IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Тези неща сигурно са обсъждани, но пак ще ги припомня.
    Има един такъв прост момент - физически закони и текущо ниво на технологиите.
    В момента най-добрата батерия на Тесла С е с капацитет 100 kWh, за да се зареди на 100% с най-добрия за момента super-charger трябват 75 мин и тежи около 600кг.
    1 ЛИТЪР дизел има капацитет 10 kWh, резервоар дизел (на средна кола) има капацитет 500 kWh, зарежда се до 100% за 1-2 мин, зареден тежи 60-70кг и може да си седи зареден месеци...
    Един резервоар (като конструкция) струва 200-300лв и е практически ВЕЧЕН.
    По-долу питаха на кой му трябва 1000км обхват - на мен ми трябва. И в много страни това не e голямо разстояние.
    Дори и в Бг на много хора им трябва. София-Варна-София е 900 км, на някои хора им се налага да го минават и ако закъсаш зимата не е приятно, а в момента малко електрички могат да го вземат.
    Само за размисъл ги пиша тези неща - кой както иска да си ги тълкува.

    Коментар


    • Чудя се на прост ли си се правиш, или ти идва отвътре.

      Развитият свят (и Германия) отдавна е наясно, защо трябва да се ограничава замърсяването и взима мерки. С простотията (и интереса) обаче е трудно ще се справи, но не и невъзможно.

      Горивната клетка при автомобилите издиша по много показатели спрямо батериите, но това не значи че няма да се намери приложение за по-тежките машини (в бъдеще).

      За цената на дръжките – де да знам, така разправят собствениците на тесли. Гледам не се оплакват от цените. А даже са и най-доволните според consumer report readers (с голяяяма преднина пред конкуренцията):

      Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	50.3 КБ
ID:	3438626


      Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      Викаш на нисан лийф му трябва система за охлаждане при минус 25градуса- доооооооообре
      Ако не разбираш нещо поне не се включвай, че ставаш смешен. Викат му BMS (battery management system), върху която има какво да се работи при нисан лийф.
      „The performance of Lithium-Ion battery cells is greatly impacted by their temperature, they suffer from the Goldilocks effect, they do not perform well when too cold or too hot, which can lead to permanent and extreme damage of the cells or accelerated degradation. So in addition to cooling, heating of the cells may also be required at lower ambient temperatures to prevent damage during fast charging when the cells are too cold; this is because the internal resistance of the cells rises when they are cold. Most lithium battery cells cannot be fast charged when they are less than 5oC and cannot be charged at all when they are below 0 oC. Lithium cells also begin to degrade quickly when their temperature is above 45oC




      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Стига бре, д)
        Малко смешник падаш, пробвал ли си работа в някое от шоуутата на слави в телевизията- ще имаш успех определено.

        Големите пари се правят от бизнеса с петрола и ако има финансиране за политици, организации и пр. е в посока СРЕЩУ ел. колите а не ЗА!--ако е така защо в германия се дават до 4000 евро ако си купиш електричка, за другите държави не знам, но и там има субсидии- това дали е за ел колите или против-- ако може и някой друг да каже

        Горивната клетка на тойота- мурай , струва около 55-60000 евро, но нещо няма субсидия- защо така- четох че разхода и е 2 литра вода на 1000км- има ги в мобиле.де може да провериш сам. Та въпроса защо никой не прави ел камиони остава- да ти отговоря ли- всъщност отговорих- 2 ремаркета

        Дръжките няма да ги коментирам- едно подстригване мъжко в говедария е около 20 долара- ти ми обясняваш че ще ти сменят дръжките за 125 долара- за такива пари няма да те пуснат в гаража, не да ремонтират нещо

        Приходите- ами държавата ще намери откъде да компенсира доходите от недостиг на акциз като обложи електроенергията с акциз- това е начина.

        Викаш на нисан лийф му трябва система за охлаждане при минус 25градуса- доооооооообре

        Имаше тук един застрахователен брокер и писател- маранди, за който синеоките и снажни турци плакали като си заминавал от турция. Да не би да си същия. Ако е така влез с оригиналния си ник за да може и други да се смеят с писанията ти, не само аз

