Гледате доста повърхностно като правите анализите си и изводите за бъдещето от гледна точка на текущото състояние. Електроавтомобилите се движат като проникване сред потребителите по същият начин както GSM и интернет. В момента в развитият свят около един процент от колите са електрички. Това е страшно много защото остават само седем удвоявания за да стигнеш до близо сто процента. Освен това доста примитивно приемате, че цената на един киловат батерия ще остане постоянна на тези нива. Това е отново грешен модел. Със всяко удвояване на производството цената на батериите пада с определен процент. Така цената на електроавтомобилите ще пада непрекъснато а новото производство ще расте непрекъснато в геометрична а не аритметична прогресия. Отделно падащата цена на електричеството от ВЕИ ще подпомогне ел. автомобилите. Единственото нещо, което може на този етап да забави процеса на проникването им се срив на цената на петрола. Но това пак ще е временно. Не на подледно място електроавтомобили, ВЕИ и хоум сторидж на електричество трябва да се разглеждат в цялост а не като отделни технологии. Напредъка на всяка една подпомага другите и създава търсене. Грубите сметки сочат, че след 2020 година никой не може да се опре на съчетанието на ВЕИ, ел.автомобили и хоум сторидж. Процеса ще е лавинообразен и някак си ще бъде неочакван за всички. В общи линии в рамките на десетилетие каквито и субдидии да има за петрола и въглищата няма как да оцелеят.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Извинявам се за спама, ама кой е тоя мобилен оператор? Не изплащаш ли на вноски всеки месец поне два пъти по 300?))))))))))))
Коментар
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение
На принципа на мобилните телефони предполагам.Телефона струва 300 лв ,а мобилният оператор ти го дава за 10 пв срещу абонамент.
Извинявам се за спама, ама кой е тоя мобилен оператор? Не изплащаш ли на вноски всеки месец поне два пъти по 300?
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
И още нещо.
Една газова бутилка, с която минаваш 300км струва 60 лв. А колко струва една батерия, която дава 300 км пробег? 10 000 долара? Или повече?
Колко ще е "наемът" на батерията. Иначе казано, колко ще са амортизационните отчисления?
Задаваш толкова неудобни въпроси... По-лесно е да застанеш от "печеливщата" страна и да се бориш за еко-то..., нищо, че ще се натовариш допълнително - това е в полза на прогреса!!! И на джобовете на ония, които ще получат почти даром производството /а после ще се "отчетат" на когото трябва/...
Всички ще са ужилени, без производители, управляващи /с "обществени"-те поръчки/ ..., а, да - и на "еколози"-те ще запушат устата с някой нов автомобил..., а останалите - ще си разпределят "по равно" НЕГАТИВИТЕ..., но ще е някак така - на майтап ужилването - и най-вече, за да просперира детелинката от рекламата...
Така, де - не заставайте срещу "прогреса" /на някои/ и срещу "еко"-то /на други/, защото са голяма сила... Срещу ръжен... Я си извадете от сега парите и утре - всички коли с ДВГ - една по една - на вторични!))
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
И още нещо.
Една газова бутилка, с която минаваш 300км струва 60 лв. А колко струва една батерия, която дава 300 км пробег? 10 000 долара? Или повече?
Колко ще е "наемът" на батерията. Иначе казано, колко ще са амортизационните отчисления?
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
Оборотна батерия викаш...
Мда... а кой ще я плати? Че то цената на батерията е половин автомобил. Ако я плати някой частник, верига за електростанциии например, то парите ще се платят от потребителя. Сменяш батерията, ама си плащаш цената.... Това е естествено в пазарната икономика.
Ако обаче държавата реши да спонсорира "екологичните" коли, то цената ще бъде платена от всички. От теб и от мен. Ще спечелят тези, които карат електромобили.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение
Батерията ще е оборотна,като бутилките за газ даваш празна,връщат ти заредена и си плащаш
някой кинта за зареждането.
Една газова бутилка, с която минаваш 300км струва 60 лв. А колко струва една батерия, която дава 300 км пробег? 10 000 долара? Или повече?
Колко ще е "наемът" на батерията. Иначе казано, колко ще са амортизационните отчисления?Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение
Батерията ще е оборотна,като бутилките за газ даваш празна,връщат ти заредена и си плащаш
някой кинта за зареждането.
Мда... а кой ще я плати? Че то цената на батерията е половин автомобил. Ако я плати някой частник, верига за електростанциии например, то парите ще се платят от потребителя. Сменяш батерията, ама си плащаш цената.... Това е естествено в пазарната икономика.
