IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • mikomikov, петролът никога няма да свърши, но все повече няма да достига. На западняците хич не им се дават пари, ако може да им е безплатен е най добре. За тяхно разочарование добиването става все по скъпо, шистовия добив си е доста скъп и особенно когато е разработвана технологията за този метод за добив с дрениране - 160 милиона за първите сондажи са се плащали да знаеш. Сега вече имат разработена тепвологията, знаят как да изработят техниката така че да е много по евтино, в САЩ сондираха, когато цената падна на 20 милиона. Там бизнеса е само частен, а той никога не работи на загуба. Докато се прави технологията загубата от това което се произвежда, за да се възнановят загубените пари е сериозна. Битум трябва и за пътищата, не са само горивата, а той също е петрол и от него могат да правят гориво някои рафинерии, които са имали възможност да инвестират в най скъпите съоръжения. И за електромобили пак петрол трябва, да не говорим колко пластмаса и гума се влагат в тях - също са от петрол. Ще бъдеш жив да видиш нова криза за петрол, бяха си кризи - не можеха да покрият нуждите на пазара. Писах ти как я пребориха - със сондажи, които останят да си почиват, и с това има проблеми, ако паузите са дълги сондажите се запушват. При всички положения петрола няма да достига. Покрай електромобилите направиха скоро пробив, електрическа трансмисия, която ще се наложи 100%, защото представлява един компактен възел - диск който се явява съединител и преобразувател по предавателно число между вала на двигателя и колелата. Той е и електромотор и генератор и буфер който запасява енергия за ускороние, няма инвертори, кондензаторите са в самия диск. Автомобилите с ДВГ и тегло 1 тон, ще потребяват само 2 литра гориво, когато го пуснат в производство масово. Употребата на метан се улеснява, няма да са необходими много килограми за приличен пробег. Никога няма да се случат само електромобили още много дълго време. Водорода, както и метана има голяма детонационна устойчивост. Оказва се удачно както е в дизеловите двигатели запалването му да става с впръскване на много малко дизелово гориво, кпд е 60 процента, по добро от на дизел. Също такъв двигател може да работи с метан, а ако няма с водород без същественни промени. Ще има и още много други варианти. Включително и нещата да се правят много здрави с голям срок на употреба, обратното на това сега.
    .
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Те двамата бяха дружки още преди 10-15 години. Явно са семейство ...
      - Ами да, братя сме, с Трейдърко во Христа. Дразни ли те?
      Е, "браво".

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение



        Твоето "доказателство" е по линията: "Нерде Ямбол - нерде - Стамбул"

        Не ти се получава "защитата" на Трейдърка... Поне му покривай навреме краката!

        Да ТИ припомня: твоят любим (майтапчиев) твърди, че "петролът" свършваЛ, а редкоземните метали - видиш ли - "се увеличавали"! И още казва, че рано или късно ще възседнеш (и самият ти) - електричната...

        Лично аз го не вярвам.

        Иначе - като ти чета "обосновката" за тоя (твой) "добивен капацитет" - ме напушва смЕх. Веднага се сещам за ония, които доказваха около 1985, че "нефтът в следващите 40 години свършваЛ", а елементарната аритметика показва, че с този дневен добив - в следващите - стотици години НЕФТЪТ НЯМА ДА СВЪРШИ, но Трейдърко подхваща "старата песен на нов глас", защото знае, че няма да сме живи, за да бъде опроверган....

        И не се притеснявай за твоя "добавен капацитет". Елементарно е: всички разходи (вкл. ЗА ПОДДЪРЖАНЕ, ИНОВАЦИИ, ТРАНСПОРТ С ТАНКЕРИ С ДВГ, СЪХРАНЯВАНЕ, ПРЕТОВАРВАНЕ - В ОТКРИТО МОРЕ ИЛИ ПО ТЕРМИНАЛИТЕ...) които не ти идва на ум да си смучеш от пръстите - се калкулират в крайната цена И ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТЪРСЕНЕТО Е ОГРОМНО, защото западняците има с какво да ПЛАЩАТ, независимо от надценките на прекупвачите и пласьорите от всякакъв вид, които имат статут на държавни институции в определени страни....

