IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Или не искаш или не можеш да вденеш - БЪДЕЩИ ОЧАКВАНИЯ. Това е пазара. Инвеститорите предпочитат компании с перспективи, особено такива които преобръщат установени индустрии.

    Подсказвам ти да разгледаш историята на АМАЗОН! Не искаш - твоя си работа.

    Субсидиите на петролнагта индустрия годишно в световен мащаб са за около 5 ТРИЛИОНА долара (не знам дали можете да схванете размера). Пак да повторя. Без субсидии - петрола ще в пъти по-скъп отколкото е сега на бензиностанцията.
    )
    Аз лично нямам нищо против да си купя електрокар и да си ходя до работа. Проблемът идва когато искам да се прибера до бг. Нормално се прибирам за около 28-30 часа+ време ако спим някъде. С електрокара ще мина 48 часа при всички случай. По въпроса за бъдещите очаквания ти написах да отидеш в темата за политика, там са по думичката "ЩЕ"- Бъдеще време. Само не разбрах кога ще се избият милиардите загуба и дали премията в германия за рено зои не изкривява дългата ръка на пазара

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Или не искаш или не можеш да вденеш - БЪДЕЩИ ОЧАКВАНИЯ. Това е пазара. Инвеститорите предпочитат компании с перспективи, особено такива които преобръщат установени индустрии.

      Подсказвам ти да разгледаш историята на АМАЗОН! Не искаш - твоя си работа.

      Субсидиите на петролнагта индустрия годишно в световен мащаб са за около 5 ТРИЛИОНА долара (не знам дали можете да схванете размера). Пак да повторя. Без субсидии - петрола ще в пъти по-скъп отколкото е сега на бензиностанцията.

      Globally Fossil Fuel subsidies remained large at $4.7 trillion (6.3 percent of global GDP) in 2015 and are projected at $5.2 trillion (6.5 percent of GDP) in 2017. The largest subsidizers in 2015 were China ($1.4 trillion), United States ($649 billion), Russia ($551 billion), European Union ($289 billion), and India ($209 billion)
      Понеже продължаваш да пишеш глупости …
      https://energiya.bg/?p=7231
      Половината от тея трилиони субсидии са ВЪГЛИЩА. От тях какво се произвежда - гориво за коли или ТОК?
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Специално за загубите на тесла май че не е сгрешил- само за 2019 са на загуба по спомен около 750 милиона

        Oткaктo прeди 15 гoдини, кoмпaниятa зaпoчвa дa ce зaнимaвa cъc cвoятa cвoeoбрaзнa рeвoлюция в aвтoмoбилocтрoeнeтo, зaгубитe ѝ ce изчиcлявaт нa нaд $6 млрд. Нeзaвиcимo oт привиднaтa пoпулярнocт нa Tеslа, зaгубитe прoдължaвaт дa ce трупaт. Caмo зa първaтa чeтвърт oт тeкущaтa гoдинa тe ca в рaзмeр нa $702 млн. Пo инфoрмaция нa NBС финaнcoвитe зaгуби нa Tеslа зa 2019 ca нaй-гoлeмитe зa пocлeднитe гoдини. Oт caмaтa кoмпaния cъщo нe крият рaзoчaрoвaниeтo cи. Финaнcoвият дирeктoр Зaкaри Киркхoр кoнcтaтирa, чe пocлeднитe чeтири мeceцa ca eдни oт нaй-cлoжнитe в цялaтa иcтoрия нa Tеslа.

        Другите неща трябва да ги напишеш в темата за политика тъй като там са експертите
        Или не искаш или не можеш да вденеш - БЪДЕЩИ ОЧАКВАНИЯ. Това е пазара. Инвеститорите предпочитат компании с перспективи, особено такива които преобръщат установени индустрии.

        Подсказвам ти да разгледаш историята на АМАЗОН! Не искаш - твоя си работа.

        Субсидиите на петролнагта индустрия годишно в световен мащаб са за около 5 ТРИЛИОНА долара (не знам дали можете да схванете размера). Пак да повторя. Без субсидии - петрола ще в пъти по-скъп отколкото е сега на бензиностанцията.

        Globally Fossil Fuel subsidies remained large at $4.7 trillion (6.3 percent of global GDP) in 2015 and are projected at $5.2 trillion (6.5 percent of GDP) in 2017. The largest subsidizers in 2015 were China ($1.4 trillion), United States ($649 billion), Russia ($551 billion), European Union ($289 billion), and India ($209 billion)
        Last edited by ED; 14.02.2020, 17:07.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Два факта:
          1) Тесла в САЩ няма никакви субсидии и се продава като топъл хляб.
          2) субсидиите за горивата са от поядъка на няколко трилиона в световен мащаб според световната банка. Ако ги няма цената на петрола ще е няколко пъти по-висока. Пита се в задачата какви коли ще предпочете купувача ако на ток му е 10-20 пъти по-евтино да се движи?
          Я пак си помисли.
          Тези субсидии за топлене и за производство на евтин ток ли са или за придвижване?
          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Два факта:
            1) Тесла в САЩ няма никакви субсидии и се продава като топъл хляб.
            2) субсидиите за горивата са от поядъка на няколко трилиона в световен мащаб според световната банка. Ако ги няма цената на петрола ще е няколко пъти по-висока. Пита се в задачата какви коли ще предпочете купувача ако на ток му е 10-20 пъти по-евтино да се движи?
            Откога няма субсидии- а преди имаше ли?? Я извади една справка кой колко коли е продал за миналата година- падаш си по тези неща. И дай справка за субсидии на горивата, сигурно имаш предвид акцизите и данъците които потребителя плаща. Специално за говедария няма данък или акциз , затова горивата са по долар за литър

