IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Имхотеп, по принцип няма нищо необичайно във вътрешното съпротивление на батериите на Тесла и когато се свързват последователно във верига съпротивленията им се сумират. Това което е проблем е че като скочи вътрешното съпротивление на една батерия тя ограничава тока който може да отдават всичките във веригата. При Тесла в първичните групи е направено така че с успоредното свързване тока да е много голям, тока от една група е достатъчен за топи електрод сигурно и да заваряваш с него електродъгово. Ето този ток като се навържат групите последователно и ако някоя от тях се понагрее повече този ток може да и завари електродите в батериите. Не е нещо много сериозно но изисква много качественни батерии за да не се случват фалове и виж как ще се разминават по вътрешно съпротивление първичните групи - като прегорят тук там нишки и батериите в някоя група станат по малко - съпротвлението скача и вече тази група вързана последователно във верига с другите неувредени групи дори да са равни заряди батериите ще се загрява от това че е останала по малобройна.
    То ясно че се сумират. И в детската градина го знаят това.
    Когато обаче се биеш в гърдите какъв Голем изобретател си, би трябвало да познаваш това за което говориш в детайли.
    А другото за стопените електроди са приказки изпод шипковия храст.
    Ето това по-доле е правено от хора с голям опит, тествано е по всички изисквания за безопасност.
    А некъв тук ще прави същото ама по-малко.
    И не че ще прави, ами си развива логореята тук без да знае за кво говори.
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Мога но, на теб няма да кажа. Мога да ти разкжа, как може да се изчисли, също така но, на мобилния си, нямам символи за формулите. Накратко, опитай да изчислиш колко е напречното сечение на фолио, с дължина напр.1метър, ширин 60 мм и дебелина 50 микрона. Веднъж от мед, после - от алуминий. Тези двете, са последователно в един елемент, елементите, както чухме, са 96 , последователно, в един.стринг...Сравни с диск, дебел 0,2 мм, диаметър 30 мм, в посока на тези 0,2 мм. Умножи по 100, раздели наа 1000. Айтъй.
      А Ми оваа наапразно се.нерви. Вижда се, как злоупотребяваш сиситемно с предразположението им ккъм теб. Вижда се, и кк завиждаш...Както и патологичната ти омраза.
      Ходи на доктор. На психиатър.
      Ти кажи за другите , те да те оценят, измамник ли си или изобретател? Пари искаш от хората, покажи им защо да ти вярват?
      Аз отдавна те знам кое от двете си.


      А няма да кажеш защото не знаеш.
      Last edited by mibova; 17.03.2021, 21:36.
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Имхотеп, по принцип няма нищо необичайно във вътрешното съпротивление на батериите на Тесла и когато се свързват последователно във верига съпротивленията им се сумират. Това което е проблем е че като скочи вътрешното съпротивление на една батерия тя ограничава тока който може да отдават всичките във веригата. При Тесла в първичните групи е направено така че с успоредното свързване тока да е много голям, тока от една група е достатъчен за топи електрод сигурно и да заваряваш с него електродъгово. Ето този ток като се навържат групите последователно и ако някоя от тях се понагрее повече този ток може да и завари електродите в батериите. Не е нещо много сериозно но изисква много качественни батерии за да не се случват фалове и виж как ще се разминават по вътрешно съпротивление първичните групи - като прегорят тук там нишки и батериите в някоя група станат по малко - съпротвлението скача и вече тази група вързана последователно във верига с другите неувредени групи дори да са равни заряди батериите ще се загрява от това че е останала по малобройна.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Супертрейдър кои са точно тия микромодули че не съм виждал? Ако става въпрос за плямпаниците на "колегата" ти то не си струва даже да се споменава.
          В крайна сметка една батерия ще струва много по-скъпо от сега. Доколкото знам размерът на тези неща се оптимизира предварително, все пак има и течно охлаждане, и фигуративно казано е много по-еФтино и лесно да свържеш 16 маркуча отколкото 160. То оптимизацията не е само за това: взема се в предвид и вероятността елемент да дефектира. Ми купувал съм безкорпусни елементи на ролки, от десет хиляди може да има някой неработещ, но по-вероятно е да няма.
          Специално за батериите трябва да се спазват предписанията при производство и употреба.
          Ако са китайски - едно наум, почти сигурно не са спазени условията преди да ги изпратят нанякъде.
          После - каква е статистиката колко тесли са се запалили заради батерия?

