IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • bota156 по принцип за 1 милион автомобила няма да е никак малка консумираната електроенергия, но да е чак толкова много ми се струва да е грешка. Ако приемем че всеки автомобил изминава слредно по 50 км на ден, то консумираната ел. енергия би била 10квчаса , една електроцентрала ако е атомна работи 24 часа и ако произвежда 4 гигаватчаса, то за 24 часа ще произведе 96 гитаватчаса електроенергия. Друг е въпроса до колко е изгодно да се използва батерията за да се изминават само 50км на ден, това означава 15 000 км на година или за 10 години само 150 хиляди километра и батерията ще трябва да се подмени по причина старост а не защото си е направила максималния брой цикли. Ето ти една причина да не се връзва масово употребата на електромобили и защо няма да станат масовите автомобили.

    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Не ми става ясно- ако не могат да се ползуват тези зарядни за какъв чеп се изграждат/ скъсяват живота на батерията /В този случай къде трябва да си заредя колата, ако не искам да я скапе зарядното. Да предположим че живея в софия и нямам пари за гараж където да мога да пусна 10 или колкото е необходимо КВ ток. еДВА ЛИ НЯКОЙ ще се трогне от моето положение и ще ми осигури паркинг с безброй колонки за зареждане бавно. Отделно че това "бавно" май че е около 6-7 часа. Някакви идеи??
      Айде сега малко сметка - 1 млн коли по 10кв/ч - 10млн кв/ч или 10 гигават/ч - това са 5 АЕЦ Козлодуй !?!?!
      Къде са и кой ще ги построи, тука фотоволтаици НИКАКВА работа не може да свърши. ю
      ДА направим и друга сметка - потребление на гориво - 3млн тона х10кв/ч(10 пъти повече калории от електричеството)=30 000 гигавата енергия на година = 5 АЕЦ реактора

      Както и да го смятам все ни е малко енергията.
      Ще ни трябват СТОТИЦИ МИЛИАРДИ да си набавим мощности - откъде ще ги вземем?
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        ЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?

        В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.

        Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.
        [/U]
        Не ми става ясно- ако не могат да се ползуват тези зарядни за какъв чеп се изграждат/ скъсяват живота на батерията /В този случай къде трябва да си заредя колата, ако не искам да я скапе зарядното. Да предположим че живея в софия и нямам пари за гараж където да мога да пусна 10 или колкото е необходимо КВ ток. еДВА ЛИ НЯКОЙ ще се трогне от моето положение и ще ми осигури паркинг с безброй колонки за зареждане бавно. Отделно че това "бавно" май че е около 6-7 часа. Някакви идеи??

        Коментар


        • Модераторе,
          в отговора ми към начев няма лични нападки, макар и да се споменават форумни индивиди с техни характерни особености. Те не са личности, както и 78-10 не е личност. Мисля, също така, че в правилата на форума ви няма формулировка "лични нападки".
          Освен това в него имаше и доста полезни съображения.

          Не оскопявайте форума си заради капризите на отделни индивиди или от безсмислена политкоректност.

          Коментар


          • безимeн на тесла батериите наистина са такива, но китайците са разработили и открили батерии на база титаниев оксид, отрицателните качества които изброяваш при тях ги няма. Остава си проблема че батериите все пак са доста тежки и това няма да се преодолее, концентрацията на енергия да е поне сравнима с тази на въглеводородите.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
              ЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?

              Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???

              .................................................. ...........

              Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!

              Защо?

              Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.

              Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!

              Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.

              Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!

              В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.

              Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.
              Вярно е. Ала кой ти каза, че всички ще тръгнат по пътя на Тесла? Скептичен си - ОК, имаш право. Що мислиш, обаче, че някой е длъжен да те слуша? Радващ за теб би трябвало да е фактът, че не всички те вземат за мезе.
              Last edited by Pyramid; 18.01.2020, 20:42.

              Коментар



              • ЗАЩО БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ на батериите Е БАЛОН?!?

                Какво премълчава Мъск, когато казва пред своите акционери, че ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ на Тесла е БАТЕРИЯТА на електромобила???

                .................................................. ...........

                Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег на електромобила!

                Защо?

                Това би направило зареждането на батериите мъчително бавно, именно заради вътрешното съпротивление на клетките на батерията - зареждането не може да бъде бързо.

                Зареждането за минути, за което четем често в пресата, е фантазия... /или РЕКЛАМА ЗА ЛЕКОВЕРНИ ЛАПНИ - ШАРАНИ!

                Напълно възможно е "бързо" зареждане, но то РЯЗКО СЪКРАЩАВА ЕКСПЛОАТАЦИОННИЯ СРОК на батериите, състарява ги преждевременно.

                Батерията е най-скъпата част. Това означава, че след 3-4 години вече НЯМАТЕ електромобил!

                В потвърждение на горното, подмяната на батериите за Tesla Model S по каталог струва 40 000 долара.

                Пикът, след който клетките на батерията започват да се зареждат по-слабо, идва още на втората година, ако се използват интензивно бързи зарядни станции. Целта на сега изграждащите се в Европа подобни колонки е да осигурят опции за спешни случаи, а не за ежедневна употреба.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                  ХА ХА.
                  електричарите си мислят че като си купят теслА ще си я зареждат безплатно и ще си се разхождат дет им скимне.
                  Няма нищо безплатно на тоя свят.
                  Тока след 10-на години ще стане по левче кв/ч.
                  Тогава ще им се изпари всякаква далавера и мераци за безплатно придвижване.
                  Спомняте ли си едно време газта беше 14ст при бензин 70ст.
                  А по скоро - метана беше 16ст при бензин 81ст.
                  Подобно съотношение 4-5 пъти по евтино. Такова е и на тока с гориво - 2,3лв с/у 10-20лв според харча и вида гориво
                  Сега разликата е 40-50% между тези алтернативи за горива.
                  Същото ще стане и с тока - ще е макс 40-50% по евтин от ползване на гориво.
                  Ще ни принудят да ползваме електрички че да върви далаверата. После ще ни скубят както и сега с горивото - половината е акциз.
                  А този акциз за какво се ползва?
                  Нима за пътища или опазване на околната среда?
                  Тук си прав. И аз това очаквам да стане. Болести на растежа.

