Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
Коментар