Първоначално изпратено от mathematician
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Не знам дали всяка къща има до нея кабели дето да издържат - 120 kW
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Supercharger
Tesla supercharging stations charge with up to 145 kW of power distributed between two adjacent cars, with a maximum of 120 kW per car. That is up to 16 times as fast as public charging stations; they take about 20 minutes to charge to 50%, 40 minutes to charge to 80%, and 75 minutes to 100%. The charging stations provide high-power direct-current (DC) charging power directly to the battery, bypassing the internal charging power supply. The next version of Supercharging is expected to charge with more than 350 kW.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Спящият бик Разгледай мнениеЗащо Румъния може, а България - не?
http://automedia.investor.bg/a/0-nac...-bylgariia-ne/
Същото е като нашето саниране дето държавата плаща за него. Даже санирането може да е по-добра идея, отколкото стимулирането на покупка на електромобил.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Спящият бик Разгледай мнениеЗащо Румъния може, а България - не?
http://automedia.investor.bg/a/0-nac...-bylgariia-ne/
Аз се интересувам от това, каква е субсидията за претопен кораб - например - на ''Jonh B. Waterman'', защото старичък ми се вижда вече - на 35 години... Главният му двигател /няма да говоря за спомагателните дизелгенератори/ - има мощност 23 550 киловата, който развива около 20 възела. Тия - 40 моряци на борда му, дали ще гладуват, ако му сменим за няколко дни двигателя, както и какъв трябва да бъде капацитета на неговата /неговите!/ батирии, за да му осигурят досегашният район на плаване, както и нормалната работа на 40-тонния му палубен кран.
Та, колко ще е субсидията за това и за колко време /ориентировъчно/ може да се пуснат екипажите в почивка?
п.п. Мисля, че - коректно е - щом ще се подменят ВСИЧКИ топлинни двигатели /ДВГ, парни и газови турбини/ не трябва да говорим само за леките автомобили, а също и за корабните и самолетните енергоносители. В противен случай - фиксирани само върху леките автомобили - подмяната няма да се получи както я желаем - ПОВСЕМЕСТНО!
Или - да сменяме тезата от сега?
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Леко влево - в немечко ВСЯКА къща ПО СТАНДАРТ има и трифазен ток.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Supercharger
Tesla supercharging stations charge with up to 145 kW of power distributed between two adjacent cars, with a maximum of 120 kW per car. That is up to 16 times as fast as public charging stations; they take about 20 minutes to charge to 50%, 40 minutes to charge to 80%, and 75 minutes to 100%. The charging stations provide high-power direct-current (DC) charging power directly to the battery, bypassing the internal charging power supply. The next version of Supercharging is expected to charge with more than 350 kW.
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
Определено някои превърнаха темата в научна фантастика. Кораб на литиева батерия захранваща 30 хиляди киловата ел двигател... баси!
Извинявам се, но подмяната на всички видове топлинни двигатели /до 10 години/ - не е никаква фантастика! Всичко ще бъде преоборудвано с ел.двигатели! Пак да ги изброим: кораби, вкл. - подводници /военните да не се дърпат!/, самолети, сухопътни превозни средства с топлинни двигатели. Всичко! пАри има - ще усвоим първо тия, от скрап, а после ще си печатаме специална еко-валута!
Може би, освен леките автомобили - да съм пропуснал само тоя клас на сухопътните - на товарните автомобили /громните влекачи - ТИР-ове/ - и те също - в рамките на 10-те години отиват за скрап...
Това не е фантастика! Сменяйте си навреме тезата, защото сте от грешната страна на барикадата!
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеМоже ли да си напишете истинските имена господа лем, стругацки и жул вернНе спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеМоже ли да си напишете истинските имена господа лем, стругацки и жул верн
Що за въпрос? Ми, не е ли пределно ясно, че пиша с моето истинско име?
Коментар
-
Отказах се от темата, но обстоятелствата ме карат да се върна. Колко съм непостоянен! Признавам го. Слаб съм! След няколко разговора и доста показателни примери - вече съм от другата страна на барикадата. Скоро всички ще сме тук. Срокът за подмяна на всички ДВГ - на течно и газообразно гориво /втечнен газ/, както и тия, с външно горене - вече пада от 10 на 5 до 7 години!
Няколко морски администрации ме увериха, че вече са почнали да режат за скрап огромните си - с размери на няколкоетажна сграда - двигатели /ДВГ/ с мощности, над 30 000 киловата! Не повярвах! Това за вярване ли е, според вас? Но ме увериха, че и те били вече последователи на зелената детелинка. Почвам да се разколебавам... Ама - това: бавнооборотни ДВГ, това: бързооборотни през океански, с далечина на плаване, над 30 000 мили - ДВГ, парни турбини, газови турбини - де - що има - всичко под ножа /разбирай - под оксижена на бай Ставри/ - и на скрап. Фирмите за скрап имат поръчки за следващия век! Ама, какъв следващ век споменавам и аз? Указанията са - до 5, максимум 6 години - пълна подмяна!
