IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение

    Не ми се вярваше, че двустранните панели ще генерират при осветяване и от двете страни.
    Набързо приготвих две плоскости, покрити с алуминиево кухненско фолио.
    Поставих ги отзад на 3 панелa, под ъгъл около 80°
    И току що се насладих на ефекта
    20% - 25% добавъчна мощност от долната страна на панела е чудесна
    Разбира се, не съм първият, на когото му хрумва такава идея.
    Супер идея.
    1. Чакам снимка да ти видя опитната постановка.
    2. Чакам да разбера как измери електропроизводството на тези 3 панела, без да разкачаш стринга, в който се намират?
    3. Искам да разбера как разбра, че панелите с отражатели произвеждат повече?
    4. Имаше ли контролна група от още 3 панела, с втори уред, за да сравниш колко е допълнителното електропроизводство?
    5. Как постигна точно тези цифри, които ги намери в готова картинка от интернет?
    6. Чакам методология на измерването. Колко време измерваше. Едновременно ли измерваше тестовите и контролните панели? Ако да - използвал си цели 6 уреда.
    7. Какъв модел бяха тези 6 уреда? Имаха ли MPP тракер, вграден вътре в тях. Дай ми конкретен модел, защото в интернет се предлагат само 2-3 такива, които могат да свършат такава работа.

    Или просто си признай, че лъжеш (за кой ли път) и ще те оставя на мира.
    Last edited by Mateev; Днес, 00:04.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Чакам снимка на опитната постановка, на уреда и на методологията за измерване.

      Колкото повече увърташ, толкова повече даваш доказателство на всички, че си дърт лъжец.

      Няма начин да не си направил снимка. Ще ти отнеме 30 секунди да я качиш в imgur и още 30 секунди да я публикуваш тук във форрума.
      Той е работил, като банкер за ливанец. Тоест на изключително ниско ниво. Не очаквай много от него.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение

        Нашия соларен псевдоексперт рече и отсече:
        Чакам снимка на опитната постановка, на уреда и на методологията за измерване.

        Колкото повече увърташ, толкова повече даваш доказателство на всички, че си дърт лъжец.

        Няма начин да не си направил снимка. Ще ти отнеме 30 секунди да я качиш в imgur и още 30 секунди да я публикуваш тук във форрума.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
          Всички умни и разумни хора във форума ще съобразят, че разбира се
          с уреди е измервана мощността на всеки един от 6-те показани панела,
          за да се генерира графиката


          Ще съобразят също, че Барбарон не е идиот,
          и само след като съм наблюдавал часове подобна картина,
          съм преценил и дал минималната оценка от 20% повишена ефективност
          на осветяваните отзад двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels),
          затова реших да сложи огледала зад всичките мои панели
          Драги ми дърт лъжецо, публикувай снимка на твоята опитна постановка на 6 от твоите панели, и ще ти се извиня, че те обвиних в лъжа. Също така ми публикувай сникма и на уреда, с които си измервал тези цофри, както и методологията, по която си направил измерването. И най-накрая мо дай обяснение как успя да докараш твоите цифри точно до тели, които ги имаше на картинката, която си намерил в интернет?

          Лъжа, лижа, лъжа и пак лъжа, за кой ли път вече. Обещавам ти обаче, че ще ти се извиня, ако видя опитната постановка, уреда и методологията на измерване.

          Коментар


          • Тоя М. бил наистина ненадминат ...
            Яд го е, че неговите морално остаряли маломощни панели не са двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels), и ръси ли ръси просташки обиди
            После се чуди защо го изтриват и защо ще му наложат бан
            Барбарон бил "дърт лъжец" Хайде, дърт не е обида, М няма да доживее моите години, много по-млад ще замине

            Но чудното е, че още не е разбрал, че никога не лъжа. Няма защо - не е - нямам нужда да съм като него - винаги да иска да шашне публиката си, прикривайки посредственноста си зад псевдонаучна еквилибристика
            Last edited by barbaron; Вчера, 23:59.

