IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Като ги монтираш е по устойчиво да сложиш дългите страни да лежат на монтажните профили по цялата си дължина, по голяма здравина ще има кострукцията. Затова ти писах, че ако ги обърнеш обратно няма да сгрешиш. После тези кабели ги скрий в профилите, да няма кабели огравани от слънцето е по добрия вариант. Твоя монтаж е много лош, но пък е пример как не трябва да се монтират.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Зависи, как падат.
      Още едно време сме наблюдавали паднали панели, при това от високо - пада цял тракер с височина 5-6 метра. На един умник (и тогава имаше такива като този във Франция) му бяха изпопадали всиччките 25 тракера. Тотал щета.

      Аз лично обаче съм наблюдавал щетите на само един тракер - този на петолъчката. Който не е пътувал покрай Сливен, той не го е видял. Отдолу под тракера имаше насипани едри като ябълка бели камъни с остри ръбове, Модулите като са се пльоснали върху теззи камъни, и в тях директно имаше дупки да си пъхне човек пръстите и дори ръката. Нямаше обаче тотално потрошен модул. Щетите бяха в пробиването на дупка през някаква клетка, но всичко останало по модула си беше наред.

      Пича ги беше ремонтирал всички счупени модули и отново беше сглобил тракера. Ремонта се състоеше в изолиране на повредената клетка отзад през полимерното покритие, след това окъсяване с проводници и след това заливане с прозрачна епоксидна смола. Отпред на модула щетите почти не се виждаха. Човек трябва да отиде отзад, за да види какво е правено и по кои модули.

      Та искам да кажа, че едновремешните модули са по-добри от днешните двустранни модули, защото можеха да се ремонтират. Днешните модули са пълна порнография - първо са по-слаби и по-трошливи, и второ - не могат да се ремонтират.

      Коментар


      • barbaron, в България куриерските фирми отказват да ги доставят и транспортират, защото се чупят. Когато още не е било известно, че се чупят са приемали закратко и много панели счупили като ги транспортират заедно с другите пратки. Затова транспорта трябва да бъде само за панели. Има със счупени стъкла ги пускат да ги продават, може някой да ги купи. Счупени са при транспорт или монтаж. Интересното е че ги продават все частни лица, а какво ги правят фирмите панелите които счупят ? Много ясно - продават ги като частни лица, няма да си ги сложат на сайтовете и така става ясно, че панелите могат да им се чупят стъклата.
        Last edited by supertrader; 05.04.2025, 14:13.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • ЗАБЕЛЯЗЯАМ, МЕЖДУ ДРУГОТО, БУТАН Е СИСТЕМНИЯТ ЧАСОВНОК НА ФОРИМА И Е ДАДЕН С 2 (ДВА!) ЧАСА...НАЗАД.
          Last edited by Tutankhamon; 05.04.2025, 14:12.
          The Mumy is alive, do not care about it !!!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
            Зняаех си, че самоделката е правена от невежа, който в нея е сбъркал всичко, което е можело да се сбърка.

            Жалка картинка ....
            Аз (ама това, защото съм зъл, ти да не си помислиш друго) откровено се забавлявам с подобни изпълнения.
            The Mumy is alive, do not care about it !!!

            Коментар


            • Първоначално изпратено от barbaron
              На нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка -
              какво ми продадоха френските "мошеници"

              Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
              Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
              Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
              и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
              после втори, после трети ...
              Паднаха върху лицевата страна, изправени, високи са 2м.
              Палетата има височина от плочките 10 см и това усложнява удара.
              Имало е дори деформация на алуминиевата рамка.

              Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
              Заработиха, и още как, вече 16 месеца
              Зняаех си, че самоделката е правена от невежа, който в нея е сбъркал всичко, което е можело да се сбърка.

              Жалка картинка ....

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron
                Застани "мирно" на една бетонна тераса и без да мърдаш, се пльосни по лице
                Така ще разбереш "как падат" и от какво "зависи"
                Имах случай,(през 1986-та, бях войник). Събота, свиждане, аз съм дневален. Идва от свикването сменникът ми, Шопа, и аз напускам квадратчета и си тръгвам. И чувам странно движение на въздуха: Обръщам се (бях изминал 3÷4 крачки само) - Шопът пада като талпа, по лице, без да мръдне с каквото и да е.
                ...Носих го в лечебницата, оттам - с УАЗ-ката - в окр6жна болница. Цяло приключение,.оказа се, изпил на екс 1 ЛИТЪР първак 70°. Оправиха го.
                НАЙ- интересното е че, нямаше НИКАКВА СЛЕДА от удара ( а така яко се изгърмя в мозайката, 90(+) кг... ПО ЛИЦЕ. Няма посиняло. Няма разбит нос, няма натъртено, няма НИКАКВА следа.
                Та, затова ти казвам, паднали са ти на късмет панелите, КАКТО ТРЯБВА са паднали. А Господ, пияните и лудите, си ги пази.
                Last edited by Pyramid; 05.04.2025, 13:43.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от barbaron
                  На нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка

                  Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
                  Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
                  Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
                  и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
                  после втори, после трети ...