Първо отиват да се режат, а след това се разработва напълно нов енергоносител! Но за това - малко по-късно... Да не пропусна да отбележа, че го няма този разход за гориво - от порядъка на 100 и повече! - тона за денонощие за ЕДИН кораб! Те са стотици /и хиляди/! И плават не един ден, а месеци...., и "харчат" над 100 тона на денонощие! АдИ, ве! Аз пА не вЕрвам! Тия да не са си изпили акъла! Те не са ли учили за стехиометричните уравнения! Не знаят ли, че само един килограм гориво дърпа 14 кила въздух! А 100 тона на денонощие? А 60-70 денонощия? А няколко хиляди - по толкова денонощия? А, след няколко дни, като ги разтоварят и сменят екипажите - всичко отново се повтаря? Как не сме се сетили до сега за това?
Да оставим мореплаването /и речното, а и всякакво друго - с ДВГ на течни горива/...
Оказа се, че всички контролни кули по летищата от часове жужат, че и самолетите - и те - на скраб, но в рамките на 2-3 години е поето обещанието. Скрап! Газовите им турбини - при бай Ставри! Оксижена Ше работи ноШна смЕна! Денонощна! И си викат /на контролните кули/ - оффф, добре че беше лансирана тази УМНА идея - да си излезем в отпуск, че тоя вятър горе ни обрули ушите... Докато въведат сега НОВИТЕ БАТЕРИИ - ама не ни казват какви ще бъдат: нямало да са оловни, нито никелово-кадмиеви, нито ДОРИ литиево-йонни и нам кВи си..., нови бе, съвсем нови: капитана на самолета говори на пътниците: уважаеми пътници, току-що извадих батерията си от телефона и я поставих в специалното гнездо на борда на самолета. Полетът ни над океана от.... до...., с дължина от - над 6000 километра - ще ви се види като песен... и т.н. ги реди...
Моряците - и те - къде да са виждали това чудо! Кораби, с водоизместване от десетки хиляди тона и с газене - десетки метра, с дължина, колкото няколко футболни игрища, с височина на борда - колкото 10 етажна сграда /и повече/ - само с батерията на една нокийка /оффф, това не трябваше да е реклама/..., важно е,че всичко това е вече при бай-Ставри "Оксижена"...
Движение "Зелена планета" шества навсякъде! Пред пунктовете за желязо вече има опашки! Най-отпред /ей, пак се вредиха тия!/ чакат хибридите! Защо не застанах снощи пред пункта!!! Въртя се, пухтя и си гледам часовника! Закъснявам, бе, хора - няма ли да ми дадете ред - да го фърлям това Мазирати на купчината и да бягам, че работа ме чака! Въртя се, пъшкам, стегнат от коланите и...... се събудих, целият облян в пот...
Като се събудих - хмммм, краката ми бяха отвити...
Да не помислите, обаче, че не съм фен на "зеленото"? Не, прави се и почти е готова, батерията му с батерия! Още малко - и съм сигурен, че ще стане, а горният сценарий ще бъде реалност. Имайте едно на ум!!!
п.п. Да не кажете, че не съм ви предупредил! А пазарите? Нали знаете къде ще скочат!))
Влизам в банята. След подобни трусове... , а после ще търся пункт за вторични суровини с най-малката опашка...
Последно: изобщо не се майтапя!
Коментар
-
Може би ще са автономни, споделени, електрически. На никой няма да му пука, кой, къде и за колко време ги зарежда. Важното е винаги да са на линия и да знаят дали могат да те закарат дотам, докъдето искаш да стигнеш, на прилична цена. Нищо чудно да приличат на нещо между инвалидна количка и телефонна кабина от 80-те, но все пак достатъчно големи за да влезеш в тях с бирено коремче и с малко багаж. Нали не е задължително да приличат на сегашните автомобили. Сега се сещам, че автомобилите с ДВГ в началото са приличали на конски каляски....известно време. Ще можеш да си ги отключиш с безконтактната карта без дори да я вадиш от портфейла, сядаш си в нея, поставяш си кафето в поставката и докато топнеш задник у седалката, онова ще те те пита - За къде да карам копеле? - Тръгвай, имам малко да побраузвам.
Щото в тази кола, освен поставка за кафе, екран с отворен браузър и 2-3 изпити кенчета от бира търкалящи се по пода едва ли ще има други неща.
