nachev при въглеводородите концентрацията на енергия превърната - равнима на киловатчаси е около 10 киловатчаса на килограм или за 80 киловатчаса са необходими 8 килограма въглеводороди. Това е нещо което в природата го има наготово, конструктора си е свършил много добре работата и сигурно не е случайно че съотношението тегло към акумулирана енергия е недостижимо за съзадените от човека до сега друг тип технологии. Такава е реалността. Разбира се че е важно да се изразходват пестеливо но затова се необходими усилия за по добри технологии и честно направени автомобили. Сигурно не е по малък проблем замърсяването с отпадъка от автомобили проетирани за ограничен живот изкуственно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
В края на миналата година - Доминик Фраймут, претърпял инцидент със своята Tesla, Model S. Той изгубил контрол над Теслата и се врязал в крайпътно дърво, при което предизвиква късо съединение. Теслата се запалва за секунди. Шофьорите на минаващите коли спасяват Доминик от явна смърт /защото тоя път софтуерът НЕ е блокирал ключалките.../. Следващите две седмици Доминик прекарал в болницата...
Пожарникарите използвали гигантски контейнер, в който Теслата се охлажда в продължение на два дни...
Токсичната смес от горими метали в състава на батерията е ЧАСТИЧНО обезвредена, след като неколкократно батерията се е самозапалвала...
Използваният електролит за потушаване на постоянното самозапалване на батерията, в гигантския се оказва, че бил със състав, който е...
... нищо повече от...
...търговска тайна на Tesla! Този съставв продължение на ДВА ДНИ "ГАСИ" пожара не се разкрива дори в случай на спешност!
Колата е напълно унищожена, Доминик Фреймут получи застрахователно обезщетение
Пет седмици след инцидента, изгорелите останки на Tesla Model S лежаха на паркинга настрана от всичко, което гори, те не можеха да бъдат изхвърлени през цялото време. Според австрийското законодателство задълженията за рециклиране на превозни средства са възложени на производителя или вносителя.
ÖCAR Automotive е определен като партньор за рециклиране на Tesla в Австрия на сайта. При изхвърляне на автомобили ICE се оказа, че той не е в състояние да изхвърли акумулатора на Tesla и просто игнорира заявките. Tesla знае за проблема и не предприема никакви мерки, тъй като не влияе пряко на потребителите.
Само две компании се занимават с рециклиране на акумулатори на електрически превозни средства в индустриален мащаб в Западна Европа - белгийската Umicore и германската Redux. Техните процеси на рециклиране се свеждат главно до възстановяване на метали - мед, никел и кобалт. Съединенията на ценен литий не се преработват поради твърде високата цена на процеса, който не се покрива от таксата за рециклиране и прави рециклирания литий много по-скъп от извлечения от мините. Така литиево-йонните акумулатори на електрическите превозни средства се рециклират в страните от ЕС само 70%.Last edited by безимeн; 16.01.2020, 22:02.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...същият този колега, преди 3-4години, беше писал, че специфичните загуби при пренос „у нас”, на ВН били 5% НА ВСЕКИ 100 км.
Е,
ДОТУК С „КОМПЕТЕНТНОСТТА” МУ И ИСТИННОСТТА НА ПОЧТИ ВСИЧКО, КАЗАНО И НАПИСАНО ОТ НЕГО.
Не дай боже да кажа някоя глупост. Вечно заклеймен
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнениеОтдавна не ви бях чел и прегледах вкупом 5-6 страници назад.
Както обичайно се случва в нашето културно пространство - без оглед дали става дума за дигитални или натурални измерения, отчетливо може да констатираме ползването на невъздържан език, който основно цели да нанесе максимални поражения и щети на субекта, който изразява различни мнения.
Забелязва се отчетливо формирането на две партии: да ги наречем условно - Партия на електристите и Партия на топлинистите.
Сигурен съм, че могат да се измислят и по-удачни имена.
Веднага прави впечатление, че сред членовете на Партията на електристите има сформирано едно неформално ултраконсервативно, радикално крило, което може условно да кръстим Теслисти.
Дълбоко ме изненадва и огорчава обстоятелството, че по въпроси, които формално могат да се изяснят след водене на един разговор по научни, технически и методологически въпроси, се сформират групи, които в основата си са по-скоро идейни и политически кръжци. Последното си позволявам да кажа, поради причина че се констатира едно изненадващо и почти пълно покритие на групите, които се забелязват в тема "политика".
Това е дълбоко смущаващо и неприемливо.
Струва си да се замислим, каква ли е действителната причина за приемане или съпротива срещу новите продукти.
