Mateev, би ли дал коректно и искренно мнение за батерията на електромобилите на Тесла, чисто професионално на човек който не е на вие с електротехниката. Има видеа в интернет какво представаляват тези батерии като устройство, начин на свързване на отделните клетки и система за управление на батерията BMS. И по конкретно какво според теб се случва с отделните клетки в тази батерия когато дефектират - увеличено вътрешно съпротивление или случай на късо съединение, добре ли е изпълнено охлаждането. Как мислиш ако една батерия се охлажда по външната и повърхност предвид това че тя загрява доста бързо в случай на рязко увеличена консумация успява ли да се охлади в ядрото си или при края на зареждането или разреждането? Просто мнение искам, електрониката и електротехниката не са нещо което съм изучавал специално и по скоро механиката би трябвало да ми е силата както се казва, с електроника съм се занимавал както има една приказка в която викат "НЕВОЛЯТА" на помощ..не че не се справям но все пак да си кажа защо искам помощ. Предварително ти благодаря.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Внушаваш неверни неща. Първият прототип на Дизел НЕ се е взривил, колкото и на теб да ти е удобно, за да докажеш твоята теза...
Първоначалната идея на Дизел е да изработи двигател, който да работи с въглищен прах. Прахът трябвало да се подава в цилиндъра, където има въздух под налягане от 250 бара. Това не било възможно и след различни опити, налягането е намалено до 40 бара. Въздухът, подаван под налягане, се нагрявал до висока температура и горивото е трябвало да се самовъзпламенява, без за това да е нужна искра. Машината трябвало да работи без външно охлаждане.
Идеята претърпява крах: двигателят прегрявал, прахът оставял наслоявания и цилиндрите блокирали, а технологията не позволявала да се постигнат толкова високи степени на сгъстяване.
Това, че двигателят е прегрявал /продължително време/ и прахът се е наслоявал /продължително време/ - прилича ли ти на взривяване?
...................................
Ако "вашего" брата кара 20 и повече годишни - си носи последствията - срещу 5-10 К лв.
Ако, обаче "вашего" брата кара електромобил за 100-150 К /и повече/ лв. - как ли ще си носи последствията В ДНЕШНО ВРЕМЕ?
Както и да е, вече изяснихме, че двг и електричка се изравняват по въглероден отпечатък някъде около 150 хил.км.. Дори сега, двг-тата навъртат по 300-400 хил.км., откъдето следва, че електричката, като транспорт, вече е по-екологична. Ако не помниш -беше преди около половин година - пий си гинкото. Оля се с брътвежи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеС риск да бъда оплют , че не съм в крак с времето или поста ми да бъде изтрит да си кажа че си купих хюндай и30 комби дизел евро 5, който когато го заредих за около 70 евро ми показа на екрана че мога да карам 907км
Коментар
-
С риск да бъда оплют , че не съм в крак с времето или поста ми да бъде изтрит да си кажа че си купих хюндай и30 комби дизел евро 5, който когато го заредих за около 70 евро ми показа на екрана че мога да карам 907км. Самото зареждане стана за около 2-3 минути- нищо общо с няколкото часа нужни на електричката да се зареди
Коментар
-
Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнениеПо техническите параметри, които изброи, няма какво да отговоря, тъй като не съм запознат като теб в детайли. Ще кажа само, че на Рудолф Дизел първият му прототип се е взривил, пък сега нашего брата кара дизеловите кочини на цяла Европа. Вярно, тук-там на улицата, пламне някой и друг дарак, ама медиите не вият като линейки от това.
Сега, не мисля да влизам в технически спор, за който не съм подготвен. Това е съвсем ново като изпълнение и е логично да има фалове в началото. За няколко пламнали EV от стотици хиляди са изписани хиляди статии. Задавам си въпроса cui bono?
Внушаваш неверни неща. Първият прототип на Дизел НЕ се е взривил, колкото и на теб да ти е удобно, за да докажеш твоята теза...
Първоначалната идея на Дизел е да изработи двигател, който да работи с въглищен прах. Прахът трябвало да се подава в цилиндъра, където има въздух под налягане от 250 бара. Това не било възможно и след различни опити, налягането е намалено до 40 бара. Въздухът, подаван под налягане, се нагрявал до висока температура и горивото е трябвало да се самовъзпламенява, без за това да е нужна искра. Машината трябвало да работи без външно охлаждане.
