satz, да но цената ще бъде убийственно висока и това е реалната цена на въглеводородите. Производството на водород с ток не е екологично ако не е скъпо и да се използват благородни метали в електролизерите.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
И ще заменим нефта с газ - пак полезно изкопаемо. Тея смотани еколози ще изместят центъра на земята .
Никой не го ебе кръговрата на веществата на земята. Важното е да плащаме прескъпо да сме еко и т.нар. еколози да прибират парите
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, петролните деривати в двг изгарят като в началото на горивния процес въглеводородните вериги се разпадат до метан и той изгаря в двг. Т.е. двг на бензин или дизел изгарят метан и няма причина да са по малко еко. Съвременните дизели са с комън рейл впръскване или италианците са го кръстили мултиджет, горивото се впръсква с такова налягане че образува супер фин слой по повърхността на нагретите части и под действие на температурата и налягането то се трансформира метан, затова моторите работят меко и кпд е висок. Това трябва да се обясни на еколозите, няма такова нещо - на метан е чисто а на бензин и дизел не е, винаги изгаря метан.
Ама има и примеси - сероводороди, амонити и силикати най вече.
И проблема е ГОРИВОТО - чистотата му, а не двигателя.
Затова и го правят всеядно животно, да може да издържа на боклуците.
Ако е чисто горивото и КПД-то ще е 70-80% и десетки пъти по малко ще замърсяваНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
bota156, петролните деривати в двг изгарят като в началото на горивния процес въглеводородните вериги се разпадат до метан и той изгаря в двг. Т.е. двг на бензин или дизел изгарят метан и няма причина да са по малко еко. Съвременните дизели са с комън рейл впръскване или италианците са го кръстили мултиджет, горивото се впръсква с такова налягане че образува супер фин слой по повърхността на нагретите части и под действие на температурата и налягането то се трансформира метан, затова моторите работят меко и кпд е висок. Това трябва да се обясни на еколозите, няма такова нещо - на метан е чисто а на бензин и дизел не е, винаги изгаря метан.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156 , ако е от газови централи според мен не е лошо също защото кпд 60 процента не е зле особенно ако с отпадъчната топлина се отопляват и домове. Възможно е след време газопреносните мрежи да са равни по капацитет с електропреносните и електричеството да се доставя чрез газ на някои места, където разбира се е целесъобразно. Предполагам че ще се разработят и по малки но ефективни газови турбини и горивните клетки за природен газ също ще се усъвършенстват, но засега такива технологии още няма в практиката. Много по вероятно е да се случат от масово навлизане на електромобили с батерии, пък особенно с тегло само на батериите над половин тон.
Никой не го ебе кръговрата на веществата на земята. Важното е да плащаме прескъпо да сме еко и т.нар. еколози да прибират паритеНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
bota156 , ако е от газови централи според мен не е лошо също защото кпд 60 процента не е зле особенно ако с отпадъчната топлина се отопляват и домове. Възможно е след време газопреносните мрежи да са равни по капацитет с електропреносните и електричеството да се доставя чрез газ на някои места, където разбира се е целесъобразно. Предполагам че ще се разработят и по малки но ефективни газови турбини и горивните клетки за природен газ също ще се усъвършенстват, но засега такива технологии още няма в практиката. Много по вероятно е да се случат от масово навлизане на електромобили с батерии, пък особенно с тегло само на батериите над половин тон.D.Y.F-091066
Коментар
-
mathematician , точно така е въглеводородите са жестока компресия на енергия и при добро изгаряне се отделя вода и въглероден диоксид..забележи че същия механизъм захранва с енергия и организми в природата и включително и нас хората. Т.е. това нещо е доста добре измислено и е част от нещо много голямо. Литиевойонните батерии тежат 7 килограма за киловатчас ел.енергия и наистина 10 киловатчаса са само 70 кг, което не много но не е и малко, но според мен е приемливо и пробег от над 200 км. е наистина нещо което по може да се ползва разбира се ограничено и там където е удачно.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.
One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline
Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.
От перки, от соларки, от газови централи от въглищни централи, от АЕЦ.
Дали е повече от двигател, а от работата му на темпомат (90км).
И съотношението кг/енергията е 50 пъти само не 10Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеКпд гориво -> движение на най-ефективните ДВГ
е поне на половина по-зле от Ток->ел.двигател->движение
Най-ефективните ДВГ по някои Скании, и по доста кораби е ~50%
Най-смотаните ел.двигатели (сглобени в гараж) са с КПД поне 88%, средностатистическия добър ел.двигател е с КПД над 95%
средностатистическия ДВГ е с КПД гориво->движение <28%...
Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.
One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline
Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеКофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.
https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot
Коментар
-
Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.
https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Много ми е интересно какво именно е патентовано и къде. Цветът, името, "вградения акумулатор", петолъчката?
Коментар
-
analog - концепцията им изглежда много по смислена за електромобили, точно за приложенията които според мен са добри за електромобили и да са модулни. Освен това казват че задвижването е с 50 процента по икономично за енергия, а това означава и два пъти по малка батерия.
Last edited by supertrader; 12.02.2020, 19:57.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Кисимов Разгледай мнениеВ России запатентован новый электромобиль Zetta
Коментар
Коментар