IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
    Гледам че съм пропуснал в задачата с басейните нещо, а то е- какво мислите за конкуренцията на теслите- например сега при мен върви реклама на рено зои с 6-8 хиляди премия. Не го знам колко струва, но тази премия май изкривява цялата пазарна логика- да оцелее по добрият
    Два факта:
    1) Тесла в САЩ няма никакви субсидии и се продава като топъл хляб.
    2) субсидиите за горивата са от поядъка на няколко трилиона в световен мащаб според световната банка. Ако ги няма цената на петрола ще е няколко пъти по-висока. Пита се в задачата какви коли ще предпочете купувача ако на ток му е 10-20 пъти по-евтино да се движи?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Загубите и кроссубсидирането смяташ ли го, защото безименният говореше за 7 милиарда загуби. Хайде пак задачката с басейните- ако печалбата на теслите нараства с 40% на година за колко време ще се избият тези 7 милиарда
      Безимения много неща разправя и почти всички са с погрешни изводи.

      Печалбата на инвеститора се формира от дивидент + капиталова печалба.
      Не знам защо сте се впрегнали толкова за инвеститорите в Тесла, които са много напред (отчасти благодарение на донорите скъсяващи компанията).

      А иначе да научиш нещо полезно - цената на една компания няма нищо общо с печалбата която реализора днес или е реализирала вчера, а с очакванията за дисконтирани бъдещи приходи. И ако не сте разбрали очакванията са традиционните производители да губят (отразено в стойността на акциите им), а за Тесла да се увеличават с чудовищни темпове за тази индустрия.

      Справка Амазон.

      Коментар


      • Гледам че съм пропуснал в задачата с басейните нещо, а то е- какво мислите за конкуренцията на теслите- например сега при мен върви реклама на рено зои с 6-8 хиляди премия. Не го знам колко струва, но тази премия май изкривява цялата пазарна логика- да оцелее по добрият

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

          Which makes it another case study in what happens when an extraordinarily rich society can’t find enough new ideas that justify investing all its stockpiled wealth.

          Или с други думи има много кинти, но няма къде да се инвестира и затова се създават балоните като някои успее да излъже инвеститорите с кинти че ще направи революция.

          Горното изречение обяснява и балона с коините. Над 10 години и блок-чейн технологията няма практическо приложение, само празни приказки как щяла да направи революция. И понеже има много свободни пари и хоп те са вътре и си правят балонче.

          Горе долу същото е и с акциите на Тесла. Имала революционни идеи, правела не знам си какво, не знам си що. Ама конкуренцията имала и тя пазарен дял без много приказки - няма значение, важното е че бъдещето е при нас и ние правим революция, бла, бла - Бууууууммммммм.
          Особено ярък пример за настроенията на инвеститорите в горната светлина е историята на "Теранос" и Елизабет Холмс.
          https://money.bg/ceo/istoriyata-na-e...i-vsichko.html

          Поразчетох се на времето за развитието му и останах, обаче, с подозрението, че са могли реално да изкарат тоя стартъп; е, не чак 200 вида анализи от микрокапка кръв за десет-петнайсет минути, но поне 20, което хич не е малко за удобството, бързината и ниската цена, която тяхната машина би давала при развитие. Но балонът им се е спукал рано, преди да ги издигне малко повече за истинска доразработка.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
            Само за референция – от създаването приходите на Тесла растат с около 60% годишно. От 2015та с близо 45%.
            Загубите и кроссубсидирането смяташ ли го, защото безименният говореше за 7 милиарда загуби. Хайде пак задачката с басейните- ако печалбата на теслите нараства с 40% на година за колко време ще се избият тези 7 милиарда

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

              Ето малко сравнения /отново/. За непредубедените - това се реални числа, постигнати от ония, които ИМАТ ПАЗАРЕН ДЯЛ и само работят и продават /без възторжен плам в погледа, зареят в "светлото" за Мъск - бъдеще...)).../

              Очакваме нови нагледни материали, които обясняват ситуацията нагледно... ))


              Ммм даа, я сметни една задачка. За колко време Тесла ще изпревари споменатите компании по приходи, ако расте с 40%, 30% или 20% годишно (нещо подобно на задачите с басейните)?

