IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Виж, и аз не го понасям този надут пуяк. Според него, всички сме пр0сти, „измамници” и какви ли не, само Той Хубав, че и Скромен... Всички виждат, НЕ Е ТАКА, ама он си знай.
    Обаче, тази „просто стока” си има тънкости, които я правят стратегическа, сиреч, и изискванията са много към/около нея та, Урдуляшката не става. Приказките кой колко бил велик или грешен, да ги оставим за другаде. Само си представи 200 К електрички, да ги сложиш на заряд, с по 10 kW зарядно (щото може и повече) - че това са 10 блока по 200 MW , пък те, нито тръгват, нито спират за секунди... И ВСИЧКО ТЮ-ТЮ.
    Тъй че, полека. Когато е прав пуякът, прав е.
    Ти специално си изманик а изобретенията ти просто будят присмех.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
      Ок, уточняваме:
      за 20млр с кое е ще решиш задачката ти за 200к електрички ?

      а) 2,2гвт/ атом

      .или

      в) 10гвт/слънчак + 4гвт ВЕИ + 10гвт/ч батерии (тва по сегашни цени е <20млр. )
      ...А къде забрави ВРЕМЕТО на фукционирането на всичко това НА ПЪЛНА МОЩНОСТ?
      Last edited by Pyramid; 12.12.2019, 13:03.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Зле се изразявам ли, зле ли ме разбираш: За да влезе токът в батериите, ОТНЯКЪДЕ, ТРЯБВА ДА ДОЙДЕ. И не 2, ами и 22 GWh батерии да са, като няма кой да ги зарежда, са без смисъл. ...
        Ок, уточняваме:
        за 20млр с кое е ще решиш задачката ти за 200к електрички ?

        а) 2,2гвт/ атом

        .или

        в) 10гвт/слънчак + 4гвт ВЕИ + 10гвт/ч батерии (тва по сегашни цени е <20млр. )

        Коментар


        • безимeн , компани като Тесла и Амазон ще излязат на плюс когато всичко се обърка и инфлацията скочи много а парите се обезценят. Иначе ще им излезе почти безплатно да са били технологичен авангард на американците, като погледнеш колко губи Тесла а какви чудеса разработва я си представи автономни коли до една и няма да може да мръднеш на никъде накъдето "владетеля" на центъра не му харесва защото автономните коли ще трябва да се централизират за да няма катастрофи и всички ще кажат - да. Не печелят пари защото не това им е целта а не случайно се случва така.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            В 5 милионна Норвегия...
            Все тая Норвегия развявате, а тя е много особен, единичен в света случай, защото 98% от електроенергията там се произвежда от ВЕЦ. Козмонаутите казват, че на Земята тя свети най-ярко през нощта.

            Не е коректно, ако става въпрос за общи световни тенденции, да я давате като довод.
            Last edited by 78-10; 12.12.2019, 07:40.

            Коментар


            • Независимо от непресъхващата ми вяра в светлото бъдеще, именно тая вяра ме кара да съм по-внимателен от всякога...


              .................................................. .............................


              Zеrо Неdgе ни осведомява за paзĸpития пo дeлoтo cpeщy aĸциoнepa Илън Mъcĸ в ЅоlаrСіtу...

              Инфopмaцията зa пpaĸтиĸитe пpи yпpaвлeниeтo нa ĸoмпaниитe на Мъск е меко казано – тревожна. Говорим за: ЅрасеХ, ЅоlаrСіtу и Теѕlа.

              Вlооmbеrg информира, чe Mъcĸ e пpexвъpлял pecypcи oт ЅоlаrСіtу, зa дa cпacи Теѕlа oт фaлит, дoĸaтo ĸoмпaниятa ce e пoдгoтвялa зa пpoизвoдcтвoтo нa Моdеl 3...

              Oщe пpeз юни 2019 Mъcĸ e пpизнaл пo вpeмe нa пpeдcъдeбнoтo изcлyшвaнe зa тeзи СВОИ "пpaĸтиĸи".

              Мъск казва: "Aĸo нe бяx пренасочил инженеринга и служителите oт cлънчeвaтa eнepгия и нe ги бяx фoĸycиpaл въpxy пpoгpaмaтa зa Моdеl 3 - в yщъpб нa пpoизвoдитeля нa cлънчeвa eнepгия, тo Теѕlа щeшe дa фaлиpa"

              Мъск продължава: „Ecтecтвeнo, ЅоlаrСіtу пocтpaдa oт тoвa, ĸaĸтo мoжeше дa ce oчaĸвa."

              Πo тoвa вpeмe тoй нe e paзĸpил тaзи cи пpaĸтиĸa пpeд инвecтитopитe в двeтe ĸoмпaнии. Πpeд разследващите opгaни тoй пpизнaвa, чe днec мoжe би нe би пoдĸpeпил пpидoбивaнeтo нa ЅоlаrСіtу...