                  Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
                  Заработиха, и още как, вече 16 месеца

                  Зависи, как падат.

                  Коментар


                  • А ето как изглежда броя на циклите, с които капацитета на една батерия пада до 70%:

                    Deep of Discharge - NMC - LiPo4
                    100% DoD ~300 ~600
                    80% DoD ~400 ~900
                    60% DoD ~600 ~1,500
                    40% DoD ~1,000 ~3,000
                    20% DoD ~2,000 ~9,000
                    10% DoD ~6,000 ~15,000
                    100% DoD означава, че циклите са пълни (пълно разреждане и след него пълно зареждане). При такъв режим обикновените литиеви батерии след 300 цикъла капацитета им пада на 70%. LiPo4 ги превъзхождат, но само 2 пъти (600 цикъла).

                    Ако DoD е по малък (тоест нямаме пълно разреждане), то тогава циклите нарастват, но за да се стигнат на ниво 5-6 хиляди, както си го мечтае Барби, разреждането трябва да е само с 30%. Тоест батерията почти да не се използва. Такъв тип цикли са възможни при GSM-ите, защото всяка вечер се дозарежда, независимо че почти не е изтощена, но при соларните централи това е невъзможно.

                    При леките коли ако денем се кара малко (до 30% разреждане), а вечер се дозарежда, тогава и при тях ще имаме 8-10 години живот. Ако обаче колата се използва като такси и ежедневно се разрежда почти до нула, то тогава нейната батерия няма да изкара и 2 години.

                    Та това е ситуацията в наше време. Производителите на коли или соларни батерии могат много да лъжат за циклите на батериите си, но всички премълчават, че много цикли се постигат само ако батерията се използва силно неефективно с малки разреждания до 20-30% и веднага след това дозареждане,

                    https://batteryuniversity.com/articl...ce=chatgpt.com

                    Та това с многото цикли е поредната излагация на Барби - 14-та подред за 3 дни.
                    Last edited by Mateev; 05.04.2025, 07:05.

                    Коментар


                    • Ето как намалява капацитета на литиевите батерии с времето, без да се правят цикли. Вижда се, че може да издържат 10 или дори повече години, но капацитета им пада с много. Истинския висок капацитет е само през първите 2-3 години. Тогава обаче е и най-бързото деградиране, а после с времето деградирането се забавя.


                      https://www.7x24exchange.org/7x24-ne...ce=chatgpt.com

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Нокия, точно 14 години си беше функционираща батерията и.
                        Ако само е стояла - да, но ако ежедневно е правила цикли - не. То не че е останала съвсем без ток, но ако измериш капацитета на батерята, ще откриеш, че са останали само 5-10% от първоначалния. В такова състояние още дълго може да издържи.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                          Вчера, 03.04., Парламентът прие на първо четене промени в Закона за енергията от възобновяеми източници.
                          Надай се куре на пияна пу................В бг всичко се прави за големите риби- дали имаш 5 киловата или 5000 - все едни документи ти искат. Всичко се прави по такъв начин че да се откажат малките хорица. Докато виж как е в германия- праввиш договор и фирмата която ти монтира панелите ти прави всички документи. Това с виртуалната батерия на барби е много интересно. В бг- дай документ+ документ+ .....................................

                          Коментар


                          • Нокия, точно 14 години си беше функционираща батерията и.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
                              Такива ускорени тестове не са меродавни, защото се правят с големи зарядни и големи разрядни токове, които не отговарят на реалните токове по време на експлоатацията. Не отгговарят и температурите на тези, които са при реална експлоатация. Въпбще пълна порнография.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                                Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
                                Хубави и скъпи батерии за дроновете, уж най-добрите, с вградена електроника и всякакви защити, с автоматично леко разреждане да се влезе в режим Storage, и какво ли не още като екстри, и им дават 500 цикъла, но досега не съм видял някой да е карал една батерия повече от 100-120 цикъла. След това започват леко да се подуват и никой вече не смее да вдигне дрон в небето с подута батерия.

                                Та някой си плюнчо е направил по-добри батерии от световния лидер DJI?
                                Да го видя, няма да го повярвам.

                                За GSM-ите говориш 5 години, но на жена ми сменяхме батерията на 2-рата година (Samsung A12). Моята също вече е за смяна на 3 години (Samsung S21+).

                                Иначе съвременните батерии вече ги направиха да стот дълго време, без да деградират. Но това е само в режим Storage (разредена до 66% батерия). Имам стар дрон (Phantom 3) от 2018 г. и батерията все още не се е подула, но циклите и са малко (30-40).

                                Коментар

                                Working...
                                X