              Само за референция – от създаването приходите на Тесла растат с около 60% годишно. От 2015та с близо 45%.

              Продажбите на GM, Ford и Chrysler вече спадат! Като им вземат хляба с Пикапите, сметай че че са фалирали за 7-8 години макс.

              Коментар


              • Много му завиждам на тоя Мъск... /на други завиждам МНОГО повече!!!/ ))

                И също зная, че автопроизводителите ще фалират! Сигурен съм в това, но... , абеее - не точно в тоя живот!

                И също съм сигурен, че Мъск не е бил лош ученик, но сега има визията как да "прекара" болшинството от ония свои съученици, които не са имали интерес да понаучат някои общи закони, валидни аз условията, при които съществуваме...

                Мъск едва ли ще фалира: все пак има и други бизнеси... Той се опитва да измъкне някакво секторче от слабите и неприпособими автопроизводители, но пазарът, на който разчита - малко по малко се насища. Слабите съученици на Мъск вече си хвърлиха парите на вятъра. Антипазарните преференциални условия - постепенно се компрометират: не може да се наливат едни парични ресурси - както вода, в каца - без дъно! Всяко правителство, което си позволи да харчи парите на данъкоплатеца - е обречено. Перчемът и неговия екип /комплименти за екипа!/ - си дават сметка за това! Каква ти екология? Истината излиза наяве: ако тук е що-годе "екологично", то по-натам нещата са катастрофални. Това е следващото отрезвяване...

                .................................................. .......

                Нека се обърнем и към "сухите" факти...

                Тук много се спекулира/ШЕ/ с това, как Тесла е върхът и как скача в продажбите /сравнявайки се сама със себе си - абсурд!..., дори - не сравнявайки я с ония, които в Китай имат продажби - в пъти НАД Тесла.../

                Ето малко сравнения /отново/. За непредубедените - това се реални числа, постигнати от ония, които ИМАТ ПАЗАРЕН ДЯЛ и само работят и продават /без възторжен плам в погледа, зареят в "светлото" за Мъск - бъдеще...)).../

                Очакваме нови нагледни материали, които обясняват ситуацията нагледно... ))


                Коментар


                • Не казвам, че Тесла ще фалира, казвам че безумно голямата капитализация на Тесла няма особена връзка с реалните и резултати, а просто с многото налични пари, липсата на това къде да се инвестира и сладкодумието на Мъск.

                  Между другото не знаех че положението на Юбер било толкоз зле. Едно просто приложение за телефон може да носи сериозни загуби и да няма начин да излезе на печалба, но хората си инвестират в него и акциите им са добре.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                    Which makes it another case study in what happens when an extraordinarily rich society can’t find enough new ideas that justify investing all its stockpiled wealth.

                    Или с други думи има много кинти, но няма къде да се инвестира и затова се създават балоните като някои успее да излъже инвеститорите с кинти че ще направи революция.
                    По принцип си прав че много пара търси къде да се паркира, но това не значи, че Тесла ще фалира (при една рецесия е много по-вероятно да фалират 2/3 от настоящите авто производители). Новите пазарни лидери в началото на развитието си винаги са отричани и осмивани.

                    Ето тази компания има в историята си спад от над 90%, два спада от над 50-60% и още няколко от над 30-40%.
                    Да видим дали ще познаеш коя е и каква е настоящата и стойност?!?

                    Click image for larger version

Name:	amzn.jpg
Views:	1
Size:	22.1 КБ
ID:	3540016



                    Това със сигурност изглежда като балон ...

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      от това което показват отчетите Тесла е на печалба за последните няколко тримесечия. А и както знаем - пазарът дисконтира бъдещите очаквания.
                      Which makes it another case study in what happens when an extraordinarily rich society can’t find enough new ideas that justify investing all its stockpiled wealth.

                      Или с други думи има много кинти, но няма къде да се инвестира и затова се създават балоните като някои успее да излъже инвеститорите с кинти че ще направи революция.

                      Горното изречение обяснява и балона с коините. Над 10 години и блок-чейн технологията няма практическо приложение, само празни приказки как щяла да направи революция. И понеже има много свободни пари и хоп те са вътре и си правят балонче.