                  Коментар






                  • Американската компания Lordstown Motors, обяви, че ще бъде първата, която пуска електрически пикап. Моделът Endurance излиза на пазара през ноември 2020 г., докато пикапът на Tesla, се очаква в най-оптимистичните прогнози на Мъск да излезе до края на 2021 година...

                    През втората половина на 2020 година Rivian също ще стартира своите пикапи...

                    Lordstown притежава напълно оборудвана фабрика в Generalstors в Лордстаун, Охайо, която беше спряна след прекратяването на производството на Chevrolet Cruze през март 2019 година.

                    Друго основно предимство - Lordstown Endurance използва широко патенти от основния си акционер - производителят на електрически микробуси Workhorse.

                    Lordstown Endurance е пикап с 4-врати, 5-местна кабина, преден багажник, както при автомобилите на Tesla, със 120 волта и 30 ампера за свързване на електрическо оборудване. Предварителни технически спецификации: 4 двигателни колела, с обща мощност 600 к.с., резерв от мощност над 320 км, зареждане в рамките на 1,5 часа, тегло на тегленото ремарке до 2,7 тона, максималната скорост е ограничена до 128 км / ч.

                    Lordstown Endurance е фокусиран върху търговския пазар. Това е основното несъответствие с Rivian R1T, Tesla Cybertruck и Bollinger B2. Неговите реални конкуренти са Ford F-серията, Chevrolet Silverado и Ram 1500. Съпоставими цени на дребно, Lordstown обещават три пъти по-евтино поддържане, плюс държавни предимства за купувачите на електрически автомобили.
                    Като част от преструктурирането на бизнеса за производство на електрически превозни средства, GM затваря пет завода в САЩ и Канада, в които работят общо 14 000 служители (10% от целия персонал на GM). Малка част от тях ще бъдат наети в други GM заводи, други 1100 ще бъдат наети от GM и корейския LG Chem, за да построят завод за тягови акумулатори, който се строи в индустриалния парк в Лордстаун.

                    GM предоставя цялостна помощ на Lordstown Motors и в допълнение към символичната продажба на оборудването, GM осигурява заем на стартиращите $ 40 милиона.

                    Lordstown Motors планира да увеличи производството си до 500 000 електрически автомобила годишно с трисменен режим на работа...
                    .................................................. ..................................
                    Хммм... Това си е ГОЛЯМА ГРЕДА за бизнеса в областта на електромобилите на Мъск и Тесла..., май... /това последно изречение – е коментарът ми. Откъде ми дойде на ум? Мисля още за: пазар, конкуренция, сваляне на цени, дори: изхвърляне от пазара на ония, които не успяват да се приспособят към него... /
                    Откъдето и да погледне човек: ръбестият пикап на Мъск, с чупливите „бронирани” стъкла - го чака „безпроблемно, светло” бъдеще!

                    Коментар


                    • v_tin половин тон батерия да я помъкнеш по етажите, шегуваш се разбира се. Китайците правят много интересни електрически колички и голямо разнообразие, май по имат смисъл от голяма електрическа кола.Поне творят и констурират хората а не в някаква голяма фабрика в която са заети 1000 души да се произвеждат колите за всичките и те трябва да си намерят само пари да си ги купуват.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                        Как работят че не ми е ясно
                        Като правят цената за другите електрички 2 до 3 пъти по-скъпа спрямо тесла супер чарджърите.
                        Отделен е въпроса че на такива чарджъри се зарежда само на дълъг път.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Случайно попаднах на това.
                          Какво мислите?
                          ХА ХА.
                          електричарите си мислят че като си купят теслА ще си я зареждат безплатно и ще си се разхождат дет им скимне.
                          Няма нищо безплатно на тоя свят.
                          Тока след 10-на години ще стане по левче кв/ч.
                          Тогава ще им се изпари всякаква далавера и мераци за безплатно придвижване.
                          Спомняте ли си едно време газта беше 14ст при бензин 70ст.
                          А по скоро - метана беше 16ст при бензин 81ст.
                          Подобно съотношение 4-5 пъти по евтино. Такова е и на тока с гориво - 2,3лв с/у 10-20лв според харча и вида гориво
                          Сега разликата е 40-50% между тези алтернативи за горива.
                          Същото ще стане и с тока - ще е макс 40-50% по евтин от ползване на гориво.
                          Ще ни принудят да ползваме електрички че да върви далаверата. После ще ни скубят както и сега с горивото - половината е акциз.
                          А този акциз за какво се ползва?
                          Нима за пътища или опазване на околната среда?
                          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Ами как: Всеки теслАр, ше си тури по едно зарядно у багажника, и ше си зарежда дОма...
                            какъв е проблема всеки електричар да направи същото- е малко трудно ще ти бъде от деветия етаж да пуснеш 15 киловатов кабел за да си заредиш батерииката, но винаги може да я вземеш под мишница и да си я качиш до вкъщи и там да я заредиш. на сутринта- прясна бум в количката и арбаит гилиджас

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              Как работят че не ми е ясно
                              Ами как: Всеки теслАр, ше си тури по едно зарядно у багажника, и ше си зарежда дОма...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Ммм даа, работят активно в полза на тесла
                                Как работят че не ми е ясно

                                Коментар

                                Working...
                                X