IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от распутин Разгледай мнение

    Никой не го е карал, точно в Германия да строи фабрика.
    Като става дума за новите им батерии, във видеото им се казва, че на проект са готови със тях, тоест, чакат само завода във Берлин да се завърши (към лятото).
    Е, че те си имат завод за батерии (със Панасоник) във САЩ.
    Защо на практика там не направи пробни 1000 от новите вълшебни батерии и да затвори устата на конкуренцията ?
    Щото, правенето на батерии, си върви с технологията, а тя - ако и да може, пътьом, да се модернизира, революционно да се измени, със скок, докато търкаляш старото оборудване, няма начин. Т.е., ако иска в Япония да прави.от НОВИТЕ батерии, трябва да напълни интам с изцяло нови машини. Бавно, скъпо и...в чужди ръце, все пак. Мацушита илектрик НЕ Е Тесла.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от распутин Разгледай мнение

      Никой не го е карал, точно в Германия да строи фабрика.
      Като става дума за новите им батерии, във видеото им се казва, че на проект са готови със тях, тоест, чакат само завода във Берлин да се завърши (към лятото).
      Е, че те си имат завод за батерии (със Панасоник) във САЩ.
      Защо на практика там не направи пробни 1000 от новите вълшебни батерии и да затвори устата на конкуренцията ?
      Ами къде да построи- в Бг ли

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
        https://www.investor.bg/novini/444/a...n-evro-314984/

        Отличен старт - още преди построяването на превеликата фабрика - 12млн евро назад щото не знаят какво правят.
        Никой не го е карал, точно в Германия да строи фабрика.
        Като става дума за новите им батерии, във видеото им се казва, че на проект са готови със тях, тоест, чакат само завода във Берлин да се завърши (към лятото).
        Е, че те си имат завод за батерии (със Панасоник) във САЩ.
        Защо на практика там не направи пробни 1000 от новите вълшебни батерии и да затвори устата на конкуренцията ?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
          https://www.investor.bg/novini/444/a...n-evro-314984/

          Отличен старт - още преди построяването на превеликата фабрика - 12млн евро назад щото не знаят какво правят.
          Какво стана -платиха ли водата

          Коментар


          • https://www.investor.bg/novini/444/a...n-evro-314984/

            Отличен старт - още преди построяването на превеликата фабрика - 12млн евро назад щото не знаят какво правят.

            Коментар


            • Tesla SHORTS за и против

              Laughing at TSLAQ: Why Tesla Bear FUD Is Wrong – Funny

              Коментар


              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                1 лев за 250 години?
                Не. 100 за 2,5

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Делиш на сто, и познаваш.
                  1 лев за 250 години?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    Ебаси, а търбичката на измамника ще икономиса сто лева за двеста и педесе години.
                    Делиш на сто, и познаваш.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Ха-ха - това ми хрумна още преди 15 години, когато обсъждах възможноста сам да си направя една такава мини централа вътре в имота. Още тогава обаче съобразих, че ако нещо се обърка с комютъра, грижещ се за фокусирането, мога много лесно да запаля горите, намиращи се по баирите около мене.

                      Така че е повече от ясно, че такава хрумка бързо-бързо е дошла в главите на проектантите, както и в главите на военните, знаейки за този номер още от времето на Архимед, който според легендата е подпалил корабите на противника в залива.

                      Така че всички знаят, но не е в това въпроса. Въпросът е има ли сателити с огледала в космоса, защото ако наистина има, това става едно много опасно оръжие с колосална мощ, която може да се използва както за добро, така и за зло, в зависимост от това кой командва фокусиращия компютър и съответния сателит.

                      Просто има вероятност централата да е с двойно предназначение, и аз ще се учудя, ако досега не са тествали второто предназначение, като например да запалят някой горски пожар. Мисля, че има и положителни приложения, като например разтопяване на градоносни облаци.

                      А вместо туй се прочу като оня, дето топлеще с тока от соларите си реката Българска работа.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                        Малко се отплеснахме от темата, ама аз съм виновен, че ви запратих в девета глуха ....

                        Иначе относно това колко би се заредил един акумулатор на една ел. кола от сложени на покрива соларни панели, ще ви покажа две графики на реалното количество слънчева енергия, паднала на земната повърхност през последната седмица и през последните 24 часа:





                        От първата картинка се вижда, че хубав слънчев ден е имало на 23 октомври. Графиката е почти идеална полусинусоида с пик около 600 Wp. На втората снимка се вижда днешния ден, който беше облачен, и през който дифузната радиация е средно 6 пъти по-малко отколкото при слънчев ден.

