IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.

    Коментар


    • https://www.capital.bg/biznes/transp...oduljava_da_e/
      I dream

      Коментар


      • Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • Vergil1975, в момента в САЩ автомобилите с ДВГ са по скъпи от електромобилите. Теслите имат чисто механично отваряне на вратите отвътре при нужда, при удар са направени така че сами да се отворят, механиката на заключващия механизъм е такава. В общи линии е много трудно да се случи и да е заключена, може би вратите са останали без изкривяване и в паниката хората не се досещат да ги отворят механично, не знам. Батериите много бързо се палят понякога и това е ако имат заряд над 80%. Ако се зареждат на 70 % и се разреждат до 20% ще бъдат много по безопасни, но това означава заряд точно наполовина на сегашния. Ако няма да навърташ много километри сам може да спазваш това условие и да зареждаш малко, това е което могат да направят собствениците.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Гледах клип как при катастрофа на една"Тесла"са се заклещили вратите след катастрофа, запалила се е и са изгоряли 4 човека. Една жена е спасена от мъж, който е разбил стъклото и е успял да я извади.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.
              С 12 цилиндров двигател - 6 литра обем извън града харчи реално 10 бензин, но в града 20 и те са така всички от тази марка. Вярно е. Точно него направили на водород, с този голям двигател.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
                По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
                Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.

                Коментар


                • На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
                  По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
                  Last edited by supertrader; 12.11.2024, 19:13.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • https://glasove.com/tehnologii/nezab...e-na-kk-miner- матейко това е за теб

                    Коментар


                    • IaneSandanski, те изчакват технологията да се стабилизира, електромобилите е доста по вероятно да не се зареждат от зарядни станции. В България преди повече от половин век е правен електромобил във вариант с батерия, не с акумулатор. Има много метали които са потенциални кандидати за батерия, при получаването им се влага над 10 киловатчаса електроенергия за килограм, тази реакция е с ефективност не по ниска от 80%. Във всеки килограм има заключени 10 коловатчаса и само трябва някой да направи батерии в които тази енергия да се отключи, с 200 килограма батерия ще може да се изминават 20 000км пробег, много са, на 10 000 км да се смени батерията е достатъчно. В производството на активния метал ще може да се вкара всичката тази енергия от ВЕИ, които са непостоянен източник на енергия. С това с електромобилите ще се приключи, колите с ДВГ ще останат преобладаващи и при тях бъдещето е да работят с газово гориво. Така че те в Европа ще си правят автомобили с ДВГ.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от IaneSandanski Разгледай мнение

                        Тесла всеки момент ще изкарат пълен автопилот, тия от Фолксваген сега ли се сетиха??
                        Не се учудвам, че се борят за оцеляване.
                        Това, с автопилотите, е заиграване с и около Нищото, когато вече производителят не се сеща какво различно да предложи, за да привлече клиенти.
                        Last edited by Pyramid; 12.11.2024, 17:40.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                          Ей това е съвременна кола. Ако шофьора задряма, колата сама се престроява през няколко ленти и накрая си сама спира/ Някой има ли такава?

                          https://www.facebook.com/reel/2872458249596561

                          Аз имам такава, която следи цялото движение около мене и ме предупреждава с мигащи лампички, мигащи огледала, мигащи стрелки по таблото и анимирана картинка на таблото как натискам педала на спирачката, но чак да спре сама - това не го бях виждал. Може и да го може, но не съм я пробвал. Иначе колата ми следи белите черти на пътното платно а ако пресека някоя от тях, без да съм дал мигач, започва да ми се меси в кормилото. Аз натискам, тя натиска и най-накрая побеждавам аз, но е много дразнещо. Също така мога да я закача за колата пред мене с едно натискане на копче, и тя започва да я следи, да ускорява или забявя, да завива след нея и т.н. Също така ми се меси в спирачките, като ги натиска сама, когато наблизо до колата отпред или отзад има човек или куче. Особенно с кучето - когато тръгвам, то обича да обикаля около колата на близко растояние и аз буквално не мога да си направя маневрата назад и да завия напред. При това колата сама натиска спирачките толкова зверски, щото всеки път имам чувството, че съм се блъснал в някаква стена. Следи ми и пътните знаци и се сърди, че не ги спазвам. Опитва се и да ми дава акъл как да карам, но това с говора успях да го изключа.

