Матеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнениеhttps://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda
А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите
Ето ви един интересен филм, който направо ще ви впечатли толкова много, щото да започнете да завиждате на китайците:
Коментар
-
https://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda
А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.
Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.Last edited by Pyramid; 25.03.2021, 10:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...Но, това "намаляване на капацитета", е твърде условно, т.к.зарядът никъде не е изчезнал (поради утечки и т.н.), а по-рано спада напрежението, заради понижена интензивност на химичните реакции, които, го генерират. И "понижението" Е ОБРАТИМО. Т.е. когато, такава батерия с "понижен капацитет" поради студа, се затопли, "изгубеният капацитет" се завръща. КОЕТО, Е ЕСТЕСТВЕНО.
Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВолтамперната характеристика на твоята картинка съвсем не е вярна. Няма такъв хоризонтален участък в 90% от времето на разряд. Участъка е наклонен, и освен това зависи от температурата.
Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЕто защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.
Last edited by Mateev; 25.03.2021, 10:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЕто защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЕто един преглед на различните видове химии за батерии и сравнителен анализ между тях, както и анализ на възможноста им да се използват за захранване на електромобили.
http://www.emic-bg.org/files/files/5_AKUM.pdf
Докладът е от 2009-та година, когато литиевите батерии все още са били в зората на своето развитие, и затова автора препоръчва Ni-MH батериите.
Коментар
-
Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.Last edited by supertrader; 25.03.2021, 03:08.D.Y.F-091066
Коментар
-
Ето един преглед на различните видове химии за батерии и сравнителен анализ между тях, както и анализ на възможноста им да се използват за захранване на електромобили.
http://www.emic-bg.org/files/files/5_AKUM.pdf
Докладът е от 2009-та година, когато литиевите батерии все още са били в зората на своето развитие, и затова автора препоръчва Ni-MH батериите.Last edited by Mateev; 25.03.2021, 02:36.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4i4o_Pay Разгледай мнениеЗдравейте! Виждам, че тук са се събрали хора, които повече от мен разбират от електромобили и затова ще помоля да ми отговорят (който има проверена информация) на следния въпрос: Правени ли са сериозни изследвания и какъв е резултата, как електромагнитните излъчвания в електроавтомобилите влияят на здравето както на водача и пътниците в автомобила, така и на хората вблизост.
При такава голяма мощност на задвижването, както и нелинейността на обекта, няма как да не се излъчват всякакви боклучави хармоници и то с доста голяма енергия.
Предварително благодаря.
Електродвигателите отдавна са в бита и работата на човечеството. Немалко професии са свързани с постоянна работа в близост до много по-мощни ел-двигатели или генератори, отколкото е мощността на индивидуално превозно средство.
Такива изследвания са правени - от гледна точка на здравето - но доста отдавна. Това, че са стари, въобще не ги прави невалидни, по-скоро е обратното - стари и добре проверени в ежедневната практика.
Те казват, че електромагнитните колебания, създавани около устройства даже и от тежката промишленост, не влияят забележимо на здравето.
Доколкото знам, електромагнитната обстановка в бита и работата се следи у нас от две институции - Околна среда и води (РИОСВ) и Здравна инпекция (РЗИ). Почти съм сигурен, че на техните сайтове би трябвало да има информация за стандартите, нормите, мерките, законодателството в това отношение, а може би и обща здравна информация.
Тролейбуси, трамваи, асансьори, ескалатори, промишлени вентилатори (в моловете) и пр. и пр. - не се смятат за много вредни, нали?
ПъПъ. Може би повече по въпроса знае @national_power
https://www.investor.bg/users/index/42900/Last edited by grisow; 25.03.2021, 00:18.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
С теб никой не говори.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеКато говорим за транспортни средства, някой чел ли е за миниподводниците по света и защо не са толкова масови, колкото се е очаквало да станат? Подсказвам проблеми основно, с батериите.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
Коментар