IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ЗАБЕЛЯЗЯАМ, МЕЖДУ ДРУГОТО, БУТАН Е СИСТЕМНИЯТ ЧАСОВНОК НА ФОРИМА И Е ДАДЕН С 2 (ДВА!) ЧАСА...НАЗАД.
    Last edited by Tutankhamon; 05.04.2025, 14:12.
    The Mumy is alive, do not care about it !!!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Зняаех си, че самоделката е правена от невежа, който в нея е сбъркал всичко, което е можело да се сбърка.

      Жалка картинка ....
      Аз (ама това, защото съм зъл, ти да не си помислиш друго) откровено се забавлявам с подобни изпълнения.
      The Mumy is alive, do not care about it !!!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от barbaron
        На нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка -
        какво ми продадоха френските "мошеници"

        Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
        Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
        Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
        и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
        после втори, после трети ...
        Паднаха върху лицевата страна, изправени, високи са 2м.
        Палетата има височина от плочките 10 см и това усложнява удара.
        Имало е дори деформация на алуминиевата рамка.

        Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
        Заработиха, и още как, вече 16 месеца
        Зняаех си, че самоделката е правена от невежа, който в нея е сбъркал всичко, което е можело да се сбърка.

        Жалка картинка ....

        Коментар


        • Първоначално изпратено от barbaron
          Застани "мирно" на една бетонна тераса и без да мърдаш, се пльосни по лице
          Така ще разбереш "как падат" и от какво "зависи"
          Имах случай,(през 1986-та, бях войник). Събота, свиждане, аз съм дневален. Идва от свикването сменникът ми, Шопа, и аз напускам квадратчета и си тръгвам. И чувам странно движение на въздуха: Обръщам се (бях изминал 3÷4 крачки само) - Шопът пада като талпа, по лице, без да мръдне с каквото и да е.
          ...Носих го в лечебницата, оттам - с УАЗ-ката - в окр6жна болница. Цяло приключение,.оказа се, изпил на екс 1 ЛИТЪР първак 70°. Оправиха го.
          НАЙ- интересното е че, нямаше НИКАКВА СЛЕДА от удара ( а така яко се изгърмя в мозайката, 90(+) кг... ПО ЛИЦЕ. Няма посиняло. Няма разбит нос, няма натъртено, няма НИКАКВА следа.
          Та, затова ти казвам, паднали са ти на късмет панелите, КАКТО ТРЯБВА са паднали. А Господ, пияните и лудите, си ги пази.
          Last edited by Pyramid; 05.04.2025, 13:43.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от barbaron
            На нашия габровски "експерт" ще му разкажа една случка

            Когато пристигна първата палета, с 8 соларни панели, поставих я на терасата. Бях сам.
            Махнах найлоновата опаковка, и разрязах пластмасовите ленти които обхващаха панелите.
            Докато се мотаех, един порив на вятъра събори първия панел
            и той се пльосна с трясък на бетонната, покрита с плочки тераса,
            после втори, после трети ...

            Нямаше никакво пукнато стъкло, но се съмнявах, че ще заработят
            Заработиха, и още как, вече 16 месеца

            Зависи, как падат.

            Коментар


            • А ето как изглежда броя на циклите, с които капацитета на една батерия пада до 70%:

              Deep of Discharge - NMC - LiPo4
              100% DoD ~300 ~600
              80% DoD ~400 ~900
              60% DoD ~600 ~1,500
              40% DoD ~1,000 ~3,000
              20% DoD ~2,000 ~9,000
              10% DoD ~6,000 ~15,000
              100% DoD означава, че циклите са пълни (пълно разреждане и след него пълно зареждане). При такъв режим обикновените литиеви батерии след 300 цикъла капацитета им пада на 70%. LiPo4 ги превъзхождат, но само 2 пъти (600 цикъла).

              Ако DoD е по малък (тоест нямаме пълно разреждане), то тогава циклите нарастват, но за да се стигнат на ниво 5-6 хиляди, както си го мечтае Барби, разреждането трябва да е само с 30%. Тоест батерията почти да не се използва. Такъв тип цикли са възможни при GSM-ите, защото всяка вечер се дозарежда, независимо че почти не е изтощена, но при соларните централи това е невъзможно.

              При леките коли ако денем се кара малко (до 30% разреждане), а вечер се дозарежда, тогава и при тях ще имаме 8-10 години живот. Ако обаче колата се използва като такси и ежедневно се разрежда почти до нула, то тогава нейната батерия няма да изкара и 2 години.

