IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
    Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много
    Вижте даже и в Гъгъл можете да намерите каво е това "Товарна Характеристика на двигател". И Ел. и ДВГ, и Газовите Турбини , че и Парните Двигатели си имат такива характеристики. Тази имено характеристика ви показва защо на ДВГ-тата им трябва скоростна кутия че и съединител. И защо на Ел двигателите не им трябва. Пак от там ще се светнете че дизеловите локомотиви от край време са "хибриди". ДВГ движи генератор генератора захранва ел двигателите които въртят колелата.
    В тази връзка е добре да имате предвид, че товарната характеристика на ЕЛ. Двигателя зависи от стойноста на активното съпротивление в роторната верига. Това включва и вътрешното съпротивление на източника на захранване. В случай че това е акумулатор се оказва че сал един капацитет не стига. Трябва да има и ниско вътрешно съпротивление. Ако вътрешното съпротивление на разните водородни и други клетки не е достатъчно ниско Товарната характеристика ще "омекне" и Ел Двигателя няма да може да реализира присъщото му предимство пред останалите видове двигатели.
    Така може и до скоростна кутия и съединител да стигнете.
    Пак да отбележа. Формула Е е бъдещето на ел автомобила.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много


      Не мисля, че в цитирания мой пост /предмет на "спора"/ - съм използвал думата "електричка".

      Но се дискутира нещо, което не съм твърдял, защото на някого му е хрумнало да постави някакви думи в устата ми, за да се измъкне от неловката ситуация на общите приказки.

      След малко отново същият ще излезе, за да ни каже какво аз съм мислел да кажа...

      Онова, което съм казал може да бъде прочетено долу. Не мисля, че някой има основанията да го оспорва.


      Да повторя ли, че чичо пише тук за свое хрумване - т.нар. "парко-люлка", а аз обяснявам, защо това може да доведе до голям и скъпоструващ ремонт.

      Следва невъзможна дискусия - защо твърдя неверни неща и изпращанито ми в 9-та глуха /т.е. - в Гугъл/ - за да му изгубим времето, но без нищо конкретно.. Е? Къде тук използвам определението "електричка" Не го използвам, но се радвам за това, че надприказването се получава, ако и да е съвсем безмислено...

      Нещо от вида: "Немият казал на глухия, че слепият видял куция да се състезава с бързия влак..."

      Коментар


      • Toyota unit takes stake in Australian lithium producer

        Toyota Group’s trading arm will take a stake in Australian lithium miner Orocobre for almost A$300m as car manufacturers seek to secure supplies of the critical ingredient for batteries to meet growing electric vehicle demand.
        Toyota Tsusho will take a 15 per cent stake in lithium miner Orocobre for A$282m ($224m) to more than double lithium carbonate production capacity at Orocobre’s Argentinian mine Olaroz to 42,500 tonnes per year from 17,500 previously.
        Toyota Tsusho said the investment will provide a “long term, stable supply of lithium in response to growing global demand.”
        The move by Toyota follows similar investments by Chinese electric carmaker BYD, which formed a joint venture with a Chinese pot ash producer to produce lithium carbonate and China’s Great Wall Motor, which last year took a 3.5 per cent stake in Australia’s Pilbara Minerals to secure a supply of the metal.
        Toyota Tsusho and Orocobre are also finalising plans to develop a 10,000 tonne-pear year lithium hydroxide plant in Fukushima, Japan. A decision will be made on the plant in mid-2018, Orocobre said in its statement.
        Orocobre shares climbed almost 60 per cent in 2017. Its shares were suspended on Tuesday.

        Коментар


        • Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
            Това е тема за упражнения...


            Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.

            Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.


            Т.нар. трейдър - да опита отново да отговори на цитираният мой пост, от където сам той инициира "спор", при което ми вменява неказани от мен думи и негови предположения. Моля при отговора да ползва точна терминология и технически език, без неопределености и общи изрази от вида "май".

            Не става ясно - с какво в този мой пост - същият трейдър не е съгласен, за да ме изпраща "да чета" в Гугъл?

            Какво е прочел в Гугъл самият трейдър, което опровергава написаното от мен?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
              Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
              Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
              С цел увеличаване стартовото хлъзгане и намаляване пусковия ток, при асинхронно изпълнение на двигателите, за едното чудо, може да вдигнат донякъде потреблението на алуминий. Иначе, става напечено с редкоземните метали и, по-специално, с неодима но, Китай ще отвори хранилищата, и няма страшно. Скъпичко но, ще има. Трейдърко се е шашнал за лития но, за целта, има измислени Вторични Суровини. Т.е., и тук, нещата ще се подредят. Инак, и мен ме е гъдел за преносно-разпределителните мрежи, че ще ги озори. Разходи само за транспорта, х2-х4 пъти. И, ама "изведнъж", киловатчасът за транспорт няма вече да е 22 ст. при битовите потребители, а може би, 30- 40. Вкл и за ел.колите. И прословутото "евтино" става не толкова евтино.
              После, дето се ежите за "скоростните кутии": Аз бих проектирал САМО електрически. Т.е., с превкл.броя полюси и честотно управление. Ама това няма да го обясня, да се пукат душманите.
              И аз уж съм инженер, ама като гледам тук едни "Компетентности", тръпки ме побиват.
              Със здраве всички !

              Коментар


              • безимeн - ще ти покаже технически рисунки на кутии на ел.автомобили, нямат никакви хидро трансформатори и съединители. Да беше погледнал вместо да ме учиш и си повтаряш някакви мантри като развален грамофон.Попрочети и поразгледай малко, няма да се повредиш.

