IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Хайде да ви разкажа за едно друго откритие на един друг Български изобретател, само че изобретателя е много по-истински и откритието е много по-истинско.

    Става въпрос за пробив в студения ядрен синтез или по-точно в нещо, което не е студен ядрен синтез, но в същото време прави същото (може да отделя енергия) като студения ядрен синтез. Първия продукт от тази технология ще се появи на световния пазар през октомври. Представлява LED лампа, която гарантирано ще свети 100 000 часа без да се включва към захранващ източник. Ще струва 20-30$, ще се изплаща за 1 година, и в следващите повече от 10 години ще продължава да свети без добавяне на гориво.

    По груби и приблизителни обяснения става въпрос за манипулиране на атомите на амоняка посредством магнитни полета и лазери, принуждавайки ги така да се ориентират в една посока и да отдават енергия. Явлението е забелязано още преди 100 години, но чак сега намира практическо приложение. Андрея Роси разказва, че атома на амоняка изглежда като бутало, което прави 24 милиарда цикъла за 1 секунда, а именно атом на азота се движи нагоре-надолу между 3 атома водород, все едно че е бутало. И ако всички атоми някакси се ориентират в една посока, може да се получи топлинна или дори механична енергия.

    Звучи налудничаво, че толкова лесно може да се получава всякаква енергия, но за разлика от нашия "изобретател" другия вече има готов продукт, готов производител, който да го произвежда, и конкретна дата след 7-8 месеца, на която изделието ще бъде пуснато на пазара.

    Ако това с лесното получаване на студена енергия се окаже истина, предстои революция във всички видове трнаспорт, включая и в космическите полети, както и революция в енергетиката като цяло, защото ще започне преход към евтини автономни енергийни източници.

    https://e-catworld.com/2021/03/13/mo...e-e-cat-skled/
    https://e-catworld.com/2021/03/15/andrea-rossi-announcement-regarding-2021-presentation-and-ordering-the-e-cat-skled/
    Last edited by Mateev; 19.03.2021, 16:31.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
      Съвсем накратко,
      1.НИКЪДЕ не съм акцентирал върху " литиеви" клетки.
      2.Едно е, когато правиш клетките една по една и малко по-друго, когато, в състава и за и в модул, безкорпусно. Без навиване. Тогава, може да повлияеш много по-пълна редица от онези 10-11 (само от изброените, а имаше и обобщени с "и други"!) параметри и променливи, влияещи върху ДЪЛГОВРЕМЕННАТА еднаквост. Т.е., притесненията - ДОРИ И В ЛИТИЕВ НО, НЕ САМО В НЕГО ! - вариант на изпълнение СА РАЗРЕШИМИ. Технологично. И мога да разкажа за вариант на това. И да се обоснова.
      3.ОЩЕ НАДОЛУ от посочените от теб, габарити и маса.

      Та, така.
      Обяснете моля как се прави "клетка" безкорпусно
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

        Той може да контрира, че освен пълни или големи знания по въпроса, идеята е също толкова или даже по-ценна. А тя е еднократен акт и може да дойде и на човек с по-малко знания. И бих се съгласил.
        Но номерът е там, че може да е идвала и на други хора – от тези, професионалистите Трябва да се изчисли вероятността идеята да е дошла в главата единствено на Пирамид.

        Ето, аз в III или IV клас бях изнамерил перпетуум мобиле, жалко че не стана...
        Та се дивях как такава проста и ясна идея, очевидна и работеща, не е открита още, като едновременно силно се съмнявах, че съм първият умник да я намери. В тези чудения преминах в по-високи класове и разбрах, защо не става.
        Много години след това даже видях моето перп-мобиле на схема май още от времето на Древна Гърция или поне от Следновековието. С приятна носталгия си казахме "здравей".
        Така и не облагодетелствах човечеството.
        То това е проблема на нашия из...,

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Та въпросът ми е какво повече знаеш от тези специалисти с многомилиардните бюджети и милионите редове бази данни от всякакви изследвания? И защо си мислиш, че точно твоята недоказана теоретична идея е решението?
          Е , как какво знае, разрешава им проблемите ))

          Коментар


          • Съвсем накратко,
            1.НИКЪДЕ не съм акцентирал върху " литиеви" клетки.
            2.Едно е, когато правиш клетките една по една и малко по-друго, когато, в състава и за и в модул, безкорпусно. Без навиване. Тогава, може да повлияеш много по-пълна редица от онези 10-11 (само от изброените, а имаше и обобщени с "и други"!) параметри и променливи, влияещи върху ДЪЛГОВРЕМЕННАТА еднаквост. Т.е., притесненията - ДОРИ И В ЛИТИЕВ НО, НЕ САМО В НЕГО ! - вариант на изпълнение СА РАЗРЕШИМИ. Технологично. И мога да разкажа за вариант на това. И да се обоснова.
            3.ОЩЕ НАДОЛУ от посочените от теб, габарити и маса.