        Коментар


        • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

          И в чикаго не било много по-различно, велики фараоне Да не дойде време да приказваме - Една планета, един проблем - човешкият
          „Велик фараон” - друг път. Онзи, на когото този приятел се е кръстил, НЕ Е БИЛ фараон, а нещо като приближено лице, архитект, строител, министър или както там но, „фараон” - не. Виж, прозрението ти за една планета - един проблем, мисля, правилно е и май като такъв би трябвало да го разглеждаме. Да, ама някои все фобии ги гонят, и току трябва да ги водим на психиатър...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            ED - никакъв проблем не е студа за ел.колите, сравнително лесно ще се модифицират за да работят и при минус 50. Акумулаторите имат система за охлаждане, тя може да се използва за подгряване.
            Как да не е проблем студа бе? Що за глупости?
            Нали когато е студено трябва да подгряваш задното стъкло, да обдухваш с ТОПЪЛ въздух предното стъкло, да отопляваш купето, да работят чистачките при снеговалеж, да светят фаровете поради тъмнината и намалената видимост .Ако е много студено е добре да отоплиш и седалката за 3-4 минути. Всичко това е РАЗХОД на енергия, а на всичкото отгоре от студа пада капацитета на батерията. Ако подгряваш и батерията, това е пак разход на енергия.
            Ами ако пътуваш някъде на 150-200 км и попаднеш на непочистен от сняг участък и чакаш няколко часа да го почистят? Нали просто ще умреш от студ?

            Студът е ГОЛЯМ проблем за електромобила. ГОЛЯМ!
            Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
              Еди, струва ми се че искаш да биеш вестоносеца- аз съм направил просто копи- пасте на мнения и статия- това е всичко. Ако имаш някакъв проблем с това- сори, но проблемът си е твой. в ДРУГОТО видео което съм пуснал- фрозен карс си има собственици на тесла и на някаква друга ел кола- тоест и двете коли са електрически. Теслата си върви при минус 25, само дето малко пробега и е намалял- да кажем май че беше с около 30% и докато карат пада с още 50-80км, не си спомням точно. Другата кола също електричка- и беше паднала батерията, не искала да завърти въобще. Позната отиде със семейството си да живее в канада- май са в монреал/ не съм сигурен, изрично я попитах дали ел.колите вървят. Каза че имали познати с такива коли, но им паднал обсега-км за една разходка. Иначе каза че вървят. Колкото и да ги плюем ел. колите за съжаление в тях е бъдещето- поне за момента, с всички рестрикции които се налагат на нормалните коли наистина че все повече хора ще минават на електрокари. Макар че никой не го обсъжда, но какво става с камионите- има камиони които се карат на 2 смени- 24 часа в денонощието те работят- защо никой не прави електрически камиони- да не би да е заради това че ремаркетата трябва да са 2- едното за батериите, другото за товара. Мисля че се тръгна по погрешен път- с един резервоар от 55л дизел една нормална кола минава 1000км- с едно зареждане един електрокар минава не повече от 450- като последните ги карат с около 30-40км/ч- и за това съм пуснал видео. Да не говорим за цената- въобще някой смятал ли я е колко пари трябват за да се минат около 200000км с електрокар и колко с дизел/бензин- да не се окаже че е платен дизела за тези 200000км с цената. Тези неща никой не ги говори- и какво ще стане като паднат субсиидиите от държавите, а какво ще стане като паднат приходите на държавите от акциз и ддс на горивото- тези неща се пропускат удобно от такива като теб. А да не пропусна- колко време издържа една батерия- по стандарт и дават на седмата година/ не съм сигурен че беше точно така/ да бъде около 75% рейндж- тоест ако погледнем досегашната обстановка- производителите лъжат с около 10% в консумацията на горивото и съпоставим с елктрокарите- тоест действително ще имаме около 60-65% от една батерия капацитет- тоест около 250-280км обсег. Колко струва една нова батерия- ами най голямата на теслата до миналата година беше около 45000 долара- 90киловата- сега мисля че имат нова около 120киловата при цена около 110000 долара. Тоест трябва да се плаща всеки месец наем иначе изгаряш с батерията- а като плащаш наем ще кажеш тази не работи искам нова, но какво става- ако искаш има клипчета на руснаци/ сигурно има и на говедари/ как се сменя батерия- ами че софтуера не пасва- вчера гледах едно такова - батерия от 2018 искаха да сложат на лииф от 2014- софтуера е друг, пробваха с разни карти, не става и не става. И какво ще правиш с тази кола??
              Стига бре, даже ми е най-приятно да чатя с теб щото ми се струва че имаш що годе трезва преценка. Обаче тия глупости дето ги пусна за лобирането на Мъск и конспирацията срещу ДВГ видиш ли направо цепи мрака!!! Големите пари се правят от бизнеса с петрола и ако има финансиране за политици, организации и пр. е в посока СРЕЩУ ел. колите а не ЗА!

              Много матриал си изписал ей. Ще опитам да не изпускам някой от темите:

              Камионите (и по принцип големите машини) са друга тема. При тях може да се наложи горивна клетка (тойота работи в тази посока). С батерии пробив може да дойде когато се разработи solid state технологията, при която зареждането трябва да става в пъти по-бързо от сегашната технология и пробега да се увеличи 2-3 пъти. Вече има разработки, но не са индустриализирани, доколкото виждам. Никой не прави електрически камиони щото никой не е мотивиран да го прави. Само че колелото се е завъртяло и вече има една камара разработки. Въпрос на време е!