Извършвал съм наблюдения върху себе си и констатирам ярка вътрешна съпротива и дълбоко нехаресване на практиката за изгаряне на въглеводороди, за която продължавам да мисля, че същностно е някак антицивилизационна (така ми дойде думата и не искам да се самоцензурирам), в известен смисъл дори дивашка, но на този етап е все още абсолютно безалтернативна в много области.
От друга страна констатирам ярка емоционална неприязън към компанията Тесла. Тази структура се роди в грях - като се почне от името, родителските права (имам предвид действителните учредители) и съдбата на учредителите и не на последно място дълбоко противоречивата фигура на ИМ (по меко от това не мога да с еизразя). От друга страна имам симпатия към електричките, вътрешното ми чувство ме води в посока на това да провиждам техните отлични перспективи в някакво неопределено бъдеще.
Все още темата е обременена от много емоция, политика и интереси.
Конструктивен разговор на практика отсъства.
В тази връзка, в последното издание на Колела от 12.01. се анонсира, че в следващия брой (по подразбиране ще е на 19.01., но не съм проверявал) ще има разговор по теми, които са много близо да обсъжданата с някакъм безспорен авторитет. Сорри, ама му забравих името.
Ето още едно мнение - не знам дали сте го поствали тук, но е последното, което срещнах по темата за сравняване на двете технологии. Ема условности и уловки в текста. Акцентът е върху въглеродния двуокис (отпечатъка), но всъщност замърсяването не се заключава само в него.
Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!Last edited by X_Y; 16.01.2020, 19:51.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Алеле, главата не ми побира как някой е способен да изпише съчинение от 637 думи и да няма нито един верен факт!
Реалната цена:
39 900$ до 65 000$ е диапазона на цените за модел 3
Деградация на батерията:
Ти някакъв патологичен лъжец ли си или не разбереш какво означава статистика?!? Блумбърг включително дава статистика как се редуцира капацитета на батерията на Тесла М3. Капацитета спада с 2 до 3% на 100 хиляди изминати мили според статистиката, което са над 150 хил. километра! Тоя километраж се прави за 5-10 години.
Спада на пробега в зимни условия важи за всички автомобили включително и за електрическите, като причините са различни – отопление, увеличено съпротивление заради ниските температури и влошени пътни условия. При 500 км пробег, спад от 10-20% че и 30% (при минус 20) не виждам с какво променя нещата! Веднъж в годината като тръгнеш на ски за Алпите ще спираш за зареждане на всеки 3 вместо на всеки 4 часа. Голям проблем?
Айде опитай се да бъдеш малко по-обективен, че ставаш за смях на публиката.
Е,
ДОТУК С „КОМПЕТЕНТНОСТТА” МУ И ИСТИННОСТТА НА ПОЧТИ ВСИЧКО, КАЗАНО И НАПИСАНО ОТ НЕГО.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение"
Няма да повтарям цените, на които се продават отделни модификации на Тесла. Диапазонът от $ 70 000 - $ 130 000
И това го бяхме казАлЕ! 13 - 17 % пада капацитетът на батерията, след първата година!
След първата година капацитетът на батерийката ми падна с 15 %...,
................................................
Ема, то па се оказА, че и зимно време - нещо проблемите се наслагват някак /май му се викаше - мултиплицират/ - към горните? Нали в Тесличката трябва да има топло? Ми да! Спор няма!
Е, колко остана пробегът, ако 40 % от капацитета на батерията се изразходва за топлото?
Реалната цена:
39 900$ до 65 000$ е диапазона на цените за модел 3
Деградация на батерията:
Ти някакъв патологичен лъжец ли си или не разбереш какво означава статистика?!? Блумбърг включително дава статистика как се редуцира капацитета на батерията на Тесла М3. Капацитета спада с 2 до 3% на 100 хиляди изминати мили според статистиката, което са над 150 хил. километра! Тоя километраж се прави за 5-10 години.
Спада на пробега в зимни условия важи за всички автомобили включително и за електрическите, като причините са различни – отопление, увеличено съпротивление заради ниските температури и влошени пътни условия. При 500 км пробег, спад от 10-20% че и 30% (при минус 20) не виждам с какво променя нещата! Веднъж в годината като тръгнеш на ски за Алпите ще спираш за зареждане на всеки 3 вместо на всеки 4 часа. Голям проблем?
Айде опитай се да бъдеш малко по-обективен, че ставаш за смях на публиката.
Коментар
-
Отдавна не ви бях чел и прегледах вкупом 5-6 страници назад.
Както обичайно се случва в нашето културно пространство - без оглед дали става дума за дигитални или натурални измерения, отчетливо може да констатираме ползването на невъздържан език, който основно цели да нанесе максимални поражения и щети на субекта, който изразява различни мнения.
