IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • https://www.youtube.com/channel/UCta...kYnhw/featured , ето тези са измислили как да ги гасят, може би докато произвеждат ток и във веригата има ток си горят, но като ги затъмнят с тази пяна и горенето спира.
    Или рядко се палят, но запалят ли се просто трябва да си изгорят или да ги гасят по този начин, не знам.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      Ми явно няма нужда. Процентът на пожари в сравнение с броя на инсталираните централи е нищожен.
      Та все едно на всяка централа да се монтират и автоматични пожарогасители щото евентуално може да се запали.
      Или зад всяка кола да върви и пожарна че може да се запали. За абсолютно всяко нещо е така. После, казах ти, че такива пожари не се гасят с проводимо вещество. А в момента в който се изключи, вече няма опасност. Т.е прекъсвач към инвертора или там квото е, и това е! Никой няма да усложнява излишно аако не се налага.
      1. Пожарите не са ежедневие но, иначе, как само влизат в новините. Във всеки един случай, мисля, собственикът може да се запита, дали не би му струвало по-малко да вкара 10 лв за термопредпазители, вместо да възстановява щети.
      2.Прав си за проводимото в-во но, да те видя, как на огромна територия, ще пуснеш достатъчно СО2 или прах, НА ОТКРИТО. И пожарната гаси, с каквото има. Оттам, си държи на ел.безопасност, и с основание.
      3.За изкл.на инвертора се разбрахме но, задължително, ДВУПОЛЮСНО.
      ...А Трейдърко, се старае да предотврати всичко, мисли за доброто на хората, за разлика от някои.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Прекалено, защо ? Не прави цената по висока, това нещо е евтино, то е нещо като да спорим трябва ли в битовите ел.инсталации да има предпазители. Виждал съм електронни устройства при които на платката за почти всеки елемент има залепени предпазители, много сериозно направени и на над 35 години още работят.
        Ми явно няма нужда. Процентът на пожари в сравнение с броя на инсталираните централи е нищожен.
        Та все едно на всяка централа да се монтират и автоматични пожарогасители щото евентуално може да се запали.
        Или зад всяка кола да върви и пожарна че може да се запали. За абсолютно всяко нещо е така. После, казах ти, че такива пожари не се гасят с проводимо вещество. А в момента в който се изключи, вече няма опасност. Т.е прекъсвач към инвертора или там квото е, и това е! Никой няма да усложнява излишно аако не се налага.
        Last edited by Имхотеп; 07.10.2021, 05:47.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Това са цени много надребно, цените на едро на тези неща са много ниски, може и 15 ст да струва. Електролитни кондензатори на едро са на цени 10 пъти по ниски от такива цени на дребно. Не ми се търси в нета, но мога да покажа разликата в цените.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Aбе разбирам ти идеята само че идва в повече. Предполагам че големи централи са направени на клъстъри за безопасност. За малки по покривите ми се вижда в повече.
            1. Термопредпазителите за 10°С НЕ изключват на 60-70°С, до колкото се нагрява тъмен покрив лятото, какво остава, монтирани под панела.
            2. Струват стотинки, от 40 до 60. На едро, оредполагам, ще спадне още. Трейдърко не знам откъде я извади тази цена лев и нещо, тя е от/за главорези.
            3. Клъстърите са добра идея особено, за покриви, щото между тях, все трябва да се минава. Друг въпрос, запали ли се покрив.

            Коментар


            • Прекалено, защо ? Не прави цената по висока, това нещо е евтино, то е нещо като да спорим трябва ли в битовите ел.инсталации да има предпазители. Виждал съм електронни устройства при които на платката за почти всеки елемент има залепени предпазители, много сериозно направени и на над 35 години още работят.
              Last edited by supertrader; 06.10.2021, 20:11.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Имхотеп, ето например такива, не са точно това за което си мисля но пак е нещо. Повреждат се , прекъсват на над 200 градуса и така трябва, нали това е целта - да прекъснат връзката на панела с другите.
                Aбе разбирам ти идеята само че идва в повече. Предполагам че големи централи са направени на клъстъри за безопасност. За малки по покривите ми се вижда в повече.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Специално за целта прекъсвачи обаче не виждам да има на пазара, не само че ще се слагат но ще станат задължителен елемент. Трябва да е предвидено при пожар да се гаси с каквито средства са възможни най бързо, може наистина със специални и не само с прахове и въглероден диоксид но понеже е на открито тези неща не е чак толкова лесно да се прилагат може би..
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • http://steinberger.bg/product/2915/t...s-mts-184.html
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Имхотеп, ето например такива, не са точно това за което си мисля но пак е нещо. Повреждат се , прекъсват на над 200 градуса и така трябва, нали това е целта - да прекъснат връзката на панела с другите.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Точно. Например термоизключвателите се повреждат от високата температура и дават накъсо. Тогава кво?
                        Така че това което бих направил е да поставя панели които не са ефтина имитация, а са с вградени диоди.
                        Това всъщност е достатъчно за да предпази пожарникаря от токов удар. А колкото до водата... при случаи на подобен пожар не се предвижда използване на вода.
                        Другото което е, че повтарям - потенциал има само между двата изхода на батериите. Тоест, ако единият не е заземен, ток няма как да протече.

                        Но никой не ти пречи да си поставяш каквото си искаш все пак.