                        А сега нека грубо да сметнем енергията, която е паднала на земната повърхност. Тази енергия всъщност е площта на жълтата полусинусоида. При височина 600 Wp и при ширина 9 часа (от 8 до 17), плщта на полусинусоидата е около 1/3 X*Y или грубо 1.8 kWh на кв.м. за целия ден. Соларните панели биха усвоили само 25% от това, или 0.45 kWh. Понеже приехме, че на покрива на колата могат да се инсталират 4 кв.м. панели, то тогава в акумулатора на колата щеше да попадне 1.8 kWh електроенергия. Със загубите всъщност акумулатора ще се зареди с не повече от 1.5 kWh през слънчевия ден на 23 октомври. През останалите облачни дни сами виждате, че площта на жълтото е по-малка, като през днешния ден е 6 пъти по-малка, а от там и 6 пъти по-малко енергия.

                        Най-лошият ден в годината е 21 декември (аз съм роден тогава). В този ден на земята пада възможно най-малко енергия при слънчев ден. Височината на полусинусоидата тогава е само 400 W, а ширината (часовете на деня) падат до 7 часа. В този ден (ако е слънчев), ще получите енергия около 0.8 пъти мощноста на панелите.

                        Най-добрия слънчев ден на годината с най-голяма площ на полусинусоидата, е 22 юни. Тогава височината на полусинусоидата е 1000W, а ширината на деня е 16-17 часа. Тогава в този ден получената енергия от слънцето е 6 пъти мощноста на панелите, което вече съм го писал и го знаете.

                        Ако обаче деня е облачен, както зиме, така и лете, получената енергия от облачното небе е от 4 до 6 пъти по-малко, отколкото ако деня е слънчев.

                        И последно - какво би се получило в годишен план, ако на покрива на една електрическа кола има фотоволтаични панели. Ами за територията на България можете да очаквате годишно електропроизводство от порядъка на 1350 kWh/Kwp при панели, наклонени на 30 градуса. Ако са хоризонтални, както е при една лека кола, ще получите около 1000 kWh/kWp.

                        И понеже на покрива на колата има място само за 0.5 kWp панели, то тогава тези панели за 1 година ще произведат само около 500 kWh електроенергия. Сами преценете много ли е или малко - панелите ще ви икономисат средно 5 пълни зареждания като бройка, и средно 100 лева като пари.
                        Ебаси, а търбичката на измамника ще икономиса сто лева за двеста и педесе години.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                          Малко се отплеснахме от темата, ама аз съм виновен, че ви запратих в девета глуха ....

                          Иначе относно това колко би се заредил един акумулатор на една ел. кола от сложени на покрива соларни панели, ще ви покажа две графики на реалното количество слънчева енергия, паднала на земната повърхност през последната седмица и през последните 24 часа:





                          От първата картинка се вижда, че хубав слънчев ден е имало на 23 октомври. Графиката е почти идеална полусинусоида с пик около 600 Wp. На втората снимка се вижда днешния ден, който беше облачен, и през който дифузната радиация е средно 6 пъти по-малко отколкото при слънчев ден.

                          А сега нека грубо да сметнем енергията, която е паднала на земната повърхност. Тази енергия всъщност е площта на жълтата полусинусоида. При височина 600 Wp и при ширина 9 часа (от 8 до 17), плщта на полусинусоидата е около 1/3 X*Y или грубо 1.8 kWh на кв.м. за целия ден. Соларните панели биха усвоили само 25% от това, или 0.45 kWh. Понеже приехме, че на покрива на колата могат да се инсталират 4 кв.м. панели, то тогава в акумулатора на колата щеше да попадне 1.8 kWh електроенергия. Със загубите всъщност акумулатора ще се зареди с не повече от 1.5 kWh през слънчевия ден на 23 октомври. През останалите облачни дни сами виждате, че площта на жълтото е по-малка, като през днешния ден е 6 пъти по-малка, а от там и 6 пъти по-малко енергия.

                          Най-лошият ден в годината е 21 декември (аз съм роден тогава). В този ден на земята пада възможно най-малко енергия при слънчев ден. Височината на полусинусоидата тогава е само 400 W, а ширината (часовете на деня) падат до 7 часа. В този ден (ако е слънчев), ще получите енергия около 0.8 пъти мощноста на панелите.

                          Най-добрия слънчев ден на годината с най-голяма площ на полусинусоидата, е 22 юни. Тогава височината на полусинусоидата е 1000W, а ширината на деня е 16-17 часа. Тогава в този ден получената енергия от слънцето е 6 пъти мощноста на панелите, което вече съм го писал и го знаете.

                          Ако обаче деня е облачен, както зиме, така и лете, получената енергия от облачното небе е от 4 до 6 пъти по-малко, отколкото ако деня е слънчев.

                          И последно - какво би се получило в годишен план, ако на покрива на една електрическа кола има фотоволтаични панели. Ами за територията на България можете да очаквате годишно електропроизводство от порядъка на 1350 kWh/Kwp при панели, наклонени на 30 градуса. Ако са хоризонтални, както е при една лека кола, ще получите около 1000 kWh/kWp.

