If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фонд за недвижими имоти България АДСИЦ (5BU / BREF)
Не бих се изненадал, ако продадат синерджито скоро.
Апетитен имот е.
По-добре да го напълнят, ама като ги гледам колко са бавни (да не кажа некадърни). Цената вече трябваше да е минимум по 2, но не е, така че приемаме това което е, като такова, каквото е
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Така, ето, нещата са неминуеми - 2026 ще сме ултра топ, ама то кой ли ти държи Бг акция толкова дълго време, всички сме спекуланти, а и като има някой да затапи позицията, а няма мажо, дето да я разбута, става това, което се случва. И като видиш как Софарма имоти, дето имат едни кули с размера само на Синерджи (ама пълни, верно, с фирмите на Чичикака, ама пълни) струват дабъл на цената тук с 0 перспектива за растеж, и ти става едно хубаво "Трейс", "Монолит" и "Доуш" ще строят метрото до "Арена Армеец" за 525 млн. лв.
Влаковете ще се доставят от "Сименс" и ако няма обжалвания, изпълнението може да започне в края на тази година, за да приключи през 2026 г.
Вече има избрани изпълнители за една от най-големите строителни поръчки от 2020 г. насам - за метрото от центъра до "Арена Армеец"
Това са "Трейс груп холд", "Монолит София" и "Доуш", които ще строят общо шест станции срещу 525 млн. лв без ДДС
Сега започва да тече срокът за подаване на жалби, но ако няма такива, изпълнението може да започне до края на годината и да завърши 2026 г.
"Трейс груп холд" ще строи четири станции от бъдещото метро от центъра до "Слатина", а "Монолит София" - останалите две до "Арена Армеец". Това става ясно от решението за избор на изпълнител на оценителната комисия, обявено вчера на сайта на Агенцията за обществени поръчки. Те са предложили най-ниските цени за строителство от останалите кандидати, което вероятно е навело везните в полза на избора им - получили са и максимален брой точки на офертите си.
Метротунелът между тях пък ще се пробива от консорциум на турската "Доуш иншаат ве тиджарет", "Ултрастрой" и "Виа конструкт". За доставката на метровлаковете пък е избрана "Сименс"
Новото метро към "Арена Армеец" - строителството, пробиването на тунелите и доставката на влаковете, ще струва общо 525 млн. лв. без ДДС, които ще дойдат от държавата (има заделени средства в бюджета от тази година), както и от общината, която взе заем за финансирането на участъка. Това е най-голямата възложена поръчка за строителство от 2020 г. и една от малкото след края на правителството на Бойко Борисов освен дългоочаквания тунел под Шипка, за строителството на който в началото на месеца бяха подписани договори.
Първоначално надеждите на столичните управници бяха участъкът да бъде включен и в Плана за възстановяване и устойчивост, но там в крайна сметка място намери единствено метрото до "Левски-Г", чието строителство започна през март. Кога ще е готово метрото
Изборът на изпълнителите за слатинското метро може да се обжалва в двуседмичен срок и това да забави строителството. "Нека изчакаме подписването на договорите, но ако бъдем оптимисти и няма забавяния, изпълнението може да започне през есента на тази година. Заложили сме го да е готово през 2026 г.", коментира за "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, като обясни, че комисията е имала сложната задача да прегледа предложения от хиляди страници, за да избере най-добрите оферти.
Ако в крайна сметка бъдат подписани договори с избраните изпълнители, обединението с участието на "Трейс груп холд" ще получи 168.3 млн. лв. без ДДС, това с "Монолит София" - 98.75 млн. лв., консорциум "Дву 21" - 189.85 млн. лв. за пробиването на метротунела, а "Сименс" - 67.9 млн. лв. за доставката на метровлаковете. Новите станции
Първата позиция към поръчката за строителството на две метростанции е спечелена от обединение "Метро Шипка", в което влизат "Трейс груп холд" с действителен собственик Николай Михайлов и "Инжпроект", в чието управление отново е Михайлов заедно с "Галини-Н".
"Трейс" беше избрана и преди за строителството на станции от третата метролиния (проблемната "Хаджи Димитър" и "Театрална"), а преди е изграждала и разширението на метрото към летището. Фирмата последно спечели една от станциите за новото метро до "Левски-Г".
Първата спирка от метрото към "Арена Армеец" е предвидена на кръстовището на ул. "Гео Милев" и ул. "Черковна" с бул. "Ситняково", а втората е разположена под ул. "Гео Милев", непосредствено до кръстовището с ул. "Н. Коперник" (виж графиката). Източник: Капитал Преглед на оригинала
Другите кандидати за позицията за близо 100 млн. лв. бяха "Геострой", част от групата "Геотехмин", и обединение "Метро Гео Милев" с участието на "Обонато билд" и "Грома холд".
