If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Прочее, ако излезе работоспособен мобилен вариант докъм 100 kW на реактора на Андреа Роси, защо не?
...само дето, май работи с прихванати външни неутрони и не знаеш, къде на каква мощност може да разчиташ. Шашава работа.
Pyramid - ел.колите ще завършат с вариант със собствена електроцентрала на борда на автомобила и проблемите със зареждане и автономност ще се решат по този начин. Така си мисля - реакторче над електромотора и играта ще приключи.
Куин мери 2 е с ел двигатели 6 броя, но има 8 генератора на ток. наскоро мина една новина че китайците пуснаха на вода 2000тонен кораб за речно плаване на батерии. Може би проблема с мобилността би се решил с панели по цялата кола или превозното средство+ някакъв генератор. А докато се реши този проблем може да завиждаме на героите от екарс.бг как минават 200км за 5-6 часа с около 36км средна скорост
Pyramid - ел.колите ще завършат с вариант със собствена електроцентрала на борда на автомобила и проблемите със зареждане и автономност ще се решат по този начин. Така си мисля - реакторче над електромотора и играта ще приключи.
Pyramid - ел.колите ще завършат с вариант със собствена електроцентрала на борда на автомобила и проблемите със зареждане и автономност ще се решат по този начин. Така си мисля - реакторче над електромотора и играта ще приключи.
Понякога се увличаме и, като ни хване логореята, става страшно. Да набележим повлияемите по пазари:
1.Гориво за движението на самите автомобили, течно : Ефект негативен. Удържане и обръщане тренда надолу. Натиск върху цените.
2.Конструкционни материали: Изместване фокуса от спец.стомани, чугун, сплави към цветни метали, редкоземни магнити /подтик за цените нагоре/, композити.
3.Батерии: вече е регистриран силен стимул. Растеж.
4.Гуми: без изменения.
5.Сназочни материали: Опростяване на номенклатурата, свиване на обемите. Моторни масла? - нещата се усложняват.
6.Оборудване за рециклиране /на каквото се сетиш/ - подтик нагоре.
7.Ел енергия: - Ръст на търсенето. Оттам, фотосолари, ветрогенератори, други ВЕИ, АЕЦ - все по-актуални.
8.Въглища? ОФФФ, АМАН.
...
...
...
А наддумване със самоцелно шпрехащи - Докога като деца?
...дали някой забеляза, че И автобусите СА автомобили? Принципно и в детайли. Темата е за - да повторя ли? - "Електрически автомобили как започват да влияят на пазарите" Никъде не пише нито "леки автомобили", нито за кои пазари става дума. Прецизността на изказа е важна характеристика на компетентните.
За кои пазари ли става въпрос? Отвори на първото мнение, или снощи си бил "зает", за да четеш?... "Отварям тази тема за да следим в нея развитието на пазара на електрически автомобили и тяхното влияние над авто-индустрията..."
Приемам последното изречение в мнението ти като много важна стъпка напред, преди всичко за самият теб. Осъзнал си вече липсата на прецизност в повече от твоите изказвания. Това е стъпка, преди всичко в твоето израстване! Бравос! ))
Що се отнася до мен - аз вече казах, че нямам необходимите компетенции. Просто си говоря и защитавам теза, противна на вярата в бъдещето тук, защото тази вяра не прави нищо.
Въпрос: товарните автомобили, нали са наистина автомобили, защото за тях не казваш нищо? Ето - с подобен прийом - дотук вече си спечелил спора! /питам компетентните, за да не сгреша нещо, защото все пак сега се уча.../
Иначе, как да ти кажа... Ако си достатъчно прецизен в твоята теза /която не оспорвам и която не е пълна - съвсем съзнателно, но пропускаш точно сериозният момент, за да си обясним и моят "гаф"/, бих те посъветвал да прочетеш първото мнение на човека, пуснал темата през 2010. Там се говори за "...авангардните електрически коли...", но не става въпрос, нито за автобуси, нито пък /за твое сведение/ - за многотонните товарни АВТОМОБИЛИ - а това, че услужливо за някаква хвърчаща твоя теза пропускаш ТОВАРНИТЕ АВТОМОБИЛИ - изобщо не ни показва, че можеш да говориш тук по същество...
Все пак - да не се амбицираш сега в тая посока! Аман! Вече съм признал моята некомпетентност!