              Относно разхода за гориво, колкото повече караш толкова повече си на + от EV-то. В щатите разхода за зареждане на EV е около 1/3 средно от този на бензина. В Европа може да стигне и 5-10 пъти в зависимост в коя държава си и каква е цената на горивото. Поддръжката пък няма да я коментирам, щото там имаш разходи само за нови гуми. Носят се легенди колко струват частите на тесла, само дето ако се сравняват със сходни коли от същия сегмент ще се окаже че са сравними ако не и по-евтини. На ранните модели при скъпата Tesla S им се развалят дръжките и почти всички се сменят (гаранционно). Ако си извън гаранция струват 125$ с труда! Айде смени нещо по S класата или Аудито за тия пари

              Приходите на държавите ще паднат постепенно от акцизи за гориво, но ще се компенсират от други пера. Не бери грижа, държавата винаги ще намери откъде да ти вземе десятъка!

              Издръжливостта на сегашните литиево-йонни батерии зависи от това дали имат система за охлаждане или НЕ (нисан лийф напр. няма и затова му пада пробега). Има вече доста информация с тестове на тесли. Пробега спада под 10 % при пробег над 200-300 хил. мили (300-400 хил км.). Цената на квч за тесла е от порядъка на 110-130$ ДНЕСКА. Всяка година цените падат с 15-20% за последните 8 години. Прогнозите за 2025та години са за 50$/квч или почти 1/3 от сегашните цени.

              Проблемът от моя гледна точка е че цените не падат толкова бързо колкото ми се иска, а и капацитета на тесла е ограничен. Всички други все още се ослушват и правят само compliance EVта, за да изпълнят ангажиментите да имат и такива коли (Китай, Европа, САЩ налагат квоти да се произвеждат определен дял EVта)

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                ED - никакъв проблем не е студа за ел.колите, сравнително лесно ще се модифицират за да работят и при минус 50. Акумулаторите имат система за охлаждане, тя може да се използва за подгряване.
                Абе те си работят, ама качват разхода на ток за подгряване – за това се пенят колегите. При минус 30 градуса рейнджа пада с 40-50%. Друг е въпроса колко дни от годината има толкова ниски температури и това какво влияние има на разходите за цялата година. Аз бих предположил между 2 – 5 %, което е незначително на практика не оказва кой знае какво влияние.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  v_tin - в момента производителите на батерии и коли са малко, след 2-3 години ако си чел информацията която се появява и в медиите много компании са с намерения да пуснат електрически модели като в момента инвестират много в разработката на технологии за тях.
                  Ami притискат старата технология с всевъзможни глупости и дотират новата- доколко това е пазарен механизъм ти реши, най вероятно ако се познаваш с БХ и него може да го убедиш че трябва Бг да развива тези коли- демек да влезем в челната технологична мисъл на света. Ако искаш да караш 100км има и сега едно рено без прозорци се продава фабрично с идеята да спят котките вътре- неговият пробег е около 120км. Но идеята не е да имаш 100 коли ами една и с нея да можеш да ходиш както в града така и до близкият парк на 150км в едната посокаИ колко еструват тези екстендери- и колко са тежки/големи, нали ти е ясно че колата все пак има ограничено пространство и ако отнемеш от багажника за сметка на пробега то пак е неприятно

                  Другите ти глупости няма да ги коментирам че е смешно- приказки от типа - искаме да грее винаги слънце и да е вечно лято
                  Last edited by v_tin; 04.02.2019, 13:04.

