Матеев потърсих в интернет за да съм сигурен спецификация за Panasonic NCR21700A батерията на Тесла за модел 3, нищо не се споменава за вградена защита. Най вероятно няма такава. Има клипове в които се вижда как започва структурно пакета на отделен модул, група батерии са свързани успоредно за да се получи голям ток какъвто отделната батерия - клетка не може да подаде, това е началната градивна единица в конструкцията. Може да ги погледнеш и ще се изненадаш - само защита от късо съединение има за всяка клетка и то е връзката и към шината, ако някоя батерия окъси другите в групата с тока си към нея ще прегорят връзката си с нея. Когато го видях на клипа и си помислих - това е правено от Хитър Петър електротехник. Има цели модули се продават втора ръка в интернет на нищожни цени, по долар сигурно ако не и по 50 цента ще е цената на батерия от такъв. За БМS модула какво прави според мен е ясно какво може да управлява, сигурно излъчва данни по интернет когато някой модул се отклони в параметрите си спрямо другите и нормалните неща да следи разряда по напрежение, съответно заряда нещо такова..и температурата.
- Преди години мой познат който работи на кораби автовози и понеже работата му е да организира разтоварването и товаренето сподели че са карали Тесли до Китай и е имал неприятности. Когато започват да ги разтоварват половината нямали ток да си извадят навън дръжките на вратите понеже те са така като посегнеш и дръжката с електромор се задвижва и изкача да я хванеш. Батериите са били на 70 процента заредени и натоварването на кораба е било безпроблемно. Смятай какво изравняване на батериите в тази батерия става та чак тока се свършва БМS те изключват модулите поради паднало напрежение предполагам. Той каза там корабите са един до друг и имаш точно време за операцията в пристанището защото като изтече друг трябва да влезе на мястото ти. Да не досаждам с тази история да я преразказвам... В заключение според мен Хитър Петър ги е конструирал а Елан Мъск като интернет човек му е повярвал защото толкова е наясно сигурно, може да си мисли че всичко е ОК ! вървят, имат ускорение на болид от Формула 1.
Хитър Петър обаче ги е направил на модули, сложил ги е в едно корито и охлаждане си имат с нещо като антифриз. Та така е направено - появи ли се лоша батерийка бива елеминирана от добрите малко силово BMS - Battery Management Systems на ниво отделна батерийка.
Благодаря ти за обстойния отговор. Искренно.
Според мен този казус с батерията на Тесла е много интересен и любопитен, определено е шедьовър освен че е бестселър.
- Преди години мой познат който работи на кораби автовози и понеже работата му е да организира разтоварването и товаренето сподели че са карали Тесли до Китай и е имал неприятности. Когато започват да ги разтоварват половината нямали ток да си извадят навън дръжките на вратите понеже те са така като посегнеш и дръжката с електромор се задвижва и изкача да я хванеш. Батериите са били на 70 процента заредени и натоварването на кораба е било безпроблемно. Смятай какво изравняване на батериите в тази батерия става та чак тока се свършва БМS те изключват модулите поради паднало напрежение предполагам. Той каза там корабите са един до друг и имаш точно време за операцията в пристанището защото като изтече друг трябва да влезе на мястото ти. Да не досаждам с тази история да я преразказвам... В заключение според мен Хитър Петър ги е конструирал а Елан Мъск като интернет човек му е повярвал защото толкова е наясно сигурно, може да си мисли че всичко е ОК ! вървят, имат ускорение на болид от Формула 1.
Хитър Петър обаче ги е направил на модули, сложил ги е в едно корито и охлаждане си имат с нещо като антифриз. Та така е направено - появи ли се лоша батерийка бива елеминирана от добрите малко силово BMS - Battery Management Systems на ниво отделна батерийка.
Благодаря ти за обстойния отговор. Искренно.
Според мен този казус с батерията на Тесла е много интересен и любопитен, определено е шедьовър освен че е бестселър.
Коментар