              Ha въпpoc дaли ЅоlаrСіtу e билa cтaбилнa ĸoмпaния, Mъcĸ e oтгoвopил c нeyвaжeниe нa aдвoĸaтa пo дeлoтo Peнди Бepън, ĸaтo дopи e нapeĸъл пoвeдeниeтo мy "ocъдитeлнo".

              И още: "Изглeждaтe ми мнoгo, мнoгo лoш чoвeĸ", ĸaзaл e Мъск... /после извадил носната си кърпичка и изтрил голямата търкулнала се сълза от ъгълчето на дясното си око.../

              Така му се пада на лошият адвокат! Мъск го е нарекъл: "Πpocтo злo чoвeшĸo cъщecтвo!”

              .................................................. ....

              Теѕlа пpoпycнa цeлтa cи зa 100 000 дocтaвĸи и пpeз тpeтoтo тpимeceчиe...

              Bъпpeĸи чe Теѕlа пyблиĸyвa отново дежурните си "oтпимиcтични" peзyлтaти зa тpeтoтo тpимeceчиe нa тaзи гoдинa, вcъщнocт пpoдaжбитe нa ĸoмпaниятa peгиcтpиpaт cпaд oт 39% нa гoдишнa база.

              .................................................. .......

              Да повторя: вярвам в светлото бъдеще. Точно Тесла не ми е пример за това светло...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                В 5 милионна Норвегия вече има към 400 000 ел. коли. Да си чул някой да е ревал колко сложно било да се зареждат? Или ти си мислиш че всичките се нареждат в точно определен час и ден да се зареждат?
                Половината или целият транспорт да мине на ток, какво значение има? Това няма да стане от днес за утре, дори и в една Норвегия са нужни десетилетия, така че не го мисли това.
                Аз „това” не съм го толкоз закършил. Опитвам да те светна за важни моменти, дето не можеш ги игнорира. Може ти лично и да живееш в блажено неведение но, системите си го изискват, мърдане няма.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Зле се изразявам ли, зле ли ме разбираш: За да влезе токът в батериите, ОТНЯКЪДЕ, ТРЯБВА ДА ДОЙДЕ. И не 2, ами и 22 GWh батерии да са, като няма кой да ги зарежда, са без смисъл. Така, пак да го пиша въпреки, че ще се подесетя: Ако само юоловината транспорт мине на ток, ще е нужно производство 24 часа, с мощността на 2бр.АЕЦ „Белене”. При това положение - а, именно натам отива светът - на газа цената има огромна вероятност пак да скочи ( с пъти), дори с днешни цени, не можеш постигна ядрена себестойносът, а продажбите на Белене са повече от гарантирани. И, койтоби да ви нарече тук недалновидни, саботьори на нац.интерес и т.н., тутакси, се съгласявам. Щото сметките ви са в грешна парадигма правени. Затуй. Намеренията нямат значение, ако резултатът е плачевен.
                  В 5 милионна Норвегия вече има към 400 000 ел. коли. Да си чул някой да е ревал колко сложно било да се зареждат? Или ти си мислиш че всичките се нареждат в точно определен час и ден да се зареждат?
                  Половината или целият транспорт да мине на ток, какво значение има? Това няма да стане от днес за утре, дори и в една Норвегия са нужни десетилетия, така че не го мисли това.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                    За такава задача кое е по-ценното: 2гвт атом/тец или 2Гвт батерии, можещи да тръгват и спират за секунди + близост до консуматора
                    Зле се изразявам ли, зле ли ме разбираш: За да влезе токът в батериите, ОТНЯКЪДЕ, ТРЯБВА ДА ДОЙДЕ. И не 2, ами и 22 GWh батерии да са, като няма кой да ги зарежда, са без смисъл. Така, пак да го пиша въпреки, че ще се подесетя: Ако само юоловината транспорт мине на ток, ще е нужно производство 24 часа, с мощността на 2бр.АЕЦ „Белене”. При това положение - а, именно натам отива светът - на газа цената има огромна вероятност пак да скочи ( с пъти), дори с днешни цени, не можеш постигна ядрена себестойносът, а продажбите на Белене са повече от гарантирани. И, койтоби да ви нарече тук недалновидни, саботьори на нац.интерес и т.н., тутакси, се съгласявам. Щото сметките ви са в грешна парадигма правени. Затуй. Намеренията нямат значение, ако резултатът е плачевен.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      ..- че това са 10 блока по 200 MW , пък те, нито тръгват, нито спират за секунди......
                      За такава задача кое е по-ценното: 2гвт атом/тец или 2Гвт батерии, можещи да тръгват и спират за секунди + близост до консуматора