                  Коментар


                  • v_tin - в момента производителите на батерии и коли са малко, след 2-3 години ако си чел информацията която се появява и в медиите много компании са с намерения да пуснат електрически модели като в момента инвестират много в разработката на технологии за тях. Какво ще стане с цените и на батериите и на колите е ясно - ще станат по евтини, дори мисля че скъпия сегмент сега го преустройват защото съвсем вярно предполагат че няма да е актуален и ще загуби пазарен дял. Погледни какви са цените на това което се влага в електрически коли, разходите които правят със сигурност са по ниски отколкото за старите коли. На кой му трябва пробег от 1000км с едно зареждане, за градски условия 100км пробег е достатъчен и мнозина няма да зареждат дори всеки ден, има идея да се монтират рейндж екстендери на тези автомобили много бързо за минути когато някой иска да измине хиляди километри с няколко зареждания. Това са технически проблеми за които има повече от едно решения. Притеснява те сервиза, че няма да може всеки да бърка в електрическите коли и да ги поправя. Това може и да е добре, не е неизбежно сервиза да е скъп и конкуренцията ще регулира и тази цена като я направи достъпна. Според мен е важно производителите на електромобили да станат много повече и конкуренцията много по голяма и също и производството да не се локализира в един район на Света както стана със соларните клетки. Най важно е Светът да се хомогенизира по отношение на условията като данъци и регулации за да няма концентрация на производство и монополно положение, ако индустрията се развива свободно цените ще станат достъпни и не е задължително целия транспорт да бъде ел. и то точно с тези литиеви акумулатори. И електроенергия да се произвежда само от фотоволтаици и ветрогенератори няма как да стане, ще има и други варианти и колкото повече са те , толкова по добре.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Еди, струва ми се че искаш да биеш вестоносеца- аз съм направил просто копи- пасте на мнения и статия- това е всичко. Ако имаш някакъв проблем с това- сори, но проблемът си е твой. в ДРУГОТО видео което съм пуснал- фрозен карс си има собственици на тесла и на някаква друга ел кола- тоест и двете коли са електрически. Теслата си върви при минус 25, само дето малко пробега и е намалял- да кажем май че беше с около 30% и докато карат пада с още 50-80км, не си спомням точно. Другата кола също електричка- и беше паднала батерията, не искала да завърти въобще. Позната отиде със семейството си да живее в канада- май са в монреал/ не съм сигурен, изрично я попитах дали ел.колите вървят. Каза че имали познати с такива коли, но им паднал обсега-км за една разходка. Иначе каза че вървят. Колкото и да ги плюем ел. колите за съжаление в тях е бъдещето- поне за момента, с всички рестрикции които се налагат на нормалните коли наистина че все повече хора ще минават на електрокари. Макар че никой не го обсъжда, но какво става с камионите- има камиони които се карат на 2 смени- 24 часа в денонощието те работят- защо никой не прави електрически камиони- да не би да е заради това че ремаркетата трябва да са 2- едното за батериите, другото за товара. Мисля че се тръгна по погрешен път- с един резервоар от 55л дизел една нормална кола минава 1000км- с едно зареждане един електрокар минава не повече от 450- като последните ги карат с около 30-40км/ч- и за това съм пуснал видео. Да не говорим за цената- въобще някой смятал ли я е колко пари трябват за да се минат около 200000км с електрокар и колко с дизел/бензин- да не се окаже че е платен дизела за тези 200000км с цената. Тези неща никой не ги говори- и какво ще стане като паднат субсиидиите от държавите, а какво ще стане като паднат приходите на държавите от акциз и ддс на горивото- тези неща се пропускат удобно от такива като теб. А да не пропусна- колко време издържа една батерия- по стандарт и дават на седмата година/ не съм сигурен че беше точно така/ да бъде около 75% рейндж- тоест ако погледнем досегашната обстановка- производителите лъжат с около 10% в консумацията на горивото и съпоставим с елктрокарите- тоест действително ще имаме около 60-65% от една батерия капацитет- тоест около 250-280км обсег. Колко струва една нова батерия- ами най голямата на теслата до миналата година беше около 45000 долара- 90киловата- сега мисля че имат нова около 120киловата при цена около 110000 долара. Тоест трябва да се плаща всеки месец наем иначе изгаряш с батерията- а като плащаш наем ще кажеш тази не работи искам нова, но какво става- ако искаш има клипчета на руснаци/ сигурно има и на говедари/ как се сменя батерия- ами че софтуера не пасва- вчера гледах едно такова - батерия от 2018 искаха да сложат на лииф от 2014- софтуера е друг, пробваха с разни карти, не става и не става. И какво ще правиш с тази кола??

                      Коментар


                      • ED - никакъв проблем не е студа за ел.колите, сравнително лесно ще се модифицират за да работят и при минус 50. Акумулаторите имат система за охлаждане, тя може да се използва за подгряване.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп
                          В Хуйлостан живота започва при минус трийс,
                          И в чикаго не било много по-различно, велики фараоне Да не дойде време да приказваме - Една планета, един проблем - човешкият

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от michaelis12 Разгледай мнение
                            мдам, ей така влияят т.е. никак кат падне мраз и тва беше с екологията от там нататък вече на тунджа и ше пали ...

                            Мразовитото време в САЩ донесе разочарование на собствениците на електромобили
                            https://www.investor.bg/novini/444/a...mobili-276440/
                            Към елмоторите да добавят и стирлинг мотори - нови хибриди за зимни условия С акумулаторите може да е зор

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                              тъй , тъй, и в Русия спира живота при минус 30 ...
                              Половината живот.
                              Цитирай го коректно, де!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Това е забавно – при минус 30 градуса рейнджа спадал
                                То при такива температури половината коли на нафта и бензин нЕма да запалят бе мой. На теслата и пада рейнджа за 1-2 седмици през годината в далечния север. Трагедия, "за бога братя не купувайте"

                                Testing the Model 3 in minus 20 degree weather ( - 30 по целзии)
                                тъй , тъй, и в Русия спира живота при минус 30 ...

                                Коментар

                                Working...
                                X