            Коментар



            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
              ...
              Също така има и състезания за соларни самолети. Принципа е същия огромен самолет с огромни по площ соларни крила, а като тегло няма и 100 килограма. И се надява да няма силен вятър, защото ще го сгъне и счупи. Иначе да - един такъв летеше дори медиите го отразиха този факт.
              Нашия соларен псевдоексперт рече и отсече:
              - "самолет с огромни по площ соларни крила, а като тегло няма и 100 килограма."
              - "И се надява да няма силен вятър, защото ще го сгъне и счупи."

              Дребни грешки
              Теглото е 2 300 кг, прави обиколка на света със скорост 90 км/час през деня, 60 км/час нощем
              ----------------------------------------



              The Solar Impulse is a pioneering solar-powered aircraft designed to demonstrate the potential of renewable energy in aviation. Below are the key details about its two main iterations, Solar Impulse 1 (HB-SIA) and Solar Impulse 2 (HB-SIB). Solar Impulse 1 (HB-SIA)
              • ...
              Solar Impulse 2 (HB-SIB)
              • Purpose: Long-duration flights, including a historic round-the-world trip in 2015-2016.
              • Improvements Over HB-SIA:
                • Wingspan: Increased to 72.3 m for more solar cell coverage (~17,248 cells).
                • Weight: Increased to 2,300 kg due to larger batteries and structural enhancements.
                • Motors: Upgraded to four electric motors (17.5 hp each).
              • Performance:
                • Cruise Speed: ~90 km/h during the day; ~60 km/h at night to save power.
                • Service Ceiling: Slightly higher at ~9,000 m.
              • Notable Features: Larger cockpit allowing pilots to lie down for extended missions.
              Technology Highlights
              1. Solar Energy Capture:
                • Monocrystalline silicon cells (~150 microns thick) optimize lightness and efficiency.
                • Energy density of batteries is ~220 Wh/kg.
              2. Energy Usage:
                • Daytime solar energy powers the motors directly.
                • Excess energy is stored in lithium-ion batteries for night operations.
              3. Aerodynamic Design:
                • Long wingspan ensures high lift-to-drag ratio.
                • Lightweight carbon-fiber structure minimizes energy consumption.
              Achievements
              • Solar Impulse demonstrated the feasibility of long-range solar-powered flight without fuel.
              • It achieved milestones like crossing continents and oceans, culminating in the first round-the-world flight powered solely by solar energy.
              The Solar Impulse project represents a significant step toward sustainable aviation and highlights the potential of renewable energy in reducing reliance on fossil fuels in the aerospace industry123. Citations:
              1. https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Impulse
              2. https://www.airport-technology.com/p...solar-impluse/
              3. https://fr.wikipedia.org/wiki/Solar_Impulse
              4. https://www.solarstratos.com/plane/
              5. https://ntrs.nasa.gov/api/citations/...9820024474.pdf
              6. https://www.igus.fr/info/manus-2011-solar-aircraft
              7. https://ethz.ch/content/dam/ethz/spe..._Skysailor.pdf
              8. https://www.airbus.com/en/innovation...n/solar-flight

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                Чудя се този индивид защо е натрупал толкова много злоба,
                която повръща постоянно към всекиго, който се осмели да му противоречи

                Дали защото съвестта не му е чиста, че е пробутвал нискоефективни панели на клиенти,
                дали го е яд че си е купувал на безобразни цени технологично недоразвити панели с обща мощност 60 kWp през 2007 - 2014 г.,
                дали защото на много хора във форума им е ясно, че е въздух под налягане - не знам

                Всички умни и разумни хора във форума ще съобразят, че разбира се
                с уреди е измервана мощността на всеки един от 6-те показани панела,
                за да се генерира графиката


                Ще съобразят също, че Барбарон не е идиот,
                и само след като съм наблюдавал часове подобна картина,
                съм преценил и дал минималната оценка от 20% повишена ефективност
                на осветяваните отзад двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels),
                затова реших да сложи огледала зад всичките мои панели

