Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеОтносно зарядните станции – там зареждаш няколко пъти в годината. 80-90% от изминатите километри са на цени за битов, нощен ток. Неудобство е да зареждаш всяка седмица колата на бензиностанция, а не в контакта през нощта.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Определено не громя прогреса, просто мразя да ме лъжат- това което правите вие. Нямам нищо против електричките, имат своето място под слънцето, но да се изкарва някой пророк и неговата стока най-добрата- идва ми малко много. Отделно от това, аз само си писателствам, докато матеев ви разбива всички глупости с факти
И къде намеси родината и путин- пълна каша е в главата ти
Ток – 386 лв (със загубите за зареждане)
Дизел – 2 400 лв (по официалните данни на производителя)
реалните разходи за дизелчето са много по-големи от посочените.
Разход за 1км на Тесла Модел 3 = градско 150wh/km; Магистрала 170wh/km (80% градско/20% магистрала)
Източник: https://ev-database.org/car/1321/Tes...nge-Dual-Motor
Цена на тока за битови потребители: 13ст нощна/24ст дневна
Разход за 1км на БМВ 3 = Разход на гориво - градско 7.7л/100 км; извънградско 5,2л/100 (80% градско/20% магистрала)
Източник: https://bg.autodata24.com/bmw/3er/3e...-258hp/details
Цена на гориво: 2,20л
Сметките може и сам да направиш при 15 000км/год.
386 лв (ток с вкл. 10% загуби от зареждането)
2376 лв (дизел). При показания от производителя. При реален разход +20%
И това само за гориво. Като включиш годишно обслужване, спирачки, съединител разликата набъбва значително.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Странно защо има много хора които предпочитат да дадат 20 000 лв за някоя нова Фабия или Поло или Ярис, отколкото за 7-8 годишен таралясник и в момента? Какво пречи да почнат да си купуват Дачия електричка вместо някоя ДВГ сапунерка, пак нова?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
За кретена не знам, но валентично намирисва на професионален трол с ясна адженда да громи прогреса в полза родину/путину.
И къде намеси родината и путин- пълна каша е в главата ти
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнениеСтранно защо има много хора които предпочитат да дадат 20 000 лв за някоя нова Фабия или Поло или Ярис, отколкото за 7-8 годишен таралясник и в момента? Какво пречи да почнат да си купуват Дачия електричка вместо някоя ДВГ сапунерка, пак нова?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Ами цифрите почти повтарят това, което аз написах. Бих поспорил за някои от тях, защото са прекалено идеалистични и недостижими за различните режими на работа, но общия порядък наистина е там, където го казахме аз и Pyramid - 25-30% общи загуби, като по-вярно е второто число.
Освен това да добавя, че по зарядните станции тока обикновено се купува 2 пъти по-скъпо, така че да добавим към 30-те процента още 50% загуби от цената на тока. Ако към това добавим и загубите във време (и то струва пари) с висене по зарядните станции, сметката се влошава още повече.
Това което касае ЦЕНАТА за крайния потребител или какво плащаш за да подкараш колата са загубите от контакта до батерията и от батерията до задвижването на колелата – Battery charge efficiency (-5%) и Inversion DC/AC (-5%). С други думи това са ти загубите от електромера до колелата на пътя. Хайде, че съм айляк да кажем, че са 15 вместо 10%. Сметките отдавна са направени и е ясно кое е по-евтино и ефективно за задвижване. Единствената спирачка за масовото навлизане все още е че в ниския сегмент за Валетинко, все още покупната цена е по-висока при електричките. От сегмента на VW Пасат, Мерцедеси и пр. цените вече са изравнени.
Относно зарядните станции – там зареждаш няколко пъти в годината. 80-90% от изминатите километри са на цени за битов, нощен ток. Неудобство е да зареждаш всяка седмица колата на бензиностанция, а не в контакта през нощта.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеЯ пак, пак, че не разбрах- защо ще поеме 100 киловата , а ще отдаде 75- нали това беше предимството че нямаш трансформации на енергията
...Ах, да, в темата за „тръбичката”.
- Ами, виждаш сам, друго е. И Матеев правилно обясни последващите загуби. А аз, по неизвестна причина,ги „редуцирах” (вероятно, да не обидя случайно, някой супер-пупер производител на акумулатори. ) Щото,,боравя с малко стари данни, фактическият средноексплоатационен кпд дори само на елекктрохимията, рядко надминава 70%.
Т.е., загубите електромер-колела, може да надминават и 40%. Гадно но...факт.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
Само че, трябва да инвестираш 20 000 лв новата Дачия електричка и ще излезеш наравно със някоя Авенсис дизел... за 7-8 год.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Ами цифрите почти повтарят това, което аз написах. Бих поспорил за някои от тях, защото са прекалено идеалистични и недостижими за различните режими на работа, но общия порядък наистина е там, където го казахме аз и Pyramid - 25-30% общи загуби, като по-вярно е второто число.
Освен това да добавя, че по зарядните станции тока обикновено се купува 2 пъти по-скъпо, така че да добавим към 30-те процента още 50% загуби от цената на тока. Ако към това добавим и загубите във време (и то струва пари) с висене по зарядните станции, сметката се влошава още повече.
Та, кое е по-добре?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеСметките може и сам да направиш при 15 000км/год.
386 лв (ток с вкл. 10% загуби от зареждането)
2376 лв (дизел). При показания от производителя. При реален разход +20%
И това само за гориво. Като включиш годишно обслужване, спирачки, съединител разликата набъбва значително.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Ти хубаво ги правиш сметките с българския ток, ама клиенти за Теслите в Б-стан няма. Пари нямате просто, а и държавата не помага
Та по принцип си прав, на практика кел файда. Затова да работим с реалните цифри там, където Тесли има - именно Западна Европа и САЩ. Ток 30 евроцента МИНИМУМ за зарядни станции (бяха уж безплатни, ама оня дрогирания не можа да си удържи на рекламните обещания). Ай ся смятай пак
ПП: тук имаме другия весел момент при електричките - батериите имат живот и реално след 8 години са скрап (освен в редки случаи като хибриди на Тойота). Никой не ги сменя с нови - защото са твърде скъпи - ерго и колата става скрап. Яко а?
Тия в Западна Европа не ги жАли. Там Тесла продават най-много. Което трябва да говори само за себе си какво избират хората.
Продажбите за тази година са ветропоказателя накъде духа вятъра (Последната колона са за годината). Само един производител продава повече за годината и то с над 60%.
Аве пич, тая песен с батериите не ви ли омръзна да я пеете. Електричките издържат по 600-700 хил километра. За тоя пробег ще си сменил 3 коли на ДВГ!
Last edited by ED; 22.10.2020, 12:41.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
[ATTACH=CONFIG]n3666214[/ATTACH]
Изводите си ги правете сами.
Освен това да добавя, че по зарядните станции тока обикновено се купува 2 пъти по-скъпо, така че да добавим към 30-те процента още 50% загуби от цената на тока. Ако към това добавим и загубите във време (и то струва пари) с висене по зарядните станции, сметката се влошава още повече.Last edited by Mateev; 22.10.2020, 12:07.
Коментар
Коментар