Забелязва се отчетливо формирането на две партии: да ги наречем условно - Партия на електристите и Партия на топлинистите.
Сигурен съм, че могат да се измислят и по-удачни имена.
Веднага прави впечатление, че сред членовете на Партията на електристите има сформирано едно неформално ултраконсервативно, радикално крило, което може условно да кръстим Теслисти.
Дълбоко ме изненадва и огорчава обстоятелството, че по въпроси, които формално могат да се изяснят след водене на един разговор по научни, технически и методологически въпроси, се сформират групи, които в основата си са по-скоро идейни и политически кръжци. Последното си позволявам да кажа, поради причина че се констатира едно изненадващо и почти пълно покритие на групите, които се забелязват в тема "политика".
Това е дълбоко смущаващо и неприемливо.
Струва си да се замислим, каква ли е действителната причина за приемане или съпротива срещу новите продукти.
Извършвал съм наблюдения върху себе си и констатирам ярка вътрешна съпротива и дълбоко нехаресване на практиката за изгаряне на въглеводороди, за която продължавам да мисля, че същностно е някак антицивилизационна (така ми дойде думата и не искам да се самоцензурирам), в известен смисъл дори дивашка, но на този етап е все още абсолютно безалтернативна в много области.
От друга страна констатирам ярка емоционална неприязън към компанията Тесла. Тази структура се роди в грях - като се почне от името, родителските права (имам предвид действителните учредители) и съдбата на учредителите и не на последно място дълбоко противоречивата фигура на ИМ (по меко от това не мога да с еизразя). От друга страна имам симпатия към електричките, вътрешното ми чувство ме води в посока на това да провиждам техните отлични перспективи в някакво неопределено бъдеще.
Все още темата е обременена от много емоция, политика и интереси.
Конструктивен разговор на практика отсъства.
В тази връзка, в последното издание на Колела от 12.01. се анонсира, че в следващия брой (по подразбиране ще е на 19.01., но не съм проверявал) ще има разговор по теми, които са много близо да обсъжданата с някакъм безспорен авторитет. Сорри, ама му забравих името.
Ето още едно мнение - не знам дали сте го поствали тук, но е последното, което срещнах по темата за сравняване на двете технологии. Ема условности и уловки в текста. Акцентът е върху въглеродния двуокис (отпечатъка), но всъщност замърсяването не се заключава само в него.
Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!
- 2 Харесвания
Коментар
-
безимeн човешката фантазия е много силно нещо, това как електромобилите ще подменят тези с двг е точно повече фантазия, но нас ни има за да фантазираме и така само правим нови неща които не съществуват в реалността и тя се променя.Така че според мен няма нищо лошо или ненормално че са се появили електромобили, скъпи са безбожно, тежки са - 30-40% от заряда на батерията сигурно се харчи тя да се вози и транспортира. Но пък може би електромобите са платформа за ново поколение автомобили с двг или пък с газови турбини.
D.Y.F-091066
Коментар
-
"Скъп на триците, но евтин на брашното" - е поговорка, която умният българин е сътворил в битието си.
Няма българи, които да пръскат парите си, щом знаят как са спечелили същите.
................................................
Няма да повтарям цените, на които се продават отделни модификации на Тесла. Диапазонът от $ 70 000 - $ 130 000 е със сравнително добри възможности на пожароопасните батерии... Те си остават ОПАСНИ в пожарно отношение, независимо от тяхната цена!
Какво излиза на практика? ЕНо българче - студеНче - решило да се изфука /пред колеШките в университета/ с това, че "ИМАЛО" - "модерната" и "ИКОНОМИЧНА" Тесла...
И брои за Теслата "сухото": едни 120 000 лева - 230 000 лева..., за да можеЛ после да се хвали как, ама видите ли - нищо не плащал, за да си движи /максимум ДО/ 40 км. из града... Такава еФтиния! Никакъв разход!
СмЕх!
/е, ако татко му може да си позволи да му направи подаръче - това няма ад е така масово явление..., да живеят татковците - милиардери!/))
..................................................
Сега, обаче...
Горната цена на електрокара - никак не му гарантира, че батерията му е с нещо повече от тия, дето с тях някой си изминаваЛ 500 км. - видиш ли ти - ама само с едно зареждане!
Това нещо го няма, включително от СЪОБРАЖЕНИЯТА ЗА СИГУРНОСТ!
Мисля, че вече забравихме оплакванията /за които писах тук/ на "щастливите" собственици, които се оплакват и тръбят навсякъде, че Тесла, чрез ъпдейтите на софтуера си - ограничава възможностите за зареждане на батерията на 70 - 80 % от това, което се е приказвало, преди Мъск да им вземе паричките!
А тия парички са доста, над горестоящите цифри! Е?
