IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Silveto Разгледай мнение
    Дали има наистина реална опастност от срив на пазара за EA или просто поредното сплашване????
    https://carmarket.bg/elektromobili/s...i-rekordi-9518
    Може и да има. Спадове се случват, когато са заплашени печалбите а това се случва, когато хората не си използват ума оптимално. Явно, пак е.в ход нещо такова.

    Коментар


    • Дали има наистина реална опастност от срив на пазара за EA или просто поредното сплашване????
      https://carmarket.bg/elektromobili/s...i-rekordi-9518
      Повече от красива

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

        Разбира се, скоростта е силно определяща за разхода, но те в икономичен режим се движат като гледам с трафика. В града въздушното съпротивление спира да дърпа ток, като гледам масимума май е 50 и то много рядко. С тези по леките батерии какво ще стане ? Разхода на някои ще падне с една трета голямата кутия отдолу направо се премахва. Напредват, стават все по използваеми но още се с много кабели, за балансиране, контролери а това е на цена колкото половината батерия.
        Тук съм безпомощен, брат: Ако производители и потребители са невежи и продължават да се бутат като овци с глава под опашката на предходния, вместо да си използват мозъка, малко мога да помогна. Решението съм дал, предложил съм го. Ако използват добре, ако ли не - да се оправят. Аман от тъпанари, 'баси.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Много зависи и от това, колко ти тежи кракът, нали.
          Разбира се, скоростта е силно определяща за разхода, но те в икономичен режим се движат като гледам с трафика. В града въздушното съпротивление спира да дърпа ток, като гледам масимума май е 50 и то много рядко. С тези по леките батерии какво ще стане ? Разхода на някои ще падне с една трета голямата кутия отдолу направо се премахва. Напредват, стават все по използваеми но още се с много кабели, за балансиране, контролери а това е на цена колкото половината батерия.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Това харчи много ток, Тесла 3 харчи 12 киловатчаса за 100, по магистрала 13 -14 да стигне. Китайците имат големи колкото Тесла 3 и последно харчат 10 киловатчаса, дори имат харчи 7-8. Той просто кара много лакома кола.
            Много зависи и от това, колко ти тежи кракът, нали.

            Коментар


            • Това харчи много ток, Тесла 3 харчи 12 киловатчаса за 100, по магистрала 13 -14 да стигне. Китайците имат големи колкото Тесла 3 и последно харчат 10 киловатчаса, дори имат харчи 7-8. Той просто кара много лакома кола.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • https://youtube.com/shorts/6zaQJDcLv...2nkKPz0YmT26aG

                Коментар


                • Развиват се нещата, развитието се случва в Китай вече 100%. Защото изобретателя на литиевойонната батерия предлагаше да направят батерии със солиден електролит и твърдеше че може, искаше някакви милиони да се инвестират, но в САЩ му отказаха. В Китай не отказват, китайците започнаха сериозно да плащат за такива неща очевидно. Всички които са проектирали коли за западните брандове сега проектират за китайски брандове.
                  Last edited by supertrader; 25.08.2024, 14:12.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • 12 киловатчаса е енергията в килограм бензин, 9 в един литър. Наистина 0.34 киловатчаса в килограм батерия е мноого ниска енергийна плътност - 35 пъти по ниска. В момента може да се направят автомобили с размер на малолитражките и теглото на старите малолитражки, които да развиват максимално 90 км.ч. и да се движат с 50 - 60, а разхода да бъде 7 киловатчаса на 100км. пробег, но ако батерията е с капацитет 7 киловатчаса - 20кг ще тежи батерията. Иначе за дълги растояния - автомобил с ДВГ, но при тях има възможност много да се намали още разхода и да падне до 4 литра на 100 км. и по малко дори. Като се оправят с един резервоар гориво ще изминават 2000 км. Това ще стартира процеса на деурбанизация, огромните градове ще започнат да се свиват. Демографската криза при белите ще приключи също.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Големите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.
                      Той казва - което е вярно - че, енергията, запасена в килограм течно гориво (като печупим и през кпд на системата като цяло) е от около 20++ ПЪТИ ПОВЕЧЕ, октолкото в същите по маса акумулатори а това, ама съвсем НЕ Е за пренебрегване. За транспортни цели като за морския транспорт, определено, д едните акумулатори, са слаби и прекалено тежки. Само си помисли: 8 киловатчаса/кг дизел и 0,34/кг при тези, за които говориш ти.

                      Коментар


                      • Вече на пазара се предлагат батерии със солиден електролит, и са евтини - под 100 долара за киловатчас капацитет, не се палят и не експлоадират. Енергийната им плътност е от 300 до 340 ватчаса за клограм. Батерия от 5 киловатчаса става с тегло колкото на оловен, стартерен акумулатори. Батерията въобще няма да е тежката част от новите електрокари и се очертава също да не е скъпа.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Големите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.
                          Last edited by supertrader; 24.08.2024, 08:17.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • 2 дни +, а критикарчето мълчи. Трябва да има нещо.

                            Коментар


                            • ...Е, Безименни, намери ли нещо в "старите книги"? Щото е лесно да бръмчиш, както виждаме, нале. А работа по същество - ниц.

                              Коментар


                              • Прочее, я да видим, какво пише в старите книги на Безименния относно това, как се трансформират обратно загуби в полезна работа и къде и как е постижимо.

                                Коментар

                                Working...
                                X