Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
bota156, няма проблем с главините на алфите, те стягат яко защото знаят че стари резби които са занивани и развивани охлабват после понеже са изгладени. Тях ги притеснява да не се развие някое колело стягано при тях и да стане беля. Затова стягат здраво и ако спукаш гума ще викаш пътна помощ да те возят до сервиз. Варианта е ти да си ги стягаш на ръка, и като покараш малко ги опитваш да ги дозатегнеш и малко повече като покараш пак ги пробваш защото те както пиша не случайно ги стягат много по здраво.D.Y.F-091066
Коментар
-
Да ви дам инфо за края на сагата. Останалите ги развиха. Скъсания също ми го смениха со оригинален стар болт останал след слагане на секрети. Проблема е в главините на алфата - всички са така според майстора ми. По дупките и търсенето се дозатягат и заклинват. Прясно сменени се развиват с поглед, след 6 месеца ще са доста по спечениНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
1. Пич, не ми коментирай мненията. Зададен е въпрос - ако можеш - отговори му.
2. Нямаш понятие как се работи с динамометричен ключ! С него се стяга! Между другото - той ти дава възможност ДА ОТЧЕТЕШ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ, КОЙТО ПРИЛАГАШ КЪМ РЕЗБОВОТО СЪЕДИНЕНИЕ.
ЗНАЧИ: УПРАЖНЯВАШ СИЛА, ДОКАТО СТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СТОЙНОСТ.
СТИГНЕ ЛИ ТАЗИ СТОЙНОСТ - СПИРАШ ДА ЗАВИНТВАШ. (скъсали са болта, защото предния път са пренатегнали НАД допустимата стойност)
3. ВИНАГИ Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ДОПУСТИМАТА СТОЙНОСТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! ВИНАГИ!
Затова производителите дават стойности за ДОПУСТИМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, както и за ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!
Божеее, какви дреболии не знаят българските инжИнери...
Last edited by Pyramid; 18.05.2024, 08:44.
Коментар
-
Кутиите (ако имаме предвид автоматична предавателна кутия) не се "чупят" (израз на български инжИнер), АКО се спазват предписанията на производителя.
Бих казал, не се "чупят", а в споменатия случай (на "теглене" до сервиз "по български ") - недопустимо се износват фрикционните дискове, което изисква скъпо струващи части и скъп ремонт: демонтаж, смяна, монтаж и изпитване от квалифициран специалист.
Със сигурност не е малко да знаеш, че помпата подава масло при необходимото налягане, но това е крайно недостатъчно, за да се дават произволни съвети във форум в нета.
За да свържа повода ми за коментар със случая на Бота, както и, за да не остане някой с грешно впечатление - ще спомена, че ВСЯКА част, механизъм или възел от превозното средство има препоръчителен диапазон на момента на затягане.
Гореспоменатият специалист в специализиран сервиз, знае стойността на момента на затягане (за да не се скъса болта при следващ ремонт), например на съединителя на преобразователя на въртящ момент и масления филтър при монтаж... И не се върти "на пожар" с пистолета за сгъстен въздух..
(8 - 10 N.m), а НЕ над тия стойности!
По този начин производителят гарантира безотказна работа при определени условия или режими на работа на двигателя.
И, разбира се - може да му се потърси отговорност... и ще плаща "като поп"!
Коментар
-
mikomikov, сега той се ядосва, пуши му главата и да не издевателстваме. Ще ги оправят, дребна работа е. Ти разбра ли да идеш да ти развият болтовете и да ги накараш да ги стегнат на ръка. Най добре, гледах един приятел как ги зави с електрически винтоверт с малък въртящ момент и после на ръка с динамотричен, после пак минаваш с динамометричен да ги завият след като покараш малко и ще си сигурен че ако трябва да смениш гума на пътя ще може с ключа в багажника да се развие, няма да викаш репатрак с тази автоматична скоростна кутия може да го чакаш да дойде много отдалеч и да стоиш на пътя и после и да се возиш в репатрак заради една спукана гума. Не искаш да си провериш може ли да се тегли са се качи на платформа. Обикновенно не се счупват кутиите и да не е включен режим да позволи изтегляне няколко метра, но сериозно се амортизират защото няма смазване и двигателя ако не работи, но ако може да работи го запали задължително защото така работи помпата на кутията и тя се смазва.D.Y.F-091066
Коментар
-
mikomikov, развиваш капачката на казанчето за спирачна течност и топваш една чиста отверка, после с нея капваш на скъсания болт и черпиш някой една кола, но му кажи да не се олива с нея.D.Y.F-091066
Коментар
-
На някои все още не им е станало ясно, че ако болтовете се завинтват (стягат) с динамометричен ключ - винаги ще бъдат изпълнени предписанията на производителя, чиято кола караме.
