Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, разбрах идеята, напълно съм съгласен с теб. Понеже образованието все пак си е казало думата, а така пишеше в учебниците ни - всичко да се ремонтира и аз се подведох по идеята да са много достъпни за ремонт модулите и конструкцията на такава батерия. Но ти си прав, тя не е скъпа както казваш и ще бъде по скъпо да се ремонтира чак толкова на дребно отколкото да се смени и то кагато е удобно и да попадне за ремонт на подходящо място. При положение че са много достъпни за ремонт на ниво микромодул, това е което трябва да се цели.
Коментар
-
Pyramid, разбрах идеята, напълно съм съгласен с теб. Понеже образованието все пак си е казало думата, а така пишеше в учебниците ни - всичко да се ремонтира и аз се подведох по идеята да са много достъпни за ремонт модулите и конструкцията на такава батерия. Но ти си прав, тя не е скъпа както казваш и ще бъде по скъпо да се ремонтира чак толкова на дребно отколкото да се смени и то кагато е удобно и да попадне за ремонт на подходящо място. При положение че са много достъпни за ремонт на ниво микромодул, това е което трябва да се цели.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНедостатък е да са в общ корпус, няма да може да се подменят елементи които са изолирани и става като в батерията на Тесла - разкарваш някакъв багаж и си мислиш че батерията е страхотна.
Да не забравяме че, дори микромодули с излезли от строя елементи, НЕ излизат директно от строя, а губят само процент от напрежението си. Сменяш, когато ѝ можеш, ѝ искаш. Известно време, може да се кара ѝ така.Last edited by Pyramid; 15.03.2021, 09:44.
Коментар
-
Първоначално изпратено от X_Y Разгледай мнениеМненията са преместени във "Всичко е по темата".
А сега, се връщаме към темата;
Лека ретроспекция: Оказа се, пътят към Големите, Мощни, Трайни и сигурни Батерии (не само за EV, сми и за стационарно съхранение) минава не по най-прекия маршрут, а през едни трънаци, наречени микромодулна структура със повишено (в случая EV - средно) напрежение И сериозно ограничаване единичния капацитет на акум.клетка, при безкорпусни индивидуални клетки в общи за микромодулуте корпуси от пластмаса. ОБЩИЯ КОРПУС на батерията, НИКОЙ НЕ Е ОТМЕНЯЛ И НЕ МОЖЕ ДА ОТМЕНИ (засега) така че, всички микромодули, СА ЗАЩИТЕНИ.
Обобщаваме: РАЗМЕРЪТ ИМА ЗНАЧЕНИЕ. И оптималният, е значително под този на днешните традиционни клетки като, разбира се, също зависи от типогабарита (в киловатчасови батерии - единици ватчасови елементи, е мегаватчасови батерии - единици киловатчасови елементи и т.н.) Напук на твърденията на един от опонентите ми, такава структура, добре проектирана, е дори по-технологична и дълготрайна, а логистично, ги превъзхожда не с проценти, а в пъти. Поне лист с предимства мога да изпиша. Ще поздравя тогова, който изпише десет от най-тежките проблеми на такава организация, ако поне на 4 от тях, не успея да приведа добре обосновано решение (т.е., да видя някой, който, "да ме изненада с нерешим Проблем) . Преди, очаквах критика по същество, получи се "както винаги", което, не беше умно и модерацията, с право, опита да въведе ред. Ако се въздържим от нападки и ВСИЧКИ покажат НИВО, ще е чудесно. Дори, по нечии мнения, да изгубя.
Заповядайте, очаквам КРИТИКА ПО СЪЩЕСТВО.
- Или признавате, че постановката има право на живот.
Коментар
-
Първоначално изпратено от nomche Разгледай мнение- Какво е общото между диарията и електромобилите?
- Страхът, че няма да стигнеш до вкъщи...
Коментар
-
Mateev , със сигурност може архитектурата на батерията да бъде друга. Това с отлъчването чрез прегаряне на връзката на батерия която съвсем е излязла от строя е доста грубо решение на проблема ако въобще е решение. Напълно съм съгласен че няма как да не изобилстват индивидуални батерии с отклонени параметри. Първо реалния капацитет е повече от препоръчително да се следва, а той е заряд на 80 процента и разряд до 20 процента от максималния и минималния съответно за да се излезе от режимите в които батериите са най натоварени термично и това ги унищожава. Това и Хитър Петър го знае, другото е че конструкцията не става а отделните батерии ако не могат да се управляват защото управлението ще влоши сигуацията то могат да се наблюдават и след кратък интервал на експлоатация батерията да се преработи до оптимална конфигурация дори без да отпадне нито една батерия ако няма такива с драстични отклонения или с късо съединение. И в общи линии колкото по голям е капацитета на батерията, толкова повече стават и проблемите с балансирането ако се цели и да може да отдава голям ток т.е. може би един модул тип Хитър Петър ще се наложи да има като буфер при изтрелването на болида при положение че се държи много на ускорението. Основното е че с такъв дизаин няма как да се мине, а той не търпи да работят съвместно и два вида батерии.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Не мога да повярвам, че няма никаква електроника, която като минимум да балансира заряда на последователните клетки. Ако няма вътрешна, трябва да има външна електроника с проводници до всяка една клетка. Ако въобще няма никаква електроника, то това според мене е БЕЗУМИЕ.