          И накрая, според теб редно ли е човек който е любител по темата да се занимава с "разработки" и "изобретения"?

          Например аз обичам хард рок, кефят ме соло китаристите, Ричи Блекмор, Зак Уайлд... ...
          Обаче даже не мога смоук он дъ уотър да издрънкам. И разбира се не пипам китара. Слушам само и се кефя.

          Ммм?
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Имхотеп, разликата между модулите на Тесла сега и тези микромодули е първо че батерията лесно се ремонтира - евтино. Смяната на един модул на Тесла е много скъпа, той е 5 и нещо киловатчаса капацитет и цената му е една шестнадесета част от цената на батерията. Микромодулите са много по евтини под 100 долара, а може и под 20 и зависи дали са още по разчупени в модула от втори клас да кажем в който влизат модули от първи клас ще може да се подменят първи клас модул и може и под 20 долара да е подмяната а може и да се изключат и да не се подменят което няма да се отрази на капацитета на батерията много.
            Второто нещо е управлението на батерията, може да се направи така че дори водача като влезе в менюто на компютъра и поиска да види състоянието на батерията . да получи информация за всяка една от батерийките- клетките, а не за модулите, как се е държала по време на заряд последно, как при разряд, и също ще има и режими на изравняване защото периодично се налага клетките да се подравняват както писа Матеев. Такива възможности при батериите няма при нито един електромобил не само при Тесла в момента. Това нещо е важно, защото примерно електромобил може да се подпали от батерията и преди да се случи е имало достатъчно промени настъпващи бавно с клетки на батерията които биха могли да се установят и да мине през сервиз вместо да се подпали. Третото е че с такива модули с малки клетки запалване на батерията става изключително трудно да се случи. Възможност за сериозна крачка напред, това нещо може да стане стандартно и технологията има немалка стойност. Ако Мъск иска да поддържа летвата високо, това нещо е само за него. По принцип електрическите коли няма да се получат масови, защото не са удобни за масов автомобил и ще достигнат няколко процента и до там. Това обаче не означава че Тесла няма да просперира, всичко зависи от това дали ще развие технологията. Батериите са много важни, сега не се рециклират и в един момент като започнат оплакванията от изхвърлянето им където падне ще се появи много скъпо рециклиране. Съвестните хора ще го отнесат защото те ще тръгнат по нормалния законен път да предават отпадъка и така ще им дерат кожите че ще плащат за отпаднала батерия да им я приемат колкото е струвала нова. Тези микромодули са лесни за рециклиране и ще спасят кожите точно на тези хора. Купувал съм хладилник втора употреба внесен в България от Германия и човека който се занимаваше с тази търговия германец който говори български прилично ми обясни - сега в Германия този хладилник да се изхвърли се плаща за рециклирането му, то е по скъпо отколкото е струвал на човека да го купи. За да ти излезе по евтино само ако имаш кола с теглич и наемеш ремарке да си го закараш сам до депото къддето ги събират извън града и никой не иска да ти го превози евтино защото ако го качи в колата си може да остане за него той да плати за рециклирането и аз се учудих защото германците са честни хора а да правят такива неща обаче като каза че може и над триста евро да излезе предаването.. Батериите за електромобили са като буммеранг, няма начин да не изкочи повторно плащане за рециклиране.
            Между другото това ще стане с много технически стоки и в магазините ще пише на етикета с цената и цената за предаване за рециклиране. Това производство на бързочупещи се стоки ще завърши с много сълзи за потребителите, а електромобилното фиаско което ще се получи ще изтреля цената на петрола като ракета нагоре и поне това е добре че икономиките ще се рестартират чрез обезценката на дълговете
            Дани, СЕГА ще си проличат много неща.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
              Гледам мибова е изкарала премия днес, но сентенцията на тритото е:

              по същество към из... (всички знаят какво):
              Можеш ли да кажеш как се измерва съпротивлението на батерия след като твърдиш че на тесла в батериите е много голямо?

