IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • :Мачът е свирен в Китай! ))




    Коментар


    • Сменяй сюжета че тоя се изтърка:

      Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

      Предлагам отговорите на опонентите да започват с:
      1. Високата цена на Тесла, която почва МИНИМУМ от $ 100 000.
        В действителност 40 000
      2. Високата цена по каталог на нова батерия – МИНИМУМ $ 40 000.
        В действителност под 150$ / квч
      3. Малкият ресурс на батерията и прогресивно намаляващ капацитет – ДО 2-3 година на експлоатация на Тесла, зависещ от ниските температури и от липсата на нагласа да изчакваме зареждане от порядъка на ЧАС и ПОЛОВИНА /и повече/, защото живеем в достатъчно динамични времена, когато дори 10 минути понякога са прекалено много в забързаното ни ежедневие...
        В действителност над 500 хил. км
      4. Моля да се въздържаме от фантазии и да сведем до минимум използването на частицата „ЩЕ” и спрягането на глагола след нея в бъдеще време. )
        Днеска. Представи си какво ЩЕ постигнат след 1-2 години

      Коментар


      • Хайде да коментираме темата по същество...

        Преди време разбрахме, че каталожната цена на НОВА батерия на Тесла е $ 40 000.

        Не зная, защо не се говори открито за цената на най-важния модул /батерията/ - на електромобила на Мъск – Тесла, Модел 3.
        Има причини, за да не се говори... Мълвата определя Мъск като инженер. Ако е така, то той познава основните проблеми, за които сам говореше на Акционерно събрание на Тесла – в този стил: литиево-йонните батерии са СЛАБОТО ЗВЕНО на Тесла /разбира се – и на съвременните електромобили/.

        Думи на Мъск! Малко негови думи, изречени без пословичните му: патос и плам...

        Защо батериите са СЛАБОТО звено? Нали вървят едни зарибяващи данни за стотици хиляди километри! Сложно е човек да повярва на нещо, за което се говори само в... социалните мрежи... НямаЛО реклама и Теслата много се харчЕЛА...

        Определението за „слабо” звено – свързват и с „неопределената” цена... Как пък така „неопределена”? Нали горе разбрахме, че цената на една нова батерия, по каталог – струва $ 40 000. Това си е една съвсем определена цена!

        Наскоро изтече друга информация: целият акумулаторен блок определя половината от цената на електромобила Тесла... Е, това вече е доста по-различна – от и така - ВИСОКАТА цена от $ 40 000! Масовата Тесла е с цени в интервала: $ 100 000 – 150 000. Има и доста по-скъпи.

        По правилото: акумулаторният блок струва половината от електромобила, нещата доста „се утичат” – над $ 50 000.

        Самият Мъск обаче – „успокоява” феновете си в социалните мрежи... Мъск коментира, че Тесла предлагаЛА замяната само на отделНИ „най-износенИТЕ” модулИ на акумулаторния блок. Това ставаЛО при цени, за един акумулаторен блок - в интервала $ 5 000 – 7 000.

        Много „успокояващ” е следният факт: вместо да се закупува целият акумулаторен блок – казва Мъск – заменят се само отделни модули! Мъск обаче избягва да съобщи, колко точно струва акумулаторния блок – и отново недоумявам защо не се съобщава толкова важна информация /от толкова известен в световен мащаб „инженер” като Мъск!

        ..............................

        Мисля, всички знаем, че в рамките на акумулаторния блок има около 7000 батерии, които са свързани по между си и в модули... Всеки от тези модули можеЛ да се подмени за „незначителните” $ 5 000 – 7 000...

        .............................

        Това са проблемите на бъдещето.

        Това бъдеще не е така далечно. Проблемите почват от момента, в който решите да имате Тесла:
        1. Скъпо превозно средство с висока начална стойност /нека са едни $ 100 000, т.е. – минали сме по „тънката” лайстна, като сме спестили от някои екстри – и това – в името на нашето тщеславие: видиш ли – караме Тесла/... )
        2. „Мрежата” от зарядни станции се оказва, не точно мрежа, а най-обикновена /РЕХАВА/ ЛИНИЯ – за цяла Европа /ако помним фактите, още ПРЕДИ 5 години имаше едно споразумение между едни много уважавани институции, че ДО ТАЗИ 2020 година – ЩЕЛИ „да бъдат пуснати” в експлоатация цели 400 зарядни станции... СмЕх! J)) И още: ТИЯ 400 зарядни... ЩЕЛИ да бъдат ДОРИ да бъдат снабдени с възможности за СУПЕР-бързо зареждане..., т.е. – зе едни САМО 6 /шест/ минути – си готов /заредил/... ) Смешници!!!
        3. Зареждането, което се прави ПОД ЕДИН ЧАС – намалява рязко ресурса на батерията, т.е. – „бързото” зареждане НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА, но се допуска в изключително редки случаи – това тук си го знаемЕ, разбира се, но „инженерите” по света – къде да са го чувалЕ!
        4. Ъпдейтите на софтуера се извършват САМО от Тесла, която допълнително, без съгласието на собственика може и СИ ПОЗВОЛЯВА да ограничава капацитета на батерията. С това се променят параметрите на електромобила, които е очаквал да има купувача при покупката.
        5. Зимно време очакваме проблеми: разходът на електроенергия, която се черпи от батерията - не се определя само от пробега, но и от поддържането на нормална температура в купето, а също и от останалите консуматори на ел. енергия. Всичко това намалява пробега на електромобила – средно с 40 %, а при по-евтините батерии – и с повече!


