Първоначално изпратено от Имхотеп
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Има, колкото трябва. Подредени са според случая.
По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
Други въпроси?
1. Акумулатора на колата ще тежи 3-4 тона
2. Забравяме за ускорения под 2 секунди и се връщаме на ускорения над 10 секунди (Москвич и Трабант)
3. Времето на заряд се увеличава на 10 часа в най-добрия случай
4. Появява се огромен саморазряд (над 3% на ден)
5. Колата няма да може да работи при температури под 0 градуса по Целзий (само литиевата химия може до -20 градуса)
Има и още недостатъци, присъщи на една или друга нелитиева химия, но това явно не се знае от хората, измислили тази нескопосана недомислица.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Има, колкото трябва. Подредени са според случая.
По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
Други въпроси?
Говориш за стандартен модул, а в същото време "Има колкото трябва. Подредени според случая".
Такова обяснение върви само в едни други среди...Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?
Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.
Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.
Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.
Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.
Не внимаваш. Лошо.Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 15:57.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?
Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.
Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.
Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.
Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.
Last edited by Mateev; 21.03.2021, 14:47.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеТака и не се разбра колко батерии има в "микромодула". Мистерия остава и как са подредени.
По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
Други въпроси?
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ РАЗБИРА МАТЕЕВ. РАЗБИРА. Ама шикалкави.
Тук ще повторя нещо, което вече писах: Кешът НЕ Е ДЛЪЖЕН да е отделен. Прави се в директен паралел с основната част от батерията и най-близо до извода на шинитенот нея., понеже,
1.Е с друга електрохимия, позволяваща по-висок стартов ток и по-ниско динамично съпротивление, по-добре го отдава, вместо да се разрежда сам. Така, връщайки се към по-ниска консумация, кешът отново се зарежда от (нека така я наречем, по Матеев), "литиевата" част на батерията и... ГОТОВО: Пак е готов да изтегли яко при изпреварване, примерно.
2.Да посочвам ли не че, напр. оловните батерии, могат да дадат по-голямо просядане на напрежението, без да разрушат електродите си? Само да сравним: от 2,1 до 1,75 срещу от 3,7 до 3,3 V. , Едните, за същото напрежение, са 100, а другите-180 бр.клетки в микромодул и точка. Да, ама отдават по 10-20С ударно, срещу 4-8С...Ето го резервът.
Още нещо: Поради плътно стекованите хоризонтални клетки, ако са от олово, активната маса остава в тесен контакт с електрода (няма накъде да опада), което, силно удължава живота на цялата им структура (микромодул) а, ако и да се разрушат един-два, пак са малка част от всички, лесно заменими при поредна спирка.
Т.е., дори и по Матеев, това да е "въздушна кула" то, краката под нея и фундаментът, не са точно от пясък без цимент. Никой не го кара да обича тогова или оногова но, времената на "доминацията" му, са минало. История в друг форум.
Да ги почетем с минута мълчание.
Коментар
-
Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Той си имаше и попадения поне като правилни желания за имотите, че не е хубаво да падат в БГ и на мен не ми харесваше тенденцията защото като падат къщите ще пада всичко и икономиката тоже. Сега обаче е прещракал, а това за БМВ и Мерцедес къртеше ... Лодката е една и хайде вече да се усетят че всички сме в нея пък да спрат да я клатят. ВРЕМЕ Е.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, едва ли Мъск ще тръгне да се занимава с глупости, Теслите ги правят там и имат завод и сигурно знаят какво има в тях китайците. Това по върви като субсидия за китайските електрички - щом сте на заплата от държавата ще карате от другите електрички че да се харчат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмпотеп, тази тема за бмв и мерцедес колко били опасни и как поднасяли понеже са със задно предаване беше на Ландлорда..не си спомням точна как беше , но нещо от вида да се забранят в БГ защото правят много катастрофи и хората му казваха че така се получава от задкормилните устройства - българските шофьори, но той някакви СТАТИСТИКИ събираше там...Не е лош човек но прещаква, та и той сега дошъл да се изкаже - Как тъй Тодор щял да бъде из..
Коментар
-
Импотеп, тази тема за бмв и мерцедес колко били опасни и как поднасяли понеже са със задно предаване беше на Ландлорда..не си спомням точна как беше , но нещо от вида да се забранят в БГ защото правят много катастрофи и хората му казваха че така се получава от задкормилните устройства - българските шофьори, но той някакви СТАТИСТИКИ събираше там...Не е лош човек но прещаква, та и той сега дошъл да се изкаже - Как тъй Тодор щял да бъде из..D.Y.F-091066
Коментар
Коментар