                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Това е добро

                  https://bringatrailer.com/2018/01/20...lectric-truck/

                  This 1912 C-T electric truck is a heavy-duty four-wheel drive Model A 10 that was produced by the Commercial Truck Company of Philadelphia

                  Електричка от 1912 година - 4х4. И като му чета параметрите - ми те като на сегашните електрички

                  Коментар


                  • Ако ми говориш, че твоите справки са в Гугъл - спокойно можеш да си хвърлиш дипломата. Освен това съм написал 5 /ПЕТ/ точки, а мога да ти напиша повече, по които нямаш абсолютно никакви знания, за да спориш.

                    Нямам причини да пиша тук и да разисквам с теб неща, за които не можеш да формулираш най-обикновен въпрос.

                    За съжаление, точно на Гугъл се осланят повечето съвременни "специалисти". От там те получават "знанията" си, а и "дипломите", след което се хвърлят в споровете си в нета...

                    Казах и ще повторя: мога сам да задам точният въпрос, който ти не можеш да формулираш, а след това - и да отговоря на този въпрос, докато ти ме пращаш да "си правя справка" - къде? - разбира се - там където пишат все такива "спецове" като теб... ))

                    Сполай ти, "знаещи" наш, трейдъре! Ако не си разбрал до сега: доводите в споровете от типа - виж в Гугъл - са кухи! ))

                    Коментар


                    • безимeн - направи си справка в Гугъл за трансмисиите на ел.колите, нямат хидротрансформатори със сигурност. Още не са направили такава ел. кола от никой производител, а последните модели трансмисии нямат нищо общо със скоростните кутии.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        .....Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.
                        Аз си падам малко нещо инженер през последните 30 години. От опит знам, че като се наредят толкоз много "АКО" работата почва да се оттича към неясното бъдеще. В такива случай обикновено отвръщам, че с едно 50 кубиково перпетомобиле и с две кила философски камък ще стане, още по-добре, още по-бързо и още по-евтино. Съжелявам за малко заядливия тон но все пак е добре да се отчитат ресурсните ограничения при решаване на инженерни задачи.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          безимeн - те имат ли скоростни кутии, май последните модели нямат.


                          Това риторичен въпрос ли е? Ако е въпрос от инженер, зададен към мен - със същото основание мога да го задам и аз.

                          Мога да продължа въпросите:

                          1. Що е то ходротрансформатор?
                          2. Що е то хидросъединител?
                          3. Какъв е КПД на подобни безстепенни предавки?
                          4. Какъв е КПД на останалите предавателни кутии? Защо се комбинират?
                          5. Как се предава въртящият момент по различен начин от тоя, с използването на предавателни кутии? Защо е така?

                          Да не забравяме все пак, че тук не е учебно заведение. Мисля, че хората, които задават подобни на цитираният от мен въпрос - могат да почнат да се ограмотяват постепенно, отговаряйки си на петте /1....5...../, а и на други подобни /хиляди/ въпроси, които са предмет на обучение в някакви си там институции, наречени училища, университети...


                          "Те имат ли скоростни кутии?" А, имат ли ТЕ - наистина??? Кои - ТЕ? Всички ли? Тотално - нямат? Много пък имат. Какво имат? За всички ли питаме, или само за определен автомобил?

                          А какво общо има нещо неопределено, каквото е това "последните модели - май..." с информацията за конкретен автомобил?

                          Май? /лаф-моабет да става и ако може - ама да го разбера "от раз" - с 2 до 3 изречения - ето в това искаме, преди да обявим някого за некомпетентен. Защо това да не бъде всеобщата ни нагласа в следващите десетилетия. Приветствам идеята! До тук казах повече от необходимото!


                          Все пак сме в "темата за упражнения", но не трябва да забравяме, че тук не е училище. Ето това имам предвид: за какво изобщо лафя тук? Защото имам свободно време - изглежда това е причината. Хора с много време искат да научат нещо? Нека учат - кой им пречи? Отварят книгите и учат.

                          Няма да гадая кого - къде точно го сърби, за да го почеша.

                          Май...

                          Коментар


                          • Бързоходко - с цветните метали няма да е трагично, но с лития е просто невъзможно да се произведат достатъчно акумулатори, защото залежите са малко. Това което може да стане е да поскъпнат тези акумулатори поради липса на суровина, но ел. колите едва ли ще останат на литиеви акумулатори. Най добрата техоногия е газ на ток и с него да се задвижват ел. коли. Проблема е че тайната за покритията на електродите на тези клетки пак я държат американски компании и могат да кажат бомбастична цена с милиони проценти печалба и при всички положения ще държат цената висока. Ако японците направят газова турбина с много малки размери, стабилно рабатеща с дълъг живот и лагеруваща на магнитни лагери - магнитна левитация всички акумулаторни и клетъчни технологии ще се омажат. Може технологиите им да отпаднат без да са ги реализирали на пазара. При всички положения при ел.колите ще има мощно развитие и работата с лития няма да е за дълго време.

                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
                              Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                              Дали е вярно, как като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
                              И Олово или Литий или Кадмий и т.н. всякакви метали необходими за всички възможни видове акумулатори.
                              Освен това мед и алуминий ще са необходими зада се изгради една нова ел преносна мрежа(далекопроводи подстанций, трафопостове ). Така че нуждата от съответните метали би нараствала не с проценти а с пъти, та дори и с порядъци.
                              Абе стискайте палци геолозите да намерят някъде по света залежи на заредени акумулатори. Ако ли не Ел. автомобилите ще се изявяват главно във Формула-Е.
                              Ако има някакъв шанс за електрическата тяга при автомобилите, то е в рамките на хибридните версии, в които акумулатора е спомагателен възел осигуряващ допълнителна мощност при ускоряване.

                              Коментар


                              • Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                                Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?

                                Коментар

                                Working...
                                X