                        ПП

                        Другото което не ми е ясно откъде ги взе тези 700 (седемстотин) волта?
                        Диодите НЕ пазят от токов удар.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Добре, ако си правиш соларна централа ще искаш ли да се сложат термоизключватели между панелите или би предпочел такива да няма. Сега ако стане пожар дали в първия момент в който пристигнат да го гасят ще са на разположение подходящите средства или ще им е под ръка водата в пожарната кола, защото и с вода гасят още..не знам. Сега може да си кажеш мнението погледнато от собствента ти камбанария..да видим защото мислия тези изключватели ще са по не повече от 3 долара на панел, по добре ли е да не се сложат такива или ще предпочетеш да ги има.
                          - Всички възможни сигуации не са предвидими, например ми се е случвало при мокър сняг който буквално вятъра го набива в радиатора на автомобите всички бензинови автомобили да изгаснат поради намокряне на високоволтовите кабели. Единия път беше с много евтина и елементарна кола, но с всички ламарини които предпазват за влизане на вода както си е от завода производител и парадокс втори път с автомобил който е много сложен и висок клас с един дълъг голям двигател с уплътнение каквито се слагат на вратите на капака на двигателя пак изгасна защото се намокри по същия начин. Това го казвам в смисъл дали не е много по добре да има възможност за аварийно прекъсване на веригата в която са навързани последователно панелите, защото наложи ли се да се използва ще чупиш ръце обаче ще е късно. Не съм чел някой да се оплаква че дъжд може да намокря високоволтовите кабели на автомобилите, това е толкова рядък случай обаче ми е изгасвал автомобил два пъти по този начин защото чиста случайност. Та как ще се замаси единия край на проводника на панелите а човек да направи контакт с другия и със земя, знам ли някой може да тръгне да гаси пък те да са мокри отдолу или да завали дъжд..всичко може да се случи, а са 700 волта при някои и 400 да са пак са много.
                          Точно. Например термоизключвателите се повреждат от високата температура и дават накъсо. Тогава кво?
                          Така че това което бих направил е да поставя панели които не са ефтина имитация, а са с вградени диоди.
                          Това всъщност е достатъчно за да предпази пожарникаря от токов удар. А колкото до водата... при случаи на подобен пожар не се предвижда използване на вода.
                          Другото което е, че повтарям - потенциал има само между двата изхода на батериите. Тоест, ако единият не е заземен, ток няма как да протече.

                          Но никой не ти пречи да си поставяш каквото си искаш все пак.

                          ПП

                          Другото което не ми е ясно откъде ги взе тези 700 (седемстотин) волта?
                          Last edited by Имхотеп; 05.10.2021, 21:33.
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Добре, ако си правиш соларна централа ще искаш ли да се сложат термоизключватели между панелите или би предпочел такива да няма. Сега ако стане пожар дали в първия момент в който пристигнат да го гасят ще са на разположение подходящите средства или ще им е под ръка водата в пожарната кола, защото и с вода гасят още..не знам. Сега може да си кажеш мнението погледнато от собствента ти камбанария..да видим защото мислия тези изключватели ще са по не повече от 3 долара на панел, по добре ли е да не се сложат такива или ще предпочетеш да ги има.
                            - Всички възможни сигуации не са предвидими, например ми се е случвало при мокър сняг който буквално вятъра го набива в радиатора на автомобите всички бензинови автомобили да изгаснат поради намокряне на високоволтовите кабели. Единия път беше с много евтина и елементарна кола, но с всички ламарини които предпазват за влизане на вода както си е от завода производител и парадокс втори път с автомобил който е много сложен и висок клас с един дълъг голям двигател с уплътнение каквито се слагат на вратите на капака на двигателя пак изгасна защото се намокри по същия начин. Това го казвам в смисъл дали не е много по добре да има възможност за аварийно прекъсване на веригата в която са навързани последователно панелите, защото наложи ли се да се използва ще чупиш ръце обаче ще е късно. Не съм чел някой да се оплаква че дъжд може да намокря високоволтовите кабели на автомобилите, това е толкова рядък случай обаче ми е изгасвал автомобил два пъти по този начин защото чиста случайност. Та как ще се замаси единия край на проводника на панелите а човек да направи контакт с другия и със земя, знам ли някой може да тръгне да гаси пък те да са мокри отдолу или да завали дъжд..всичко може да се случи, а са 700 волта при някои и 400 да са пак са много.
                            Last edited by supertrader; 05.10.2021, 20:43.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Той проблема при така свързаните панели въобще не е че веригата не може да се прекъсне, тя се прекъсва само като се изключи всякакъв консуматор на ток от нея и вече е отворена верига по която ток не тече. Проблема е че като тръгнат да ги поливат панелите и прекъснатата верига ще се затвори през струята или там каквото се използва и по тялото на пожарникаря към земята, ако към земя особенно се е свързал и другия край на веригата на последователно навързаните панели поради също намокряне и получила се проводимост. Байпас диодите нямат пък нещо общо с проблема пък да го решат съвсем невъзможно.
                              Само това е единственото верно нещо което си запомнил от хубавата картинка която казва всичко.
                              Но да видим за другото: веригата е между двата полюса на панелите. Тоест, няма как да се получи верига между един от полюсите и нещо друго, да кажем пожарникар. Тоест, за да протече ток през пожарникаря, той трябва да е свързан към двата полюса.
                              Следващото нещо е че за гасене на пожари от как да кажа - елетрическо естество, се използват специални пожарогасители, предназначени специално за електрически пожари. Дали пяна, дали прах, дали някаква течност... Най-доброто е въглероден двуокис, но понеже е нужно да се отнеме и температура, се използват прахови или пяна, със съответните параметри.
                              Понеже на фокус е първият случай, интересно е как си представяш токов удар на пожарникар гасящ горящи панели? Те все пак се повреждат от горенето а и това с което гасят не е електропроводима течност или там каквото и да било? Предполагам идеята ти е че се гасят с вода?
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Дано в електромобите няма такива недомислени работи.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X