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                        Сори, но аз също съм инженер, но в друга област. От километър те виждам че отдавна цялата ти фасада е куха. С подобни общи обяснения и в първи курс няма да минеш. На работа си само защото си от десетилетия в една замръзнала във времето структура, не защото разбираш нещо и имаш продаваеми умения.
                        Виж, и аз не го понасям този надут пуяк. Според него, всички сме пр0сти, „измамници” и какви ли не, само Той Хубав, че и Скромен... Всички виждат, НЕ Е ТАКА, ама он си знай.
                        Обаче, тази „просто стока” си има тънкости, които я правят стратегическа, сиреч, и изискванията са много към/около нея та, Урдуляшката не става. Приказките кой колко бил велик или грешен, да ги оставим за другаде. Само си представи 200 К електрички, да ги сложиш на заряд, с по 10 kW зарядно (щото може и повече) - че това са 10 блока по 200 MW , пък те, нито тръгват, нито спират за секунди... И ВСИЧКО ТЮ-ТЮ.
                        Тъй че, полека. Когато е прав пуякът, прав е.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
                          Вие електричарите май наистина си въобразявате че светът се върти около вас? Слез малко на земята, ти си просто една бурмичка в една машина, която отдавна е просто commodity. Ако не ти е ясно какво означава това - базови стоки и услуги, които се издържат от мащаб и с минимални печалби. Ако си мислиш че това е единственото commodity, малко си се объркал. Само че няма други електричари, или хлебари, или бензинаджии, или ВиК инженери, или телекомуникационни инженери или каквито щеш, дето да се репчат като тебе как светът щял да спре ако не бил той.
                          И така да е. Опитай без ток, и да те видим.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                            Ми най малкото за всеки час от денонощието имаме прогнозна стойност на товара която почти съвпада с реалното потребление.Грешки се получават когато синоптиците не познаят времето.Та както имаме прогнозата за товара така имаме и графици за работата на блоковете във всички централи които покриват това потребление.Имаме блокове в ремонт в авария такива които участвуват в първичното регулиране на честотата и такива които участвуват във вторичното регулиране на честотата и обменните мощности щото нашата ЕЕС работи в паралел с ЕЕС на страните на континентална Европа.Питам какво правим когато се мръкне или когато е облачно и товарът на ЕЕС е по голям от мощностите които могат да работят.Ако има откъде да внесем добре дори на висока цена добре ами ако няма кво правим?Да си чел една наредба за въвеждане на ограничения???Тогаве ще видиш като идеш на работа и ти запрат тока а си на 30 я етаж...щото първо тока се спира на безделниците каквито са всички чекиджии програмисти интернети и разни други дето по цел ден си чешат мъдете и нищо не произвеждат...А познай като почнат режимите дали тия фирми няма да се изнесат от България и ти заедно с тех ама одърте вече и никъде няма да те искат.Така че си трай и не се излагай по форумите
                            Сори, но аз също съм инженер, но в друга област. От километър те виждам че отдавна цялата ти фасада е куха. С подобни общи обяснения и в първи курс няма да минеш. На работа си само защото си от десетилетия в една замръзнала във времето структура, не защото разбираш нещо и имаш продаваеми умения.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                              Бобчо абе отде ви намират толко тъпи софийски кратуни бе?Какви интернет протокали те гонят запре ли тока ти няма да работиш ставаш безработен анадънму какъв интернет?.Тва първо второ на следващата сутрин като се изсереш ще осъзнаеш че апартамента ти вече е неизползваем щото нема вода и отопление и стойността му е нула.Трето жена ти също е безработна децата са дома щото ни училище ни детска градина работят.Отиваш на магазина нова изненада затворено.Единственото което имаш е останалият бензин в резервоара и това дето е останало в хладилника.Само това ви оправя дебелите кухи софийски кратуни.МГ си завършил досега си мислех че математиците не са толко тъпи ама ти си завършил с връзки щото толко тъп не може.
                              Вие електричарите май наистина си въобразявате че светът се върти около вас? Слез малко на земята, ти си просто една бурмичка в една машина, която отдавна е просто commodity. Ако не ти е ясно какво означава това - базови стоки и услуги, които се издържат от мащаб и с минимални печалби. Ако си мислиш че това е единственото commodity, малко си се объркал. Само че няма други електричари, или хлебари, или бензинаджии, или ВиК инженери, или телекомуникационни инженери или каквито щеш, дето да се репчат като тебе как светът щял да спре ако не бил той.

                              Коментар


                              • v_tin потърси за Хаваите, откачат се от мрежата защото тока става все по скъп и причината да поскъпва е че абонатите намаляват. Електричките могат да бъдат много икономични откъм разход на енергия, но как ще стане това в градовете и при тази организация на движението не питай мен.Разбира се че ако е мощна като Тесла разхода няма да е нисък, но ако сравниш разхода на една бензинова със същата мощност с този на ел. наистина теслата сигурно е много икономична и по отзивчва и лесна за управление. Автоматичните скоростни кутии са степенни а при ел са безстепенни, има си гиразличията.

                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X