Напуснали компанията Тесла описват как голяма част от производството на колите се прави на ръка в разрез с наложените международни стандарти за автоматизация на процесите. В допълнение пожари, предизвикани от небрежност, превръщат горелки и спрейове за боя в истински огнехвъргачки, а излишно многото работници по-скоро пречат, отколкото да помагат.
Доклад на изданието Reveal от своя страна показва, че процентът на наранени при производството служители е по-висок от средния. За миналата година са регистрирани 772 травми като сред тях има и фрапиращи примери.
Това са свързани помежду си симптоми, образуващи "производствения ад" на Tesla и повдигащи въпроса, правилен ли е цялостният подход на Мъск и корпорацията му, които пренебрегват усъвършенствани с десетилетия практики. Показателно е, че компанията явно се притеснява от изтичане на вътрешна информация за производствения процес, а следенето на служители дори включва нарочно оставяне на отпечатъци по важни документи, за да се разбере дали и кой ще ги предаде на пресата.
През това време Tesla убеждава инвеститорите, че е повече технологична компания, отколкото автомобилен производител и по тази причина струва повече от Ford например. Наложената още от създаването комбинация от стил, дизайн и високи технологии допада на конкретна група клиенти.
Но основната работа на Tesla все пак е да прави автомобили, а плановете бяха до края на десетилетието на година да излизат над 1 млн. бройки от Model 3.
Продукцията обаче вече изостава сериозно от набелязаните цели.
Затруднения не липсват още от ден едно и амбициозните цифри, посочени от Мъск, остават недостижими. Те водят със себе си и големи разходи и нежелано текучество на кадри.
В седмицата след официалното начало на производството на третото поколение Tesla журналистите питаха Илон Мъск дали първите бройки от електромобила са тестови прототипи, създадени, за да се изпробват поточната линия и частите. Мъск отговори, че Model 3 няма прототипи - всички коли са напълно готови да излязат на пътя.
Двама бивши служители на Tesla обаче определят изказването като "пълни глупости".
Те обясняват, че се е налагало колите да бъдат бутани от хора през салона за боядисване, тъй като машините все още не разпознавали модела, и признават, че първите Model 3 са били по-скоро прототипи за показ пред медиите, отколкото истински автомобили.
Освен това наскоро заведено съдебно дело от името на акционер на Tesla обвинява компанията в измами с ценни книжа. Ръководството на компанията е представило лъжливи документи, според които масовото производство на Model 3 е възможно.
Обвинението цитира показанията на повече от 10 бивши служители, които потвърждават, че изпълнителният директор и висшето ръководство са проявили престъпна небрежност при пускането на колата в производство. Tesla от своя страна казват, че говорят за предизвикателствата на продукцията на прост и разбираем език и по тази причина са използвали израза "производствен ад".
Доклад на изданието Reveal от своя страна показва, че процентът на наранени при производството служители е по-висок от средния. За миналата година са регистрирани 772 травми като сред тях има и фрапиращи примери.
Това са свързани помежду си симптоми, образуващи "производствения ад" на Tesla и повдигащи въпроса, правилен ли е цялостният подход на Мъск и корпорацията му, които пренебрегват усъвършенствани с десетилетия практики. Показателно е, че компанията явно се притеснява от изтичане на вътрешна информация за производствения процес, а следенето на служители дори включва нарочно оставяне на отпечатъци по важни документи, за да се разбере дали и кой ще ги предаде на пресата.
През това време Tesla убеждава инвеститорите, че е повече технологична компания, отколкото автомобилен производител и по тази причина струва повече от Ford например. Наложената още от създаването комбинация от стил, дизайн и високи технологии допада на конкретна група клиенти.
Но основната работа на Tesla все пак е да прави автомобили, а плановете бяха до края на десетилетието на година да излизат над 1 млн. бройки от Model 3.
Продукцията обаче вече изостава сериозно от набелязаните цели.
Затруднения не липсват още от ден едно и амбициозните цифри, посочени от Мъск, остават недостижими. Те водят със себе си и големи разходи и нежелано текучество на кадри.
В седмицата след официалното начало на производството на третото поколение Tesla журналистите питаха Илон Мъск дали първите бройки от електромобила са тестови прототипи, създадени, за да се изпробват поточната линия и частите. Мъск отговори, че Model 3 няма прототипи - всички коли са напълно готови да излязат на пътя.
Двама бивши служители на Tesla обаче определят изказването като "пълни глупости".
Те обясняват, че се е налагало колите да бъдат бутани от хора през салона за боядисване, тъй като машините все още не разпознавали модела, и признават, че първите Model 3 са били по-скоро прототипи за показ пред медиите, отколкото истински автомобили.
Освен това наскоро заведено съдебно дело от името на акционер на Tesla обвинява компанията в измами с ценни книжа. Ръководството на компанията е представило лъжливи документи, според които масовото производство на Model 3 е възможно.
Обвинението цитира показанията на повече от 10 бивши служители, които потвърждават, че изпълнителният директор и висшето ръководство са проявили престъпна небрежност при пускането на колата в производство. Tesla от своя страна казват, че говорят за предизвикателствата на продукцията на прост и разбираем език и по тази причина са използвали израза "производствен ад".
Коментар