Ако обаче държавата реши да спонсорира "екологичните" коли, то цената ще бъде платена от всички. От теб и от мен. Ще спечелят тези, които карат електромобили.Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнениеПравят така ,че батериите да могат да се сменят за секунди и сегашните бензиностанции стават място за зареждане и подмяна на батериите и
ходи дето искаш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
Правилно се ориентираш в ГЛАВНОТО. А главното на електромобила е батерията. Всичко останало е лесно и скучно, известно е от 100 години. Електрокари има от 100 години. Всеки електромобил е един електрокар, дори да е Тесла. Впрочем преди три дни заводите на "Тесла" освободиха над 700 работници. Май новата им кола не се получи. Трудно е за 35 000 долара да направиш свястна електричка, която да се конкурира с бензинова кола.
някой кинта за зареждането.Last edited by Grosss; 16.10.2017, 20:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Не, българинът е спестовник. Той ще предпочете втора /че дори и трета/ръка - автомобилЧЕ - и ще се хвали, че си е взел бижу... С голям късмет, разбира се..., а след 5-6 месеца и 7-8 връщания с "Пътна помощ" - ще "кАндиса" да си вземе "нова" батерия..., ама - пак на старо... Но ще я купи за има-няма 5 бона и с "голямата отстъпка"... После ще мине по същият път, нови 7-8 прибирания с такси /на пътя от София за Варна/ и с пътна помощ...
Вече е убеден, че му трябва НОВА батерия... Отпреди си знае, че характер се гради в трудности... Намира си нашият герой - с треперещи пръсти в нета батерията и стои като треснати... Абе, това да не е цената в левове? Кой ще ти даде цена в лева от другата страна на земното кълбо???
Ами сега! Ми тя, цената на батерията, с доставката - повече от цената на автомобилчето - втора ръка...
Финал... засяга всички майки, лели, стринки, каки...))
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ти пак мооже да купиш за 150000, аз говоря за по будалестите какво да си купят
Не, българинът е спестовник. Той ще предпочете втора /че дори и трета/ръка - автомобилЧЕ - и ще се хвали, че си е взел бижу... С голям късмет, разбира се..., а след 5-6 месеца и 7-8 връщания с "Пътна помощ" - ще "кАндиса" да си вземе "нова" батерия..., ама - пак на старо... Но ще я купи за има-няма 5 бона и с "голямата отстъпка"... После ще мине по същият път, нови 7-8 прибирания с такси /на пътя от София за Варна/ и с пътна помощ...
Вече е убеден, че му трябва НОВА батерия... Отпреди си знае, че характер се гради в трудности... Намира си нашият герой - с треперещи пръсти в нета батерията и стои като треснати... Абе, това да не е цената в левове? Кой ще ти даде цена в лева от другата страна на земното кълбо???
Ами сега! Ми тя, цената на батерията, с доставката - повече от цената на автомобилчето - втора ръка...
Финал... засяга всички майки, лели, стринки, каки...))
Last edited by безимeн; 16.10.2017, 19:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеВече съм убеден на 100%!
Защо заложих на губещата теза, като си знаех още отначало, че "зелената" енергия ще победи...
Само не разбарах, при новите данни, свързани със зареждането - с колко се оскъпяват тия 33 000 €?
Ми, то - съвсем не е много! Само че..., пак се колебая - това Хюндайче, с тия 100-на коня - каква динамика ще ми даде? Ми те ще Фърчат край мене, а аз ще настъпвам педала, ама... Бе, нали говорехме да някакви супер-електромобили - от над 150 000 €.. . къде остана снимката от автосалона? Ще си я поставя до контакта за трифазен ток - и още утре отивам да си инсталирам, докато не са усетили да скочат цените...
ходи дето искаш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеВече съм убеден на 100%!
Защо заложих на губещата теза, като си знаех още отначало, че "зелената" енергия ще победи...
Само не разбарах, при новите данни, свързани със зареждането - с колко се оскъпяват тия 33 000 €?
Ми, то - съвсем не е много! Само че..., пак се колебая - това Хюндайче, с тия 100-на коня - каква динамика ще ми даде? Ми те ще Фърчат край мене, а аз ще настъпвам педала, ама... Бе, нали говорехме да някакви супер-електромобили - от над 150 000 €.. . къде остана снимката от автосалона? Ще си я поставя до контакта за трифазен ток - и още утре отивам да си инсталирам, докато не са усетили да скочат цените...
Коментар
Коментар