ЗАБЕЛЯЗЯАМ, МЕЖДУ ДРУГОТО, БУТАН Е СИСТЕМНИЯТ ЧАСОВНОК НА ФОРИМА И Е ДАДЕН С 2 (ДВА!) ЧАСА...НАЗАД.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЗняаех си, че самоделката е правена от невежа, който в нея е сбъркал всичко, което е можело да се сбърка.
Жалка картинка ....
The Mumy is alive, do not care about it !!!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronНа нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка -
какво ми продадоха френските "мошеници"
Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
после втори, после трети ...
Паднаха върху лицевата страна, изправени, високи са 2м.
Палетата има височина от плочките 10 см и това усложнява удара.
Имало е дори деформация на алуминиевата рамка.
Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
Заработиха, и още как, вече 16 месеца
Жалка картинка ....
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronЗастани "мирно" на една бетонна тераса и без да мърдаш, се пльосни по лице
Така ще разбереш "как падат" и от какво "зависи"
...Носих го в лечебницата, оттам - с УАЗ-ката - в окр6жна болница. Цяло приключение,.оказа се, изпил на екс 1 ЛИТЪР първак 70°. Оправиха го.
НАЙ- интересното е че, нямаше НИКАКВА СЛЕДА от удара ( а така яко се изгърмя в мозайката, 90(+) кг... ПО ЛИЦЕ. Няма посиняло. Няма разбит нос, няма натъртено, няма НИКАКВА следа.
Та, затова ти казвам, паднали са ти на късмет панелите, КАКТО ТРЯБВА са паднали. А Господ, пияните и лудите, си ги пази.Last edited by Pyramid; 05.04.2025, 13:43.
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronНа нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка
Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
после втори, после трети ...
Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
Заработиха, и още как, вече 16 месеца
Коментар
-
А ето как изглежда броя на циклите, с които капацитета на една батерия пада до 70%:
Deep of Discharge - NMC - LiPo4100% DoD означава, че циклите са пълни (пълно разреждане и след него пълно зареждане). При такъв режим обикновените литиеви батерии след 300 цикъла капацитета им пада на 70%. LiPo4 ги превъзхождат, но само 2 пъти (600 цикъла).100% DoD ~300 ~600 80% DoD ~400 ~900 60% DoD ~600 ~1,500 40% DoD ~1,000 ~3,000 20% DoD ~2,000 ~9,000 10% DoD ~6,000 ~15,000
Ако DoD е по малък (тоест нямаме пълно разреждане), то тогава циклите нарастват, но за да се стигнат на ниво 5-6 хиляди, както си го мечтае Барби, разреждането трябва да е само с 30%. Тоест батерията почти да не се използва. Такъв тип цикли са възможни при GSM-ите, защото всяка вечер се дозарежда, независимо че почти не е изтощена, но при соларните централи това е невъзможно.
При леките коли ако денем се кара малко (до 30% разреждане), а вечер се дозарежда, тогава и при тях ще имаме 8-10 години живот. Ако обаче колата се използва като такси и ежедневно се разрежда почти до нула, то тогава нейната батерия няма да изкара и 2 години.
Та това е ситуацията в наше време. Производителите на коли или соларни батерии могат много да лъжат за циклите на батериите си, но всички премълчават, че много цикли се постигат само ако батерията се използва силно неефективно с малки разреждания до 20-30% и веднага след това дозареждане,
https://batteryuniversity.com/articl...ce=chatgpt.com
Та това с многото цикли е поредната излагация на Барби - 14-та подред за 3 дни.Last edited by Mateev; 05.04.2025, 07:05.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Ето как намалява капацитета на литиевите батерии с времето, без да се правят цикли. Вижда се, че може да издържат 10 или дори повече години, но капацитета им пада с много. Истинския висок капацитет е само през първите 2-3 години. Тогава обаче е и най-бързото деградиране, а после с времето деградирането се забавя.
https://www.7x24exchange.org/7x24-ne...ce=chatgpt.com
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНокия, точно 14 години си беше функционираща батерията и.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВчера, 03.04., Парламентът прие на първо четене промени в Закона за енергията от възобновяеми източници.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
Та някой си плюнчо е направил по-добри батерии от световния лидер DJI?
Да го видя, няма да го повярвам.
За GSM-ите говориш 5 години, но на жена ми сменяхме батерията на 2-рата година (Samsung A12). Моята също вече е за смяна на 3 години (Samsung S21+).
Иначе съвременните батерии вече ги направиха да стот дълго време, без да деградират. Но това е само в режим Storage (разредена до 66% батерия). Имам стар дрон (Phantom 3) от 2018 г. и батерията все още не се е подула, но циклите и са малко (30-40).
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Ами да, тази "гаранция" НЕ Е базирана на статистика, ами на прогнози. КефLast edited by bota156; 04.04.2025, 22:36.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
barbaron, тази велика технология като падне температурата на елементите и не зареждат. Като ги оставиш разредени по дълго време, може да не опитваш повече да ги заредиш, няма да стане - необратимо са деградирали. Може и за 1 година да се се съсипят.
Не те укорявам, че вярваш. Но не са само тези производили които злоупотребяват. Производителите на автомобили какви ремонтни стойности посочват за тези които ремонтират, нямат нищо общо с тези които са при тях в завода. А майсторите които поправят им вярват.Last edited by supertrader; 04.04.2025, 22:52.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеХа, ха, ха - свещенна простота. 6000 цикъла са 16 години. И какво - произодителя е чакал 16 години, да преброи циклите?
Невежество, невежество и пак невежество + мания непрекъснато да демонстрира това свое невежество.
Някои хора колкото повече одъртяват, толкова повече оглупяват.
Жалка картинка ....
- 1 like
Коментар
Коментар