            Та, така.
            Last edited by Pyramid; 19.03.2021, 13:24.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
              Та въпросът ми е какво повече знаеш от тези специалисти с многомилиардните бюджети и милионите редове бази данни от всякакви изследвания? И защо си мислиш, че точно твоята недоказана теоретична идея е решението?
              Той може да контрира, че освен пълни или големи знания по въпроса, идеята е също толкова или даже по-ценна. А тя е еднократен акт и може да дойде и на човек с по-малко знания. И бих се съгласил.
              Но номерът е там, че може да е идвала и на други хора – от тези, професионалистите Трябва да се изчисли вероятността идеята да е дошла в главата единствено на Пирамид.

              Ето, аз в III или IV клас бях изнамерил перпетуум мобиле, жалко че не стана...
              Та се дивях как такава проста и ясна идея, очевидна и работеща, не е открита още, като едновременно силно се съмнявах, че съм първият умник да я намери. В тези чудения преминах в по-високи класове и разбрах, защо не става.
              Много години след това даже видях моето перп-мобиле на схема май още от времето на Древна Гърция или поне от Следновековието. С приятна носталгия си казахме "здравей".
              Така и не облагодетелствах човечеството.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Пък, за клетчицата, малка книжка може се написа но, представи си: шамповат се като таблетки и, след сортиране - пакетираш в микромодули. Значителнонпо-еднакви от сега, с груповия ключ.пакет.
                Ето тука вече са нещата, за които много има да спорим. Ти твърдиш, че технологично е възможно да се направи литиева клетка така, щото да се гарантира ЕДНАКВОСТ НА ПАРАМЕТРИТЕ. Няма значение дали тази клетка е малка или голяма - еднаквоста е абсолютно НЕВЪЗМОЖНА, и това е доказан факт.

                Дори и да се направи първоначален подбор по параметри и да се постигне някаква първоначална еднаквост на параметрите на батериите в един модул, то това ще гарантира само няколко цикъла заряд/разряд и нищо повече. Няма как да се гарантират хиляди цикли, и ако това наистина си го мислиш, значи много си се откъснал от реалноста.

                Проблемът с получаването на еднаквост на литиевите клетки се знае още от тяхното измисляне и десетки години хиляди специалисти по целия свят мислят и работят по неговото разрешаване. И разбира се до момента не са намерили никакво химическо или технологично решение. Това също е гол факт.

                Базовото ти разсъждение "колкото по-малки, толкова по-еднакви" е тотално грешно още на етап разсъждение, а какво остава на технологичен етап. Ако това е основата на твоята иновация, значи цялата ти концепция се срутва на пух и прах. Не може да се строят пясъчни кули върху грешно предположение, и според мене точно в това се състои твоят случай.

                Та въпросът ми е какво повече знаеш от тези специалисти с многомилиардните бюджети и милионите редове бази данни от всякакви изследвания? И защо си мислиш, че точно твоята недоказана теоретична идея е решението?
                Last edited by Mateev; 19.03.2021, 12:47.

                Коментар


                • Наистина не можеш да обясняваш. Говориш на език, неразбираем както от масовката, така и от инженерите.

                  Така - ето какво разбрах по тази първа точка:
                  1. За да има възможност даден микромодул да го има или да го няма, единственият начин да се направи това е всички микромодули да се свързват в паралел
                  2. Това автоматично означава, че външното напрежение на един микромодул е например 400V

                  Правилно ли съм разбрал?

                  Една голяма батерия се състои само от паралелно свързани модули с високо напрежение, а вътре в един модул вече има последователно свързани литиеви клетки или клетки с друга химия или дори последователно-паралелно свързване. Това голямата батерия не я интересува. Тя има само две изисквания:
                  1. Всички модули да имат приблизително еднакво високо напрежение
                  2. Всички модули да имат приблизително еднакво максимално напрежение на заряд и минимално напрежение на разряд
                  3. Всички модули да имат външна конструкция с еднакви физически размери и еднакви куплунзи, сложени на вярното място. Тоест трябва да се наложи някаква стандартизация като например на твърдите дискове - откъдето и да ги купиш, размерите са еднакви, куплунга е еднакъв и се намира на едно и също място.
                  4. Всички модули се сменят лесно и бързо дори и от некомпетентни лица. Конструкцията им е такава, че да не може да се сбърка, дори и човек нарочно да се опита да го направи това.