                Предупреждавам го, че няма да влизам в безполезен спор с него.
                Ако има възражения, да научи езици, да прочете посочената литература
                и да спори с учените, които са работили по въпроса



                Citations:
                1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2013/465837
                2. https://pure.kfupm.edu.sa/en/publica...ntegrated-with
                3. https://navitassolar.in/mr-ankit-sin...f-bifacial-pa/
                4. https://www.solarnplus.com/unlocking...-solar-panels/
                5. https://proceedings.ises.org/confere...-0010-Wilk.pdf
                6. https://solarquarter.com/2023/08/10/...solar-modules/
                7. https://www.maysunsolar.com/blog-bif...cenarios-2024/
                8. https://www.nature.com/articles/s41598-024-68018-1
                9. https://www.aforenergy.com/bifacial-...-need-to-know/
                10. https://www.spiedigitallibrary.org/j...15.032702.full
                11. https://scispace.com/pdf/experimenta...g-2c59dz7b.pdf
                12. https://www.appropedia.org/Optimizin...mental_results
                13. https://www.mdpi.com/2076-3417/14/19/8718
                14. https://core.ac.uk/download/pdf/194638407.pdf
                15. https://www.academia.edu/30871319/Ch...ype_reflectors
                16. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...55/2013/465837
                17. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/pip.510
                18. https://www.maysunsolar.com/blog-the...-solar-panels/
                19. https://pvpmc.sandia.gov/app/uploads...ESENTATION.pdf
                20. https://as-proceeding.com/index.php/...ad/525/474/962
                Барби - дърт лъжец си, че ти самият си го направил това, и си получил 20% повече енергия. Хайде дай снимка на собствената си опитна постановка, да видим каква простотия си сътворил и да я подложим на критика.

                Иначе от публикуваните снимки казвам ДА, това на северния полюс ще работи, защото всичко е бяло чак до хоризонта. Това с постланите бели чаршафи на втората снимка обаче е пълна порнография. Щеше да работи само ако беше постлал с бяло цялото поле докъдето ти стига погледа.

                Четеш някакви източници тук или там, но поради невежеството си не можеш да разбереш кое е истина и кое са партенки. Това не ти се случва за първи път. А дъртата лъжа, че лично си го пробвал - това е твоят коронен номер. Просто ти стана навик да лъжеш, така че дори и някога да кажеш истината, никой няма да ти повярва.

                Крещящото то невежество си личи и от текстовете, в които се опитваш да ме обвиниш в некомпетентност. Няма да ти правя анализ изречение по изречение, но ще ти кажа, че всяко едно от тях крещи колко е невеж този, който ги е писал. Така че по-добре си замълчи, за да изглеждаш по-умен.

                Понеже знаех, че като лапнишаран ще се подведеш да изплещиш някоя глупост, затова за да ти спестя унижението още в предишния потинг написах - представи си, че на гърба на модула слагаш камера със 180 градуса обектив. И ако тази камера вижда на 100% бяло по целия кадър, тогава да - може би ще получиш 20% и дори малко отгоре. Ако вижда обаче само един пиклив бял чаржаф в 10% от кадъра, ами то толкова ще е и допълнителното електропроизводство - 10% от 20% = 2% при бял чаршаф и 10% от 30% = 3% при идеална светлоотразяваща повърхност..
                Last edited by Mateev; Днес, 00:10.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Един Матиз, като го електрифцират дърпа 4 киловатчаса, максимум стига до 6 -7 като ускорява. Слагат му батерията в багажника, тежи 30-40кг. С разни изпипани прототипи постигат 3 киловатчаса за 100км. Като го пече слънцето може да ги зареди през лятото.
                  Изчети статията от линка в предишния постинг. Изгледай и този клип, ако искаш максимално точни изчисления:

                  https://www.youtube.com/watch?v=7L1_zvqg73Q

                  Проблемът предопалагм вече се го разбрал - не му излиза сметката получената от слънцето енергия в реално време да движи една лека кола. При това не излиза не с 20-30%, а цели 5-10 пъти. Естествено че ще се работи в тази насока да подобрим едно или друго нещо, щото тази мечта някога да стане реалност, но едно е ясно още от сега - това някога е отдалечено във времето с повече от един човешки живот. Липпсват ни ключови открития или технологии, които все още ги чакаме да се появят.