        .................................................. .......................

        Предлагам отговорите на опонентите да започват с:
        1. Високата цена на Тесла, която почва МИНИМУМ от $ 100 000.
        2. Високата цена по каталог на нова батерия – МИНИМУМ $ 40 000.
        3. Малкият ресурс на батерията и прогресивно намаляващ капацитет – ДО 2-3 година на експлоатация на Тесла, зависещ от ниските температури и от липсата на нагласа да изчакваме зареждане от порядъка на ЧАС и ПОЛОВИНА /и повече/, защото живеем в достатъчно динамични времена, когато дори 10 минути понякога са прекалено много в забързаното ни ежедневие...
        4. Моля да се въздържаме от фантазии и да сведем до минимум използването на частицата „ЩЕ” и спрягането на глагола след нея в бъдеще време. )

        Коментар


        • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

          Зазчо ти някакъв хабер какво е ПАВЕЦ Чаира имаш ли?
          Пращат чат пат,затуй и не ходя на смени
          нещо по темата ще напишеш ли?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

            За тия сметки първо ще ти трябват налични батерии и електрички
            За конкретната задача - ще ги зареждат в Гърция. майтап, дан се вържеш нещо сега..

            Безспорно преходът ще е интересен.

            пп.
            За Гърция в един ден да заминават над 50х.каляски. е рядкост (разширението на ПАВЕЦ Чаира ще стигне? )
            Зазчо ти някакъв хабер какво е ПАВЕЦ Чаира имаш ли?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

              Я кажи сега ако хипотетично си накупим шопите електрички.
              И дойде 24 май и 100к се засилим към Гърция.
              Дека ще ги заредим тея теслИ?
              Трябва да имаме и 100к зарядни станции. х100кв/ч = 10млн кв/ч. зА 10 часа 1 нощ трябва да се заредят = 1млн кв/ч мощност = 1 АЕЦ реактор - само да се разходят Шопите.
              А като се разходят и другите - има няма 4-5 АЕЦ-а ще трябват. Откъде ще ги вземем.
              Трябва да ги построим - демек трябва едни 20-30млрд да извади НЕК/Държавата.
              Преди 2050 година няма да стане
              За тия сметки първо ще ти трябват налични батерии и електрички
              За конкретната задача - ще ги зареждат в Гърция. майтап, дан се вържеш нещо сега..

              Безспорно преходът ще е интересен.

              пп.
              За Гърция в един ден да заминават над 50х.каляски. е рядкост (разширението на ПАВЕЦ Чаира ще стигне? )
              Last edited by satz; 21.02.2020, 16:19.

              Коментар


              • v_tin , на Фолксваген са тези мотори но са двугоривни пак и с бензин работят, степента на сгъстяване може да отиде още нагоре и въпреки това 70-80 грама на километър, непостижими са такива емисии с друга технология за сега. И при положение че съществува вариант който е най добър е необяснима манията по батерийките, ще сложиш половин тон батерийки и ще ги разкарваш из града и енергията ще отива в спирачките и рекуперацията не е 100 процента ефективна а е с големи загуби на енергия също. Ако ти прави впечатление разхода в град е доста по висок и при тези мотори и проблема се решава с меки хибриди с LTO батерия с малък капацитет или кондензатори и в града могат да станат много по икономични.
                Дори тази технология е трудно да се направи масова поне за градски автомобили от гледна точка на инфраструктура а за батерийките е направо невъзможно, някога технологията на коли с двг пробила за няколко години пред каруците, защото вземали каруци и сковали по един двг и промяната била лесна. Сега условията са други, техниката е усложнена и няма как да стане чак толкова бързо. Прогреса е спиран от боричкането за пазари в момента най вече, ако него го няма и нещата са установени зеления план ще се случи за много малко време. Тока от ВЕИ -тата да го правят на водород и без това за друго трудно се употребява, водорода е добра добавка за метана и трудно ще достигнат да добавят 3% а може теоретично да стига до 15 но няма смисъл защото ще трябва тока за водорода да го правят с въглища. ВЕИ мощностите са надути в много пъти, в действително електроенергията се добива по старите начини преди ВЕИ "революцията" която не им се получи но те случайно забравят да отчетат. Не знам какво им пречи да направят един истински и реалистичен план, има смисъл от план и по чист въздух..не е лошо.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  78-10, ще стане защото целта им са само милиардите да ги съберат, за другото абсурд - ще спрат ли въртенето на планетата. А и тя е в групата дето я лови коронавируса та за какво са и милиардите.Понеже плана веднага ще цъфне ако става въпрос за батерии за които дори няма литий откъде да вземат и затова измислиха водород, ако трябва да позная водорода ще се окаже природен газ когато трябва да се отчете плана с добавен малко водород и в интерес на истината 3% водород много подобряват природния газ и изгарянето му в двг.За автомобили на природен газ има голяма ниша, но да не са конвертирани а с двг с компресия като на дизел и същото кпд, могат да бъдат и меки хибриди което е евтино и осъществимо в мащаби, съответно и със стар -стоп който работи лесно и е много бърз.
                  Seat пуснаха такива мотори, но не знам дали на всички модели се монтират- TGI - природен газ--https://www.seat.de/ueber-seat/easy-...green/tgi.html. Всъщност ако се замислим познай сеат от коя група е