Това е изискване и на разследващите причини за ПТП, както и за регресни искове към производителя, но май много сложно става за ума на инж. Ганев.
..........
Преди да приключа казуса, зачетох се и си представих как "се залива" с кола в сервиза скъсан болт във вертикалната равнина... Няма да падне и капка на пода... и ще се пие кола на поразия...
........
Очевидно малко хора познават ефективността на спрея WD-40 с тънък накрайник върху дюзата. Скъсаният болт може да се обходи неколкократно, без на пода да капне капчица. Струята е насочена точно върху желаното място на контакт. Изчаква се малко, за да проникне препарата... (а какви още приложения има..., абе - кофти е, защото за същите пари бих си купил 3-4 коли!!!)
Формулата на WD-40 е позната само на производителя, а ефектът е непознат на потребителите, защото в България си купуваме... кола...
Баси инжИнерната мисъл! Баси и чудото!
))
Да не се счита за реклама!
Коментар
-
Всяко резбово съединение като се развие и завие губи част от своята работоспособност, сцеплението в резбата, тя се изглажда..Българските инженери това го учат, не ги подценявай въобще.
Ти си както едни специалиасти на които проблема им беше че една кола от аспуха си вади тел. Викат гледай колко тел навихме, така хванали я и я навили на ръката едно топченце малко им се получило. Казвам - това да ви е проблема момчета, като извади още пак така ще я съберете. И въобще не им прави впечатление че двигателя реве, защото има една конусна телена гарнитура която очевидно липсва и е излязла на тел през ауспуха.
Тези моменти на затягане с динамометричен ключ са за нови резбови съединения, но пак добре е да се мерят - успокоява.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИ ......
Стари резби и болтове не е препоръчително с динамометричен ключ да се мерят като се стяга. Нови, които са в масло и са развивани веднъж - да.
1. Пич, не ми коментирай мненията. Зададен е въпрос - ако можеш - отговори му.
2. Нямаш понятие как се работи с динамометричен ключ! С него се стяга! Между другото - той ти дава възможност ДА ОТЧЕТЕШ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ, КОЙТО ПРИЛАГАШ КЪМ РЕЗБОВОТО СЪЕДИНЕНИЕ.
ЗНАЧИ: УПРАЖНЯВАШ СИЛА, ДОКАТО СТИГНЕ ОПРЕДЕЛЕНАТА СТОЙНОСТ.
СТИГНЕ ЛИ ТАЗИ СТОЙНОСТ - СПИРАШ ДА ЗАВИНТВАШ. (скъсали са болта, защото предния път са пренатегнали НАД допустимата стойност)
3. ВИНАГИ Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ДА СЕ КОНТРОЛИРА ДОПУСТИМАТА СТОЙНОСТ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ! ВИНАГИ!
Затова производителите дават стойности за ДОПУСТИМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, както и за ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!
Божеее, какви дреболии не знаят българските инжИнери...
- 1 like
Коментар
-
И с кока кола става, изпиваш я и изваждаш шпилката.
Те най вероятно парчетата ще се развият лесно, има инструмент за вадене на шпилки - парчета от скъсани болтове.
Стари резби и болтове не е препоръчително с динамометричен ключ да се мерят като се стяга. Нови, които са в масло и са развивани веднъж - да.Last edited by supertrader; 28.04.2024, 17:48.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар