IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Преди 2 седмици някъде, говорих с приятел производител на електроника (и за автомобили, работи с някои от големите дилъри в бг) по темата. Според него, ще е вярно, но бъдещето по думите му не е в батериите, а в кондензаторите. Няколко дни по-късно пък друга умна глава, дър на науките, доцент и т. н. ми обяви на въпросите, че според него ще са еди кои си ........ батерии, които ще търпят още развитие и са евтини. Знам, че София се движеше или още се движи автобус на кондензатори. Като лаик по темата се опитах да почета малко по темата и поне да се опитам малко да вникна. Уви, липсва ми достатъчно научен или инженерен, личен потенциал, но доколкото разбрах - кондензаторите имат много плюсове пред батериите, но още не могат да осигурят достатъчно дългия пробег на батериите. Ако обаче се случи този скок който приятеля ми прогнозира, това ще значи коренна промяна в автомобилите. Вероятно двата вида ще се движат заедно известно време, но ако кондензаторите победят, на производителите на батерии е спукана работата, значи и на техните акции от един момент напред.

    В последните модели обаче, се вижда това за което сме си писали тук преди няколко години. Вместо 1, някои от производителите слагат 4 двигателя, коeto изхвърля голяма част от частите. Ауди ще пускат подобна, а хърватите с техния спортен модел, който издуха Ферари, дори май не са имали колебания.
    Last edited by Jay Gould; 12.10.2017, 01:46.
    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

    Коментар


    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

      Фантасмагории... Таквиз ги плещеше преди години форексмастерът.
      А през зимата кой ще духа на предното стъкло на електромобила? А на задното? А как ще се топлят пътниците? През лятото кое ще захранва климатика, за да ме спаси от горещината?
      Ами ако отивам зимата на Нова година някъде в планината, кой ще ми гарантира, че няма да закъсам някъде? С енергия само за 300км, кое по-напред? Сега имам гориво за 800-900км. И мога да си нося още.
      Че аз съм закъсвал на магистралата от Варна за Шумен... Вярно че беше преди 14-15 години, ама се върнах да спя във Варна, щото виелицата беше затрупала пътя.

      И кой ще изгради мрежа от зарядни станции на всеки 30-40 км? И като тръгна за София и мина 250-300км ще спирам за презареждане и да пренощувам в Правец ли?
      Вяра трябва Гигов,вяра.
      Разходи се до Калифорния и ще видиш,че туй дето го смяташ за фантасмагории,вече е настояще.

      Друг е въпроса, че по наще географски ширини,няма да стане близкото бъдеще.
      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение
        Да де , ама в мътната вода, рибари като Мъск извадиха бая шарани...дълго време още ше е мътна.
        Не съм му фен на тоя, но го признавам за рибар

        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
          Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години http://investments.dir.bg/_wm/librar...ne-do-8-godini

          Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $ 30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $ 20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си....

          Общо взето нещата които сме си говори с някои тук, преди няколко години...
          Фантасмагории... Таквиз ги плещеше преди години форексмастерът.
          А през зимата кой ще духа на предното стъкло на електромобила? А на задното? А как ще се топлят пътниците? През лятото кое ще захранва климатика, за да ме спаси от горещината?
          Ами ако отивам зимата на Нова година някъде в планината, кой ще ми гарантира, че няма да закъсам някъде? С енергия само за 300км, кое по-напред? Сега имам гориво за 800-900км. И мога да си нося още.
          Че аз съм закъсвал на магистралата от Варна за Шумен... Вярно че беше преди 14-15 години, ама се върнах да спя във Варна, щото виелицата беше затрупала пътя.

          И кой ще изгради мрежа от зарядни станции на всеки 30-40 км? И като тръгна за София и мина 250-300км ще спирам за презареждане и да пренощувам в Правец ли?
          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Като бивш фен на прогнозите и настоящ неверник на всякакви прогнози, много се кефя да тропя на прогнози, дето не се сбъдват.

            Някой прави прогноза. Гледам назад другите му прогнози и гледам дали са се сбъднали и му ги търкам в носа.

            Статия от 12.10.2011 - През 2020 г. в Европа ще има между 5 и 10 млн. електромобила

            http://www.investor.bg/evropa/334/a/...mobila-124350/

            В момента сме почти 2018 демек има 2 години до 2020. А по пътищата на Европа се търкалят по-малко от 1 милион електрички (около половин милион).

            Ми за оставащите 2 години трябва да се продадат по 2 милиона на година, за да се достигне този брой.


            Фалшива прогноза.


            Last edited by mathematician; 12.10.2017, 00:39.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
              Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години http://investments.dir.bg/_wm/librar...ne-do-8-godini

              Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $ 30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $ 20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си....

              Общо взето нещата които сме си говори с някои тук, преди няколко години...
              Да де , ама в мътната вода , рибари като Мъск извадиха бая шарани...дълго време още ше е мътна.

              Коментар


              • Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години http://investments.dir.bg/_wm/librar...ne-do-8-godini

                Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $ 30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $ 20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си....

                Общо взето нещата които сме си говори с някои тук, преди няколко години...
                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                Коментар


                • Тук има преглед на статии от преди 3-5 години http://www.investor.bg/temi/%D0%B5%D...B8%D0%BB%D0%B8

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                    Енергията за търкаляне на кола е еднаква,независимо от двигателя.Електромобил е с предимства,ако е лека черупка "без пасивна безопасност",с велосипедни гуми и скорост до 50км/час.Само за в град
                    Сега в БГ битов ток е около 6 стотинки за мегаджaул

                    "49 мегаджаула за килограм е метана, цена 1.50, около 3 стотинки на мегаджаул
                    36 мегаджаула за литър е дизела цена 2.50 около 7 стотинки за мегаджаул
                    32 мегаджаула за литър е бензина цена 2.40 7.5 стотинки за мегаджаул

                    Естествено, цената за джаул е най-ниска при метана в момента. Затова излиза тънкажно да се кара на метан, ако инсталацията работи оптимално." http://www.subaruclubbg.com/forum/vi...php?f=1&t=9868
                    p.s Но математиката е безсилна пред мегабаитовете на медиите
                    Но математиката е безсилна пред мегабаитовете на медиите p.s2КПД на ДВГ е 25-35%,а на двигател за електромобил над 90%.Но ще е скъп още поне 10 години ....Предишия балон с "водородната енергетика"- "Синтетично гориво 40 цента на литър" 03.2011 http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=817623 p.s3 Мнение и данни на заинтересован клъcтер "Електромобили"
                    http://emic-bg.org/files/Energy_efect.pdf
                    Преди всеки инвестиционен балон се купуват журналисти.Медиите са наи голямия катализатор за прахосване на ресурси.Полезно е да прочетем стари мнения Компанията за електромобили Better Place обяви ликвидация след $ 850 млн инвестиции"Емблематичната компания за електромобили Better Place се опита да направи света едно по-добро място за живот. Идеята на израелската фирма бе да замени бензиностанциите със станции за смяна на акумулаторни батерии на електромобили, където смяната им ще отнема толкова време, колкото да напълниш резервоара." http://www.dnevnik.bg/zelen/2013/05/..._place_obiavi/
                    Last edited by Minavast; 27.05.2013, 16:35.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                      Пускам ти цитат от Уикипедия, щото повече не заслужаваш. Като начало трябва да правиш разлика между "парна машина" и "парна турбина". Ама това е само за начало ....

                      С това мисля да приключа с теб. Относно АЕЦ и ВЕЦ пък въобще няма какво да говорим. Айде лека нощ и да ти е сладка ракията ...

                      Балонът „Електромобил“ ще се спука до 2-3 години


                      Шефът на IFA Вили Дийц прогнозира, че модата на електромобилите ще влезе във фаза „Отрезняване“ най-късно през 2012 - 2013 година.Гайзлинген: За немския Институт по икономика на автомобилната индустрия (Institut für Automobilwirtschaft - IFA) не стои въпросът дали „Електробалонът“ ще се спука, а кога. Шефът на IFA Вили Дийц прогнозира, че модата на електромобилите ще влезе във фаза „Отрезняване“ най-късно през 2012 - 2013 година.

                      При направата на екологично-икономическа оценка на ползването на електромобила се налага изводът, че електроколите имат смисъл, само ако необходимата електроенерегия се добива от източници, които не изхвърлят въглероден двуокис (CO2) в атмосферата, се казва в работен документ на IFA. Случаят не е такъв например, когато токът се добива от ТЕЦ, независимо дали централата работа на въглища, мазут или други подобни „фосилизирани източници“.

                      Според института се подценява и фактът, че цените на тока в световен мащаб ще растат чувствително, ако за неговото добиване се ползват само възобновяеми енергийни източници. Днешните сравнително изгодни цени на електроенергията са постигнати, според IFA, само благодарение на факта, че за добиването на съществена част от нея се ползват сравнително евтините каменни и кафяви въглища. Токът, добиван от възобновяеми енергийни източници е с най-малко 50% по-скъп.