              Мога но, на теб няма да кажа. Мога да ти разкжа, как може да се изчисли, също така но, на мобилния си, нямам символи за формулите. Накратко, опитай да изчислиш колко е напречното сечение на фолио, с дължина напр.1метър, ширин 60 мм и дебелина 50 микрона. Веднъж от мед, после - от алуминий. Тези двете, са последователно в един елемент, елементите, както чухме, са 96 , последователно, в един.стринг...Сравни с диск, дебел 0,2 мм, диаметър 30 мм, в посока на тези 0,2 мм. Умножи по 100, раздели наа 1000. Айтъй.
              А Ми оваа наапразно се.нерви. Вижда се, как злоупотребяваш сиситемно с предразположението им ккъм теб. Вижда се, и кк завиждаш...Както и патологичната ти омраза.
              Ходи на доктор. На психиатър.

              Коментар


              • Имхотеп, разликата между модулите на Тесла сега и тези микромодули е първо че батерията лесно се ремонтира - евтино. Смяната на един модул на Тесла е много скъпа, той е 5 и нещо киловатчаса капацитет и цената му е една шестнадесета част от цената на батерията. Микромодулите са много по евтини под 100 долара, а може и под 20 и зависи дали са още по разчупени в модула от втори клас да кажем в който влизат модули от първи клас ще може да се подменят първи клас модул и може и под 20 долара да е подмяната а може и да се изключат и да не се подменят което няма да се отрази на капацитета на батерията много.
                Второто нещо е управлението на батерията, може да се направи така че дори водача като влезе в менюто на компютъра и поиска да види състоянието на батерията . да получи информация за всяка една от батерийките- клетките, а не за модулите, как се е държала по време на заряд последно, как при разряд, и също ще има и режими на изравняване защото периодично се налага клетките да се подравняват както писа Матеев. Такива възможности при батериите няма при нито един електромобил не само при Тесла в момента. Това нещо е важно, защото примерно електромобил може да се подпали от батерията и преди да се случи е имало достатъчно промени настъпващи бавно с клетки на батерията които биха могли да се установят и да мине през сервиз вместо да се подпали. Третото е че с такива модули с малки клетки запалване на батерията става изключително трудно да се случи. Възможност за сериозна крачка напред, това нещо може да стане стандартно и технологията има немалка стойност. Ако Мъск иска да поддържа летвата високо, това нещо е само за него. По принцип електрическите коли няма да се получат масови, защото не са удобни за масов автомобил и ще достигнат няколко процента и до там. Това обаче не означава че Тесла няма да просперира, всичко зависи от това дали ще развие технологията. Батериите са много важни, сега не се рециклират и в един момент като започнат оплакванията от изхвърлянето им където падне ще се появи много скъпо рециклиране. Съвестните хора ще го отнесат защото те ще тръгнат по нормалния законен път да предават отпадъка и така ще им дерат кожите че ще плащат за отпаднала батерия да им я приемат колкото е струвала нова. Тези микромодули са лесни за рециклиране и ще спасят кожите точно на тези хора. Купувал съм хладилник втора употреба внесен в България от Германия и човека който се занимаваше с тази търговия германец който говори български прилично ми обясни - сега в Германия този хладилник да се изхвърли се плаща за рециклирането му, то е по скъпо отколкото е струвал на човека да го купи. За да ти излезе по евтино само ако имаш кола с теглич и наемеш ремарке да си го закараш сам до депото къддето ги събират извън града и никой не иска да ти го превози евтино защото ако го качи в колата си може да остане за него той да плати за рециклирането и аз се учудих защото германците са честни хора а да правят такива неща обаче като каза че може и над триста евро да излезе предаването.. Батериите за електромобили са като буммеранг, няма начин да не изкочи повторно плащане за рециклиране.
                Между другото това ще стане с много технически стоки и в магазините ще пише на етикета с цената и цената за предаване за рециклиране. Това производство на бързочупещи се стоки ще завърши с много сълзи за потребителите, а електромобилното фиаско което ще се получи ще изтреля цената на петрола като ракета нагоре и поне това е добре че икономиките ще се рестартират чрез обезценката на дълговете
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Гледам мибова е изкарала премия днес, но сентенцията на тритото е:

                  по същество към из... (всички знаят какво):
                  Можеш ли да кажеш как се измерва съпротивлението на батерия след като твърдиш че на тесла в батериите е много голямо?