За лев и седемдесет - толкова.
Тия калинки няма да имат регистрационни номера. Ще имат ай-пи адреси. И ще се разбират на пътя неочаквано добре. Е стига да не се омешат с класическите коли управляни от майстори на дрифта, каки - вундеркинди - управляващи с едната ръка, с другата полагащи червило, с третата ръка - пиещи шейк, докато с четвъртата браузват фейса а също и със стари, много стари хора, които ги боли врата при усилието да погледнат в огледалото за обратно виждане. Обаче няма. Вероятно "старите" автомобили ще са по линията на околовръстното в огромни паркове, барабар със сервизите и гумаджийниците и пунктовете за технически преглед. От там ще си ги вземаме и ще ходим на село и по курортите, докато един ден си я занесем на село, в двора за постоянно.
Щото по околовръстното ще се появят яки оферти. Примерно Порше Панамера за 500 долареско на седмица, ...или 100 за ден.
Мисля, че ако излизам 10 - 15 уикенда в годината от града - ще пробвам всички яки автомобили, без да повтарям марка и модел първите 10 години.
Не мога да се сетя за причина да притежавам автомобил в тази примерна фантазия.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Леко влево - в немечко ВСЯКА къща ПО СТАНДАРТ има и трифазен ток.
...това си е опасно, ама пък немците са хора на реда... Как ли ще е тук с трифазният - с 380 волта, то и монофазният от 220 волта не е без значение, ако отчитаме и големината на променливия /!/ ток...
А в блоковете как ще е? Ще може ли например живеещ на 20-я етаж да зарежда? То ще падне едно извеждане надолу...., па кой беше моят контакт и защо зареждаш от мен!...Е, то в Германия няма хората да се лъжат като у нас, където таксата на входовете е проблем..., или в асансьора са откраднали крушките..., или пък някой се включил към стълбищното осветление.. Значи - нови поводи за "мистър мениджър" - ли беше?...
Язък! Тъкмо мислех да прескоча на другия фронт - да подкрепям тезата за ел.мобила...
То и друго ме разстрои... Тъкмо си мислех, че това, с трифазния - от съображения за сигурност - няма да го правя и......съм седнал на бордюра на станцията за зареждане, та си чакам реда... Броя, броя - и все 10 ги изкарвам контактите за зареждане, а 5 човека чакат преди мен - и си викам: днес ще ми излезе късмета, защото петимата, които зареждат са вече от 5 чАса тук, значи, ако сега е обедно време - къде 22 ще се освободят цели 5 контакта и - о, щастие!!!
Да, ама - не! Леко ми помръква усмивката, защото шефът на станцията имал 3-ма служители, които били на работа, затова те били с предимство... Оффф, викам си - поне два контакта ще са свободни към 22 часа..., все пак утре тръгвам към морето...
И, докато си мисля с усмивка за морето - две линейки за бърза помощ вече изместват останалите - не са били дежурни, но трябвало да заредят...
Шефът на станцията прави списък на чакащите, но постави отгоре другите трима свои служители, които ще дойдат нощна смяна, както и сутрешните трима.... Оказва се, че и той ще зарежда, а преди малко се обадила и жена му, а сестра му пък настоявала да зареди, ама само за 3-4 /до 5/ часа, защото я чакали в една банка в края на работния ден... В тоя момент мина един министър /тия нямат ли си в гаражите на министерството контакти за зареждане???/, но и той бързал за среща с някаква делегация..., та седна до мен, на бордюра, за да ми сподели проблемите си... Заплака! Честен кръст! Потискала го работата в министерството и обстановката..., а гаражът бил като зандан /с неговата клаустрофобия!/..., ама сам си карал служебната кола, защото имал страх от шофьори, откакто... Изключих и не чух края на риданията му...
На едно от устройствата гнездата нещо се прецакаха, та шефът завъртя на поддръжката... За 15 минути дойдоха 2 момчета. Защо дойдоха всеки с автомобил - първоначално не зацепих..., ама скоро ми светна: и те ще зареждат, защото щели да пътуват... Повредата се оказа лека, но те пък не взели един инструмент - как му беше името - да де - май беше товарна вилка, ама може и друг да е бил - с някакво съпротивление...... Звъннаха на свой колега - и чудно - той се отзова за броени минути... Разбираемо е, също трябвало да зареди...
Абе, тия си правят с мен бъзик! Направих си сметка, че /с известен резерв/ утре по обяд може би ще ми се отвори парашута. Значи: ще въртя в хотела, за да си отменя резервацията, защото не ми се тръгва през нощта - около 22 часа...
И тогава ми просветна! Как не съм се сетил до сега! С тоя нов автомобил... Имам двама фирмаджии - приятели, в халетата на които има трифазен ток. Морето е спасено! Какво доживяхме... Е, хайде де - нали винаги сме били за екологията!