                  Какво има в тези модули ще говорим в друг постинг. Засега само искаме на дъното на Теслата да има хиляди куплунзи - надеждни и влагоустойчиви. Самата електроника на Теслата (или на друга лека кола) може да се грижи за индивидуалния заряд/разряд на всеки един от паралелните модули, и дори да измерва техния капацитет и/или вътрешно съпротивление, и разбира се да дава препоръки кои от тях трябва да се сменят. Може и нищо да не прави и да се ограничи само с двупосочно развързване с диоди, но това е малковероятно предвид напредъка на електрониката.

                  Правилно ли съм разбрал концепцията ти до момента?

                  Защото това е единствената разумна концепция и аз винаги съм си мислил, че така трябва да бъдат направени всички леки коли. Единичния модул да е високоволтов, а теглото му да е примерно 1-2 кг, щото лесно да се носи от човек, лесно да се изпраща по куриер и т.н. Ако теглото е примертно такова, в една двутонна батерия ще има примерно 1000 такива модула. При 3-4 квадратни метра батерия всеки един такъв модул ще има размери приблизително 5х5 или 6х6 см и дължина например 10-15 сантиметра.

                  Така ли мислиш и ти, защото ако е така, до момента нямаме разминавания във възгледите. Така описаната конструкция на батерията обаче ще е много по-сложна и много по-скъпа от наличните батерии, и не се знае дали ще издържи на икономическата конкуренция между старото и новото.
                  Last edited by Mateev; 19.03.2021, 11:59.

                  Коментар


                  • Пък, за клетчицата, малка книжка може се написа но, представи си: шамповат се като таблетки и, след сортиране - пакетираш в микромодули. Значителнонпо-еднакви от сега, с груповия ключ.пакет.

                    Коментар


                    • Тъййй. Та, ако сега са примерно, 20 модулите, ама всеки с по 500 батерии, сега стават 1000 с по 100 батерийки но, се сменят по-лесно от една батерия (от общо 10000) в момента. Габаритите и конструкцията пазят от пожар, в ключовия пакет, има индикатор на дефект и, като вкл на заряд, в дефектния, светва диодче. Отвил болт, извадил модулче, поставил друго, завил болт и - край. Или просто, караш така, докато намериш модулче на всяка зарядна -еднакви, стандартни - сменил -и имаш нова, цяла мощна батерия. А може и без това модулче да караш, избор на собственика.
                      Last edited by Pyramid; 19.03.2021, 06:49.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Не се увличай в мечти - достатъчно беше само първото и второто изречение.

                        Така - нека да уточним тази първа точка, и тогава останалите. Ти предлагаш цялото дъно на Теслата да стане една голяма печатна платка с например 100 000 куплунга на дъното на някакви касетчици, и във всяка една от тях да се набие някаква литиева батерийка, която лесно да се сменя както например се сменя батерията на някое фенерче. Така ли е?

                        Въобще обясни каква конструкция си представяш на цялата батерия на Теслата, пък после да уточняваме останалото. С колко единични клетчици ще постигнеш 100 kWh батерия? И въобще как си я представяш да изглежда тази единична клетчица?
                        Оффф, все лошо обяснявам. Обратно: Към отт.и полоож.шини, са само 1000 връзките (примерно), колкото са и микромодулите. Във всяка, влиза един м.модул. в модула, са 100 плоски елемента, с дискови (квадратни, триъгилни или каквито ги направят) елементчета, наредени последователно в модула, и правят цялото раб.напрежение. Модула си има ел.ключов пакет дето развързва и контролира заряда. Дотук как е?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Да се върнем в началото: Многоклетъчните организми са устойчиви, т.к.клетките са:
                          1.Специализирани. 2.Много.
                          3.Достатъчно малки.
                          4.Държи ги общ корпус (тяло),
                          в което,
                          5.Са функционални
                          6.Заменими,
                          7.Липсата и увредата на една клетка и дори цял клъстер, НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА заплаха за целия организъм.
                          Днешните клетки, са груби, много мощни и предразполагат към пожар.
                          Не влизат през малки дупки,
                          Трудна и скъпа е замяната им,
                          а тези днешни батерии, не са достатъчно целесъобразни ЗА КЛИЕНТА, СОБСТВЕНИК НА ЕЛЕКТРИЧКАТА,
                          Което е причина за бавния пазарен прогрес на тези коли.
                          ...и т.н.
                          Ама ВСИЧКО ТОВА, аз вече неведнъж, съм споделял. И ти твърдиш, Матеев, че иновация няма но, щом още ги правят зверски големи и мощни, значи, не са стъпили на този етап. Т.е., за тях, той е нов и, въведен, става иновация.
                          Е, кое "не разбра"?
                          Тука пак се отплесваш в емоции и многословие.

