IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие

    И относно %-тите- до кога ще растат с 50% годишно, по твоите сметки трябва да започнат да продават и на извънземните
    Щото ако не си разбрал всяка индустрия която подхване Мъск стратегията е да прави по-добър продукт на по-ниска цена чрез иновации и драстични оптимизации в производство и supply chain-a.
    Проблемът на традиционните производители е че си мислят, че каквото е било досега ще продължи и занапред. Някой ще им произвежда фарове, друг, интериора, а те само ще сглобяват и слагат собствени двигатели и траснмисии.
    Производствената цената на EV и на ДВГ при 100$/кв се изравнява (според експертите в индустрията). В модел Y на Тесла цената на батерията е 108$. С новите батерии трябва да падне с над 50% до към 50-60$/кв. Остава въпроса как ще се конкурират с Тесла като купуват батерии от LG на 120-130$!!!
    За растежа не бери грижа. В момента дела на EV е 5%. Докато стигнат 80-90% пазарен дял има много вода да изтече. Имат поне 10-15 години огромен растеж само в авто сегмента. Като добавиш батерии за съхранение на електричество (за изместване на пиикърите), соларни покриви и перспективите отиват към милиарди приходи. Тук дори не коментирам екзотики като автономни таксита, Utility централи, и пр.
    В момента виждаме само върха на айсберга от потенциала, който има Тесла.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      От кого и на каква цена? Явно нямаш представа, че повече от половината батерии вече се произвеждат от Тесла и себестойността им е поне 30% под тази на другите. Как ще се конкурират с това?
      Мисля че в началото теслите купуваха от ЛГ и панасоник батерии. Как смяташ дали тези производители са останали на същото дередже както са били

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
        Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

        Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

        За момента нямам мнение по въпроса
        Нещата не са толкова очевидни колкото си мислиш. Не става въпрос какво си мислят от JPM, какво искат ТИ да мислиш за Тесла. JPM имат ОГРОМНА експозиция (кредитна) към фосил индустрията така че Тесла която движи EV индустрията е в директен конфликт с интересите (Бръкни в блумбърг терминала за повече инфо)
        Кое те кара да мислиш че като четеш прогнози на анализатори и имаш някакво информационно предимство (обратното е много по-вероятно)
        Относно хайпа, Тесла вече е успяла. Няма връщане назад. Въпросът е колко бързо ще реализират плановете за разширяване. И като гледам как пускат новите фабрики за около година не се съмнявам във възможността им да поддържат growth rate между 30 и 50% годишно. VW може и да оцелеят, но пак не е много сигурно. Щото за да произвеждат EV-та им трябват много батерии, а най-големия доставчик на батерии до 2 години ще е Тесла (със собствена продукция, а не от Панасоник, LG или CATL).

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие
          От кого и на каква цена? Явно нямаш представа, че повече от половината батерии вече се произвеждат от Тесла и себестойността им е поне 30% под тази на другите. Как ще се конкурират с това?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            10 години растат по над 50% годишно. Къде са фабриките за батерии на Фолксваген? Къде са им технологиите за снижаване на цената?
            Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие

            И относно %-тите- до кога ще растат с 50% годишно, по твоите сметки трябва да започнат да продават и на извънземните

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
              Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

              Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

              За момента нямам мнение по въпроса
              10 години растат по над 50% годишно. Къде са фабриките за батерии на Фолксваген? Къде са им технологиите за снижаване на цената?

              Коментар


              • Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

                Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

                За момента нямам мнение по въпроса

                Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Анализаторите са с хронична неспособност да предвиждат развитието на Тесла и EV индустрията като JPM са направо пословични.
                2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  В началото на всяка година гледам едни и същи прогнози за излизането на нови EVта, които ще детронират Тесла. В реалността обаче нито един произвдител няма капацитета да произвежда ПЕЧЕЛИВШО и конкурентно електромобили. Както нееднократно сме коментирали ботълнека са батериите, а единствения производител, който мисли по този въпрос е отново Тесла. Ако истрията е някакъв гайд, то Тесла я чака завидно бъдеще за разлика от традиционните производители

                  [ATTACH=CONFIG]n3662967[/ATTACH]
                  За да си успешен в EV -тата, не е нужно да биеш ТЕСЛА. Достатъчно е, да си сред тези, които успешно се конкурират с нея. Все пак, освен за гъзария, 300 киловата не са жизнено необходими на масовия, семеен лек електромобил. Къде по-важни са автономност, надеждност, лесно обслужване и евтина, НАИСТИНА МАСОВА батерия (с ред екстри). Ето, КЪДЕ идва Пробивът.
                  Очаквайте, скоро на Вашите екрани.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                    ED, а как ще коментираш това?

