 км; извънградско 5,2л/100 (80% градско/20% магистрала)
        Източник: https://bg.autodata24.com/bmw/3er/3e...-258hp/details
        Цена на гориво: 2,20л

        Сметките може и сам да направиш при 15 000км/год.
        386 лв (ток с вкл. 10% загуби от зареждането)
        2376 лв (дизел). При показания от производителя. При реален разход +20%

        И това само за гориво. Като включиш годишно обслужване, спирачки, съединител разликата набъбва значително.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Странно защо има много хора които предпочитат да дадат 20 000 лв за някоя нова Фабия или Поло или Ярис, отколкото за 7-8 годишен таралясник и в момента? Какво пречи да почнат да си купуват Дачия електричка вместо някоя ДВГ сапунерка, пак нова?
          Ами дачията електричка ще бъде като дачията с двг- тоест по добре да не си купуваш

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            За кретена не знам, но валентично намирисва на професионален трол с ясна адженда да громи прогреса в полза родину/путину.
            Определено не громя прогреса, просто мразя да ме лъжат- това което правите вие. Нямам нищо против електричките, имат своето място под слънцето, но да се изкарва някой пророк и неговата стока най-добрата- идва ми малко много. Отделно от това, аз само си писателствам, докато матеев ви разбива всички глупости с факти

            И къде намеси родината и путин- пълна каша е в главата ти

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
              Странно защо има много хора които предпочитат да дадат 20 000 лв за някоя нова Фабия или Поло или Ярис, отколкото за 7-8 годишен таралясник и в момента? Какво пречи да почнат да си купуват Дачия електричка вместо някоя ДВГ сапунерка, пак нова?
              Недоразвита инфраструктура и проблеми с автономността.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от караКольо касапина
                Не се връзвайте на глупостите на двамата немски гастарбайтери кретен и валентин путин.
                За кретена не знам, но валентично намирисва на професионален трол с ясна адженда да громи прогреса в полза родину/путину.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Ами цифрите почти повтарят това, което аз написах. Бих поспорил за някои от тях, защото са прекалено идеалистични и недостижими за различните режими на работа, но общия порядък наистина е там, където го казахме аз и Pyramid - 25-30% общи загуби, като по-вярно е второто число.

                  Освен това да добавя, че по зарядните станции тока обикновено се купува 2 пъти по-скъпо, така че да добавим към 30-те процента още 50% загуби от цената на тока. Ако към това добавим и загубите във време (и то струва пари) с висене по зарядните станции, сметката се влошава още повече.
                  Картинката проследява целия път на енергията от производство до крайно потребление и ясно показва, че за задвижване на един автомобил най-ефективния транспорт е чрез батерия.

                  Това което касае ЦЕНАТА за крайния потребител или какво плащаш за да подкараш колата са загубите от контакта до батерията и от батерията до задвижването на колелата – Battery charge efficiency (-5%) и Inversion DC/AC (-5%). С други думи това са ти загубите от електромера до колелата на пътя. Хайде, че съм айляк да кажем, че са 15 вместо 10%. Сметките отдавна са направени и е ясно кое е по-евтино и ефективно за задвижване. Единствената спирачка за масовото навлизане все още е че в ниския сегмент за Валетинко, все още покупната цена е по-висока при електричките. От сегмента на VW Пасат, Мерцедеси и пр. цените вече са изравнени.

                  Относно зарядните станции – там зареждаш няколко пъти в годината. 80-90% от изминатите километри са на цени за битов, нощен ток. Неудобство е да зареждаш всяка седмица колата на бензиностанция, а не в контакта през нощта.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    Я пак, пак, че не разбрах- защо ще поеме 100 киловата , а ще отдаде 75- нали това беше предимството че нямаш трансформации на енергията
                    Момент.Къде съм казал, че „нямам трансформация на енергията”?