Без електроника само след няколко цикъла напреженията на различните елементи толкова много ще се разбалансират, щото ситуацията ще стане направо трагична - много на брой повредени елементи от презаряд или преразряд. Няма начин това да е така направено в батериите на Тесла. По скоро има нещо, което не го знаем, и което се пази в тайна от обществото.Last edited by Pyramid; 14.03.2021, 02:03.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев потърсих в интернет за да съм сигурен спецификация за Panasonic NCR21700A батерията на Тесла за модел 3, нищо не се споменава за вградена защита. Най вероятно няма такава. Има клипове в които се вижда как започва структурно пакета на отделен модул, група батерии са свързани успоредно за да се получи голям ток какъвто отделната батерия - клетка не може да подаде, това е началната градивна единица в конструкцията. Може да ги погледнеш и ще се изненадаш - само защита от късо съединение има за всяка клетка и то е връзката и към шината, ако някоя батерия окъси другите в групата с тока си към нея ще прегорят връзката си с нея. Когато го видях на клипа и си помислих - това е правено от Хитър Петър електротехник. Има цели модули се продават втора ръка в интернет на нищожни цени, по долар сигурно ако не и по 50 цента ще е цената на батерия от такъв. За БМS модула какво прави според мен е ясно какво може да управлява, сигурно излъчва данни по интернет когато някой модул се отклони в параметрите си спрямо другите и нормалните неща да следи разряда по напрежение, съответно заряда нещо такова..и температурата.
- Преди години мой познат който работи на кораби автовози и понеже работата му е да организира разтоварването и товаренето сподели че са карали Тесли до Китай и е имал неприятности. Когато започват да ги разтоварват половината нямали ток да си извадят навън дръжките на вратите понеже те са така като посегнеш и дръжката с електромор се задвижва и изкача да я хванеш. Батериите са били на 70 процента заредени и натоварването на кораба е било безпроблемно. Смятай какво изравняване на батериите в тази батерия става та чак тока се свършва БМS те изключват модулите поради паднало напрежение предполагам. Той каза там корабите са един до друг и имаш точно време за операцията в пристанището защото като изтече друг трябва да влезе на мястото ти. Да не досаждам с тази история да я преразказвам... В заключение според мен Хитър Петър ги е конструирал а Елан Мъск като интернет човек му е повярвал защото толкова е наясно сигурно, може да си мисли че всичко е ОК ! вървят, имат ускорение на болид от Формула 1.
Хитър Петър обаче ги е направил на модули, сложил ги е в едно корито и охлаждане си имат с нещо като антифриз. Та така е направено - появи ли се лоша батерийка бива елеминирана от добрите малко силово BMS - Battery Management Systems на ниво отделна батерийка.
Благодаря ти за обстойния отговор. Искренно.
Според мен този казус с батерията на Тесла е много интересен и любопитен, определено е шедьовър освен че е бестселър.
Без електроника само след няколко цикъла напреженията на различните елементи толкова много ще се разбалансират, щото ситуацията ще стане направо трагична - много на брой повредени елементи от презаряд или преразряд. Няма начин това да е така направено в батериите на Тесла. По скоро има нещо, което не го знаем, и което се пази в тайна от обществото.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев потърсих в интернет за да съм сигурен спецификация за Panasonic NCR21700A батерията на Тесла за модел 3, нищо не се споменава за вградена защита. Най вероятно няма такава. Има клипове в които се вижда как започва структурно пакета на отделен модул, група батерии са свързани успоредно за да се получи голям ток какъвто отделната батерия - клетка не може да подаде, това е началната градивна единица в конструкцията. Може да ги погледнеш и ще се изненадаш - само защита от късо съединение има за всяка клетка и то е връзката и към шината, ако някоя батерия окъси другите в групата с тока си към нея ще прегорят връзката си с нея. Когато го видях на клипа и си помислих - това е правено от Хитър Петър електротехник. Има цели модули се продават втора ръка в интернет на нищожни цени, по долар сигурно ако не и по 50 цента ще е цената на батерия от такъв. За БМS модула какво прави според мен е ясно какво може да управлява, сигурно излъчва данни по интернет когато някой модул се отклони в параметрите си спрямо другите и нормалните неща да следи разряда по напрежение, съответно заряда нещо такова..и температурата.
- Преди години мой познат който работи на кораби автовози и понеже работата му е да организира разтоварването и товаренето сподели че са карали Тесли до Китай и е имал неприятности. Когато започват да ги разтоварват половината нямали ток да си извадят навън дръжките на вратите понеже те са така като посегнеш и дръжката с електромор се задвижва и изкача да я хванеш. Батериите са били на 70 процента заредени и натоварването на кораба е било безпроблемно. Смятай какво изравняване на батериите в тази батерия става та чак тока се свършва БМS те изключват модулите поради паднало напрежение предполагам. Той каза там корабите са един до друг и имаш точно време за операцията в пристанището защото като изтече друг трябва да влезе на мястото ти. Да не досаждам с тази история да я преразказвам... В заключение според мен Хитър Петър ги е конструирал а Елан Мъск като интернет човек му е повярвал защото толкова е наясно сигурно, може да си мисли че всичко е ОК ! вървят, имат ускорение на болид от Формула 1.
Хитър Петър обаче ги е направил на модули, сложил ги е в едно корито и охлаждане си имат с нещо като антифриз. Та така е направено - появи ли се лоша батерийка бива елеминирана от добрите малко силово BMS - Battery Management Systems на ниво отделна батерийка.
Благодаря ти за обстойния отговор. Искренно.
Според мен този казус с батерията на Тесла е много интересен и любопитен, определено е шедьовър освен че е бестселър.
Коментар
Коментар