                  Затова към днешна дата ще се задоволим с това електрическите коли да си имат акумулатор и да разчитат предимно на него, а в реално време от слънцето да получават нещичко допълнително, което да удължи техния пробег. Мисля че 50-60 километра по-голям пробег в рамките на един ден вече е постигнато.

                  Какво може да се направи по въпроса?

                  1. Увеличаване на КПД-то на соларните панели, но там си има теопретична граница от 33.7% при еднослойни клетки.
                  2. Увеличаване на площта на леката кола - това можем да го направим още сега, като я загрозим и я направим 3-4 пъти по-голяма, но пак ще сме далеко от постигане на крайния резултат.
                  3. Направа и продажба на соларни ремаркета - тука може би учените ще се пробват - нормана кола, но тегли соларно ремарке с размерите на автобус. Току виж се получило, но според мене за нормалните пътища тези коли с огромни ремаркета ще бъдат забранени. За offroad обаче ще са незаменими. Тръгваш из пустинята, където с голямата площ на никого не пречиш, и на майтап стигаш до другия край само със слънчева емергия.
                  4. Антигравитация - ако бъде открита, колата ще може да се повдигне на няколко сантиметра над пъте, триенето ще стане почти нулево, и наистина тогава сметките с малкото енергия може и да излязат.
                  5. Хибриден вариант - докате се движи колата е с нормални размери, но като спре на паркинг разперва големи криле с голяма площ и зарежда акумулатора си много бързо. Това е реализуема идея, стига паркинзите да са с голяма площ и да са на слънчево, а не на сенчесто място.
                  6. Соларни пътища - самият път е фотоволтаична електроцентрала и високочестотно предава енергия на колите, които се движат по него. Идеята е скъпа, но е технически реализуема към днешна дата.
                  .7. Магнитни пътища - създават магнитно поле и колата го използва, за да прави левитация. Тоест да лети на 1-2 сантиметра над пътя. Идятата е реализувема, но е свръхскъпа
                  8. Нова генерация акумулатори, съхраняващи в същото тегло 3-4 пъти повече енергия. Тогава по естествен път ще отпаднат всички глупости по горните точки.
                  9. Левитация с компресиран въздух - това го разработвахме по време на моята дисертация. Въздух под налягане повдига движещия се компонент, и след това с магнитни полета го движим накъдето си искаме. Технически реализуема идея, но представи си колко пушилка и боклуци ще се вдигат около леките коли.

                  Сигурно има и други идеи. Определено бъдещето е пред нас, но повярвай ми - все още не е настъпило времето за масово използване на слънчевата енергия в реално време. И заради облаци или през нощта - пак задължителен компонент на всички електрически МПС-та ще бъде и голямата и тежка акумулаторна батерия.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                    ... Цитираните от барби проценти на повече енергия са ДЪРТА ЛЪЖА.
                    Ако си беше направил труда да ги премери с уред, щеше сам да открие, че приказва врели-некипели. ...
                    ... Барби лъже като дърт ром. За първи път ли го констатираш това? ...
                    Чудя се този индивид защо е натрупал толкова много злоба,
                    която повръща постоянно към всекиго, който се осмели да му противоречи

                    Дали защото съвестта не му е чиста, че е пробутвал нискоефективни панели на клиенти,
                    дали го е яд че си е купувал на безобразни цени технологично недоразвити панели с обща мощност 60 kWp през 2007 - 2014 г.,
                    дали защото на много хора във форума им е ясно, че е въздух под налягане - не знам

                    Всички умни и разумни хора във форума ще съобразят, че разбира се
                    с уреди е измервана мощността на всеки един от 6-те показани панела,
                    за да се генерира графиката


                    Ще съобразят също, че Барбарон не е идиот,
                    и само след като съм наблюдавал часове подобна картина,
                    съм преценил и дал минималната оценка от 20% повишена ефективност
                    на осветяваните отзад двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels),
                    затова реших да сложи огледала зад всичките мои панели

