IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Либералкомунистите не се интересуват от чистотата на въздуха и глобални затопляния. Те просто искат да контролират всичко. Постоянно ти навират под носа , ВЕИ-та, финни частици, автономни автомобили. За какво ти е автономен електрически автомоби без шофьор? За какво?
    Last edited by X_Y; 22.11.2019, 09:14.

    Коментар


    • Интересно... Новодошъл в темата - не говори по факти от същата тема, а се концентрира върху квалификации? Кой си ти бе, мушмурок? /да отговоря в "твоя" стил на "НЕспамене"/. Кой си ти, Ве - наглец!

      И, тъй като те интересува много, ще ти отговоря: спонсорира ме един шейх, а в свободното си време "работя" на Граждански договорИ в 2 гаража. Това - достатъчно ли ти е, относно моята "трудова" биография? Ай сиктир, ве - "принципният"!

      .................................................. ..................

      Колко дискусии. Имам надежди, защото НИКОЙ ТУК не желае да си купи Тесла... Но - до 10 години - буквално всичко ще бъдеЛО... Нека изчакаме, за да се уверим, че нещата тръгват ОТ ТУК! Все пак противниците спорят най-настървено именно тук: Няколко човека защитават изгубена кауза, вярвайки в бъдАщето /светло/, но... НЕ РИСКУВАТ да се превърнат в опитни зайчета... )) Зимата идва: "Студът едва настъпи, а Tesla вече заспа зимен сън"...

      Споко, де! Това е заглавие от миналата година... Тази година времето остана сравнително топло..., но миналата - точно по това време, вижте какво стана:


      "Автомобилите Model 3 в САЩ и Канада замръзнаха!"

      Това е втората зима на Tesla – Model 3. Зимата неизменно идва и проблемите започват, а температурите дори не са паднали толкова много.
      В Канада и САЩ, където са разпространени повече Тесли, студът още не е в своя пик, но собствениците му вече се оплакват от проблеми!!!

      /трите удивителни НЕ са случайно поставени тук!!!/

      Доставките на Model 3 започнаха преди две години, но най-вече в Калифорния, където зима практически няма. През лятото електромобилът достига северните части на САЩ, както и в Канада. Електромобилът не е тестван при минусови температури! Според екипа на Tesla автомобилът би трябвало да работи /дори/ в такива климатични условия, без да се налага стартирането на автоматичното подгряване на батерията, необходимо за нормалнато й функциониране.

      Да, ама не!

      Не помага дори предварително дистанционно загряване, което продължава 10 минути, при това, ако температурата навън е -7 градуса, а в колата е -1 градус, като това не би трябвало да е проблем...

      Повечето собственици на електромобилите, експлоатирани при минусови температури - се оплакват, че имат проблем с отварянето на вратите, прозорците, като и на портовете за зареждане...

      Не помня двигател с вътрешно горене да е имал такива проблеми при много по-ниски минусови температури!

      А сервизите на Tesla - в минусовите температури се пълнят в търсене на решение на проблема...

      .................................................. ..............

      Фактите горе - изглежда възпират ВСИЧКИ в тоя форум, за да се ориентираМЕ към електромобилите - като към част от светлото /НИ/ бъдеще...

      Други ТУК ни подсказват, че и за тях /както за мен!/ - гроздето е кисело!

      Трети пък мислим, че "Страх - лозе пази!"

      Всеки се самоопределя по някакъв начин...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от tenoke Разгледай мнение
        Безимен, сериозно си я оспамил тази тема. Туко що я прочетох и е много очевидно, че си си решил отдавна че тесла не става, и вече игнорираш всички положителни индикатори.

        Както и да го погледнеш, ако сравниш всичко електрическите коли са по-'здравословни' под всякакви критерии. Има ли проблеми? Има, естествено. Но по никакъв начин не изглежда всякаш честно сравняваш нещата. В гараж ли работиш, че толкова ги ненавиждаш?
        Механик. Цял ден в масло. Ще му липсва.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
          Даммм... Вярата в светлото бъдеще...

          Откъде ми е познат този стил?

          Някой, когото са издигнали на пиедестал... И една ръка, която сочи нанякъде... Накъде сочи?

          Да. Светлото бъдАще е някъде там...

