mikomikov, петролът никога няма да свърши, но все повече няма да достига. На западняците хич не им се дават пари, ако може да им е безплатен е най добре. За тяхно разочарование добиването става все по скъпо, шистовия добив си е доста скъп и особенно когато е разработвана технологията за този метод за добив с дрениране - 160 милиона за първите сондажи са се плащали да знаеш. Сега вече имат разработена тепвологията, знаят как да изработят техниката така че да е много по евтино, в САЩ сондираха, когато цената падна на 20 милиона. Там бизнеса е само частен, а той никога не работи на загуба. Докато се прави технологията загубата от това което се произвежда, за да се възнановят загубените пари е сериозна. Битум трябва и за пътищата, не са само горивата, а той също е петрол и от него могат да правят гориво някои рафинерии, които са имали възможност да инвестират в най скъпите съоръжения. И за електромобили пак петрол трябва, да не говорим колко пластмаса и гума се влагат в тях - също са от петрол. Ще бъдеш жив да видиш нова криза за петрол, бяха си кризи - не можеха да покрият нуждите на пазара. Писах ти как я пребориха - със сондажи, които останят да си почиват, и с това има проблеми, ако паузите са дълги сондажите се запушват. При всички положения петрола няма да достига. Покрай електромобилите направиха скоро пробив, електрическа трансмисия, която ще се наложи 100%, защото представлява един компактен възел - диск който се явява съединител и преобразувател по предавателно число между вала на двигателя и колелата. Той е и електромотор и генератор и буфер който запасява енергия за ускороние, няма инвертори, кондензаторите са в самия диск. Автомобилите с ДВГ и тегло 1 тон, ще потребяват само 2 литра гориво, когато го пуснат в производство масово. Употребата на метан се улеснява, няма да са необходими много килограми за приличен пробег. Никога няма да се случат само електромобили още много дълго време. Водорода, както и метана има голяма детонационна устойчивост. Оказва се удачно както е в дизеловите двигатели запалването му да става с впръскване на много малко дизелово гориво, кпд е 60 процента, по добро от на дизел. Също такъв двигател може да работи с метан, а ако няма с водород без същественни промени. Ще има и още много други варианти. Включително и нещата да се правят много здрави с голям срок на употреба, обратното на това сега.
.
.
Коментар