                          Какво ли още ще измислят в бъдещето?

                          А само като си спомня, че преди 40 години сами си правехме електронни устройства, които да могат да управляват чистачките на колата на импусли със спиране и тръгване - чак не мога да повярвам колко натъпкани с екстри са съвременните коли. А тогава в миналото имаше само 2 екстри - радио на колата и електрически стъкла, като и двете екстри ми изглеждаха космически и най-вече недостъпни за нещастния ми Москвич.
                          Тесла всеки момент ще изкарат пълен автопилот, тия от Фолксваген сега ли се сетиха??
                          Не се учудвам, че се борят за оцеляване.

                          Коментар


                          • v_tin, на две коли ми е блокирал abs - са. Едната беше направо нова, но я купих за четвърт цена, странно че без да има пробег и бяха сменили гумите с нови, дори не бяха изцапани. Мислех че са и върнали километража, после разбрах какво и има - леко чукваш педала на спирачките, и той блокира напълно колелата. Понеже беше служебна кола а тях ги нямаше, в командировка били, а тези които им подържат колите идвали само два дена в седмицата, жената която ми даде документите не знаеше какъв е проблема. Каза - обади се утре и ще ти кажат всичко обаче аз тръгнах. Като блокират колелата и гумите изпушват, износват се и се получават петна..Не се претрепах обаче тези отзад всичките спряха да ми кажат че щял съм да се запаля, видяли огън под гумите.
                            Другата беше стара кола, 9 годишна.
                            Чудя им се на акъла на автопроизводителите с кой акъл слагат екстри и някакъв софтуер ще решава да набие напълно спирачката, тези са ненормални. Това е само за да набият много чипове в колите. Последната им екстра - безключовия достъп се оказа най голямата глупост, достъп има цялата махала, След няколко години тази епидемия ще вземе такъв мащаб, че ще има такива които не си купуват коли - могат да подкарат която искат електричка.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              Ей това е съвременна кола. Ако шофьора задряма, колата сама се престроява през няколко ленти и накрая си сама спира/ Някой има ли такава?

                              https://www.facebook.com/reel/2872458249596561

                              Аз имам такава, която следи цялото движение около мене и ме предупреждава с мигащи лампички, мигащи огледала, мигащи стрелки по таблото и анимирана картинка на таблото как натискам педала на спирачката, но чак да спре сама - това не го бях виждал. Може и да го може, но не съм я пробвал. Иначе колата ми следи белите черти на пътното платно а ако пресека някоя от тях, без да съм дал мигач, започва да ми се меси в кормилото. Аз натискам, тя натиска и най-накрая побеждавам аз, но е много дразнещо. Също така мога да я закача за колата пред мене с едно натискане на копче, и тя започва да я следи, да ускорява или забявя, да завива след нея и т.н. Също така ми се меси в спирачките, като ги натиска сама, когато наблизо до колата отпред или отзад има човек или куче. Особенно с кучето - когато тръгвам, то обича да обикаля около колата на близко растояние и аз буквално не мога да си направя маневрата назад и да завия напред. При това колата сама натиска спирачките толкова зверски, щото всеки път имам чувството, че съм се блъснал в някаква стена. Следи ми и пътните знаци и се сърди, че не ги спазвам. Опитва се и да ми дава акъл как да карам, но това с говора успях да го изключа.
                              Тези неща които си написал ги имат всички съвременни коли+ още някой наистина глупости като автоматични светлини- напълно безмислена екстра, която ти набутват искаш или не

                              Коментар


                              • Mateev, вече има цени за услуги за премахване на такива екстри.
                                Само безключовия достъп как ще го премахват, освен да почнат да продават синджири с катинари с които да се връзват вратите, повече ще затруднят крадците. Вече безключовия достъп е разпробит, Тесла я подкарват за секунди, хващат сигнала от ключа с приемник отдалеч, усилват го и го предават на друго устройство което се намира в джоба на крадеца, той само се приближава, тя се отваря и нататък е ясно, тръгва с нея.
                                Last edited by supertrader; 10.11.2024, 13:11.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X