Първоначално изпратено от redcretin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.
Прибираш се вечерта към 7-8ч с да кажем с 10% остатък в батерията - около 50км.
Включваш в контакта (при капацитет на батерия 72 – 75 кв).
3кв * 12ч = 36кв заредени през нощта = 200-250км. + 50км = 250-300км на разположение за деня.
По-бързо зареждане е необходимо само при пътувания на големи разстояния (почивки, командировки). Там вече решението са бързите зарядни от 150-200кв.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Нищо подобно. Масово в жилищните блокове ел. таблата са заредени с еднофазни 40А електромери и с 40А предпазители. Това прави 40A*230V=9200W. Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.
За да получите допълнителна мощност трябва да подадете молба в енергото и да заплатите съответната такса. Например на дядото монтирах ел. подово отопление в цялата къща и се наложи да заявя 16 kW мощност. От ЧЕЗ ми я предоставиха без проблеми, при това трифазна, но цялото удоволствие струваше някъде около 600-700 лева за смяна на електромера и за опъване на 5 метра по-дебел кабел (стълба е точно до стената на къщата).
Ако искате по-голяма мощност в някоя жилищна сграда, това също е реализуемо, но пак таксата е 600-700 лева за 16 kW и трифазен електромер. За по-големите мощности таксите драстично нарастват и стигат до няколко хиляди лева.
Има и още нещо - хората с такива мощност моментално влизат в друга категория абонати, в които цената на тока е малко по-висока, и освен това ежемесечно се плаща някаква допълнителна такса за предоставената мощност, независимо дали я ползваш или не.
Та такива са даденостите към днешна дата. Знам го, защото мене ме прецакват точно по този начин. На всичкото отгоря плащам и върнатата капацитивна енергия по тарифа 8, което ми струва допълнително още около 100 лева на месец.
В твоя случай с толкова солари, не знам защо не си сменил аудито със Тесла Ес. Първо аудито като кола не може да стъпи на малкия пръст на Теслата като ускорение и доускоряване при изпреварване, второ можеш да ползваш Теслата като голям акумулатор към домашната система.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеЕлектрокарите са добре за този който има соларанлаге, иначе - гердан компрес. Като е толкова евтин тока от соларите и веитата, защо вдигат тока- например моят го увеличават с 3%- един цент на киловат. Защо не го намалят- нали соларите имат живот колкото козлодуй поне
Едни от най-ниските производствени цени в Европа са в Германия. Допълнителните ставки, данъци, надбавки и какво друго ви формира крайната цена е над 50%.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнениеНяма къща със 7 кВ, поне в България. Дори панелките са стандартно с 15кВ, а къщите често са с трифазен ток и 63 ампера бушон.
За да получите допълнителна мощност трябва да подадете молба в енергото и да заплатите съответната такса. Например на дядото монтирах ел. подово отопление в цялата къща и се наложи да заявя 16 kW мощност. От ЧЕЗ ми я предоставиха без проблеми, при това трифазна, но цялото удоволствие струваше някъде около 600-700 лева за смяна на електромера и за опъване на 5 метра по-дебел кабел (стълба е точно до стената на къщата).
Ако искате по-голяма мощност в някоя жилищна сграда, това също е реализуемо, но пак таксата е 600-700 лева за 16 kW и трифазен електромер. За по-големите мощности таксите драстично нарастват и стигат до няколко хиляди лева.
Има и още нещо - хората с такива мощност моментално влизат в друга категория абонати, в които цената на тока е малко по-висока, и освен това ежемесечно се плаща някаква допълнителна такса за предоставената мощност, независимо дали я ползваш или не.
Та такива са даденостите към днешна дата. Знам го, защото мене ме прецакват точно по този начин. На всичкото отгоря плащам и върнатата капацитивна енергия по тарифа 8, което ми струва допълнително още около 100 лева на месец.Last edited by Mateev; 22.10.2020, 14:20.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
Ти какво имаш?
Модел 3 ли ще вземашLast edited by v_tin; 22.10.2020, 14:21.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
При Валентично угодия няма. Макар, че и тези варианти вършат работа на всеки с глава на раменете:
1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
3/ Superchargers – за дълги преходи
В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.
2/ цена 30 цента минимум
3/ не съм виждал, при мен няма
Изградена мрежа- лъжа- едно зарядно струва 30000 евро, тоделно инфраструктурата поне за още толкова. Субсидии- за няколко коли- рено зои- 10000 евро, модел 3- 9000 евро, за други не знам, сигурно за голфовете ще има, но за бмв и3 не съм чувал. Всъщност може би аз греша- тези субсидии са обявени на сайтовете които съм посещавал, напълно е възможно да има за всички такива субсидии, не знам
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Ти оня с Октавийката беше, нали? Е що не Дачия бе джанъм, като си тръгнал да пропадаш
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Викаш прав съм ама не съм прав. Стигнахме до извода, че сметките са верни и че електричките са 6-7 пъти по-евтини за задвижване само заради горивото. Отделно са годишните обслужения и бракуването на ДВГ колата на 200-300 хил км (преко сили).
Тия в Западна Европа не ги жАли. Там Тесла продават най-много. Което трябва да говори само за себе си какво избират хората.
Продажбите за тази година са ветропоказателя накъде духа вятъра (Последната колона са за годината). Само един производител продава повече за годината и то с над 60%.
[ATTACH=CONFIG]n3666234[/ATTACH]
Аве пич, тая песен с батериите не ви ли омръзна да я пеете. Електричките издържат по 600-700 хил километра. За тоя пробег ще си сменил 3 коли на ДВГ!
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
Ти какво имаш?
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Е, аз и много други хора не сме баровци като тебе и не търсим 10 годишни БМВ седмица, предпочитаме нови коли.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.
1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
3/ Superchargers – за дълги преходи
В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.Last edited by v_tin; 22.10.2020, 13:39.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар
И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар
Коментар
Коментар