Недоволни!
Да де, ама българчето - дето татИ му е взел Тесличка - се фали, колко му е еФтинКо пътуването на 40 км. в градааа!
Какво ти ефтинКо! Направо еФтинджос!))
...............................................
Ноооо....
А дано не ни е дошло на ум да търсим Тесличка "на старо"!
Защо? ОтСякъде си е готина! ЕФтинджос!
И това го бяхме казАлЕ! 13 - 17 % пада капацитетът на батерията, след първата година!
Ама що? Епа - така! А след втората година? Аааа - не тия на наЗЕ! Всеки има глава на раменете си! Българинът ОБИЧА да експериментира... Дали пък тоя не ме излъга? Всеки има право да не се съгласи с казаното, вкл. и тук!
................................................
Е, какво се получи до тук? След първата година капацитетът на батерийката ми падна с 15 %..., пък Мъск взе, че ми удари секирата с 20 % - и кВо?
Ми - нищо: джиткам си по "линията на тролея", която ми очертават на дисплея и не смея да се отделя на 200 км. от нея..., но пък ми обещават, ЧЕ ЩЕ..., все светло бъдАще!...
................................................
Ема, то па се оказА, че и зимно време - нещо проблемите се наслагват някак /май му се викаше - мултиплицират/ - към горните? Нали в Тесличката трябва да има топло? Ми да! Спор няма!
Е, колко остана пробегът, ако 40 % от капацитета на батерията се изразходва за топлото?
Аааа, не!
Добре де, ами още не сме повторили ония /забравени неща/, които преди няколко месеца нищихме пак тук: за въртящият момент на електромобилчето!
Е, не ни ли стига "инфото", че някога ще можем да зареждаме на всеки 100 метра Теслата си? ЩЕ!
Батерията ни ЩЕ е толкова еФтиКа..., че дори на всеки 50 км. ЩЕ ни чака нова, заредена батерия...
... и няма да губим ЧАС И НЕЩО за зареждане /в своеобразната "кафе-пауза" - за която се изхвърлят любителите на светлото бъдеще...)).../
Ама, ние пък сме си купили зарядно, с което ще "зареждаме" за минути! Даммм, АМА и батерията - вместо с 15-20 % ЩЕ пада с 30-40 % за година - и това е необратимо!
ТатИ ЩЕ ми вземе нова батерия!
Да! Знаем прословутата реплика: татИ ще ми купи колело..., ама ДРУГ ПЪТ!))
Коментар
-
national power електрическите автомобили имат приложение както и електрокарите, например в затворени складови помещения електрокарите електрокарите няма как да не са предпочитани. Същата работа са електромобилите - за таксита в големи градове с мръсен въздух, за автомобили под наем ..нещо от този вид е бъдещето им. Обаче как ще станат масови е по скоро и със сигурност мода. Със сигурност ще се появят и електромобили които се зареждат като стоят на слънце, но да станат масови абсурд.
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениене те наричам никак
просто 5млн. електрички вече са факт и на планетата ни ще се увеличават с по над 2млн. всяка година.
Глупаво е да се твърди че това не влияе на пазарите.
Фейсбук е тъпня, но е глупаво да се твърди, че не влияе на пазарите.
Надявам се да е станало по-ясно.
Коментар
-
тоя палячо до преди месеци мяташе подигравки към Мъск и се обясняваше колко надценена била компанията. Виж го ти сега:
https://youtu.be/Bz9MLiqpsGI
Посмях се, поразгледах му скорошни изяви и се оказа че си променил мнението след като жена му и дъщеря му го накарали да си купят тесла
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
Електричка е преодоляла за първи път границата от 100км/ч
и уж техничар човек, врещи че не го интересувала.
Кефят ме опулени невежи като им кажа колко лв. плащам за 1000км. пробег градско. "Те такова жувотно нЕма" винаги е голям смях
5млн. електрички, че не влияят на пазара на горива, може да го твърди само мноооого глупав човек.Last edited by national power; 15.01.2020, 13:55.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Не ме интересува дали им става батерията и какъв е пробега.Въобще ел боклуците не ме интересуват не е само теслъта.На тоя етап не сме дорасли да направим истинска кола която черпи енергия за да се движи по друг начин.Тва с батериите е едни измамници го слагат на едни глупаци набутали се я с техни коли я с акции.
и уж техничар човек, врещи че не го интересувала.
Кефят ме опулени невежи като им кажа колко лв. плащам за 1000км. пробег градско. "Те такова жувотно нЕма" винаги е голям смях
5млн. електрички, че не влияят на пазара на горива, може да го твърди само мноооого глупав човек.Last edited by satz; 15.01.2020, 13:43.
Коментар
Коментар