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                    Е накрая ще вземем дървото и кака ти Урсула като и го усуча два пъти в главата много бързо ще и доде акъля у празната глава.
                    Те ТОВА ми се ще да го видя

                    Коментар


                    • 78-10, ще стане защото целта им са само милиардите да ги съберат, за другото абсурд - ще спрат ли въртенето на планетата. А и тя е в групата дето я лови коронавируса та за какво са и милиардите.Понеже плана веднага ще цъфне ако става въпрос за батерии за които дори няма литий откъде да вземат и затова измислиха водород, ако трябва да позная водорода ще се окаже природен газ когато трябва да се отчете плана с добавен малко водород и в интерес на истината 3% водород много подобряват природния газ и изгарянето му в двг.За автомобили на природен газ има голяма ниша, но да не са конвертирани а с двг с компресия като на дизел и същото кпд, могат да бъдат и меки хибриди което е евтино и осъществимо в мащаби, съответно и със стар -стоп който работи лесно и е много бърз.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от 78-10 Разгледай мнение
                        Ще трябва и енергия за зареждането. Кака ти Урсула иска Европа в 2030 година да мине напълно само на слънце и вятър... Сега събира милиардите за тази цел... На твой и мой гръб.

                        В такъв случай няма да има опашки пред зарядните станции, защото енергията ще стига само за най-заслужилите, за "наши хора". Останалите – пеша или на магарета.
                        Е накрая ще вземем дървото и кака ти Урсула като и го усуча два пъти в главата много бързо ще и доде акъля у празната глава.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                          Тесла ще набере нови 2 милиарда долара от борсата. Айде на новите пресни акции.

                          https://techcrunch.com/2020/02/13/te...tock-offering/
                          Ще броят глупаците

                          Коментар


                          • Тесла ще набере нови 2 милиарда долара от борсата. Айде на новите пресни акции.

                            https://techcrunch.com/2020/02/13/te...tock-offering/

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              78-10, само има един проблем за зеленото - някой трябва да произведе батериите и това трябва да стане от суровини каквито не съществуват в необходимите за това количества на планетата. Обаче това не пречи на целта да се постави нали.
                              Ще трябва и енергия за зареждането. Кака ти Урсула иска Европа в 2030 година да мине напълно само на слънце и вятър... Сега събира милиардите за тази цел... На твой и мой гръб.

                              В такъв случай няма да има опашки пред зарядните станции, защото енергията ще стига само за най-заслужилите, за "наши хора". Останалите – пеша или на магарета.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от SStoilov Разгледай мнение
                                Ех Ех Ех

                                да живей на ТСЛА-та дръжката.

                                Ей я без пари е 800$ , купувайте.

                                Мен ме сърбят ръцете да я изшортя , ама лудостта може да трае доста дълго време

                                Дейба и мошеника , оня дет още е CEO, само прочети какви ги говори и какви ги върши , ED

                                Ако не разбираш, че това е мошеник от класа .. няма ко да помогне.

                                А по темата - обислял съм нееднократно да си купя електричка ( нарая - преди 5 години купих дизеляк)

                                Пак обмислях наскоро - ми не ми излизат сметките за електричка

                                И защо не I-pace а точно на тсла-та дръжката ? Примерно ?
                                e-golf ? само тсла-та ли е електричка , та чак да закопае останалите производители
                                Не знам какви ги говори, но това което постига никой не може да го доближи (засега).
                                Бая народ се наигра с шортене и честно да ти кажа не виждам причина някой да го прави освен да трупа публично внимание. Шортенето по дефиниция е трудно занимание, с тесла е и много болезнено.
                                На последния въпрос -защо Тесла, а не друг? мисля продажбите говорят сами за себе си. За парите които даваш няма конкуренция на Тесла и който се реши и направи кратко проучване стига до извода че тесла е #1 за:

                                Цена за пробег
                                Практичност
                                Мрежа от зарядни
                                Динамика
                                Ефективност
                                Сигурност
                                Постоянно подобрение - колата след година е по-добра от момента на покупка.
                                Автопилот
                                Забавления



                                Просто никой не може да ги доближи.
                                Във високия сегмент Порше се опитва с Тайкан на двойна цена. И единственото което постигна е да го докара на динамика на пистата.
                                Last edited by ED; 18.02.2020, 14:42.

                                Коментар

                                Working...
                                X