Първоначално изпратено от analog
Разгледай мнение
Не са си направили добре сметката, че електричките са удачни в града.
По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.
Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас

Коментар