… инструкциите на Tesla препоръчват на пожарникарите да използват индивидуален дихателен апарат по време на гасенето на пожар на електрическите им автомобили. В инструкцията се подчертава и необходимостта от големи количества вода. За да се угаси един горящ електромобил, Tesla препоръчва резерв от най-малко 11,5 тона вода.Това е единственият начин да охладите изгарящата батерия Tesla. Изключването на високоволтовата система е приоритет за пожарникарите. Това обаче е осъществимо само, ако има достъп до електрически контур...
…………………………………………………………….
Как се гаси горящ електромобил?
Ако пожарът е в акумулатора на практика е невъзможно, но все пак има изход
Петър Захариев 12.06.2019 11:30 Прочитания: 2319
Противопожарните служби в Европа имат нов проблем, при това сериозен - гасене на запалени електромобили. Както се изясни, единственият начин за това е потапянето на колата в контейнер с вода. Тогава пламъците ще бъдат потушени, но и автомобилът няма как да бъде възстановен.
Експерти разкриват защо запалена кола на ток се гаси толкова трудно. Между плюсовите и минусовите електроди на акумулатора са поставени сепаратори, които не пропускат ток. При лития обаче те често се увреждат, съответно разпадат и това води до прекъсване при електродите. Съответно, следва бързо прегряване и запалване на акумулатора, след което електромобилът няма как да бъде загасен и изгаря напълно.
Последният такъв случай е от преди седмица в Дортмунд, където се запали и изгоря напълно паркиран на улицата Smart. Всички опити на пожарникарите да загасят електромобила се оказаха напразни и накрая той беше вдигнат със специален кран и потопен в контейнер с вода. Пожарният инспектор обясни, че се е получил ефекта на доминото - елементите на акумулатора са изгаряли един след друг.
В случая, голямото притеснение е, че след няколко години подземните паркинги на Европа ще бъдат пълни с електромобили, като техният брой ще е стотици хиляди. Затова и на противопожарните служби е наредено при пожар да ограничават прехвърлянето на пламъците на съседните обекти или коли, а електромобилът да изгаря "спокойно". Предвижда се и поставяне на контейнери с вода, които също да помагат в подобни случаи.
https://auto.blitz.bg/novini/gori-te...&cache=nocache
…………………………………………………………….
Как се гаси горящ електромобил?
Ако пожарът е в акумулатора на практика е невъзможно, но все пак има изход
Петър Захариев 12.06.2019 11:30 Прочитания: 2319
Противопожарните служби в Европа имат нов проблем, при това сериозен - гасене на запалени електромобили. Както се изясни, единственият начин за това е потапянето на колата в контейнер с вода. Тогава пламъците ще бъдат потушени, но и автомобилът няма как да бъде възстановен.
Експерти разкриват защо запалена кола на ток се гаси толкова трудно. Между плюсовите и минусовите електроди на акумулатора са поставени сепаратори, които не пропускат ток. При лития обаче те често се увреждат, съответно разпадат и това води до прекъсване при електродите. Съответно, следва бързо прегряване и запалване на акумулатора, след което електромобилът няма как да бъде загасен и изгаря напълно.
Последният такъв случай е от преди седмица в Дортмунд, където се запали и изгоря напълно паркиран на улицата Smart. Всички опити на пожарникарите да загасят електромобила се оказаха напразни и накрая той беше вдигнат със специален кран и потопен в контейнер с вода. Пожарният инспектор обясни, че се е получил ефекта на доминото - елементите на акумулатора са изгаряли един след друг.
В случая, голямото притеснение е, че след няколко години подземните паркинги на Европа ще бъдат пълни с електромобили, като техният брой ще е стотици хиляди. Затова и на противопожарните служби е наредено при пожар да ограничават прехвърлянето на пламъците на съседните обекти или коли, а електромобилът да изгаря "спокойно". Предвижда се и поставяне на контейнери с вода, които също да помагат в подобни случаи.
https://auto.blitz.bg/novini/gori-te...&cache=nocache
Коментар