                    Предупреждавам го, че няма да влизам в безполезен спор с него.
                    Ако има възражения, да научи езици, да прочете посочената литература
                    и да спори с учените, които са работили по въпроса



                    Citations:

                    1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2013/465837
                    2. https://pure.kfupm.edu.sa/en/publica...ntegrated-with
                    3. https://navitassolar.in/mr-ankit-sin...f-bifacial-pa/
                    4. https://www.solarnplus.com/unlocking...-solar-panels/
                    5. https://proceedings.ises.org/confere...-0010-Wilk.pdf
                    6. https://solarquarter.com/2023/08/10/...solar-modules/
                    7. https://www.maysunsolar.com/blog-bif...cenarios-2024/
                    8. https://www.nature.com/articles/s41598-024-68018-1
                    9. https://www.aforenergy.com/bifacial-...-need-to-know/
                    10. https://www.spiedigitallibrary.org/j...15.032702.full
                    11. https://scispace.com/pdf/experimenta...g-2c59dz7b.pdf
                    12. https://www.appropedia.org/Optimizin...mental_results
                    13. https://www.mdpi.com/2076-3417/14/19/8718
                    14. https://core.ac.uk/download/pdf/194638407.pdf
                    15. https://www.academia.edu/30871319/Ch...ype_reflectors
                    16. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...55/2013/465837
                    17. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/pip.510
                    18. https://www.maysunsolar.com/blog-the...-solar-panels/
                    19. https://pvpmc.sandia.gov/app/uploads...ESENTATION.pdf
                    20. https://as-proceeding.com/index.php/...ad/525/474/962

                    Коментар


                    • Един Матиз, като го електрифцират дърпа 4 киловатчаса, максимум стига до 6 -7 като ускорява. Слагат му батерията в багажника, тежи 30-40кг. С разни изпипани прототипи постигат 3 киловатчаса за 100км. Като го пече слънцето може да ги зареди през лятото.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Барби лъже като дърт ром. За първи път ли го констатираш това?
                        Last edited by mibova; Вчера, 21:14.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Площта е малка, ъглите - далеч от оптималните.. Няма са стане. Категорично.
                          Супертрейдера ня е наясно със закона за запазване на енергията. И затова си мисли разни врели-некипели простотии. Просто колата е тежка и се нъждае от поне 10-20 пъти повече енергия от това, което може да получи ако я направим цялата на фотоволтаик.

                          Иначе още преди години имаше такива състезания за соларни коли. И да, наистина имаше една такава, която измина стотици километри. Колата оначе представляваше една голяма лека плоча от алуминий с размери почти колкото на автобус, а отдолу четири леки и тъмко колелета биквално взети от велосипед. Цялата "кола" едва ли тежеше повече от 100-200 килограма. За шофьор бяха избрали едно джудже - малко и леко човече. Движеше се много бавно - буквално успоряваше от нула до 20-30 km/h за 5-10 минути. Като пекне слънцето, започва леко да ускорява, а като се скрие зад облак - да забавя и спира.



                          Та тази соларна кола ако беше духнал малко по-силен вятър, и щеше да я издуха от пътя, защото е лека като перушинка.

                          Също така има и състезания за соларни самолети. Принципа е същия огромен самолет с огромни по площ соларни крила и ниско тегло. И се надява да няма силен вятър, защото ще го сгъне и счупи. Иначе да - един такъв летеше дори медиите го отразиха този факт.



                          А ето и обяснение за чист български език защо никога няма да имаме соларни леки коли, движещи се само от слънце и без акумулатор. Статията е писана от експерти, а не от невежи и некомпетентни мечтатели:

                          https://www.google.com/imgres?q=%D1%...G40QM3oECB0QAA
                          Last edited by Mateev; Днес, 00:06.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                            Ефекта хич не е слаб

                            Получаването на 20% повече енергия благодарение на
                            "огледало" от почти безплатно алуминиево фолио
                            (възвръщаемост < 1 месец)
                            е еквивалентно на инсталиране на 20% нови панели

                            Например, при 12 инсталирани панела все едно добавям още 2,4 нови панела
                            Приложенията, при които се добавя още светлина отзад, са строго специфични. В повечето случаи такава светлина няма откъде да се вземе, а да полагаш специални усилия да я получиш с огледала или нещо подобно е добро като експеримент, но икономически неоправдано. Все пак не забравяй, че в една съвременна централа цената на конструкцията е по-голяма от цената на модулите.

