Първоначално изпратено от ED
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение....
Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
1000 ел. коли няма да променят нищо, но ако станат милион, и енергийната мрежа на града ще се срине.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
Не знам дали знаете, но сеченията на кабелите се изчисляват доста точно и се оставя много малък толеранс за претоварване, защото цената на кабелите е висока. Същото важи и за регионалните трафопостове. Така че не говорим за дребни промени - говорим за тотално преизчисляване на цялата електроенергийна мрежа и тотална подмяна на всичко в участъците, в които са предвидени зарядни станции.
Това без държавна политика в това направление няма как да се случи, защото ЕРП-тата вероятно ще откажат да правят всичко това за своя сметка и за сините очи на хората. Не че не може да се направи, но възниква въпросът кой ще плати за всичко това.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 18:48.
Коментар
-
Първоначално изпратено от representjah
Ти би ли доразвил въпроса, как точно го виждаш тая електрификация навсякъде, защото ми се случва да ходя по един месец на палатки и хич не я виждам. Айде, ще бъда по-конкретен, погледни на картата с. Беден. Вземи Родопи, Стара планина и въобще малко по-пресечен терен и цялата идея на електричките умира. Екстремни температури - същата работа.
Човек е измислил много решения, НО има закони които не можеш да прескочиш ето ти един:
"Удвояването на повърхността / surface area на даден обект, води до УТРОЯВАНЕ на обема му". Затова и хората са неспособни да създадат безкрайно високи сгради, в природата дърветата също не са безкрайно високи, нито животните безкрайно големи. И това произтича от трите измерения в които живеем. Колкото и да мислиш, каквото и да умуваш не можеш да създадеш сграда висока седемстотин километра. Или поне толкова площ на Земята няма върху която да стъпи тази сграда.
Абе общо взето тия авятомобили са Градски, а там както видяхме едни скутери-електрички им разказаха играта.
Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Това в България няма как да стане. Дори се учудвам, че в Лондон е възможно ....
Проблемът е, че лампите на уличното осветление денем НЕ ЗА ЗАХРАНЕНИ !!!
По трасето въобще няма ток, а фотоклетката е централизирана и една такава управлява цяла улица или дори цял квартал.
Вторият проблем е, че сеченията на проводниците въобще не са изчислени за такъв товар. Една единствена кола да се включи да зарежда, и напрежението по цялото трасе ще падне поне 2 пъти, кабелите ще прегреят и е възможно някъде дори да се стопят.
Третият проблем е, че захранващите табла на уличното осветление въобще не са изчислени за такива товари. Нужни са нови табла, нови кабели до подстанцията, нови трансформатори и въобще - нужна е тотална промяна на ел. инсталацията на уличното осветление. Всъщност трябва да се направи отново с нови кабели с голямо сечение, а сами знаете как се копае по улиците и тротоарите на един голям град, и какви луди пари ще струва една такава безумна идея.
Тази идея би била реализуема и сравнително евтина само ако под града има катакомби, по които да се прокарат кабелните трасета без да се копае на повърхноста. За Лондон не знам, но под София със сигурност няма катакомби, както и под който и да било друг Български град.
Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
Виж с частните колонки ще е още по-зле - къде човек би сложил една собствена колонка, и как ще си гарантира само той да има достъп до това паркомясто? Как ще ограничи други хора да не зареждат от него с безплатен ток? Кой ще му разреши въобще да копае кабелно трасе и да кърти улици и тротоари, за да си набута собствения си кабел под земята? И как енергото ще му даде достатъчна мощност, без да го кара да плаща такса мощност дори и тогава, когато не я ползва?
Има много-много проблеми, които по принцип са разрешими, но няма как това да стане от раз с магическа пръчка.
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazardГледай пак практичните саксонци.
Черпят ток за колата, почти директно от лампата на улицата.
https://airqualitynews.com/2019/05/0...ns-lamp-posts/
Проблемът е, че лампите на уличното осветление денем НЕ ЗА ЗАХРАНЕНИ !!!
По трасето въобще няма ток, а фотоклетката е централизирана и една такава управлява цяла улица или дори цял квартал.
Вторият проблем е, че сеченията на проводниците въобще не са изчислени за такъв товар. Една единствена кола да се включи да зарежда, и напрежението по цялото трасе ще падне поне 2 пъти, кабелите ще прегреят и е възможно някъде дори да се стопят.
Третият проблем е, че захранващите табла на уличното осветление въобще не са изчислени за такива товари. Нужни са нови табла, нови кабели до подстанцията, нови трансформатори и въобще - нужна е тотална промяна на ел. инсталацията на уличното осветление. Всъщност трябва да се направи отново с нови кабели с голямо сечение, а сами знаете как се копае по улиците и тротоарите на един голям град, и какви луди пари ще струва една такава безумна идея.