        И всичко това (нефтът) е изгодно за разлика от редкоземните метали, но дори да не беше изгодно - нали си даваш сметка къде са световните запаси от редкоземни?

        Китайчетата са с над 90 % от световните запаси на редкоземни...

        Е, КОЙ ще се съгласи доброволно да работи за развитието на Китай и за обедняването на Запада? Риторичен въпрос, не се напъвай по вечерно време!

        Достатъчно е навреме да покриваш краката на Трейдърка...

        Знаеш ли че, сондажите при бездействие се затлачват? А, че -за да добиваш - се налага да поддържаш проходимост на столовете, на земята - да строиш тръбопроводи, да поддържаш хора на място, да обслужваш техника и т.н.? Не можеш всичко да заебеш просто така на площадката за "когато ти потрябва"...
        И глупостите за "90% от залежите" в Китай, са ИМЕННО ГЛУПОСТИ. Там е 90[%] ОТ ДОБИВА. Залежи и а и другаде, сумарно, поне 2÷3 ПЪТИ повече. Просто, в Китай, са неглижирали екологичните щети, ама те ще се отразят накрая, бъди сигурен.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
          Достатъчно е навреме да покриваш краката на Трейдърка...
          Те двамата бяха дружки още преди 10-15 години. Явно са семейство ...

          Коментар


          • Фалира най-финансираният завод за производство на батерии за електромобили в Европа

            Актуално
            12.03.2025
            Автор:Обективно Заводът за батерии за електромобили Northvol в Швеция, снимка: Northvolt Ett
            Производителят на батерии Northvolt съобщи, че е подадал молба за фалит в Швеция след неуспешни преговори с инвеститори за потенциален спасителен пакет.

            Northvolt беше най-добре финансираната стартираща компания в Европа, след като беше основана през 2016 г., тъй като континентът се опитваше да намали зависимостта от китайски батерии за електрически превозни средства.

            Първите поддръжници включват Volkswagen и BlackRock от корпоративния свят, докато държавната подкрепа също дойде, за да увеличи общата инвестирана сума между 10 и 15 милиарда долара, но от края на 2024 г. те търсят допълнителни 1 милиард долара от инвеститори, само за да продължат да работят в единствената фабрика в Шелефтеа.

            Подаването на молба за банкрут бележи отчаян край на амбициите на компанията, която има 5000 служители и беше създадена с амбициозната цел да произведе стотици хиляди батерии за електромобили, използвайки зелена енергия.

            „Това е невероятно труден ден за всички в Northvolt. Ние се заехме да създадем нещо новаторско – да стимулираме реална промяна в индустрията за батерии, електромобили и по-широката европейска индустрия и да ускорим прехода към зелено и устойчиво бъдеще“, каза Том Джонстоун, временен председател на Northvolt, цитиран от Independent.

            Бившият главен изпълнителен директор Питър Карлсон напусна през ноември 2024 г., след като компанията подаде молба за защита от фалит в Съединените щати.

            По това време се очакваше планирано преструктуриране да доведе до съкращаване на повече от 1000 работни места до март тази година.

            В сряда Northvolt цитира „значителни вътрешни предизвикателства“ заедно с външни условия като „нарастващите капиталови разходи, геополитическа нестабилност, прекъсвания на веригата за доставки и промени в търсенето на пазара“ като причини за фалита.

            Financial Times съобщава , че шведският производител на камиони Scania, основният клиент на Northvolt, наскоро е инжектирал свеж капитал в бизнеса, но вече е осигурил доставки от други производители на батерии.

            Базираният в САЩ производител на електрически камиони Nikola подаде молба за защита от фалит в САЩ миналия месец, тъй като индустрията, произвеждаща електрически превозни средства, продължава да е изправена пред значителни предизвикателства по отношение на разходите и мащабите си.