          ))
          Нищо му нямаше на чичко Ленин. Мумия.
          ;-)

          Коментар


          • Безимен, сериозно си я оспамил тази тема. Туко що я прочетох и е много очевидно, че си си решил отдавна че тесла не става, и вече игнорираш всички положителни индикатори.

            Както и да го погледнеш, ако сравниш всичко електрическите коли са по-'здравословни' под всякакви критерии. Има ли проблеми? Има, естествено. Но по никакъв начин не изглежда всякаш честно сравняваш нещата. В гараж ли работиш, че толкова ги ненавиждаш?

            Коментар


            • Даммм... Вярата в светлото бъдеще...

              Откъде ми е познат този стил?

              Някой, когото са издигнали на пиедестал... И една ръка, която сочи нанякъде... Накъде сочи?

              Да. Светлото бъдАще е някъде там...

              ))

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                А бе аз съм завършил вишу по някаква икономика и не съм наясно с физичните закони, но си мисля че ако първичното желязо се топи при да кажем 1000градуса, едва ли вторичното желязо ще се топи при 800, а третичното при 600. Най вероятно всичките железа се топят при 1000 градуса, така че си леко в грешка и малко наляво
                Топенето -ясно. Ама основните разходи са в добива: Копане на руда, обогатяване, чугун-стомана и т.н. При вторичните -директно стомана. Приблизително. ЗАТОВА, е така изгодно да се преработват. При лития и кобалта, нещата и те тъй, горе-долу. Нито толкова в грешка, нито толкова влево.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  ТОВА Е ЯСНО. СПОКО.
                  Ама при ТЕЦ и др. Може да реализираш и икономия от мащаба, а може и изобщо да не е ТЕЦ. Доказах че, смени ли се у нас половината,автопарк, ще гълта колкото Белене вцпълен обем. Което е много но, поне, с по-скромни в пъти емисии. Тук всякабръмчишка кади, та се не трае. Кпд реално, под 15%... В общи.линии, ще равнят, +/- но, това е световна тенденция и, поне в града, отровите ще изват и по-късно, и по-филтрирани. Дя повтарям ли, че себестойността на вторичните материали, е в пъти по-ниска/ В т.ч. ѝ енергийно.
                  А бе аз съм завършил вишу по някаква икономика и не съм наясно с физичните закони, но си мисля че ако първичното желязо се топи при да кажем 1000градуса, едва ли вторичното желязо ще се топи при 800, а третичното при 600. Най вероятно всичките железа се топят при 1000 градуса, така че си леко в грешка и малко наляво

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Ти не разбираш ли че се прехвърля замърсяването при производителите на ток или и за теб тока идва от контакта
                    ТОВА Е ЯСНО. СПОКО.
                    Ама при ТЕЦ и др. Може да реализираш и икономия от мащаба, а може и изобщо да не е ТЕЦ. Доказах че, смени ли се у нас половината,автопарк, ще гълта колкото Белене вцпълен обем. Което е много но, поне, с по-скромни в пъти емисии. Тук всякабръмчишка кади, та се не трае. Кпд реално, под 15%... В общи.линии, ще равнят, +/- но, това е световна тенденция и, поне в града, отровите ще изват и по-късно, и по-филтрирани. Дя повтарям ли, че себестойността на вторичните материали, е в пъти по-ниска/ В т.ч. ѝ енергийно.

                    Коментар


                    • Това е обратната страна на медала, за която знам, че я има: Лудост. Ама проблемът е негов.[/QUOTE]


                      Този архаичен лозунг май отново ще стане актуален.
                      Иначе вярно, че няма какво толкоз да му се фиксирмае на Мъск. Той си е една олекотена версия на Хауърд Хюз (вж. филма "Авиатора" на Мартин Скорсези). Ще мине и ще замине.
                      От цялата дандания около Ел Мобилите започвам да си мисля че АвтоМото индустрията вдига удобна топка на Яндренната Енергетика от една страна. И опитва да натисне цените на петрола от друга страна. Е това изби малко на конспирация ама що не все пак е форум.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Само не са казали, на кой етап колко емисии правят електричките...
                        Ти не разбираш ли че се прехвърля замърсяването при производителите на ток или и за теб тока идва от контакта

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Човека толкова се е фиксирал на тема анти Мъск, че търси под вола теле.

                          Има една приказка „if you torture the data long enough, it will confess to anything“. С други думи от време на време се появяват спонсорирани проучвания (познай от кого), които интерпретират данните много интересно.