"Трейс" е спечелила и надпревара с "Джи Пи груп" за следващата позиция от още две метростанции, като е предложила цена, с 10 млн. лв. по-ниска от прогнозната. Те се намират на кръстовището на ул. "Гео Милев" и ул. "Слатинска" и северно от кръстовището на бул. "Шипченски проход" и бул. "Асен Йорданов". Към втората е предвидено и паркиране около терена, се казва в документите към поръчката. За позицията се бориха и обединение между "Интерпром" на Калоян Теодосиев и "Инженеринг груп-04" на Пламен Тенев, а самостоятелно се явиха "Парсек груп" и "БГ конструкция".
Още две + буферен паркинг и подлез
Третата позиция включва строителството на още две метростанции. Първата се намира до зала "Арена Армеец", на бул. "Асен Йорданов", и включва пешеходен подлез под булеварда, а другата е изцяло под локалното платно на бул. "Цариградско шосе" и стига до кръстовището с бул. "Йерусалим". Към нея се предвижда и буферен подземен паркинг с 230 паркоместа.
Избрана е "Монолит София" в обединение с Х.С.С., и двете на Христо Стефанов. "Монолит" също спечели и строителството на една от станциите от новото метро към "Левски Г".
Четвъртата позиция е за пробиването на метротунела, като единствен кандидат е бил обединение "Дву 21". В него влизат "Доуш иншаат ве тиджарет", "Ултрастрой" и "Виа конструкт".
Те са предложили сумата 189.8 млн. лв. за изпълнението, а срокът е 42 месеца (три години и половина).
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Минах през Тех парка уикенда, за да си следя напредъка - вече има външни щори на всички прозорци до последния етаж (преди бяха до осмия), като са хванати източна, западна и южна посока (без северната, защото няма нужда). Лека-полека се случват нещата, но с мноооого, ама мноооого бавни темпове - имам странното чувство, че блика удивителна некомпетентност от УД!
Който ходи на УС, да ги запита като какво мислят да ги правят кинтите от Бриколажа и какво става със запълняемостта на Тех парка - срамота е да е на едва 25% запълняемост, колкото и реално да не е на 100% завършена.
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
- Бабо Мецо, ще има ли дренки тая година?
- Ще има, Зайо, много дренки ще има!
- А откъде знаеш, Бабо Мецо?
- Не знам, Зайо, ама много ми се ядат.
Перефразирайки един велик баснописец:
Една спекулантска дишица на БФБ от много време заглеждала БРЕФ-чето - страхотна акция, но си висяла на 2 кинта и не помръдвала с месеци, а другите шитове растяли ли, растяли. Казала си спекулантската душица - ще си се набабаня в другите шитове, а тази акция ще ме чака, няма закъде да бърза. В един щастлив ден обаче, акцията на БРЕФ-чето тръгнала нагоре, а спекулантската душица нямала как да излезе от другите шитове, в които се била набабанила и само гледала отстрани, надявайки се БРЕФ-чето да върне. Опитала и всички си хитрини - писала тя във форума на инвестора, обяснявала, че само имотите на БРЕФ-чето са гадни, а на друготе около тях са супер, сравнявала локации и викала "Е, нема такова животно", дори извадила последния си жокер - Щом Грую се е набабанил тука, значи ще пада, то е ясно, но усилията й били напразни, акцията си растяла ли, растяла. Накрая се отказала, но скрила разочарованието си и заявила:
— Бреф-чето е шит, а не е страхотна акция, както си мислех.
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Благодаря ти! 2,40 е свръх важна цена за почитателите на ТА. Там мисля 3-4 пъти се блъска цената и след това пада. Аз мисля, че ще се преодолее, да не излезне сега, че предричам спад.
Благодаря ти! 2,40 е свръх важна цена за почитателите на ТА. Там мисля 3-4 пъти се блъска цената и след това пада. Аз мисля, че ще се преодолее, да не излезне сега, че предричам спад.
Какви глупости, какви цени,
Кой се занимава със стинки в такива дружества - надявам се да не са изпадняци
Занимавка със стинки дивидент, това са ни играчите и това ни е борсата!!! И при тази инфлация...
Нарича се "ВЕГЕТАЦИЯ"
Пак пишеш глупости! Чудя се - искаш да подбиеш цената или просто си лаик?! А за 20€ - категорично не!
Какви глупости, какви цени,
Кой се занимава със стинки в такива дружества - надявам се да не са изпадняци
Занимавка със стинки дивидент, това са ни играчите и това ни е борсата!!! И при тази инфлация...
Нарича се "ВЕГЕТАЦИЯ"
Коментар