Тези неща сигурно са обсъждани, но пак ще ги припомня.
Има един такъв прост момент - физически закони и текущо ниво на технологиите.
В момента най-добрата батерия на Тесла С е с капацитет 100 kWh, за да се зареди на 100% с най-добрия за момента super-charger трябват 75 мин и тежи около 600кг.
1 ЛИТЪР дизел има капацитет 10 kWh, резервоар дизел (на средна кола) има капацитет 500 kWh, зарежда се до 100% за 1-2 мин, зареден тежи 60-70кг и може да си седи зареден месеци...
Един резервоар (като конструкция) струва 200-300лв и е практически ВЕЧЕН.
По-долу питаха на кой му трябва 1000км обхват - на мен ми трябва. И в много страни това не e голямо разстояние.
Дори и в Бг на много хора им трябва. София-Варна-София е 900 км, на някои хора им се налага да го минават и ако закъсаш зимата не е приятно, а в момента малко електрички могат да го вземат.
Само за размисъл ги пиша тези неща - кой както иска да си ги тълкува.
Има един такъв прост момент - физически закони и текущо ниво на технологиите.
В момента най-добрата батерия на Тесла С е с капацитет 100 kWh, за да се зареди на 100% с най-добрия за момента super-charger трябват 75 мин и тежи около 600кг.
1 ЛИТЪР дизел има капацитет 10 kWh, резервоар дизел (на средна кола) има капацитет 500 kWh, зарежда се до 100% за 1-2 мин, зареден тежи 60-70кг и може да си седи зареден месеци...
Един резервоар (като конструкция) струва 200-300лв и е практически ВЕЧЕН.
По-долу питаха на кой му трябва 1000км обхват - на мен ми трябва. И в много страни това не e голямо разстояние.
Дори и в Бг на много хора им трябва. София-Варна-София е 900 км, на някои хора им се налага да го минават и ако закъсаш зимата не е приятно, а в момента малко електрички могат да го вземат.
Само за размисъл ги пиша тези неща - кой както иска да си ги тълкува.
Коментар