                          В Шведското например се взема предвид, че за производството на 100 kWh батерия (максималната на пазара) са необходими 150-200 kgCO2/kWh. Една камара проучвания, които между другото се обновяват ежегодно данните са съвсем различни (виж снимката по-долу). От модела GREET е видно че за kWh са необходими 37kgCO2. Разликата е има-няма 4 пъти
                          Значи, сравнява се максималната батерия (100 kWh) с ДВГ разход на Приус (мноого икономична количка).

                          Хайде да сравним (сравними неща) – Тесла Модел 3 и БМВ 3.
                          Тесла 3 long range – 75 kwh. 37kgCO2/ kWh при 75kWh. Батерията ще има CO2 отпечатък от 2,775 kg. При 12 000 мили на година
                          БМВ 3 – при среден разход от 27mpg са 312 галона (който иска да конвертира) или 8430 мили. При 12 000 мили на година

                          Простичко казано за околко 8 месеца и половина теслата е на breakeven с БМВто. Тези данни са при съществуващия микс от енергоизточници. А сме наясно, че делът на зелените източници постоянно расте (основно по икономически причини)

                          И тук разбира се не са взети предвид рафинирането на бензина, транспорта, изпаренията, загубите ……….

                          [ATTACH=CONFIG]n3518622[/ATTACH]
                          Това е обратната страна на медала, за която знам, че я има: Лудост. Ама проблемът е негов.
                          Last edited by Pyramid; 21.11.2019, 15:20.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Без да му споделям позицията, обаче, има нещо добро в случая, което приветствам: Не е безразличен. Контра е но, поне ясно е заявил позиция и последователно, я отстоява.
                            Човека толкова се е фиксирал на тема анти Мъск, че търси под вола теле.

                            Има една приказка „if you torture the data long enough, it will confess to anything“. С други думи от време на време се появяват спонсорирани проучвания (познай от кого), които интерпретират данните много интересно.

                            В Шведското например се взема предвид, че за производството на 100 kWh батерия (максималната на пазара) са необходими 150-200 kgCO2/kWh. Една камара проучвания, които между другото се обновяват ежегодно данните са съвсем различни (виж снимката по-долу). От модела GREET е видно че за kWh са необходими 37kgCO2. Разликата е има-няма 4 пъти
                            Значи, сравнява се максималната батерия (100 kWh) с ДВГ разход на Приус (мноого икономична количка).

                            Хайде да сравним (сравними неща) – Тесла Модел 3 и БМВ 3.
                            Тесла 3 long range – 75 kwh. 37kgCO2/ kWh при 75kWh. Батерията ще има CO2 отпечатък от 2,775 kg. При 12 000 мили на година
                            БМВ 3 – при среден разход от 27mpg са 312 галона (който иска да конвертира) или 8430 мили. При 12 000 мили на година

                            Простичко казано за околко 8 месеца и половина теслата е на breakeven с БМВто. Тези данни са при съществуващия микс от енергоизточници. А сме наясно, че делът на зелените източници постоянно расте (основно по икономически причини)

                            И тук разбира се не са взети предвид рафинирането на бензина, транспорта, изпаренията, загубите ……….

                            Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	88.8 КБ
ID:	3518622
                            Last edited by ED; 21.11.2019, 13:46.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                              Нищо добро не виждам. Лесно е да заемеш погрешна позиция. Лошото е е да се привържеш към нея и да продължаваш упорито да я отстояваш дори и когато има неопровержими доказателства че е погрешна. Че май вече са и две позиции.

                              - eл автомобили с литиеви батерии никога няма да променят пазара на автомобили с двг

                              - може и да го променят, но няма да е благодарение на Тесла, а на китайски vaporware

                              А реалността вече е друга. Пазарът е дълбоко променен, традиционните производители трескаво се опитват да догонят Тесла, виждаме вълна от сливания, съкращаване на работната сила и истерични вопли за оцеляване
                              Има свободата да греши. Чудо голямо.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът[/B]. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес...
                                А микса се променя в полза на газ и ВЕИ !

                                те ти факт - газова турбина с 60%кпд срещу 1тон въгледвуокис дава над 5Мвтч
                                Сам си реши колко е вярна сметката за батерията и 15-20т....

                                Коментар

                                Working...
                                X