                          И понеже на покрива на колата има място само за 0.5 kWp панели, то тогава тези панели за 1 година ще произведат само около 500 kWh електроенергия. Сами преценете много ли е или малко - панелите ще ви икономисат средно 5 пълни зареждания като бройка, и средно 100 лева като пари.
                          Пт тсзи подадени към акумулатора 5зареждания, я извади, я-не, 3,5 ÷4 РАЗреждания максимум а, значи, я си, а не си изплати панела само, ВЪОБЩЕ НЯКОГА. Отделно, колата, я бъде, я-не оптимално позиционирана НЯКОГА, а какво остана, за цяла година. Друг въпрос, ако иска да „търкаля” хладилник в караваната. Тогава, може.

                          Коментар


                          • Малко се отплеснахме от темата, ама аз съм виновен, че ви запратих в девета глуха ....

                            Иначе относно това колко би се заредил един акумулатор на една ел. кола от сложени на покрива соларни панели, ще ви покажа две графики на реалното количество слънчева енергия, паднала на земната повърхност през последната седмица и през последните 24 часа:





                            От първата картинка се вижда, че хубав слънчев ден е имало на 23 октомври. Графиката е почти идеална полусинусоида с пик около 600 Wp. На втората снимка се вижда днешния ден, който беше облачен, и през който дифузната радиация е средно 6 пъти по-малко отколкото при слънчев ден.

                            А сега нека грубо да сметнем енергията, която е паднала на земната повърхност. Тази енергия всъщност е площта на жълтата полусинусоида. При височина 600 Wp и при ширина 9 часа (от 8 до 17), плщта на полусинусоидата е около 1/3 X*Y или грубо 1.8 kWh на кв.м. за целия ден. Соларните панели биха усвоили само 25% от това, или 0.45 kWh. Понеже приехме, че на покрива на колата могат да се инсталират 4 кв.м. панели, то тогава в акумулатора на колата щеше да попадне 1.8 kWh електроенергия. Със загубите всъщност акумулатора ще се зареди с не повече от 1.5 kWh през слънчевия ден на 23 октомври. През останалите облачни дни сами виждате, че площта на жълтото е по-малка, като през днешния ден е 6 пъти по-малка, а от там и 6 пъти по-малко енергия.

                            Най-лошият ден в годината е 21 декември (аз съм роден тогава). В този ден на земята пада възможно най-малко енергия при слънчев ден. Височината на полусинусоидата тогава е само 400 W, а ширината (часовете на деня) падат до 7 часа. В този ден (ако е слънчев), ще получите енергия около 0.8 пъти мощноста на панелите.

                            Най-добрия слънчев ден на годината с най-голяма площ на полусинусоидата, е 22 юни. Тогава височината на полусинусоидата е 1000W, а ширината на деня е 16-17 часа. Тогава в този ден получената енергия от слънцето е 6 пъти мощноста на панелите, което вече съм го писал и го знаете.

                            Ако обаче деня е облачен, както зиме, така и лете, получената енергия от облачното небе е от 4 до 6 пъти по-малко, отколкото ако деня е слънчев.

                            И последно - какво би се получило в годишен план, ако на покрива на една електрическа кола има фотоволтаични панели. Ами за територията на България можете да очаквате годишно електропроизводство от порядъка на 1350 kWh/Kwp при панели, наклонени на 30 градуса. Ако са хоризонтални, както е при една лека кола, ще получите около 1000 kWh/kWp.

                            И понеже на покрива на колата има място само за 0.5 kWp панели, то тогава тези панели за 1 година ще произведат само около 500 kWh електроенергия. Сами преценете много ли е или малко - панелите ще ви икономисат средно 5 пълни зареждания като бройка, и средно 100 лева като пари.
                            Last edited by Mateev; 29.10.2020, 22:04.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                              Mr Mateev,
                              Бихте ли могли да проектирате и инсталирате фотоволтаична централа при мен? Цена, Време ?

                              Париж, Двор 2 700 м2.
                              Двуетажна къща върху петно 8 м x 16 м. югоизток
                              Годишна консумация 2019:
                              Нощна тарифа: kWh: 4248 = 640+516+361+248+84+92+53+89+182+563+701+719
                              Дневна тарифа: kWh: 9840 = 1485+1132+813+557+303+243+191+295+480+1236+1512+15 93

                              Евентуално втора инсталация върху къщата на синчето, също 8 м х 16 м, същия двор.
                              Тук улучи. Единствено, Матеев ще трябва да работи зад граница та, има ли капацитета да е конкурентен на френците на местна за тях почва? Споделете при успех, да се порадваме и ние.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                                Не разбрах защо лазерния лъч трябва да е 400МВт? Много по-малко са достатъчни за сваляне на летящи обекти и със сигурност има вече спътници с военни лазери в орбита.
                                Само се отклоняваме а и тази твоя идея за насочване на тези огледала към космоса не просто за сваляне на някакъв летящ обект, а и за всякакви земни обекти, изисква огледало което да може да отрази 400МВт лъч? Не мисля че е възможно да се направи такова, честно казано.
                                Да се държи на фокус върху цялата си дължина, мо е единствено кибер нтен (лазерен) лъч. Съмнението ти е много повече от основателно: Слънмевата светлина изобщо не е кохерентна.

                                Коментар

                                Working...
                                X