Кой е компетентен, ли? Ясно е като бял ден! Компетентни са всички, които, когато седнат в автомобила и два пъти натиснат до дупка педала на газта на скорост - почват да пилят гуми... Е, има ли по-компетентен от такъв човек? Щом знае кой педал да натисне /до дупка!/ - той знае вече всичко! Интересно - защитават тезата си, но говорят за кефа, който им доставя ДВГ с течно гориво??? Как му се казва на това, че ми бяга думата /не беше демагогия, защото демагогията ми звучи като мехлем за душата.../
Кеф - цена нямаЛ... Така е, но все пак не вкарваме всичките си активи в това, което ни носи кефа... Защо ли не го правим - нали кефът няма цена! Да де - АМА разумът ни взема ВИНАГИ връх над кефа. Защо, бе??? Нали: АКО...., АКО..., АКО.... - и след тия толкова сериозно изречени доводи във вид на "АКО" - вече следва тапата и свръх-изводът: ЗАЩОТО НЯКОГА! /и задължително унищожаваме опонента с "безспорното" обвинение - ти направи гаф, който не си признаваш. Така се случват нещата в нета...
Е, на мен ми е вече леко. Признах си гафа! /ПАК в нета!/ )) Нищо ново под слънцето... /имам достъп до аудиторея, която само като свирна - унищожава всеки противник от раз... )) Хехеххехехееееее! Хубав ден на всички - и го давайте малко по-реалистично, в смисъл - "аз зная, че нищо не зная" - нещо такова беше..., но това е противопоказно за самочувствието..., абе, я си карайте както си знаете... ))
Абе, дали някой забеляза, че И автобусите СА автомобили? Принципно. Също, и в детайли. За обществен транспорт но, това по-неавтомобили не ги прави. Темата е за - да повторя ли? - "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" Никъде не пише нито "леки автомобили", нито за кои пазари става дума. Прецизността на изказа е важна характеристика на компетентните.
Очевидно не разбираш каво искам да ти кажа. Клубът няма нищо общо - какво криене, какви "товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент", какви пет лева? просто цитирах един лаф, отразяващ една философия - а именно, че цената не винаги е най-важното нещо, има и неща като кеф ...
Явно не умееш да губиш спор. Усети се, че си сгафил с твърдението си за "динамиката и теглителната сила" и сега се чудиш как да се измъкнеш. Толкова ли е трудно да признаеш - всекиму се случва да сгафи. А и аз съвсем честно признавам, че си абсолютно прав за автономността и цената
Отново ти казвам - че не знаеш какво говориш. Как излизаш ти самият от спор, в който нямаш необходимите компетенции - си е твоя работа.
Тук не е нито училище, нито ВУЗ - там можеш да направиш консултациите си, както и при производителите, ако изобщо някой би ти обяснил нещата коректно, но и ако имаш познанията, за да разбереш...
/пуснах и коментар за автобусите с батерии - може да схванеш, че нещо ти липсва, но по-скоро - няма да разбереш, щом твърдиш, че правя гаф - това ми е достатъчно.../
Хайде - за да те успокоя: направих голям гаф!
Е, това променя ли с нещо в твоите компетенции, или некомпетентността на ония от клуба, които те помпят отстрани? ))
Четете бе хора, назад съм писал много.
Вече признах, че съм направил гафа - не е необходимо да водим безплодните спорове, нали! Научих се и да губя спорове!
Но, нека да приемем, че от автобусите се тръгва. А защо не - от многотонните товарни автомобили? Или пък - от корабите /презокеански/? Нямам отговор..., опссс - какво пък беше това въртящ момент!!! Натоварване на двигателя??? Защо от автобусите? Но това е началото /оптимистично/...
Обяснявам: автобусът може да има достатъчна товароносимост, за да носи тежките и обемисти батерии, които осигуряват.... Електромобилът няма това предназначение, нито пък възможности. Е, да - НЯКОГА батериите... /тая песен се пееееееееееееее/... МОЖЕ БИ - утре! Аз също го вярвам.
Затова пък - никой не пречи на феновете на автобуси с електродвигател - да си купят такива... Това е началото - да припомня...
Ако се криеш зад някакви твои приятели в клуба..., които казвали някакви неща, кажи им, че нямат понятие от КОМПЛЕКСА: товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент... /до тук/ - Коментари няма да повтарям останалото /няколко страници назад в темата/ - и ако някой от приятелите ти има нещо съществено - да заповяда тук. Може би ще каже нещо ново, нечувано до сега в тази обрласт. Може да се посмеем с него, но да се повтарят едни и същи АКО - това, АКО - онова - НЯКОГА.... е доста скучно. Ние живеем сега. "АКО"-тата датират не от вчера /да не въртя отново старата плоча/...