                    JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                    [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                    В началото на всяка година гледам едни и същи прогнози за излизането на нови EVта, които ще детронират Тесла. В реалността обаче нито един произвдител няма капацитета да произвежда ПЕЧЕЛИВШО и конкурентно електромобили. Както нееднократно сме коментирали ботълнека са батериите, а единствения производител, който мисли по този въпрос е отново Тесла. Ако истрията е някакъв гайд, то Тесла я чака завидно бъдеще за разлика от традиционните производители

                    Click image for larger version

Name:	Tesla.jpg
Views:	1
Size:	22.4 КБ
ID:	3662967

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                      ED, а как ще коментираш това?

                      JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                      [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                      Анализаторите са с хронична неспособност да предвиждат развитието на Тесла и EV индустрията като JPM са направо пословични.
                      2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                        Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
                        Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?
                        Не отричам какво Тесла върши до момента, разликата е във евентуални негови по-добри батерии, автономноста (като новост) и многото зарядните станции.
                        Ама без него света пак щеше да се развива, просто той иска да открадне парче от този бизнес, бензиновите и дизелите със Евро 6 покриват екологичните показатели.
                        Сега гледах, за Тesla S, ако искаш да е друг цвят, доплащаш $2.5к, a за автономноста $7к, как ще станеш масов с тези цени ?
                        Останалите EV по света се продават и без автономност, на хората не им трябва, хеле пък да доплащат такива суми за тази почти излишна екстра.
                        Ако колата се блъсне, ти си отговорен, не очаквай много богати хора или хора с деца да активират тая фунция, ако си доплатят за нея изобщо.
                        Можем само да гадаем защо инвестира във автономноста, защото ако се използва масово ще е хаос.
                        Другите автомобилни компании, предвидливо не се занимават с това.

                        Waymo е напред във автономноста, защото използва почти пълните карти на Google Maps и Street View.
                        При първото има разминаване със сантиметри, понеже GPS не са акуратни, затова на помощ идва второто.
                        Но дата компания не значи само картографираща компания, а компания, която има най-важното, анализиращ софтуер.
                        Waymo правят софтуера, използвайки и аналитичната мощ на Гугъл.
                        Това беше замислено, за да се предостави за автономни таксита в някакво бъдеще, просто пътищата им са различни със Тесла.

                        За сравнение, " UK Government to spend £10bn on Covid test-and-trace system"
                        Една апликация, която праща информация на софтуерна компания да анализира движението на хората, дали са тествани и т.н.
                        Скъп и труден процес, а при колите, трябва да се взимат и решения.
                        Last edited by hazard; 13.10.2020, 21:18.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                          ED, а как ще коментираш това?

                          JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще

                          [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                          VW имат логистиката и базата за ходова част и купета но, батери и ел.мотори ги спъват та, не бързай. Вярно, правим тук нещо по въпроса за VW&Co но, всичко по реда си. Засега приеми, че няма да им е лесно та, изненадите, да бъдат добри за тях.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                            ED, а как ще коментираш това?

                            JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
                            хахаха, едните растат, а другите стагнират

                            Коментар


                            • ED, а как ще коментираш това?

                              JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                              Click image for larger version

Name:	VOW Tesla.jpg
Views:	1
Size:	26.0 КБ
ID:	3662920

                              Last edited by Money; 13.10.2020, 19:25.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                                SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
                                Starlink isn't just for broadband anymore.
                                Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
                                Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.

                                С какво е толкова специален тоя Кевин ????
                                Ама естествено, че Тесла е дата компания.
                                Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
                                Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
                                Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
                                SpaceX е най-иновативната и surprise-surprise, компанията с най-ниска цена за продуктите които предлага! Щеше да е изненада, ако държавните и военни поръчки продължаваха да отиват само при динозаврите (боинг, локхийд и сие).

                                Waymo (и не само) има много различен подход за решаване на автономията за разлика от Тесла. Waymo картографира всичко предварително в ограничени райони и разчита на лайдар технология за „снимане“ на околната среда. Тесла от друга страна има по-генерален подход. Учи AI да се оправя в сурова среда като разчита основно на камери.

                                Цената която плаща Waymo за един автомобил е > $ 150К + разходи за шофьора/инженера. На Тесла от друга страна плащат собствениците на автомобили, които събират данни без разходи за компанията.
                                Както обикновено Мъск е с няколко хода пред всички останали.

                                Коментар

                                Working...
                                X