            През 2023 г. базираната в Обединеното кралство компания Britishvolt претърпя подобна съдба като планира гигафабрика за £4 милиарда в Северна Англия, но не успя да осигури необходимото финансиране след закъснения и заводът в крайна сметка беше купен от австралийска компания, която от своя страна беше ликвидирана и дъщерно дружество на финансовия гигант Blackstone започна преговори за закупуването му.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              ........

              а после, веднъж изграден, добивният капацитет, И ЗА ПОДДЪРЖАНЕТО СИ, иска сериозни суми,.И хора ангажира и т.н.


              .


              Твоето "доказателство" е по линията: "Нерде Ямбол - нерде - Стамбул"

              Не ти се получава "защитата" на Трейдърка... Поне му покривай навреме краката!

              Да ТИ припомня: твоят любим (майтапчиев) твърди, че "петролът" свършваЛ, а редкоземните метали - видиш ли - "се увеличавали"! И още казва, че рано или късно ще възседнеш (и самият ти) - електричната...

              Лично аз го не вярвам.

              Иначе - като ти чета "обосновката" за тоя (твой) "добивен капацитет" - ме напушва смЕх. Веднага се сещам за ония, които доказваха около 1985, че "нефтът в следващите 40 години свършваЛ", а елементарната аритметика показва, че с този дневен добив - в следващите - стотици години НЕФТЪТ НЯМА ДА СВЪРШИ, но Трейдърко подхваща "старата песен на нов глас", защото знае, че няма да сме живи, за да бъде опроверган....

              И не се притеснявай за твоя "добавен капацитет". Елементарно е: всички разходи (вкл. ЗА ПОДДЪРЖАНЕ, ИНОВАЦИИ, ТРАНСПОРТ С ТАНКЕРИ С ДВГ, СЪХРАНЯВАНЕ, ПРЕТОВАРВАНЕ - В ОТКРИТО МОРЕ ИЛИ ПО ТЕРМИНАЛИТЕ...) които не ти идва на ум да си смучеш от пръстите - се калкулират в крайната цена И ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТЪРСЕНЕТО Е ОГРОМНО, защото западняците има с какво да ПЛАЩАТ, независимо от надценките на прекупвачите и пласьорите от всякакъв вид, които имат статут на държавни институции в определени страни....

              И всичко това (нефтът) е изгодно за разлика от редкоземните метали, но дори да не беше изгодно - нали си даваш сметка къде са световните запаси от редкоземни?

              Китайчетата са с над 90 % от световните запаси на редкоземни...

              Е, КОЙ ще се съгласи доброволно да работи за развитието на Китай и за обедняването на Запада? Риторичен въпрос, не се напъвай по вечерно време!

              Достатъчно е навреме да покриваш краката на Трейдърка...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Сега разбрах защо никога не млъкваш.....
                Харесах. Чувство за хумор.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Безименни ми професор-консул-разбирателю, "производство" и "добив" са различни неща. И свойствата на добивания петрол, варират по географски признак, И страните - "производители", нямат интерес да се борят за значимост по-голям дял от пазара. Защо? Ами разходи са (а те, ЗА ПЕЧАЛБА го правят) а после, веднъж изграден, добивният капацитет, И ЗА ПОДДЪРЖАНЕТО СИ, иска сериозни суми,.И хора ангажира и т.н. Накратко, когато мълчиш, по-умен изглеждаш.
                  Сега разбрах защо никога не млъкваш.....

                  Коментар


                  • Безименни ми професор-консул-разбирателю, "производство" и "добив" са различни неща. И свойствата на добивания петрол, варират по географски признак, И страните - "производители", нямат интерес да се борят за значимост по-голям дял от пазара. Защо? Ами разходи са (а те, ЗА ПЕЧАЛБА го правят) а после, веднъж изграден, добивният капацитет, И ЗА ПОДДЪРЖАНЕТО СИ, иска сериозни суми,.И хора ангажира и т.н. Накратко, когато мълчиш, по-умен изглеждаш.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                      Трейдърко, и тая сутрин Пирамидчо не ти е завил краката.