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Безимения много неща разправя и почти всички са с погрешни изводи.
              Справка Амазон.
              Специално за загубите на тесла май че не е сгрешил- само за 2019 са на загуба по спомен около 750 милиона

              Oткaктo прeди 15 гoдини, кoмпaниятa зaпoчвa дa ce зaнимaвa cъc cвoятa cвoeoбрaзнa рeвoлюция в aвтoмoбилocтрoeнeтo, зaгубитe ѝ ce изчиcлявaт нa нaд $6 млрд. Нeзaвиcимo oт привиднaтa пoпулярнocт нa Tеslа, зaгубитe прoдължaвaт дa ce трупaт. Caмo зa първaтa чeтвърт oт тeкущaтa гoдинa тe ca в рaзмeр нa $702 млн. Пo инфoрмaция нa NBС финaнcoвитe зaгуби нa Tеslа зa 2019 ca нaй-гoлeмитe зa пocлeднитe гoдини. Oт caмaтa кoмпaния cъщo нe крият рaзoчaрoвaниeтo cи. Финaнcoвият дирeктoр Зaкaри Киркхoр кoнcтaтирa, чe пocлeднитe чeтири мeceцa ca eдни oт нaй-cлoжнитe в цялaтa иcтoрия нa Tеslа.

              Другите неща трябва да ги напишеш в темата за политика тъй като там са експертите
              Last edited by v_tin; 14.02.2020, 16:32.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                Гледам че съм пропуснал в задачата с басейните нещо, а то е- какво мислите за конкуренцията на теслите- например сега при мен върви реклама на рено зои с 6-8 хиляди премия. Не го знам колко струва, но тази премия май изкривява цялата пазарна логика- да оцелее по добрият
                Два факта:
                1) Тесла в САЩ няма никакви субсидии и се продава като топъл хляб.
                2) субсидиите за горивата са от поядъка на няколко трилиона в световен мащаб според световната банка. Ако ги няма цената на петрола ще е няколко пъти по-висока. Пита се в задачата какви коли ще предпочете купувача ако на ток му е 10-20 пъти по-евтино да се движи?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Загубите и кроссубсидирането смяташ ли го, защото безименният говореше за 7 милиарда загуби. Хайде пак задачката с басейните- ако печалбата на теслите нараства с 40% на година за колко време ще се избият тези 7 милиарда
                  Безимения много неща разправя и почти всички са с погрешни изводи.

                  Печалбата на инвеститора се формира от дивидент + капиталова печалба.
                  Не знам защо сте се впрегнали толкова за инвеститорите в Тесла, които са много напред (отчасти благодарение на донорите скъсяващи компанията).

                  А иначе да научиш нещо полезно - цената на една компания няма нищо общо с печалбата която реализора днес или е реализирала вчера, а с очакванията за дисконтирани бъдещи приходи. И ако не сте разбрали очакванията са традиционните производители да губят (отразено в стойността на акциите им), а за Тесла да се увеличават с чудовищни темпове за тази индустрия.

                  Справка Амазон.

                  Коментар


                  • Гледам че съм пропуснал в задачата с басейните нещо, а то е- какво мислите за конкуренцията на теслите- например сега при мен върви реклама на рено зои с 6-8 хиляди премия. Не го знам колко струва, но тази премия май изкривява цялата пазарна логика- да оцелее по добрият

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                      Which makes it another case study in what happens when an extraordinarily rich society can’t find enough new ideas that justify investing all its stockpiled wealth.

                      Или с други думи има много кинти, но няма къде да се инвестира и затова се създават балоните като някои успее да излъже инвеститорите с кинти че ще направи революция.

                      Горното изречение обяснява и балона с коините. Над 10 години и блок-чейн технологията няма практическо приложение, само празни приказки как щяла да направи революция. И понеже има много свободни пари и хоп те са вътре и си правят балонче.