                            Полза от двулицевите панели има когато са сложени на метална конструкциа с наклон например 30 градуса. При този тип конструкции се получава така, че през лятото слънцето изгрева и залязва зад панелите, и именно в тези моменти от време се получава допълнителна електроенергия. Затова са и измислени такива панели, а не някой да си играе да лепи фолио зад тях.

                            Цитираните от барби проценти на повече енергия са ДЪРТА ЛЪЖА. Ако си беше направил труда да ги премери с уред, щеше сам да открие, че приказва врели-некипели. Защо това е така?

                            Ами от гледна точка на панелите има два вида радиация:
                            1. Директна, когато панела е обърнат към слънцето
                            2. Дифузна, когато няма слънце и панела произвеждна ток от разсеяната светлина на цялото облачно небе

                            Разликата в електропроизводството е 4-5 пъти. Тоест цялото небе без слънце дава 4-5 пъти по-малко електроенергия от небе със слънце на него. В идеалния случай ако един панел се използва като плоскост на ограда (тоест монтиран е вертикално и няма нищо друго зад него), то тогава от едната страна ще вижда небе със слънце, а от другата - небе без слънце. Та в този случай задната страна наистина ще добави ектропроизводство от дифузна радиация, но от половината небе. Тоест ще се добави 10, максимум 12-13% електропроизводство.

                            В случаите, когато панела е сложен над бяла стена или над покрив с бели керемиди, от отраженията зад панела би дал 2-3% повече електропроизводство и това е всичко.

                            Ако панела е например покрив или навес над паркинг например, какво ще произведе отзад зависи от това какво е покритието на асвалта. Ако е бяла боя или отдолу са спрели бели коли, може би ще даде 3-4% повече. Ако е черен асвалт или са спрели черни коли, няма да даде дори и 1% повече.

                            Още веднъж да напомня - дифузната светлина идва от всичко, което е зад панела. Представете си че там сте сложили камера със 180 градуса обектив - каквото видите на снимката, от там ще идва дифузната светлина. И ако видите половин небе - добре, ще има 12-13%. Ако видое обаче едно парче станиол в центъра на обектива и огромна площ черна или тъмнозелена околна среда (пръст или растителност), то това едва ли ще ви даде повече от 3-4%.

                            Не е необходимо да купувате цели панели, за да го проверите това. Купете си едно уредче за измерване на светлинен поток и сами ще се убедите какво вижда уредчето, като го въртите насам-натам. Например с ужас ще установите, че ако сте на сянка, осветеността е 40-50 пъти по-малка, а ако сте в стаята - 200-300 пъти по-малка. Като зрение виждате добре, но зрението ви е логаритмично във функция на осветеността, но при панела производството на ток зависи линейно от осветеността, и затова нищо няма да произведе в стаята, въпреки че вие виждате много добре какво има в нея.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Pyramid, повече p-n преход на същата площ, ще повиши произведената енергия от единица площ. Ако е така, да се зареждат електромобили от фотоволтаинчни клетки по повърхността им, ще стане възможно. Да могат да се движат и там където няма зарядна инфраструктура.
                              Площта е малка, ъглите - далеч от оптималните.. Няма да стане. Категорично.
                              Last edited by Pyramid; Вчера, 21:30.

                              Коментар


                              • Pyramid, повече p-n преход на същата площ, ще повиши произведената енергия от единица площ. Ако е така, да се зареждат електромобили от фотоволтаинчни клетки по повърхността им, ще стане възможно. Да могат да се движат и там където няма зарядна инфраструктура.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X