                      Остави тоя Тексас и тия шисти и "доизцеждане". СъбудИ се, изпит си кафето и мини на нови теми:

                      https://money.bg/economics/trite-str...na-petrol.html
                      Пуста крава, дето те е захапала. Не пуща, добичето.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        mikomikov, да така пишат за запасите, но лесния за добиване отдавна го свършиха. Когато започват да го използват има залежи, които сега са изчерпани. В Тексас бяха пресъхнали кладенците им, но сега добиват пак и ще го свършат. А технологията може да бъде наречена - чрез доизцеждане, това е шистовия добив.


                        Трейдърко, и тая сутрин Пирамидчо не ти е завил краката.

                        Остави тоя Тексас и тия шисти и "доизцеждане". СъбудИ се, изпит си кафето и мини на нови теми:

                        https://money.bg/economics/trite-str...na-petrol.html

                        Коментар


                        • mikomikov, да така пишат за запасите, но лесния за добиване отдавна го свършиха. Когато започват да го използват има залежи, които сега са изчерпани. В Тексас бяха пресъхнали кладенците им, но сега добиват пак и ще го свършат. А технологията може да бъде наречена - чрез доизцеждане, това е шистовия добив.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                            .........

                            На вас майтап ви се струва, но петрол за такава луда консумация каквато се получи просто няма ще караш и електромобил защото иначе ще има и пешеходен транспорт.


                            Трейдърко, на мен изобщо не ми се струва майтап, че, когато се събудиш - краката ти са все отвити... (както и на Пирамидчо - твоята дружка)...

                            Няма да ти е много трудно - да го завъртиш тоя нет и да прочетеш истината. А тя е?

                            САМО първите 10 страни със залежи на петрол имат ДОКАЗАНИ ЗАПАСИ на петрол от над 1 трилион и 600 билиона барела петрол.

                            .......

                            Сега можеш да сравниш дали има шанс някога да се добиват големи (конкурентни) количества редкоземни метали, без които електромобили и ветрогенератори - увяхват.

                            В същото време - само първите няколко държави добиват над 30 млн. барела петрол дневно.

                            Не се притеснявай! Нефтът няма да свърши - ако и при теб "просто да го няма"...

                            Завивай си по-често краката, иначе - лошо, брат!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              Я кажи ква е разликата в ДВИГАТЕЛЯ на кия и на тесла или коя да е друга електричка.
                              Подозирам че си много вещ само в дращенето на глупости
                              Синхронни двигатели с постоянни магнити, имат разлика в производството. На някои статорните намотки са от тънък емайлиран проводник, за да е дебел проводника просто много нижки, има направо с дебел меден проводник, наричат се фиби намотките. На японците са с фиби. Имат много такива разлики, но си е електродвигател.
                              Разхода на ток е различен по много причини. Някои лапат по 30 киловатчаса на 100км. пробег, има с 15 само - Тесла 3. Има Нисан Лийв, хора си ги преправят със съвременни елементи на батерията - 5 харчи само. Производителите скоро няма да ги направят с толкова нисък разход, те поставят тежки батерии и не са последния най добър вариант, който може да се купи от Китай. В Китай са най напред в технологията на батериите, но и те не ги поставят в електрички още.. Има забавяне значително, защото не искат да се доверят на най новата технология. Има електродвигатели с 6 фази, продават се, два пъти по лек е от този с 3. Но те си ги правят с 3 още, това го продават за някой ако реши да си прави електромобил от малка кола, евтино много.
                              На вас майтап ви се струва, но петрол за такава луда консумация каквато се получи просто няма, ще караш и електромобил защото иначе ще има и пешеходен транспорт.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                                Единствено прав е производителят на автомобила, който носи отговорност в гаранционния срок на автомобила.

                                "трейдърко" (и пирамидчо) ще ги слушаме само така - за лаф моабет, но иначе - ако им потърсиш отговорност - ще посочат как "една друга фирма" е била виновна...

                                Страдаш от глупости.

                                Коментар

                                Working...
                                X