                    ...Ах, да, в темата за „тръбичката”.
                    - Ами, виждаш сам, друго е. И Матеев правилно обясни последващите загуби. А аз, по неизвестна причина,ги „редуцирах” (вероятно, да не обидя случайно, някой супер-пупер производител на акумулатори. ) Щото,,боравя с малко стари данни, фактическият средноексплоатационен кпд дори само на елекктрохимията, рядко надминава 70%.
                    Т.е., загубите електромер-колела, може да надминават и 40%. Гадно но...факт.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                      Само че, трябва да инвестираш 20 000 лв новата Дачия електричка и ще излезеш наравно със някоя Авенсис дизел... за 7-8 год.
                      ​​​​​
                      Странно защо има много хора които предпочитат да дадат 20 000 лв за някоя нова Фабия или Поло или Ярис, отколкото за 7-8 годишен таралясник и в момента? Какво пречи да почнат да си купуват Дачия електричка вместо някоя ДВГ сапунерка, пак нова?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Ами цифрите почти повтарят това, което аз написах. Бих поспорил за някои от тях, защото са прекалено идеалистични и недостижими за различните режими на работа, но общия порядък наистина е там, където го казахме аз и Pyramid - 25-30% общи загуби, като по-вярно е второто число.

                        Освен това да добавя, че по зарядните станции тока обикновено се купува 2 пъти по-скъпо, така че да добавим към 30-те процента още 50% загуби от цената на тока. Ако към това добавим и загубите във време (и то струва пари) с висене по зарядните станции, сметката се влошава още повече.
                        Пропусна да споменеш извода от същата графика - 80-90% общи загуби при ДВГ, като по-вярно е второто число, както се изрази.
                        Та, кое е по-добре?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                          Сметките може и сам да направиш при 15 000км/год.
                          386 лв (ток с вкл. 10% загуби от зареждането)
                          2376 лв (дизел). При показания от производителя. При реален разход +20%

                          И това само за гориво. Като включиш годишно обслужване, спирачки, съединител разликата набъбва значително.
                          Само че, трябва да инвестираш 20 000 лв новата Дачия електричка и ще излезеш наравно със някоя Авенсис дизел... за 7-8 год.
                          ​​​​​

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                            Ти хубаво ги правиш сметките с българския ток, ама клиенти за Теслите в Б-стан няма. Пари нямате просто, а и държавата не помага
                            Та по принцип си прав, на практика кел файда. Затова да работим с реалните цифри там, където Тесли има - именно Западна Европа и САЩ. Ток 30 евроцента МИНИМУМ за зарядни станции (бяха уж безплатни, ама оня дрогирания не можа да си удържи на рекламните обещания). Ай ся смятай пак

                            ПП: тук имаме другия весел момент при електричките - батериите имат живот и реално след 8 години са скрап (освен в редки случаи като хибриди на Тойота). Никой не ги сменя с нови - защото са твърде скъпи - ерго и колата става скрап. Яко а?
                            Викаш прав съм ама не съм прав. Стигнахме до извода, че сметките са верни и че електричките са 6-7 пъти по-евтини за задвижване само заради горивото. Отделно са годишните обслужения и бракуването на ДВГ колата на 200-300 хил км (преко сили).

                            Тия в Западна Европа не ги жАли. Там Тесла продават най-много. Което трябва да говори само за себе си какво избират хората.

                            Продажбите за тази година са ветропоказателя накъде духа вятъра (Последната колона са за годината). Само един производител продава повече за годината и то с над 60%.
                            Click image for larger version

Name:	2020 sales.jpg
Views:	1
Size:	42.0 КБ
ID:	3666234



                            Аве пич, тая песен с батериите не ви ли омръзна да я пеете. Електричките издържат по 600-700 хил километра. За тоя пробег ще си сменил 3 коли на ДВГ!
                            Last edited by ED; 22.10.2020, 12:41.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin

                              Холандския гастар да не се обажда, че ще му пратя един негър да го масажира вътрешно
                              Що да не би на тебе вътрешния масаж от афганските джагали да ти е харесал и сега искаш да го препоръчаш?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                [ATTACH=CONFIG]n3666214[/ATTACH]


                                Изводите си ги правете сами.
                                Ами цифрите почти повтарят това, което аз написах. Бих поспорил за някои от тях, защото са прекалено идеалистични и недостижими за различните режими на работа, но общия порядък наистина е там, където го казахме аз и Pyramid - 25-30% общи загуби, като по-вярно е второто число.

                                Освен това да добавя, че по зарядните станции тока обикновено се купува 2 пъти по-скъпо, така че да добавим към 30-те процента още 50% загуби от цената на тока. Ако към това добавим и загубите във време (и то струва пари) с висене по зарядните станции, сметката се влошава още повече.
                                Last edited by Mateev; 22.10.2020, 12:07.

                                Коментар

                                Working...
                                X