Тази идея би била реализуема и сравнително евтина само ако под града има катакомби, по които да се прокарат кабелните трасета без да се копае на повърхноста. За Лондон не знам, но под София със сигурност няма катакомби, както и под който и да било друг Български град.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 18:09.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Електрификация има навсякъде. Въпрос на доразвиване.
Човека е измислил решения на къде по-сложни проблеми включително и логистични. Има проблем, има решение.
Най-забавно ми е някой като каже това е невъзможно щото ...
Ако се връзва сметката хората ще направят и някои "компромиси" за сметка на други предимства.
Помниш ли старите нокии с батерия за цяла седмица? Тогава и аз включително се чудех кой идиот ще даде пари за смарт телефон с издръжливост 1 ден.
Днес ползващите сапунерки са само сводници и дилъри.
На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение28 мин за 80% зареждане или 5 мин за 75 мили, това при обществения supercharger, дето и скъсява живота на батерията.
А сега ЕДчо да си представи 20 милионните мегаполиси пълни предимно със апартаменти.
Според мене, следващите 10 год EVтата ще достигнат макс 30% от ЛПС.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеИма един проблем дето му викат Мащабиране или Скалиране. Системите да работят еднакво добре с малко потребители и с много потребители. Някои системи не скалират много добре. Т.е. те са ОК когато се потребяват според разчетите за броя потребители. Но когато се натоварят - те клякат и стават неизползваеми.
Тея примери съм ги давал тук и сме ги дискутирали. Всеки път като се опитате да "прозрете" в бъдещето какво ще бъде и какво не - си задайте въпроса дали дадена система ще мащабира достатъчно добре.
Зареждането на електричките не скалира. То е ужасно бавно когато имаш повече от един автомобил на колонка. Два автомобила да има пред теб на колонката и ти отива деня.
Примера дето съм казвал е бензиностанциите по АМ Тракия към морето. Имаш няколко бензиностанции, които през повечето време са празни. Но 2-3 месеца в годината през летния сезон имаш по 5-10 коли на колонка. Зареждането с гориво скалира. Да няма да стане за 2 мин, ще изчакаш 15 мин - тъкмо децата да отидат до тоалетна, да пиеш едно кафе и си готов. Това няма как да стане с електричка ако пред теб има 5-10 коли на колонката.
Други системи дето се претоварват чат пат са на мобилните оператори. Клякат по Нова година обикновено. Или клякат като отидеш на морето през лятото и всяка кифла качва селфита. Телекомите не им се прави инфраструктура, която да се използва само 2 месеца в годината. И гледат да намерят някакъв баланс.
Същото ще бъде и с електричките и зареждането им ако решиш да ходиш на далечна отпуска с електричка. Просто там където отидеш или по пътя трябва да има инфраструктура, която се използва само 2-3 месеца в годината. Не говоря само за България, проблема го има и в повечето страни в Европа. Виждал съм го във Франция, Испания, Гърция. Предполагам че го има и в Северна Европа.
Човека е измислил решения на къде по-сложни проблеми включително и логистични. Има проблем, има решение.
Най-забавно ми е някой като каже това е невъзможно щото ...
Ако се връзва сметката хората ще направят и някои "компромиси" за сметка на други предимства.
Помниш ли старите нокии с батерия за цяла седмица? Тогава и аз включително се чудех кой идиот ще даде пари за смарт телефон с издръжливост 1 ден.
Днес ползващите сапунерки са само сводници и дилъри.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеИма един проблем дето му викат Мащабиране или Скалиране. Системите да работят еднакво добре с малко потребители и с много потребители. Някои системи не скалират много добре. Т.е. те са ОК когато се потребяват според разчетите за броя потребители. Но когато се натоварят - те клякат и стават неизползваеми.
Тея примери съм ги давал тук и сме ги дискутирали. Всеки път като се опитате да "прозрете" в бъдещето какво ще бъде и какво не - си задайте въпроса дали дадена система ще мащабира достатъчно добре.
Зареждането на електричките не скалира. То е ужасно бавно когато имаш повече от един автомобил на колонка. Два автомобила да има пред теб на колонката и ти отива деня.
Примера дето съм казвал е бензиностанциите по АМ Тракия към морето. Имаш няколко бензиностанции, които през повечето време са празни. Но 2-3 месеца в годината през летния сезон имаш по 5-10 коли на колонка. Зареждането с гориво скалира. Да няма да стане за 2 мин, ще изчакаш 15 мин - тъкмо децата да отидат до тоалетна, да пиеш едно кафе и си готов. Това няма как да стане с електричка ако пред теб има 5-10 коли на колонката.