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
И накрая копирано от друг форум, от човек който засегна аспектите на инфраструктурата.
Ако включиш колата в нормалната мрежа се зарежда за 8-10-12 часа. Ако искаш бързо зареждане - трифазен ток. Само дето мрежата в градските квартали не е направена да издържа такова натоварване. Може да изградиш няколко станции. Но ако над 20-30% искат станции за бързо зареждане на трифазен ток - тогава трябва подмяна на цялата енергийна инфраструктура - кабели, трафопостове, етц.
Проблемите все още са повече от решенията не са лесни и не е ясно дали и кога ще се случат. Ако правителствата решат да спрат субсидиите - не е ясно дали няма цялата идея да оттече в канала.
Коментар
-
Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнениеБезименен, когато човек разсъждава в аритметична прогресия един процент пазарен дял е нищо и трябва да мине около 99 пъти повече време за да стигнеш близо сто процента. Обаче когато мислиш в геометрична прогресия осъзнаваш, че достигайки един процент проникване долу горе си свършил половината работа. Остават ти само седем удвоявания и си на сто процента. Освен това повечето нови технологии имат учудващото свойство да се удвояват на относително равен интервал от време. Може да се каже, че през 2008-2011 бях силно повлиян от идеите на Рей Курцвейл за прогнозиране на технологични промени. Доста са интересни. Дават на пръв поглед скандални изводи и рядко се дънят. Ясно е, че има обширни раьони където проникването на нови ел автомобили ще се забави с десетилетия заради липсата на инфраструктура. В обширни части на Африка, централна Азия и Русия ДВГ ще бъде без алтернатива и десетилетие след като цивилизования свят мине на елетроавтомобили. Там и сега няма. Африка са 42 автомобила на хиляда човека а Пакистан само 16. Това слабо променя общата картина.
Това за удвояването на новите технологии е валидно за част от тях. А не за всички.
Примерно мощта на процесорите и производителността на телефоните се удвоява - това е факт. Но какво то това освен да ти показват шарени анимации.
Дисково пространство и обема данни се увеличават, но скоростта на Интернет не се увеличава пропорционално. Все още най-бързия начин да пратиш много данни е да ползваш DHL. Не случайно Амазон наскоро пуснаха услуга - камион със сървъри с много дискове обикаля да ти събира данните, които искаш да ги качиш в облака на Амазон.
През 1971 година САЩ (а и целия развит Свят) обява война на болестта рак. Почти 50 години (47 год) по-късно няма лек за рак. Милиарди долари налети от тогава до сега. Мощните компютри и новите технологии, които ги има последните години, също не могат да решат този проблем.
Айфона стана на 10 години. Освен една камара екстри и шарени анимации - нещо друго да се промени спрямо първата версия. Много по-хубави снимки и видео. Но батерията да се промени - тц.
Проблемът с батериите (не само за телефон и автомобили) е известен от десетилетия. Последните 10 години се наливат огромни пари за прогреса на батериите (щото е ясно, че който направи пробив и го патентова, ще изкара луди кинти). Освен подобрения в съществуващата технология - нищо ново няма. Дори няма х2 (по две увеличение спрямо преди 10 години).
Истински случай с Тесла - тръгнали на дълъг път с едно зареждане на междинна станция - 20-30 мин не е голям проблем да изчакаш да ти се зареди колата. Всичко звучало добре на теория, докато не стигнали до станцията. Там опашка от коли - ентусиасти като тях тръгнали и те на екскурзия. Нямаш избори, чакаш. И така ти отиват 4-5 часа джобен тенис на пътя вместо да си вършиш работата. Нито може да се върнеш, нито може да продължиш. Нито може да вземеш една туба бензин и да я сипеш в резервоара. Нито може да се включиш в нормалната мрежа (всъщност можеш да се включиш в нормалната мрежа - но поне 6-8 часа трябва да чакаш).
И накрая копирано от друг форум, от човек който засегна аспектите на инфраструктурата.
Ако включиш колата в нормалната мрежа се зарежда за 8-10-12 часа. Ако искаш бързо зареждане - трифазен ток. Само дето мрежата в градските квартали не е направена да издържа такова натоварване. Може да изградиш няколко станции. Но ако над 20-30% искат станции за бързо зареждане на трифазен ток - тогава трябва подмяна на цялата енергийна инфраструктура - кабели, трафопостове, етц.
Проблемите все още са повече от решенията не са лесни и не е ясно дали и кога ще се случат. Ако правителствата решат да спрат субсидиите - не е ясно дали няма цялата идея да оттече в канала.
Коментар
Коментар