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Забележки по същество?

                    ...Редакцията е в 21.46. ОЩЕ НЯМА.
                    Интересно е ча на въпроси по същество не можеш да отговориш, предполагам заради подготовката...

                    Но след като е така, защо се напъваш?
                    :
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Нямаш нужната подготовка да разбереш затуй, няма да ти обяснявам. Оправяй се.
                      Е нямам като теб четири виши.

                      Като ти гледам достиженията обаче, виждам и как ти помага подготовката.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Както винаги, ама винаги, говориш глупости. Но така е, чул-недочул и не мож' му затвори устата.


                        Първо, трябва дамзнаеш как да измериш съпротивление на една батерия за да говориш за него.
                        Второ... за второто после.
                        Нямаш нужната подготовка да разбереш затуй, няма да ти обяснявам. Оправяй се.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Абе, заспал обяснено ти беше. Неговите елементи нито могат да дадат толкова голям ток, толкова продължително Ѝ безопасно. Имат много високо вътр.съпротивление. 100 елемента серийно, дават 13 киловатчаса. ОК. Един да изключи поради произволна причина, и батерията ри, директно, губи 13 киловатчаса. Сигурно ти харесва...
                          Както винаги, ама винаги, говориш глупости. Но така е, чул-недочул и не мож' му затвори устата.


                          Първо, трябва дамзнаеш как да измериш съпротивление на една батерия за да говориш за него.
                          Второ... за второто после.

                          Last edited by Имхотеп; 17.03.2021, 13:04.
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Ми то вече го има това. Тесла го прави отдавна. Какво му е новото?
                            Абе, заспал обяснено ти беше. Неговите елементи нито могат да дадат толкова голям ток, толкова продължително Ѝ безопасно. Имат много високо вътр.съпротивление. 100 елемента серийно, дават 13 киловатчаса. ОК. Един да изключи поради произволна причина, и батерията ри, директно, губи 13 киловатчаса. Сигурно ти харесва...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Тока при тези първите в йерархията структури от два реда ако не са равни се движи при разряд неравномерно, напрежението е интересно че ще падне много повече и по бързо за батериите в групата с по малък капацитет и тези елементи ще влизат в зона на прекален разряд със загряване, при заряд няма да могат да се заредят и понеже се следи напрежението другите ще влизат в презаряд.Проблема не е чак толкова проевен когато първите групи от успоредно свързани батерии са многочислени. Обаче опитай се да направиш батерията с по малък капацитет за по малки електромобили или я вкарай в хибрид който няма нужда от батерия с голям капацитет и положението ще се влоши.Това е ситуацията с батерията на Теслите.
                              Някой беше писал че кара Тесла и върти по малко километри, щях да се пошегувам понеже погледнах как вървят единични бройки в интернет батерийки, хората ги купуват да си направят например батерия за електровелосипед която да е качественна и ако теоретично си разпродаде 70 процента от батерията автомобила ще му остане много евтин. Проблема е че не може да и намали капацитета и Тесла има голям проблем да направи малки електромобили с така организирана батерия, няма да стане.
                              Разбира се, че няма. Виждаш нещата в по-голяма дълбочина от онзи след теб, дето пише глупости. Тесла събира батериите си (досега) от прекалено мощни елементи, а откай пуснаха 4680 - от още по-неподходящи. Което, ще им струва големи ядове.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Зависи. Стотина-двеста...
                                Ми то вече го има това. Тесла го прави отдавна. Какво му е новото?
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X