Други системи дето се претоварват чат пат са на мобилните оператори. Клякат по Нова година обикновено. Или клякат като отидеш на морето през лятото и всяка кифла качва селфита. Телекомите не им се прави инфраструктура, която да се използва само 2 месеца в годината. И гледат да намерят някакъв баланс.
Същото ще бъде и с електричките и зареждането им ако решиш да ходиш на далечна отпуска с електричка. Просто там където отидеш или по пътя трябва да има инфраструктура, която се използва само 2-3 месеца в годината. Не говоря само за България, проблема го има и в повечето страни в Европа. Виждал съм го във Франция, Испания, Гърция. Предполагам че го има и в Северна Европа.
Честно казано, това ми се вижда почти като мислия невъзможна, и понеже няма кой да се бръкне с толкова пари за една неефективна инвестиция, използвана само в пиковите месеци, много по-вероятно е бройката да е драстично по-малка, а опашките - драстично по-големи в месеците пик.
Сетете се и за друго - има ли голяма опашка пред зареждачките, това ще доведе и до вдигане на цената на услугата ЗАРЕЖДАНЕ до неподозирани висоти. Нали знаете - пазарна икономика ...
Last edited by Mateev; 28.10.2020, 16:52.
Коментар
-
Има един проблем дето му викат Мащабиране или Скалиране. Системите да работят еднакво добре с малко потребители и с много потребители. Някои системи не скалират много добре. Т.е. те са ОК когато се потребяват според разчетите за броя потребители. Но когато се натоварят - те клякат и стават неизползваеми.
Тея примери съм ги давал тук и сме ги дискутирали. Всеки път като се опитате да "прозрете" в бъдещето какво ще бъде и какво не - си задайте въпроса дали дадена система ще мащабира достатъчно добре.
Зареждането на електричките не скалира. То е ужасно бавно когато имаш повече от един автомобил на колонка. Два автомобила да има пред теб на колонката и ти отива деня.
Примера дето съм казвал е бензиностанциите по АМ Тракия към морето. Имаш няколко бензиностанции, които през повечето време са празни. Но 2-3 месеца в годината през летния сезон имаш по 5-10 коли на колонка. Зареждането с гориво скалира. Да няма да стане за 2 мин, ще изчакаш 15 мин - тъкмо децата да отидат до тоалетна, да пиеш едно кафе и си готов. Това няма как да стане с електричка ако пред теб има 5-10 коли на колонката.
Други системи дето се претоварват чат пат са на мобилните оператори. Клякат по Нова година обикновено. Или клякат като отидеш на морето през лятото и всяка кифла качва селфита. Телекомите не им се прави инфраструктура, която да се използва само 2 месеца в годината. И гледат да намерят някакъв баланс.
Същото ще бъде и с електричките и зареждането им ако решиш да ходиш на далечна отпуска с електричка. Просто там където отидеш или по пътя трябва да има инфраструктура, която се използва само 2-3 месеца в годината. Не говоря само за България, проблема го има и в повечето страни в Европа. Виждал съм го във Франция, Испания, Гърция. Предполагам че го има и в Северна Европа.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Последното е вярно но не поради причините които си мислиш. Колата ще се превърне в лукс защото ще ти е скъпо да плащаш за гориво, застраховка и поддръжка. Появи ли се дори една юрисдикция, където е разрешено колите да се управляват самостоятелно (без шофьор) е въпрос на време да навлезе навсякъде. Ще ти е много по-евтино да рентваш на време или километър отколкото да поддържаш свой автомобил. Инцидентите с шофьори ще излизат скъпо на застрахователите (шофьорите) и като направиш сметката ще се откажеш.
А иначе електричките във високия сегмент още днес са по-евтини, до 3-4 години ще стане факт и за най-ниския сегмент.
Бюджета не е проблем, вместо акциз ще чарджат на изминати километри.
Просто хората трудно могат да си представят различна от настоящата картина.
Опитай се да си ретнеш хотел/къща за Нова Година последния момент
Трудно става, затова и хората имат вили или апартаменти някъде из курортите.
Те така като искаш да си рентнеш кола и кога баш ти трябва най-много - то няма да има.
Това е сега така с Юбер и с таксита и с каквото се сетиш. При лошо време, дъжд, празници и пр - няма.
Наличието на собствен автомобил ти дава възможност да не зависиш от капризите/грешките на хората/компаниите.
Или за да могат да скалират компаниите и всички поръчки да са изпълнени ще трябва да поддържат автопарк, каквъто има населението в момента. Демек цената няма да е по-ниска от това да си имаш собствени автомобил. Даже ще излезе по-висока.
Last edited by mathematician; 28.10.2020, 16:09.
Коментар
Коментар