АКО )))
Очевидно не разбираш каво искам да ти кажа. Клубът няма нищо общо - какво криене, какви "товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент", какви пет лева? просто цитирах един лаф, отразяващ една философия - а именно, че цената не винаги е най-важното нещо, има и неща като кеф ...
Явно не умееш да губиш спор. Усети се, че си сгафил с твърдението си за "динамиката и теглителната сила" и сега се чудиш как да се измъкнеш. Толкова ли е трудно да признаеш - всекиму се случва да сгафи. А и аз съвсем честно признавам, че си абсолютно прав за автономността и цената
He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Хич не е празен спора. Автономността си е автономност и там електрокарите са зле. Това няма нищо общо обаче с динамиката и теглителната сила. А ти точно това си написал. Ако просто беше написал, че електрокарите не стават защото не са автономни и защото са скъпи, щях напълно да се съглася с теб. Но да твърдиш, че нямат динамиката и теглителната сила на ДВГ, защото ще издъхнат след 50-60 (200-300 за Тесла) километра, е просто смешно. В момента, в който някой реши проблемите с автономността и бързото зареждане, електрокарите ще изтрепят рибата. Щото цената не е от толкова голямо значение. Както казваме в клуба SAAB - кеф цена няма Важното е удобството и кефа, ако не беше така, колите с ДВГ нямаше да изместят каруците и файтоните, които със сигурност и преди 100 години и сега, са по-евтини.
Ако се криеш зад някакви твои приятели в клуба..., които казвали някакви неща, кажи им, че нямат понятие от КОМПЛЕКСА: товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент... /до тук/ - няма да повтарям останалото /няколко страници назад в темата/ - и ако някой от приятелите ти има нещо съществено - да заповяда тук. Може би ще каже нещо ново, нечувано до сега в тази област. Може да се посмеем с него, но да се повтарят едни и същи АКО - това, АКО - онова - НЯКОГА.... е доста скучно. Ние живеем сега. "АКО"-тата датират не от вчера /да не въртя отново старата плоча/...
Очевидно, има и неща, които правилно си научил в училище. Тук визирам верижните реакции при разпада на ядрата на изотопите на урана и получаваната при това енергия... Жалко е, че тия реакции не се използват в темата, която обсъждаш тук.
Пак ти повтарям: вникни в онова, което твърдиш. Кой - кого "бие", ако няма необходимата АВТОНОМНОСТ, която се постига с течните горива? На колко ги "бият" - на 150 метра? На 200 километра?
Един колоездач би могъл да ги бие на първите 10 метра, а вероятно - и на по-голямо разстояние... Това, достатъчно ли е, за да твърдим, че колоездачът бие всички?
Ако ти се водят празни спорове - предавам щафетата на други желаещи.
Хич не е празен спора. Автономността си е автономност и там електрокарите са зле. Това няма нищо общо обаче с динамиката и теглителната сила. А ти точно това си написал. Ако просто беше написал, че електрокарите не стават защото не са автономни и защото са скъпи, щях напълно да се съглася с теб. Но да твърдиш, че нямат динамиката и теглителната сила на ДВГ, защото ще издъхнат след 50-60 (200-300 за Тесла) километра, е просто смешно. В момента, в който някой реши проблемите с автономността и бързото зареждане, електрокарите ще изтрепят рибата. Щото цената не е от толкова голямо значение. Както казваме в клуба SAAB - кеф цена няма Важното е удобството и кефа, ако не беше така, колите с ДВГ нямаше да изместят каруците и файтоните, които със сигурност и преди 100 години и сега, са по-евтини.
He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Приемам бележката ти относно цената на електрокарите (ако това имаш предвид). Не намерих за нужно да я коментирам, защото там предимството на ДВГ е очевидно и според мен не се нуждае от коментар. Но продължавам да твърдя, че съжденията ти за динамика и теглителна сила са напълно погрешни. Електрокарите бият ДВГ по тия показатели по принцип и това се учи още в училище.
Очевидно, има и неща, които правилно си научил в училище. Тук визирам верижните реакции при разпада на ядрата на изотопите на урана и получаваната при това енергия... Жалко е, че тия реакции не се използват в темата, която обсъждаш тук.
Пак ти повтарям: вникни в онова, което твърдиш. Кой - кого "бие", ако няма необходимата АВТОНОМНОСТ, която се постига с течните горива? На колко ги "бият" - на 150 метра? На 200 километра?
Един колоездач би могъл да ги бие на първите 10 метра, а вероятно - и на по-голямо разстояние... Това, достатъчно ли е, за да твърдим, че колоездачът бие всички?
Ако ти се водят празни спорове - предавам щафетата на други желаещи.
Коментар