                      Горе долу същото е и с акциите на Тесла. Имала революционни идеи, правела не знам си какво, не знам си що. Ама конкуренцията имала и тя пазарен дял без много приказки - няма значение, важното е че бъдещето е при нас и ние правим революция, бла, бла - Бууууууммммммм.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                        Понеже всички говорят за акциите на Тесла и капитализацията.

                        Един цитат от една статия по друга тема, за друга компания. Но спокойно може да замените името на компанията с това на Тесла и горе долу ще вярно.
                        от това което показват отчетите Тесла е на печалба за последните няколко тримесечия. А и както знаем - пазарът дисконтира бъдещите очаквания.

                        Коментар


                        • Понеже всички говорят за акциите на Тесла и капитализацията.

                          Един цитат от една статия по друга тема, за друга компания. Но спокойно може да замените името на компанията с това на Тесла и горе долу ще вярно.


                          An internet company decides to revolutionize an industry — the taxi and limousine market — that defines old-school business-government cooperation, with all the attendant bureaucracy and unsatisfying service. It promises investors that it can buy its way to market dominance and use cutting-edge tech to find unglimpsed efficiencies. On the basis of that promise, it raises billions of dollars across its 10-year rise, during which time it becomes a byword for internet-era success, the model for how to disrupt an industry. By the time it goes public in 2019, it has over $11 billion in annual revenue — real money, exchanged for real services, nothing fraudulent about it.
                          Yet this amazing success story isn’t actually making any profit, even at such scale; instead, it’s losing billions, including $5 billion in one particularly costly quarter. After 10 years of growth, it has smashed the old business model of its industry, weakened legacy competitors and created value for consumers — but it has done all this using the awesome power of free money, building a company that would collapse into bankruptcy if that money were withdrawn. And it has solved none of the problems keeping it from profitability: The technology it uses isn’t proprietary or complex; its rival in disruption controls 30 percent of the market; the legacy players are still very much alive; and all of its paths to reduce its losses — charging higher prices, paying its workers less — would destroy the advantages that it has built.

                          So it sits there, a unicorn unlike any other, with a plan to become profitable that involves vague promises to somehow monetize all its user data and a specific promise that its investment in a different new technology — the self-driving car, much ballyhooed but as yet not exactly real — will make the math add up.

                          That’s the story of Uber — so far. It isn’t an Instagram fantasy or a naked fraud; it managed to go public and maintain its outsize valuation, unlike its fellow unicorn WeWork, whose recent attempt at an I.P.O. hurled it into crisis. But it is, for now, an example of a major 21st-century company invented entirely out of surplus, and floated by the hope that with enough money and market share, you can will a profitable company into existence. Which makes it another case study in what happens when an extraordinarily rich society can’t find enough new ideas that justify investing all its stockpiled wealth.

                          Коментар


                          • satz - такъв метан е много скъп, по скоро да се добавя малко водород в метана за автомобили който да се произвежда с ток е без това този евтин ток е много малко това е пак за богати защото може да се добавя и вода - водна мъгла във всмуквания въздух и ефекта пак да е същия - по добро изгаряне. По специалното при изгаряне на метан в двг е необходимостта от компресия като при дизела за да скочи ефективността.
                            Други въглеводороди които се унищожават но не се използват са пластмасите, от тях е възможно да се произведе метан но проблема е че умишленно са замърсявани за да се разпадат със сяра и други старители - грешна технология а биха могли да се съхраняват за бъдещите поколения защото сега преработката им не е уместна - също много скъпо гориво.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              satz, да но цената ще бъде убийственно висока и това е реалната цена на въглеводородите. Производството на водород с ток не е екологично ако не е скъпо и да се използват благородни метали в електролизерите.
                              А ако ползваш моментите с отрицателните цени на тока?
                              Аз мисля, че скоро ще се въведе регулация, отрицателните цени да могат да се плащат само на акумулиращи и/или синтезиращи гориво от СО2 (последните сега прохождат)

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

                                Метанът е рециклируем, като може да стигне до нулев въглеотпечатък, трябва само ток...
                                Ами да, кравите пърдят...

                                Коментар

                                Working...
                                X