                      Дори при сегашното положение, цените на електроенерегията в Германия са се повишили с 60% в периода 2000 - 2010 година. Цената на бензина за същия период се е повишила само с 40 на сто.

                      http://www.automedia.bg/news/article_10922.html

                      С това аз мисля да приключа с тебе

                      Коментар


                      • Така или иначе, електромобили сигурно ще има.
                        Обаче, като заговорим за автономност, скорост на зареждане, развита инфраструктура, енергийна плътност на акумулаторите и т.н., тези 50 до 60% пак спадат докъм 30 /виж кпд на акумулаторите/ и, в световен мащаб, няма да имаме точно снижаване на замърсяванията. Просто, ще ги изнесем извън градовете.
                        Обаче, това няма да спре затоплянето, нито топенето на ледниците.
                        накратко, ще имаме разнообразяване на автопазара...и толкова.
                        За да се произведе само медта в ел.двигателите, в природата се изхвърлят толкова емисии СО2, да изтръпнеш.
                        Не се палете, земя има съвсем наблизо. има-няма, 4 км...в посока НАДОЛУ.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от dosadnik Разгледай мнение
                          Mи айде светни ме тогава като нямам елементарни познания.
                          Пускам ти цитат от Уикипедия, щото повече не заслужаваш. Като начало трябва да правиш разлика между "парна машина" и "парна турбина". Ама това е само за начало ....
                          Парна машина, изпускаща пара в атмосферата, би имала практически КПД от 1 до 8 %, а машина с кондензатор и разширена проточна част може да постигне КПД до 25 % и даже повече. Топлоелектрическа централа с прегряване на парата и регенеративно подгряване на водата може да постигне КПД 30 — 42 %. При централи с комбиниран цикъл на пара и газ, в които енергията на горивото се използва отначало за завъртане на газова турбина, а след това за парна турбина, КПД може да достигне 50 — 60 %.
                          С това мисля да приключа с теб. Относно АЕЦ и ВЕЦ пък въобще няма какво да говорим. Айде лека нощ и да ти е сладка ракията ...
                          He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                          Коментар


                          • май ти трябва неделно у-ще
                            на тебе, докато си чешеш
                            езика, ората вече си ги
                            произвеждат и продават
                            http://www.automedia.bg/news/article_15671.html
                            Първоначално изпратено от dosadnik Разгледай мнение
                            Mи айде светни ме тогава като нямам елементарни познания.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                              Пич, намери си друго амплоа. Нямаш елементарни познания за да дискутираш по въпроса..... Айде Друм, както е казАл мАкедонскио войвода ....
                              Mи айде светни ме тогава като нямам елементарни познания.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от dosadnik Разгледай мнение
                                Не съм чел темата, може и да го има това мнение, ама аз да знам, че съм си го казал

                                Значи при един дизелов двигател съвременен, имаме около 40% КПД. Демек като сипеш 1 кило нафта, с 40% от нея ще пътуваш, другите 60% отиват в атмосферата да красят пейзажа

                                Такааа. При електрическата хуйня, имаме нужда от ток. Тоя ток, засега поне, в най-голяма степен се произвежда от ТЕЦове, като най-честото гориво в тех са въглищата , дето са по мазни и от нафтата. ТЕЦ-а има КПД около 18-20% щото все пак е технология 19век, нали - парни машини, ала-бала. Сипеш 1 кило въглища, 18% от тех станат на ток, с другото красиме пейзажа, да е готино на птичките и пчеличките нали
                                Тея 18%, по жицата, пожизата и хоп в контакта, дето ще зареждаме електричката - само дето вече са станали 16% , щот жицата грее и има загуби От тея 16% , електрическата хуйня реално ще усвои 15% щото батерии, ала бала и те имат загуби. Та да обобщим:

                                1. Дизелов двигател - 40% КПД
                                2. Електрическа хуйна - 15% КПД

                                Отделно, че да се направят тея оловни батерии, ще се такова таковато на околната среда, па после като се скапят и требва да се хвърлят съвсем забавно ще стане

                                Извод - поредната балонджийска технология от разряда на слънцестърчалките и ветро-хуйните
                                Пич, намери си друго амплоа. Нямаш елементарни познания за да дискутираш по въпроса..... Айде Друм, както е казАл мАкедонскио войвода ....
                                He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                                Коментар

                                Working...
                                X