                      Горе долу същото е и с акциите на Тесла. Имала революционни идеи, правела не знам си какво, не знам си що. Ама конкуренцията имала и тя пазарен дял без много приказки - няма значение, важното е че бъдещето е при нас и ние правим революция, бла, бла - Бууууууммммммм.
                      Особено ярък пример за настроенията на инвеститорите в горната светлина е историята на "Теранос" и Елизабет Холмс.
                      https://money.bg/ceo/istoriyata-na-e...i-vsichko.html

                      Поразчетох се на времето за развитието му и останах, обаче, с подозрението, че са могли реално да изкарат тоя стартъп; е, не чак 200 вида анализи от микрокапка кръв за десет-петнайсет минути, но поне 20, което хич не е малко за удобството, бързината и ниската цена, която тяхната машина би давала при развитие. Но балонът им се е спукал рано, преди да ги издигне малко повече за истинска доразработка.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                        Само за референция – от създаването приходите на Тесла растат с около 60% годишно. От 2015та с близо 45%.
                        Загубите и кроссубсидирането смяташ ли го, защото безименният говореше за 7 милиарда загуби. Хайде пак задачката с басейните- ако печалбата на теслите нараства с 40% на година за колко време ще се избият тези 7 милиарда

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                          Ето малко сравнения /отново/. За непредубедените - това се реални числа, постигнати от ония, които ИМАТ ПАЗАРЕН ДЯЛ и само работят и продават /без възторжен плам в погледа, зареят в "светлото" за Мъск - бъдеще...)).../

                          Очакваме нови нагледни материали, които обясняват ситуацията нагледно... ))


                          Ммм даа, я сметни една задачка. За колко време Тесла ще изпревари споменатите компании по приходи, ако расте с 40%, 30% или 20% годишно (нещо подобно на задачите с басейните)?

                          Само за референция – от създаването приходите на Тесла растат с около 60% годишно. От 2015та с близо 45%.

                          Продажбите на GM, Ford и Chrysler вече спадат! Като им вземат хляба с Пикапите, сметай че че са фалирали за 7-8 години макс.

                          Коментар


                          • Много му завиждам на тоя Мъск... /на други завиждам МНОГО повече!!!/ ))

                            И също зная, че автопроизводителите ще фалират! Сигурен съм в това, но... , абеее - не точно в тоя живот!

                            И също съм сигурен, че Мъск не е бил лош ученик, но сега има визията как да "прекара" болшинството от ония свои съученици, които не са имали интерес да понаучат някои общи закони, валидни аз условията, при които съществуваме...

                            Мъск едва ли ще фалира: все пак има и други бизнеси... Той се опитва да измъкне някакво секторче от слабите и неприпособими автопроизводители, но пазарът, на който разчита - малко по малко се насища. Слабите съученици на Мъск вече си хвърлиха парите на вятъра. Антипазарните преференциални условия - постепенно се компрометират: не може да се наливат едни парични ресурси - както вода, в каца - без дъно! Всяко правителство, което си позволи да харчи парите на данъкоплатеца - е обречено. Перчемът и неговия екип /комплименти за екипа!/ - си дават сметка за това! Каква ти екология? Истината излиза наяве: ако тук е що-годе "екологично", то по-натам нещата са катастрофални. Това е следващото отрезвяване...

                            .................................................. .......

                            Нека се обърнем и към "сухите" факти...

                            Тук много се спекулира/ШЕ/ с това, как Тесла е върхът и как скача в продажбите /сравнявайки се сама със себе си - абсурд!..., дори - не сравнявайки я с ония, които в Китай имат продажби - в пъти НАД Тесла.../

                            Ето малко сравнения /отново/. За непредубедените - това се реални числа, постигнати от ония, които ИМАТ ПАЗАРЕН ДЯЛ и само работят и продават /без възторжен плам в погледа, зареят в "светлото" за Мъск - бъдеще...)).../

                            Очакваме нови нагледни материали, които обясняват ситуацията нагледно... ))


                            Коментар


                            • Не казвам, че Тесла ще фалира, казвам че безумно голямата капитализация на Тесла няма особена връзка с реалните и резултати, а просто с многото налични пари, липсата на това къде да се инвестира и сладкодумието на Мъск.

                              Между другото не знаех че положението на Юбер било толкоз зле. Едно просто приложение за телефон може да носи сериозни загуби и да няма начин да излезе на печалба, но хората си инвестират в него и акциите им са добре.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                                Which makes it another case study in what happens when an extraordinarily rich society can’t find enough new ideas that justify investing all its stockpiled wealth.

                                Или с други думи има много кинти, но няма къде да се инвестира и затова се създават балоните като някои успее да излъже инвеститорите с кинти че ще направи революция.
                                По принцип си прав че много пара търси къде да се паркира, но това не значи, че Тесла ще фалира (при една рецесия е много по-вероятно да фалират 2/3 от настоящите авто производители). Новите пазарни лидери в началото на развитието си винаги са отричани и осмивани.

                                Ето тази компания има в историята си спад от над 90%, два спада от над 50-60% и още няколко от над 30-40%.
                                Да видим дали ще познаеш коя е и каква е настоящата и стойност?!?

                                Click image for larger version

Name:	amzn.jpg
Views:	1
Size:	22.1 КБ
ID:	3540016



                                Това със сигурност изглежда като балон ...

                                Коментар

                                Working...
                                X