Имхотеп - за всеки случай трябва да имаме и по един велосипед, утре могат да подивеят и който няма велосипед ще ходи пеш. Иначе си мисля за ел. коли най добре ще е да са с подходяща мощност и разход на енергия за да могат да разперват соларни панели като се паркира и да се зареди от тях, прибираш панелите, качваш се и си минаваш да кажем 50км.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
При мен идва един на работа с ел колело, сваля батерията и я зарежда на работа, никой не му казва нищо
Проблемът е друг, правителствата са свикнали на определени пари от ДДС и от акцизите на петролните горива. Интересно е по какъв начин ще компенсират един такъв спад. Имаше , не знам дали в този форум или другаде го четох, някакво изказване че град задължил собствениците на електрички да подават данни колко км са минали и на тази база им се начислява допълнителен данък
https://energypost.eu/should-electri...a-mileage-tax/
Вашингтон, Илиноис и Калифорния с пилотни програми , в Орегон 1,7 цента данък на миля на доброволни начала.
Коментар
-
Eто и кона:
https://www.hyundaiusa.com/kona-electric/index.aspx
Ми цената започва от $36950 та до $44900.
Бе все още са скъпи. Както всяко ново нещо, преди години за 50 инчов телевизор искаха хиляди долари, сега започват от нема и двеста.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Хюндай кона
https://www.nissanusa.com/electric-c...BoCNTAQAvD_BwE
Сега ще видя и зя хюндаяНе спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеАбе тази кона много скъпа бе, 80 000 лева ли струва?
За нисан става въпрос, да не объркам нещо?
Коментар
-
Сегашните акцизи върху изкопаемите горива са вдигнати десетки пъти заради лъжата с "парниковия ефект".
Преди това акцизите върху тях бяха от нуждата за пречистване ня въздуха от азотни и серни съединения, изхвърляни от ДВГтата в точките на концентрация, то ест в по-големите градове. Тези съединения тровят в определена степен хората в градовете, но не тровят света, защото бързо се разграждат/вграждат от биосферата на Земята, в частност - от моретата и океаните.
А въглеродният двуокис увеличава производството на зелена маса на Земята. И не вдига температурата на Земята.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.
Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.
Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
99,99% пишеш и във форума на е-cars.bg. Я кажи кой си да ти прочета писанията
Коментар
-
Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение
А представи си хората дето бачкат в БДЖ примерно как ше луднат по тях. Нафта вече трудно се краде ама кой ще разбере че си заредил електричката на работа а
Проблемът е друг, правителствата са свикнали на определени пари от ДДС и от акцизите на петролните горива. Интересно е по какъв начин ще компенсират един такъв спад. Имаше , не знам дали в този форум или другаде го четох, някакво изказване че град задължил собствениците на електрички да подават данни колко км са минали и на тази база им се начислява допълнителен данък
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.
Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.
Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеНе съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
Тука обмислят да ги глобяват такива:
https://coloradosun.com/2019/04/22/i...g-station-law/
А в Китай им слагат някакви автоматични блокиращи джаджи изскачащи от асфалта.
https://futurism.com/the-byte/superc...ng-tesla-locks
Коментар
-
Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение
Съмнява ме, обаче, че сега у нас би се качил на електричка, даже да ти я дадат за безплатно ползване и да си плащаш само тока. Инфраструктура няма.
А?
Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.
Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеПак е в полза на електричката,
Хайде със здраве
А?
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ami определено не съм доволен от отговора, не ме интересува колко ще платя за смяна на масла и чистачки. Хайде да смятаме отново за зои
Клио- 14740 евро, зои- 21900 във всичките му варианти. Клио 6/100 за 150000-9000литра в момента 1,38-12420 евро за гориво за 150000км
зои цена на батерията за месец- наем-119 евро- казахме 10 години* 12* 119- 14280 евро- наем на батерията. Отделно ако приемем че трябва да се зарежда тази батерия на 100км с около 15киловата което в пари е около 6750 евро
Клио директни разходи за гориво и цена на придобиване 14740+ 12420-27160
Зои- 21900+6750+14280- 42930
Съгласих се че клиото има да му се сменя маслото за 2000евро- ако искаш сложи 3000, и какво се получава ???????
Че за момента бензина е по евтин за употреба
Исках да видя такъв пост, а не да ми пишеш че паркинга в синя зона е безплатен, защото е безплатен сега, а утре да кажем когато няводнят електрокарите няма да е безплатен , а ще плащаш наред с всички
Реното не ме вълнува и нямам намерение да си губя времето. Ако теб не те вълнуват разходите за поддръжка – чойс из йорс. С или без паркиране картината не се променя особено. Пак е в полза на електричката, но от друга страна след няколко години ще трябва да плащаш, за да се отървеш от дизелчето или бензинката и остатъчната стойност ще е майка плаче.
Хайде със здраве
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin имаше една статия по темата - какво би се случило ако Иран успее да затвори протока и даставките на петрол през него секнат. При по продължителен успех за месеци ако прекъснат прогнозата е за цена на петрола 325 долара за барел, каква ще е цената на горивата е ясно. Дано не се случи защото това ще удари цялата икономика, но все някога целия този свръхпоток от автомобили на петрол ще оредее и няма да е толкова достъпно да се ползват често напълно ирационално. Разкарват се по над един тон метали за да се вози един човек, не може да продължи вечно.
Коментар
Коментар