                          Първата половина на постинга ти беше достатъчна като увод, а останалото пак е отплесване и емоции. Опитваш се да направиш някаква аналогия с живите организми и си правиш паралел, вадейки си някакви изводи за неживите механични конструкции, които изводи обаче може и да са грешни. Куца базовата логика "много на брой малки е по-добре от малко на брой големи". Тази логика не важи винаги и навсякъде, така че тука мисля да поспорим. Засега обаче отговори на предишния постинг - как си я представяш една елементарна клетчица, от която ще има огромен брой?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Да уточним: Именно големите клетки, са особено чувствителни към различията помежду си. ЗНАМ, че по-лесно се сглобяват 100 в едно, отколкото 1000. Ама ЗА ТАЗИ ЦЕЛ, има автоматизация. Още повече че, след завода, колите отиват у клиенти, а -и в сервиз, те вече, са напуснали фабриката. И онзи клиент много ще СИ помисли, ДАЛИ ИЗОБЩО да купува толкова капризно возило. И, вместо да продава по 10 милиона годишно, със зор, утиква 500К.
                            Не се увличай в мечти - достатъчно беше само първото и второто изречение.

                            Така - нека да уточним тази първа точка, и тогава останалите. Ти предлагаш цялото дъно на Теслата да стане една голяма печатна платка с например 100 000 куплунга на дъното на някакви касетчици, и във всяка една от тях да се набие някаква литиева батерийка, която лесно да се сменя както например се сменя батерията на някое фенерче. Така ли е?

                            Въобще обясни каква конструкция си представяш на цялата батерия на Теслата, пък после да уточняваме останалото. С колко единични клетчици ще постигнеш 100 kWh батерия? И въобще как си я представяш да изглежда тази единична клетчица?
                            Last edited by Mateev; 19.03.2021, 03:59.

                            Коментар


                            • Да уточним: Именно големите клетки, са особено чувствителни към различията помежду си. ЗНАМ, че по-лесно се сглобяват 100 в едно, отколкото 1000. Ама ЗА ТАЗИ ЦЕЛ, има автоматизация. Още повече че, след завода, колите отиват у клиенти, а -и в сервиз, те вече, са напуснали фабриката. И онзи клиент много ще СИ помисли, ДАЛИ ИЗОБЩО да купува толкова капризно возило. И, вместо да продава по 10 милиона годишно, със зор, утиква 500К.
                              Last edited by Pyramid; 19.03.2021, 03:45.

                              Коментар


                              • Да се върнем в началото: Многоклетъчните организми са устойчиви, т.к.клетките са:
                                1.Специализирани. 2.Много.
                                3.Достатъчно малки.
                                4.Държи ги общ корпус (тяло),
                                в което,
                                5.Са функционални
                                6.Заменими,
                                7.Липсата и увредата на една клетка и дори цял клъстер, НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА заплаха за целия организъм.
                                Днешните клетки, са груби, много мощни и предразполагат към пожар.
                                Не влизат през малки дупки,
                                Трудна и скъпа е замяната им,
                                а тези днешни батерии, не са достатъчно целесъобразни ЗА КЛИЕНТА, СОБСТВЕНИК НА ЕЛЕКТРИЧКАТА,
                                Което е причина за бавния пазарен прогрес на тези коли.
                                ...и т.н.
                                Ама ВСИЧКО ТОВА, аз вече неведнъж, съм споделял. И ти твърдиш, Матеев, че иновация няма но, щом още ги правят зверски големи и мощни, значи, не са стъпили на този етап. Т.е., за тях, той е нов и, въведен, става иновация.
                                Е, кое "не разбра"?

                                Коментар

                                Working...
                                X