              Та това е ситуацията в наше време. Производителите на коли или соларни батерии могат много да лъжат за циклите на батериите си, но всички премълчават, че много цикли се постигат само ако батерията се използва силно неефективно с малки разреждания до 20-30% и веднага след това дозареждане,

              https://batteryuniversity.com/articl...ce=chatgpt.com

              Та това с многото цикли е поредната излагация на Барби - 14-та подред за 3 дни.
              Last edited by Mateev; 05.04.2025, 07:05.

              Коментар


              • Ето как намалява капацитета на литиевите батерии с времето, без да се правят цикли. Вижда се, че може да издържат 10 или дори повече години, но капацитета им пада с много. Истинския висок капацитет е само през първите 2-3 години. Тогава обаче е и най-бързото деградиране, а после с времето деградирането се забавя.


                https://www.7x24exchange.org/7x24-ne...ce=chatgpt.com

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Нокия, точно 14 години си беше функционираща батерията и.
                  Ако само е стояла - да, но ако ежедневно е правила цикли - не. То не че е останала съвсем без ток, но ако измериш капацитета на батерята, ще откриеш, че са останали само 5-10% от първоначалния. В такова състояние още дълго може да издържи.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                    Вчера, 03.04., Парламентът прие на първо четене промени в Закона за енергията от възобновяеми източници.
                    Надай се куре на пияна пу................В бг всичко се прави за големите риби- дали имаш 5 киловата или 5000 - все едни документи ти искат. Всичко се прави по такъв начин че да се откажат малките хорица. Докато виж как е в германия- праввиш договор и фирмата която ти монтира панелите ти прави всички документи. Това с виртуалната батерия на барби е много интересно. В бг- дай документ+ документ+ .....................................

                    Коментар


                    • Нокия, точно 14 години си беше функционираща батерията и.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                        Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
                        Такива ускорени тестове не са меродавни, защото се правят с големи зарядни и големи разрядни токове, които не отговарят на реалните токове по време на експлоатацията. Не отгговарят и температурите на тези, които са при реална експлоатация. Въпбще пълна порнография.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                          Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
                          Хубави и скъпи батерии за дроновете, уж най-добрите, с вградена електроника и всякакви защити, с автоматично леко разреждане да се влезе в режим Storage, и какво ли не още като екстри, и им дават 500 цикъла, но досега не съм видял някой да е карал една батерия повече от 100-120 цикъла. След това започват леко да се подуват и никой вече не смее да вдигне дрон в небето с подута батерия.

                          Та някой си плюнчо е направил по-добри батерии от световния лидер DJI?
                          Да го видя, няма да го повярвам.

                          За GSM-ите говориш 5 години, но на жена ми сменяхме батерията на 2-рата година (Samsung A12). Моята също вече е за смяна на 3 години (Samsung S21+).

                          Иначе съвременните батерии вече ги направиха да стот дълго време, без да деградират. Но това е само в режим Storage (разредена до 66% батерия). Имам стар дрон (Phantom 3) от 2018 г. и батерията все още не се е подула, но циклите и са малко (30-40).

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Ами да, тази "гаранция" НЕ Е базирана на статистика, ами на прогнози. Кеф
                            Един цикъл може да го направи в опитна постановка за 4 часа. или 6 на ден или 1000 дни. Не че ще го правят но примерно могат 3 месеца и да екстраполират. Дори и да са го правили ще е само за 1 батерия/клетка. На другите мерат съпротивление и лепят етикета. Все ще са по добри от ГСМ батериите а те чак на 3 година са видимо деградирали, на 5 вече са тотал щета
                            Last edited by bota156; 04.04.2025, 22:36.
                            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                            Коментар


                            • barbaron, тази велика технология като падне температурата на елементите и не зареждат. Като ги оставиш разредени по дълго време, може да не опитваш повече да ги заредиш, няма да стане - необратимо са деградирали. Може и за 1 година да се се съсипят.
                              Не те укорявам, че вярваш. Но не са само тези производили които злоупотребяват. Производителите на автомобили какви ремонтни стойности посочват за тези които ремонтират, нямат нищо общо с тези които са при тях в завода. А майсторите които поправят им вярват.
                              Last edited by supertrader; 04.04.2025, 22:52.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Ха, ха, ха - свещенна простота. 6000 цикъла са 16 години. И какво - произодителя е чакал 16 години, да преброи циклите?

                                Невежество, невежество и пак невежество + мания непрекъснато да демонстрира това свое невежество.
                                Някои хора колкото повече одъртяват, толкова повече оглупяват.

                                Жалка картинка ....
                                Ами да, тази "гаранция" НЕ Е базирана на статистика, ами на прогнози. Кеф

                                Коментар

                                Working...
                                X