Идеята претърпява крах: двигателят прегрявал, прахът оставял наслоявания и цилиндрите блокирали, а технологията не позволявала да се постигнат толкова високи степени на сгъстяване.
Това, че двигателят е прегрявал /продължително време/ и прахът се е наслоявал /продължително време/ - прилича ли ти на взривяване?
...................................
Ако "вашего" брата кара 20 и повече годишни - си носи последствията - срещу 5-10 К лв.
Ако, обаче "вашего" брата кара електромобил за 100-150 К /и повече/ лв. - как ли ще си носи последствията В ДНЕШНО ВРЕМЕ?
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
Ти не се офлянквай и не губи време с деконструктивна критика, ами най-конструктивно и изобретателски почвай да мислиш за батерии за антиелектрони, то ест позитрони. Там в магнитно поле ли ще ги държиш, във Вихрови токове ли, но двеста-триста позитрона току-виж стигнали за Варна - София - Варна и обратно.
Тея келяви елуктрохимични бактерии ги остави...
Ше ги пускаме един по един в дълбочината на некое топче от високотемпературен матрял, то ше се нагрева, а от там - я парна машина, я нещо с ефекта на Зеебек... ти по-добре знаеш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...и, при една-единствена грешка, да се анихилираме сами, щото грешки са ставали, стават и ще продължат да стават.
Тея келяви елуктрохимични бактерии ги остави...
Ше пускаме позитроньето един по един в дълбочината на некое топче от високотемпературен матрял, то ше се нагрева, а от там - я парна машина, я нещо с ефекта на Зеебек... ти по-добре знаеш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
А, най-големият скок, от химическа към ядрена енергия, 5 800 000 пъти по-"концентрирана", вече сме го направили.
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B3%D0%B8%D0%B9
Остават още 4 пъти до термоядрената енергия и още 250 пъти до анихилационната.
То ест остава ни 1/5 800, грубо една шестхилядна от изминатия вече път, за да достигнем теоретично възможната енергоемкост и генерация.
Last edited by Pyramid; 13.03.2021, 14:00.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Хубав таван, но ние сме все още в мазата, така че има още много да се учим ....
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B3%D0%B8%D0%B9
Остават още 4 пъти до термоядрената енергия и още 250 пъти до анихилационната.
То ест остава ни 1/5 800, грубо една шестхилядна от изминатия вече път, за да достигнем теоретично възможната енергоемкост и генерация.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем. Така че трябва да се свиква и с риска, че от време на време нещо може да се обърка.
Иначе количеството на нанесените щети, когато нещо се обърка, е правопропорционално на количеството енергия и обратно пропорционално на времето, за което тя се отделя. Ако можем да го увеличим това време, ще можем да намалим щетите - например взрива да се преобразува в пожар, а пожара - в прегряване с постепенно охлаждане.
От тази гледна точка най-опасни са превозните средства със суперкапацитори - при тях винаги има взрив с човешки жертви. По-безопасни са литиевите акумулатори - има пожар и унищожена техника, но няма човешки жертви, защото имат време да успеят да избягат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
Таванът ще е Е=мс2.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Един AI колкото и да е I неможе да носи отговорност за поведението си Представяте ли си AI в затвор за причинена смърт на пътя?
Или по-просто казано юридически AI е като 14 годишно дете. Как бихте погледнали на идеята 14 годишните да получават шьофьорски книжки?
Тия дни си реорганизирам наблюдателната система, като сменям DVR-ите и камерите с нови такива. И останах приятно изненадан, че AI вече широко е навлязъл и във видеонаблюдението. Там в реално време AI разпознава хора и превозни средства, и задейства Motion Detect само при тяхното детектиране, но не се влияе от животни или например или от клатещи се клони на дървета. Това си е направо революция във видеонаблюдението, предизвикана именно от AI.
Нещо повече - може дори да разпознава лица на хора и да прави база данни с тях. Например на портала на някой завод. След това може да задейства аларма, ако сред хилядите служители се появи някой нов, лицето на който е непознато. И всичко това става в реално време, като се прави от чипове с вграден AI във тях. И тези чипове струват жълти стотинки ....Last edited by Mateev; 13.03.2021, 12:56.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем.
- 1 like
Коментар
Коментар