Като ги монтираш е по устойчиво да сложиш дългите страни да лежат на монтажните профили по цялата си дължина, по голяма здравина ще има кострукцията. Затова ти писах, че ако ги обърнеш обратно няма да сгрешиш. После тези кабели ги скрий в профилите, да няма кабели огравани от слънцето е по добрия вариант. Твоя монтаж е много лош, но пък е пример как не трябва да се монтират.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Зависи, как падат.
Аз лично обаче съм наблюдавал щетите на само един тракер - този на петолъчката. Който не е пътувал покрай Сливен, той не го е видял. Отдолу под тракера имаше насипани едри като ябълка бели камъни с остри ръбове, Модулите като са се пльоснали върху теззи камъни, и в тях директно имаше дупки да си пъхне човек пръстите и дори ръката. Нямаше обаче тотално потрошен модул. Щетите бяха в пробиването на дупка през някаква клетка, но всичко останало по модула си беше наред.
Пича ги беше ремонтирал всички счупени модули и отново беше сглобил тракера. Ремонта се състоеше в изолиране на повредената клетка отзад през полимерното покритие, след това окъсяване с проводници и след това заливане с прозрачна епоксидна смола. Отпред на модула щетите почти не се виждаха. Човек трябва да отиде отзад, за да види какво е правено и по кои модули.
Та искам да кажа, че едновремешните модули са по-добри от днешните двустранни модули, защото можеха да се ремонтират. Днешните модули са пълна порнография - първо са по-слаби и по-трошливи, и второ - не могат да се ремонтират.
- 2 Харесвания
Коментар
-
barbaron, в България куриерските фирми отказват да ги доставят и транспортират, защото се чупят. Когато още не е било известно, че се чупят са приемали закратко и много панели счупили като ги транспортират заедно с другите пратки. Затова транспорта трябва да бъде само за панели. Има със счупени стъкла ги пускат да ги продават, може някой да ги купи. Счупени са при транспорт или монтаж. Интересното е че ги продават все частни лица, а какво ги правят фирмите панелите които счупят ? Много ясно - продават ги като частни лица, няма да си ги сложат на сайтовете и така става ясно, че панелите могат да им се чупят стъклата.Last edited by supertrader; 05.04.2025, 14:13.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
ЗАБЕЛЯЗЯАМ, МЕЖДУ ДРУГОТО, БУТАН Е СИСТЕМНИЯТ ЧАСОВНОК НА ФОРИМА И Е ДАДЕН С 2 (ДВА!) ЧАСА...НАЗАД.Last edited by Tutankhamon; 05.04.2025, 14:12.The Mumy is alive, do not care about it !!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЗняаех си, че самоделката е правена от невежа, който в нея е сбъркал всичко, което е можело да се сбърка.
Жалка картинка ....
The Mumy is alive, do not care about it !!!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronНа нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка -
какво ми продадоха френските "мошеници"
Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
после втори, после трети ...
Паднаха върху лицевата страна, изправени, високи са 2м.
Палетата има височина от плочките 10 см и това усложнява удара.
Имало е дори деформация на алуминиевата рамка.
Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
Заработиха, и още как, вече 16 месеца
Жалка картинка ....
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronЗастани "мирно" на една бетонна тераса и без да мърдаш, се пльосни по лице
Така ще разбереш "как падат" и от какво "зависи"
...Носих го в лечебницата, оттам - с УАЗ-ката - в окр6жна болница. Цяло приключение,.оказа се, изпил на екс 1 ЛИТЪР първак 70°. Оправиха го.
НАЙ- интересното е че, нямаше НИКАКВА СЛЕДА от удара ( а така яко се изгърмя в мозайката, 90(+) кг... ПО ЛИЦЕ. Няма посиняло. Няма разбит нос, няма натъртено, няма НИКАКВА следа.
Та, затова ти казвам, паднали са ти на късмет панелите, КАКТО ТРЯБВА са паднали. А Господ, пияните и лудите, си ги пази.Last edited by Pyramid; 05.04.2025, 13:43.
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronНа нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка
Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
после втори, после трети ...
Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
Заработиха, и още как, вече 16 месеца
Коментар
-
А ето как изглежда броя на циклите, с които капацитета на една батерия пада до 70%:
Deep of Discharge - NMC - LiPo4100% DoD означава, че циклите са пълни (пълно разреждане и след него пълно зареждане). При такъв режим обикновените литиеви батерии след 300 цикъла капацитета им пада на 70%. LiPo4 ги превъзхождат, но само 2 пъти (600 цикъла).100% DoD ~300 ~600 80% DoD ~400 ~900 60% DoD ~600 ~1,500 40% DoD ~1,000 ~3,000 20% DoD ~2,000 ~9,000 10% DoD ~6,000 ~15,000
Ако DoD е по малък (тоест нямаме пълно разреждане), то тогава циклите нарастват, но за да се стигнат на ниво 5-6 хиляди, както си го мечтае Барби, разреждането трябва да е само с 30%. Тоест батерията почти да не се използва. Такъв тип цикли са възможни при GSM-ите, защото всяка вечер се дозарежда, независимо че почти не е изтощена, но при соларните централи това е невъзможно.
При леките коли ако денем се кара малко (до 30% разреждане), а вечер се дозарежда, тогава и при тях ще имаме 8-10 години живот. Ако обаче колата се използва като такси и ежедневно се разрежда почти до нула, то тогава нейната батерия няма да изкара и 2 години.
Та това е ситуацията в наше време. Производителите на коли или соларни батерии могат много да лъжат за циклите на батериите си, но всички премълчават, че много цикли се постигат само ако батерията се използва силно неефективно с малки разреждания до 20-30% и веднага след това дозареждане,
https://batteryuniversity.com/articl...ce=chatgpt.com
Та това с многото цикли е поредната излагация на Барби - 14-та подред за 3 дни.Last edited by Mateev; 05.04.2025, 07:05.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Ето как намалява капацитета на литиевите батерии с времето, без да се правят цикли. Вижда се, че може да издържат 10 или дори повече години, но капацитета им пада с много. Истинския висок капацитет е само през първите 2-3 години. Тогава обаче е и най-бързото деградиране, а после с времето деградирането се забавя.
https://www.7x24exchange.org/7x24-ne...ce=chatgpt.com
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНокия, точно 14 години си беше функционираща батерията и.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВчера, 03.04., Парламентът прие на първо четене промени в Закона за енергията от възобновяеми източници.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
Та някой си плюнчо е направил по-добри батерии от световния лидер DJI?
Да го видя, няма да го повярвам.
За GSM-ите говориш 5 години, но на жена ми сменяхме батерията на 2-рата година (Samsung A12). Моята също вече е за смяна на 3 години (Samsung S21+).
Иначе съвременните батерии вече ги направиха да стот дълго време, без да деградират. Но това е само в режим Storage (разредена до 66% батерия). Имам стар дрон (Phantom 3) от 2018 г. и батерията все още не се е подула, но циклите и са малко (30-40).
- 1 like
Коментар
Коментар