Първоначално изпратено от Silveto
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Дали има наистина реална опастност от срив на пазара за EA или просто поредното сплашване????
https://carmarket.bg/elektromobili/s...i-rekordi-9518Повече от красива
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
Разбира се, скоростта е силно определяща за разхода, но те в икономичен режим се движат като гледам с трафика. В града въздушното съпротивление спира да дърпа ток, като гледам масимума май е 50 и то много рядко. С тези по леките батерии какво ще стане ? Разхода на някои ще падне с една трета голямата кутия отдолу направо се премахва. Напредват, стават все по използваеми но още се с много кабели, за балансиране, контролери а това е на цена колкото половината батерия.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Много зависи и от това, колко ти тежи кракът, нали.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТова харчи много ток, Тесла 3 харчи 12 киловатчаса за 100, по магистрала 13 -14 да стигне. Китайците имат големи колкото Тесла 3 и последно харчат 10 киловатчаса, дори имат харчи 7-8. Той просто кара много лакома кола.
Коментар
-
Развиват се нещата, развитието се случва в Китай вече 100%. Защото изобретателя на литиевойонната батерия предлагаше да направят батерии със солиден електролит и твърдеше че може, искаше някакви милиони да се инвестират, но в САЩ му отказаха. В Китай не отказват, китайците започнаха сериозно да плащат за такива неща очевидно. Всички които са проектирали коли за западните брандове сега проектират за китайски брандове.Last edited by supertrader; 25.08.2024, 14:12.D.Y.F-091066
Коментар
-
12 киловатчаса е енергията в килограм бензин, 9 в един литър. Наистина 0.34 киловатчаса в килограм батерия е мноого ниска енергийна плътност - 35 пъти по ниска. В момента може да се направят автомобили с размер на малолитражките и теглото на старите малолитражки, които да развиват максимално 90 км.ч. и да се движат с 50 - 60, а разхода да бъде 7 киловатчаса на 100км. пробег, но ако батерията е с капацитет 7 киловатчаса - 20кг ще тежи батерията. Иначе за дълги растояния - автомобил с ДВГ, но при тях има възможност много да се намали още разхода и да падне до 4 литра на 100 км. и по малко дори. Като се оправят с един резервоар гориво ще изминават 2000 км. Това ще стартира процеса на деурбанизация, огромните градове ще започнат да се свиват. Демографската криза при белите ще приключи също.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеГолемите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.
Коментар
-
Вече на пазара се предлагат батерии със солиден електролит, и са евтини - под 100 долара за киловатчас капацитет, не се палят и не експлоадират. Енергийната им плътност е от 300 до 340 ватчаса за клограм. Батерия от 5 киловатчаса става с тегло колкото на оловен, стартерен акумулатори. Батерията въобще няма да е тежката част от новите електрокари и се очертава също да не е скъпа.D.Y.F-091066
Коментар
-
Големите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.Last edited by supertrader; 24.08.2024, 08:17.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар